Visi komentāri - Latvijā vieglo kravas automobiļu vidējais vecums ir 12 gadi

Latvijā vieglo kravas automobiļu vidējais vecums ir 12 gadi 4

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 16.maijs 2025 17:57

Latvijā vieglo kravas automobiļu jeb N1 kategorijas transportlīdzekļu (kravas busiņu), kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, vidējais vecums ir 12 gadi, piektdien Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datu prezentācijas pasākumā informēja CSP Vides statistikas departamenta direktora vietniece un projekta vadītāja Dita Zemīte.

Viņa norādīja, ka 2025.gadā Latvijā kopumā reģistrēti aptuveni 70 000 vieglo kravas busiņu, kas ir par 31% vairāk nekā 2017.gadā.

Zemīte pauda, ka ir būtiski runāt par šo transportlīdzekļu kategoriju, jo 98% no transporta emisijām veido autotransports. Pētījumā noskaidrots, ka 96% N1 kategorijas transportlīdzekļu izmanto dīzeļdegvielu, bet 0,5% - ir elektromobiļi.

Tāpat pētījumā secināts, ka pērn 42,2% no Latvijā reģistrētajiem N1 kategorijas automobiļiem tikuši izmantoti. Lielākā daļa jeb 52% autovadītāju par biežāko iemeslu, kādēļ kravas busiņi netika izmantoti, minējuši dīkstāvi.

CSP dati arī liecina, ka 2024.gadā N1 kategorijas automašīnu braucienu skaits veidoja 12,7 miljonus, tostarp 73% no braucieniem bija bez kravas, bet 27% - ar kravu.

Pētījumā piedalījās 6292 vieglo kravas automobiļu īpašnieki.

Savukārt SIA "Omniva" piegāžu vadītāja Latvijā Asja Arutjunjana informēja, ka "Omniva" autoparku veido 110 transporta vienības, kuru pilnā masa ir līdz 3,5 tonnām, bet automobiļu vecums ir no diviem līdz pieciem gadiem. Vienlaikus "Omniva" busiņu vidējais braukšanas laiks dienā ir 4,5 stundas.

Arutjunjana norādīja, ka nozarē elektrokravas auto veiktspēja patlaban ir zema, bet, ieviešot 100% elektroauto parku, sūtījumu piegādes cena daudzkāršotos. Tāpat viņa informēja, ka "Omniva" veic pētījumus, lai noskaidrotu velokurjeru potenciālo izmantojumu, piemēram, Rīgas centrā.

Savukārt Transporta un sakaru institūta profesors Mihails Savrasovs papildināja, ka pētījuma dati ir atbalsts stratēģiskajai transporta plānošanai un modelēšanai, inovāciju veicināšanai un sabiedrības līdzdalībai, reģionālās ekonomiskās attīstības analīzei, kā arī tos var pielietot akadēmiskiem un pētnieciskiem mērķiem.

Jau ziņots, ka CSP regulāri apkopo statistiku par kravu pārvadājumiem ar N2 un N3 kategorijas transportlīdzekļiem, tomēr līdz šim Latvijā nebija pieejama detalizēta informācija par N1 kategorijas vieglajiem kravas automobiļiem.

Latvija bija viena no piecām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm, kas piedalījās šajā pilotprojektā.

 
Visi komentāri
 
Nabags 17.maijs 2025 19:19
2 0 Atbildēt

Nu un ?

Mhm 17.maijs 2025 20:33
5 0 Atbildēt

Gudri cilvēki Latvijā. Kāpēc pirkt jaunu dārgu, ja var pirkt vecu un lētu

650 18.maijs 2025 13:50
0 0 Atbildēt

Nu jajā, idioti (lohi,dablaēbi,lubraki,knauzeri,skopuļi) ir gan busiņu īpašnieki, gan to vadītāji, gan (pamatā) visiciti/pārējie. Izņemot vienīgi pašu cspp Projekta vadītāju un/vai kādu nozarveidīgo massuzombētājportālu.

Varētu vēl pajautāt, kādā veidā viņi iegūst šos te "datus".Vai "man" viņiem pēc viņu uzmācīgi piedraudīgā uzaicinājuma šādi (pēc būtības konfidenciāli) uzņēmējdarbības dati vispār būtu jāizpauž.

imzz 19.maijs 2025 11:23
0 0 Atbildēt

Arutjunjana norādīja, ka nozarē elektrokravas auto veiktspēja patlaban ir zema, bet, ieviešot 100% elektroauto parku, sūtījumu piegādes cena daudzkāršotos. Tāpat viņa informēja, ka "Omniva" veic pētījumus, lai noskaidrotu velokurjeru potenciālo izmantojumu, piemēram, Rīgas centrā.

-----------------------------------

Tas acīmredzot, jāsaprot tā: ja mums uzspiedīs elektroauto, pāriesim uz velorikšām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford pārskata elektrifikācijas plānus – vēl platāks solis atpakaļ 6

ASV autobūves uzņēmums atzīst kļūdu virzībā uz vispārējo elektrifikāciju, rēķinās ar zaudējumiem un turpinās ražot arī degvielas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Uzdāvini savai otrajai pusei "Porsche Off-Road Experience" piedzīvojumu 333 trasē. Te neliels ieskats (+ VIDEO) 2

Tas nav vienkārši brauciens. Tā ir robežu pārbaude – tavu un arī Porsche. Stāvas nogāzes, īsta 4x4 trase, bet bez dubļiem, auto šūpoles un 3 metrus augsts metāla tilts, kas prasa pārliecību un precizitāti. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 15

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 35

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti