Visi komentāri - Siltās ziemas dēļ "Latvijas valsts ceļiem" izdevies ietaupīt dažus miljonus eiro

Siltās ziemas dēļ "Latvijas valsts ceļiem" izdevies ietaupīt dažus miljonus eiro 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.marts 2025 10:49

Siltās 2024.gada un 2025.gada ziemas dēļ VSIA "Latvijas valsts ceļi" ir izdevies ietaupīt dažus miljonus eiro, ceturtdien Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" atzina VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš skaidroja, ka kopumā šajā ziemas sezonā tika izmantoti mazāk līdzekļu, piemēram, sniegta tīrīšanai un ceļu kaisīšanai, bet tikmēr grants ceļu posmos ziemas laikā bija šķīdoņi, tāpēc bija jāgreiderē ceļi.

"Kopumā siltākās ziemas dēļ LVC varēja veikt vairākus darbus, kurus parasti dara pavasara vai rudens sezonā, piemēram, grāvjmalu pļaušana. Tādējādi vasarā varēs veikt vairākus darbus, kuriem dažkārt nepietiek resursu, piemēram, grāvju tīrīšana, horizontālu marķējumu krāsošana un citi," piebilda Lazdovskis.

Komentējot, kāds ir aptuvenais ietaupījums, Lazdovskis norādīja, ka tie varētu būt pāris miljoni eiro, kurus varēs novirzīt citiem mērķiem. "Piemēram, pagājušajā ziemas sezonā bija ļoti sniegotas novembra beigas un decembris. Šādā sniegotā dienā ceļu uzturēšana izmaksā aptuveni pusmiljonu eiro," piebilda Lazdovskis.

Viņš skaidroja, ka kopumā LVC ceļu uzturēšanas budžets ir aptuveni 57 miljoni eiro gadā, no kuriem 50-60% tiek iztērēti ziemas sezonā, bet atlikušie - vasaras sezonā.

Jautāts par iepriekšējo autoceļu stratēģiju līdz 2040.gadam, kas paredzēja Latvijā izbūvēt ātrgaitas ceļus apmēram 1055 kilometru garumā, Lazdovskis norādīja, ka attiecībā uz galvenajiem ceļiem ambīcijas ir jāsamazina. "Jākoncentrējas uz Rīgas apvedceļu, visu Lietuvas šoseju, ieskaitot Bauskas un Iecavas apvedceļu, vienu ceļu līdz Skultei un Ventspils šosejas (A10) posmu līdz Tukumam. Tie ir posmi, kur ir augsta satiksmes intensitāte un tur nedrīkst nebūvēt četru joslu autoceļus," piebilda Lazdovskis.

Viņš uzsvēra, ka attiecībā uz šiem posmiem viena vai otrā veidā būs jāatrod finansējums, kas būs atkarīgs no nākamo periodu Eiropas Savienības (ES) finansējumiem un citām prioritātēm. Viņš minēja, ka iepriekš bija apņemšanās šo stratēģiju īstenot, tostarp tika veiktas ietekmes uz vidi (IVN) procedūras un skiču projekti Rīgas apvedceļam, bet to ietekmēja nepieciešamās investīcijas "Rail Baltica" projektam un ģeopolitiskā situācija.

Lazdovskis norādīja, ka vidēji pagājušo desmit gadu laikā LVC kapitālieguldījumi bija 180 miljoni eiro gadā, Covid-19 pandēmijas gados 200 līdz 220 miljoni eiro gadā, bet turpmāk tie būs 111-115 miljoni eiro gadā. Kā vienu no risinājumiem autoceļu stratēģijas īstenošanai viņš minēja, ka varētu meklēt ES fondu pārdales, no projektiem, kas iespējams, nerealizēsies.

Lazdovskis sacīja, ka LVC ir gatavi būvprojekti, tostarp reģionālajiem un vietējiem ceļiem, 200 miljonu eiro vērtībā, kurus varēs sākt, līdz ko būs pieejams finansējums.

Viņš sacīja, ka kopumā Latvijā 8% valsts galveno autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvokli, tomēr ir atsevišķi izņēmumi, piemēram, Daugavpils šoseja (A6), kurš šogad tiks sākti būvdarbi, kā arī Vidzemes šosejas posms Skrundas novadā no Grundzāles līdz Alūksnes pagriezienam. "Tie ir divi lielie posmi, kas uz galvenajiem autoceļu tīkliem, ir sliktā stāvoklī, bet kopumā šie ceļi no komforta viedokļa ir sakārtoti un uzlaboti," piebilda Lazdovskis.

Savukārt attiecībā uz Bauskas apvedceļu viņš sacīja, ka publiskās un privātās partnerības (PPP) projekta iepirkumu plānots izsludināt nākamā gada sākumā, savukārt būvniecība varētu sākties 2027.gada otrajā pusē, 2028.gada sākumā.

LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.

 
Visi komentāri
 
650 14.marts 2025 17:42
2 0 Atbildēt

Ar ko atšķiras "daži" miļļjoni no "pāris" mīļjoniem? Cik (un Vai) ira tā dēvētā Starpība?

Ja (ziemā/uzsniguša) sniega tīrīšana izmaksā pus/mļļļonu dien naktī, tas nozīmē, ka "pāris" miļļjonus varētu ietaupīt 4 veiksmīgu bezsniega diennakšu laikā.Vai nu nesniegot, vai nu vienkārši Netīrot.

Vai nu (tagad,vairs) kāds Matemātiķis (mums,Lohiem) atceras, cik daudz šoziem ir bijuši tādi 4-diennakšu nesnigšanas periodi.Pa pāris (dažiem) miļļļjoniem/gabalā. Jā.

masteryx 15.marts 2025 11:10
2 0 Atbildēt

Līdz šim ir bijis = ja piešķirtais gada budzets nav iztērēts , tad nākamo gadu iedalīs mazāk . Citiem vārdiem - Latvijā nekad nav bijis izdevīgi taupīt līdzekļus !!!! Un kas tad te ==== sensācija ! Neticami .

Original Nja 17.marts 2025 9:23
0 0 Atbildēt

Tātad nākamajā ziemā, ja tā būs sniegota un auksta, varam gatavoties uz netīrītiem ceļiem, regulāriem attaisnojumiem, ka "sniegs uznāca negaidīti" un pārējo klasiku no ceļu uzturētāju puses. Nu, vai arī pēkšņi tiks iegādāts kalns ar nevajadzīgiem gadžetiem, kuri krās putekļus plauktā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunais VW Crafter + FOTO

Jaunais VW Crafter pārsteidz ar gaitas kvalitāti un vadīšanas komfortu. Lasīt vairāk

 

Ķīnā uzsāk jaunā Volvo XC70 ražošanu 2

Ķīnā uzsākta uzlādējamā Plug-in hibrīda Volvo XC70 ražošana. Ar trīs elektromotoriem apveltītais SUV pirmizrādi svinēs 27. augustā un uzreiz kļūs pieejams pasūtīšanai. Lasīt vairāk

 

Veiksmīgs starts – elektriskais Mercedes eActros 600 darbībā jau 15 valstīs 5

Mercedes elektriskais kravas auto ar sniedzamību līdz 500 kilometriem, ir veiksmīgi startējis un tiek izmantots nu jau 15 pasaules valstīs, aptverot plašu darbības spektru, kas sākas ar speciālo transportu piena savākšanai un beidzas ar tālsatiksmes pārvadājumiem. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes motoru Koenigsegg pārspēj elektriskā Rimac rekordu (+ VIDEO) 6

Kas ir labāks – automobilis ar degvielas motoru vai elektrisko piedziņu? Koenigsegg saka, ka pirmais un pierāda to darbos. Rekords 0-400-0 km/h disciplīnā atgriezies pie zviedriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti