Visi komentāri - Pētījums: Katrs piektais autovadītājs mēdz braukt nepiesprādzējies

Pētījums: Katrs piektais autovadītājs mēdz braukt nepiesprādzējies 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 7.maijs 2025 14:23

26% autovadītāju atzīst, ka mēdz braukt nepiesprādzējušies – 22% to dara reti, 2% - bieži, bet 2% - regulāri, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Vēl 3% autovadītāju norāda, ka paši vienmēr lieto drošības jostas, bet pasažieri mēdz braukt nepiesprādzējušies.

71% aptaujāto autovadītāju norāda, ka nekad nesēžas pie auto stūres nepiesprādzējušies. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, šādu autovadītāju skaits ir pieaudzis par 7%.

Nedaudz, bet tomēr ir samazinājies to autovadītāju skaits, kuri mēdz braukt bez drošības jostas – ja 2023. gadā tādi bija 33%, pērn – 32%, bet šogad - 26%. Lai gan rādītājs joprojām saglabājas augsts, ir vērojama pozitīva tendence. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī šogad saglabājas tendence, ka vīrieši biežāk brauc nepiesprādzējušies (30% vīrieši un 22% sievietes). Drošības jostas lietošana nereti ir izšķirošs aspekts, kas var palīdzēt izvairīties no nopietniem ievainojumiem vai pat glābt dzīvību.

Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks norāda: “Drošības jostu (ne)lietošana joprojām ir aktuāls jautājums – ar to mēdz grēkot ne tikai vadītāji, bet arī pasažieri, lai gan ir būtiski rūpēties gan par savu, gan līdzbraucēju drošību. Kādēļ piesprādzēšanās ir tik nozīmīga? Drošības jostas būtiski samazina letālu seku iespējamību un palīdz izvairīties no nopietnām traumām. Tās mazina trieciena spēku un notur cilvēkus vietā, nodrošinot, ka gaisa spilveni var darboties ar maksimālu efektivitāti. Ir autovadītāji, kuri kļūdaini uzskata – ja automašīna ir aprīkota ar gaisa spilveniem, tad drošības jostu lietošana nav obligāta, taču jāuzsver – tikai kopā ar drošības jostu gaisa spilveni patiešām spēj pasargāt.”

Ar drošības jostu nelietošanu visbiežāk grēko autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (31%) un vecumā no 30 līdz 39 gadiem (30%), savukārt, apzinīgākie ir autovadītāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem – šajā vecuma grupā tikai 19% atzinuši, ka mēdz nelietot drošības jostu.

Analizējot autovadītāju atbildes dažādos reģionos, secināts, ka drošības jostas biežāk nelieto Zemgales autovadītāji – 39% atzinuši, ka mēdz braukt nepiesprādzējušies. Kurzemē šādu atbildi sniedz 30% autovadītāju, Latgalē – 28%, Rīgā – 23%, bet Pierīgā – 20%.

Aizvadītā gada Eiropas Komisijas ziņojums par galvenajiem faktoriem, kas izraisa letālus negadījumus uz ceļiem, liecina, ka 13,3% no bojāgājušajiem automašīnu pasažieriem nav bijuši piesprādzējušies. Tiek lēsts, ka Eiropas Savienībā varētu tikt novērsti aptuveni 900 nāves gadījumi gadā, ja 99% automašīnu pasažieru lietotu drošības jostas.

Runājot par iespējām samazināt riskus, eksperti norāda, ka tehnoloģiju attīstība aizvien vairāk palīdz novērst drošības jostu nelietošanu. Ir pierādīts, ka brīdinājuma sistēmas, kas nosaka, vai braukšanas laikā nav piesprādzēta drošības josta, un sniedz vizuālus un skaņas brīdinājumus, būtiski uzlabo drošības jostu lietošanas rādītājus. Tāpat ir testētas aizdedzes bloķēšanas sistēmas, kas pieprasa piesprādzēties, lai iedarbinātu automašīnu - tās ir atzītas par ļoti efektīvu risinājumu, tomēr autovadītāju vidū tām ir zema atsaucība un šobrīd tās netiek plaši izmantotas.

 
Visi komentāri
 
Viedoklis 7.maijs 2025 19:28
3 0 Atbildēt

Obligāti uzspiestais vienmēr tiek uztverts negatīvi . Brīvprātīgi lietot drošības jostas - tas būtu ļoti apsveicami .

0pis 8.maijs 2025 8:50
1 0 Atbildēt

Piedalīties sastrēgumā ir gluži brīvprātīgi, bet reti kurš to uztver pozitīvi.

Bradypus 9.maijs 2025 8:16
0 0 Atbildēt

Tikai ļoti tuvredzīgi skatoties. Sastrēgumi ir apzinātas valsts pārvaldības shēmas blakusrezultāts.

0pis 9.maijs 2025 13:19
0 0 Atbildēt

Lūdzu paskaidro, kuru shēmu sekas ir sastrēgumi. Pūļa kontroles tehnika?

BMW 8.maijs 2025 8:28
1 0 Atbildēt

Visbezatbildīgākie brauc sabiedriskajā transportā!

ak 8.maijs 2025 14:18
1 0 Atbildēt

Pilsētā pie 30 km h pilnīgi nevajadzīga un pārspīlēti uzspiesta lieta.

Mr_Rums 11.maijs 2025 0:24
1 0 Atbildēt

Pilsētas NEātrumos, sprādzēties ir muļķīgi. Likuma paklausīgie protams ka nepiekritīs -tiem svarīgi būt "pareizajiem". Ārpus pilsētas protams lielāki riski un jāsprādzējas.

650 11.maijs 2025 1:47
0 0 Atbildēt

Man visulaiku Patiesi ir interesējis- kas īsti ir šie te Lohi, kuri producē šos te lohiem domātos rakstus? Kurš (un Cik) viņiem par šo idiotdarbību "maksā"? 

Varbūt kāds "zin",pēc cik ilga laika (konkrēti viņa) automašīnai atslēdzas par "nepiesprādzēšanos" signalizējošais signāls?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz 730 km: Volkswagen atklāj piecmetrīgā Ķīnas tirgum paredzētā ID.Unyx 08 sniedzamību

Volkswagen Ķīnas tirgū līdz 2027. gadam plāno laist klajā 20 elektrificētus modeļus, par vienu no tiem kļūstot ID Unyx 08 – piecmetrīgam elektriskajam SUV, kas uz konveijera stāsies 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO) 1

Pilnībā elektriski pikapi Eiropā pagaidām ir eksotika. Vai nu tādu nav vispār vai tie ir ļoti dārgi. Šajā brīdī uz skatuves parādās korejiešu KGM jeb bijušais Ssangyong ar 100% elektrisku pikapu par mazāk nekā 50 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 2

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti