Visi komentāri - Uzmanību, ceļu darbi! Vairāki tūkstoši lieli zaudējumi dažu akmentiņu dēļ

Uzmanību, ceļu darbi! Vairāki tūkstoši lieli zaudējumi dažu akmentiņu dēļ 3

 

Foto: Publicitātes foto

IF | 25.aprīlis 2025 10:49

Pavasara un vasaras sezonā liela daļa ceļu, kas ved uz dažādiem Latvijas nostūriem, kļūst ievērojami noslogotāki, un to vēl vairāk ietekmē silto mēnešu laikā veiktie ceļu remontdarbi un būvniecība.

Apdrošinātāji šajā laikā nefiksē garākas rindas uz lielceļiem, bet gan pieaugošu apdrošināšanas atlīdzību skaitu. Pagājušajā gadā tika izmaksāti vairāk nekā 250 tūkstoši eiro, lai atlīdzinātu zaudējumus, kas radušies ceļu remonta dēļ, norāda If Apdrošināšana.

13 tūkstoši eiro par ceļu satiksmes negadījumu

Valsts galveno un starppilsētu ceļu posmos, kur notiek remontdarbi, bieži tiek fiksēti apdrošināšanas gadījumi. Galvenie iemesli: intensīva satiksme, nepazīstami ceļa apstākļi un slikta redzamība. Nereti pagaidu norobežojumi vai ceļazīmes ir novietotas tā, ka ne visi autovadītāji tās savlaicīgi pamana. Dažkārt situāciju pasliktina arī pārmērīgi liels izvēlētais braukšanas ātrums.

Izplatīta problēma ir arī no būvniecības procesa palikušās atliekas uz ceļa, piemēram, smalki akmentiņi vai grants, ko var “pacelt” garāmbraucoša tehnika vai citi transportlīdzekļi. Tāpat ceļu satiksmes negadījumus veicina straujas joslu maiņas, ceļu sašaurinājumi, nelīdzena ceļa seguma virsma un būvtehnika, kas pēkšņi iebrauc vai izbrauc no darba zonas. Šajos posmos ir palielināts risks gan riepu bojājumiem, gan transportlīdzekļu sadursmēm.

“Pagājušajā gadā klientam izmaksājām pāris tūkstošus eiro pēc negadījuma ceļu remonta zonā, kad vairāki akmentiņi no pretī pārgalvīgi braucošā auto trāpīja viņa divus gadus jaunās automašīnas priekšējā stiklā, buferī un dzinēja pārsegā, nodarot ievērojamus bojājumus auto, kā arī vienlaikus sagādājot neērtības un izbīli gan auto vadītājam, gan tā pasažieriem. Savukārt vēl lielāka summa – 13 tūkstošu eiro apmērā – tika izmaksāta par nopietnu ceļu satiksmes negadījumu uz šosejas. Proti, mūsu klients, kurš ar savu auto stāvēja automašīnu rindā remonta laikā, pēkšņi sajuta, kā kāds cits vadītājs, braucot ar krietni pārsniegtu ātrumu (pēc klienta stāstītā tie varēja būt pat 140 km/h), ietriecās gan viņa, gan citos auto,” stāsta If Apdrošināšanas Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Latvijā Ģirts Kubliņš.

Ģirts Kubliņš atgādina, ka, lai arī ceļu remontdarbi palēnina braucienu, ir ļoti svarīgi, lai vadītāji saglabātu pacietību un modrību. Uzmanība, ātra reakcija un satiksmes noteikumu ievērošana šādās situācijās var pasargāt ne tikai no lieliem zaudējumiem, bet arī no nopietniem savainojumiem.

Elektroauto uzlādes stacijā – nepatīkams pārsteigums

Ceļu darbi pilsētās rada ne mazāk bīstamas situācijas kā remonts uz šosejām. Nereti transportlīdzekļu vadītāji nepamana ceļazīmes un iebrauc norobežojumos vai bīstamās zonās, bet riepas tiek bojātas uz nelīdzenas asfalta virsmas vai iebraucot dziļākā bedrē. Tas ir īpaši bīstami, ja bedres nav nekādi atzīmētas vai norobežotas. Autovadītāji, kuri zina savu ierasto maršrutu īpatnības, parasti piebremzē. Tomēr tie autovadītāji, kuri bojāto ceļa posmu izmanto reti vai brauc pa to pirmo reizi, var nepamanīt šķēršļus un laicīgi nesamazināt ātrumu, tādējādi sabojājot automašīnas riepas un diskus.

Pagājušajā gadā tika fiksēti arī cita veida apdrošināšanas gadījumi. If Apdrošināšana saņēma pieteikumus no elektroauto īpašniekiem, kuri bija atstājuši savus auto uzlādes stacijās, un tie bija guvuši bojājumus asfaltēšanas darbu dēļ.

“Elektroauto bija atstāti uzlādes stacijā blakus ēkai, kur norisinājās stāvlaukuma asfaltēšanas darbi. Autovadītāji, atgriezušies pie saviem elektroauto, konstatēja, ka auto ir pārklāti ar smalkiem darvas pilieniem. Zaudējumu apjoms abos gadījumos bija aptuveni 600 eiro, jo emulsijas daļiņas bija noklājušas gan automašīnu jumtus, gan logus, durvis, lukturus un spoguļus.

Mēs vienmēr aicinām klientus novietot automašīnas drošās zonās, ņemot vērā gan zādzību risku, gan negadījumu iespējamību. Visas dzīves situācijas paredzēt gan nav iespējams, tomēr iespēju robežās labāk pārliecināties, vai vieta, kur atstāj auto, jo īpaši uz ilgāku laiku, ir droša,” uzsver Ģ. Kubliņš.

“Pilsētvides būvniecības zonās novietoti transportlīdzekļi bieži cieš no nejaušām situācijām. Piemēram, būvniecības darbu laikā uz tiem var netīši uzpilēt krāsa vai ķīmiskas vielas, kuras pēc tam ir ļoti grūti notīrīt. Ja tiek pamanīti šāda veida bojājumi, mēs iesakām pēc iespējas ātrāk vērsties kādā no mūsu partneru autoservisiem, lai vielas neieēdas un nodara pēc iespējas mazākus zaudējumus auto,” saka Ģ. Kubliņš.

Retos gadījumos automašīnas, kas novietotas blakus būvniecības zonām, var tikt bojātas, ja uz tām nejauši uzkrīt būvniecības iekārtas vai instrumenti. No sastatnēm vai tuvumā esošām ierīcēm nokritušas būvgružu daļas var saplēst automašīnas logu stiklus vai lukturus vai sabojāt transportlīdzekli vēl nopietnāk. Apdrošinātājs atgādina – pirmkārt, mēs paši esam atbildīgi par savu īpašumu, tāpēc vienmēr pārliecinies, ka to atstāj drošā vietā!

 

 
Visi komentāri
 
650 25.aprīlis 2025 20:17
0 0 Atbildēt

Pie tās "nejaušās" remonta apsēstās "ēkas" diez  bija izlikti bŗidinājumi, ka šhittāds te lipīgs emulsinošššs (piķis) tagad kritīs pār Lohu galvām?

Kas diezin sazin īsti ir Droša vieta? Kuros MK noteiktajos noteikumos tā tāda ir noteikta (noformullēta)? 

Šeit secinājums ir viens- pilnīgi jebkurš un galīgi jebkur var pēkšņi nokļūt Loha lomā.Pie kam, visdrīzāk izrādīsies, ka pie visa notikušā ir arī "pats vainīgs".

0pis 25.aprīlis 2025 21:32
1 0 Atbildēt

pārliecināties, vai vieta, kur atstāj auto, jo īpaši uz ilgāku laiku, ir droša - ilgāks laiks ir 10min, 10 mēneši vai 10 gadi?

pirmkārt, mēs paši esam atbildīgi par savu īpašumu, tāpēc vienmēr pārliecinies, ka to atstāj drošā vietā! Nu jā, tādēļ jau cilvēki apdrošina auto, lai nebūtu jāapseko apkārtne, vērtējot iespēju ka prombtnes laikā atbrauks darvas ejakulatori un kāds Juris 18.st. izlaidīs no nagiem āmuru ar visu naglu kasti.

650 26.aprīlis 2025 0:55
2 0 Atbildēt

.."tādēļ jau cilvēki apdrošina"- bet reku Ģirtam laikam tā ne visai "patīk", ka pie viņa kāds kko apdrošina.Viņš, spriežot no viņa izteikumiem,droši vien gribētu, ka tie apdrošinātie Lohi viņam maksātu Prēmiju nonstopā vienkārši tāpat, par neparko.

Protams, ka Krāsa uz (stulbās/loha) galvas viegli var uzpipelēt.Lāssteka arī.Cits jautājums, vai gadījumā primārais lohs te nebūtu pats tas "krāsotājs".Vai tas Jumtu sassaldējušais impotenttais latentais Sala Vecis ;p

ps., vēl jau būtu inretesanti 'uzzināt', kuŗš diez galvāiejātais LV ceļubūves kārtējais Korifējs izgudroja šo te debiloīdisko akmentiņu bārstīšanas metodi kā tādu.Un kur diez palika tie Jelgavas zinātnieku uzbūvētie futūristiski sensanacionālie 200m Ceļa no vecajām kalošām un gumijas Zābakiem

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nespēj konkurēt - Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche varētu atteikties no elektromobiļu pārdošanas Ķīnā, jo nespēj izturēt konkurenci ar vietējiem ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Kāpēc autovadītāji notic paziņojumiem no CSDD par it kā neapmaksātu sodu? (+ VIDEO) 5

Saņemts paziņojums no CSDD par it kā neapmaksātu sodu. Kam jāpievērš uzmanība, lai neiekristu krāpnieku nagos? Saņemot šādus krāpnieciskus e-pastus, ir svarīgi ziņot kā policijai, tā arī uzņēmumam, kura vārdā tie sūtīti, lai pēc iespējas ātrāk varētu rīkoties un informēt citus. Lasīt vairāk

 

Vajag vairāk veloceliņu - aizvadīts ikgadējais “Kritiskās masas” brauciens (+ VIDEO) 18

Arī šogad Rīgā noticis ikgadējais velobrauciens “Kritiskā masa”, ar ko velosipēdisti aicina pievērst uzmanību infrastruktūras nepieciešamībai. Iepriekšējos braucienos dalībnieki mēdza pārkāpt satiksmes noteikumus, līdz ar to nereti ir veidojušās konflikta situācijas ar policiju. Šogad brauciens – bez starpgadījumiem. Lasīt vairāk

 

Dacia sasniedz 8 miljonu robežu

Šonedēļ Mioveni rūpnīcā izlaists astoņmiljonais Dacia transportlīdzeklis. Jubilejas eksemplāra gods ticis modelim Bigster Indigo Blue Metallic krāsā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti