Aptauja: autovadītāji iegādājas KASKO, lai jutos drošāk autosatiksmē; daudzi to joprojām uzskata par pārāk dārgu pakalpojumu - iAuto

Aptauja: autovadītāji iegādājas KASKO, lai jutos drošāk autosatiksmē; daudzi to joprojām uzskata par pārāk dārgu pakalpojumu 31

 

Foto: iAuto.lv

LAA | 8.jūlijs 2025 10:55

Lielākā daļa transporta līdzekļu īpašnieku iegādājas KASKO apdrošināšanu, lai justos drošāk ceļu satiksmē, savukārt citi uzskata, ka viņiem piederošais transporta līdzeklis ir tehniski novecojis un apdrošināšana pārāk dārga, lai būtu vērts iegādāties šo pakalpojumu, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) veiktā iedzīvotāju aptauja.*

Fiziska un finansiāla drošība

Aptaujātie, kuriem ir KASKO apdrošināšana, kā galvenos iegādes iemeslus norāda lielāku drošību uz ceļa (49%) un aizsardzību pret zādzībām, vandālismu vai dabas nodarītajiem postījumiem (48%). Aptuveni trešdaļai KASKO pakalpojuma saņēmēju ir būtiska arī finansiālā drošība (36%) un nodrošinātā palīdzība uz ceļa, ja sanācis iekļūt negadījumā (35%).

"KASKO apdrošināšanas galvenās priekšrocības patiešām ir gan finansiāla un fiziska, gan arī psiholoģiska drošība. Apdrošināšana sedz zaudējumus, kas rodas auto bojājumu vai zādzības rezultātā - pat ja vainīgais ir spēkrata īpašnieks vai situācija ir ārpus autovadītāja kontroles, piemēram, dabas stihijas, vandālisms vai dzīvnieku izraisītu bojājumu gadījumā. KASKO nodrošina arī psiholoģisku komfortu, zinot, ka īpašnieks un transporta līdzeklis ir pasargāts no dažādiem neparedzētiem gadījumiem, t.sk. saņemot palīdzību uz ceļa," skaidro LAA prezidents Jānis Abāšins.

Saskaņā ar aptauju, katram ceturtajam KASKO pakalpojuma saņēmējam (27%) ir svarīgi, lai transporta līdzeklis tiktu remontēts kvalitatīvā servisā pēc negadījuma, īpaši aptaujātajiem virs 50 gadiem. Bet katrs piektais (21%) KASKO pērk, jo transporta līdzeklis ir iegādāts līzingā, tāpēc KASKO apdrošināšana ir obligāta, īpaši vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem.

Auto pārāk vecs un pakalpojums pārāk dārgs

Gandrīz puse iedzīvotāju (48%), kuriem pieder transporta līdzeklis, bet kuri KASKO apdrošināšanu neiegādājas, uzskata, ka viņiem piederošais transporta līdzeklis ir pārāk vecs, lai to būtu vērts apdrošināt. Tik pat respondentu (47%) norāda, ka pakalpojums ir pārāk dārgs un nevar atļauties to iegādāties.

J. Abāšins gan uzsver, ja auto ir būtisks ikdienas mobilitātei un tā zaudēšana var radīt finansiālas vai loģistikas grūtības, KASKO ir vērts iegādāties arī vecākiem transportlīdzekļiem.

"Ja braucat bieži, pa intensīvas satiksmes maršrutiem, sliktos laikapstākļos vai mežainiem apvidiem un negadījumu risks ir salīdzinoši augsts, ir liela iespēja, ka KASKO noderēs, pat ja auto ir salīdzinoši vecs un tā tirgus vērtība vairs nav tik liela. Piemēram, vairāki apdrošinātāji piedāvā ierobežotu KASKO versiju par zemāku cenu, kas sedz tikai konkrētus riskus, piemēram, stikla bojājumus, sadursmes ar dzīvniekiem vai auto zādzību, kas šādā gadījumā var būt piemērots risinājums. Savukārt KASKO ar augstāku pašrisku noderēs tiem, kas ar mazajām ķibelēm prot tikt galā paši, taču auto vēlas apdrošināt tikai pret nopietnākiem riskiem," stāsta LAA prezidents. Tāpat viņš norāda, ka vairāki apdrošinātāji piedāvā prēmiju sadalīt vairākos maksājumos, lai transportlīdzekļu īpašniekiem neradītu tik lielu slogu uz mājsaimniecības budžetu.

Pozitīvas izmaiņas notikušas arī ar KASKO apdrošināšanu elektroauto - ja vēl pirms dažiem gadiem tā bija ievērojami dārgāka, jo arī paši elektroauto bija dārgāki un vēl nebija tik plaši pieejamas servisa iespējas, tad tagad šī starpība ir būtiski sarukusi vai pat pazudusi. Arī apdrošinātāji ir pielāgojuši polises riskus īpaši elektroauto, piemēram, sedzot zaudējumus publiskās uzlādes stacijas un kabeļa bojājumu gadījumā, nodrošinot evakuatora pakalpojumu, ja izlādējies elektroauto akumulators u.tml.

"Tāpat kā iegādājoties jebkuru apdrošināšanu, arī pērkot KASKO elektroauto ir rūpīgi jāiepazīstas ar polisē ietvertajiem riskiem, jo katram apdrošinātājam tie var atšķirties, tajā skaitā, piemēram, baterijas pašriskam, ja tāds ir atsevišķi izdalīts," atgādina J. Abāšins.

KASKO neiegādājas, jo brauc piesardzīgi

Vēl 15% aptaujas dalībnieku norādījuši, ka brauc ļoti piesardzīgi, tāpēc KASKO apdrošināšana nav nepieciešama. Tomēr, J. Abāšins norāda, ka ne visi autovadītāji ir apzinīgi un KASKO apdrošināšana var palīdzēt arī tad, ja vainīgais būs kāds cits. Proti, KASKO ļauj vērsties tieši pie sava apdrošinātāja, negaidot, kamēr vainīgais paziņo par negadījumu vai kamēr viņa OCTA apdrošinātājs pieņem lēmumu. Tas būtiski paātrina auto remontu vai kompensācijas saņemšanu. KASKO noder arī gadījumos, kas nav saistīti ar satiksmi, piemēram, ja auto uzkrīt vētrā nolauzts koks, tas tiek apzagts vai nozagts, tiek izsists stikls.

Turpinot izglītojošo kampaņu par dažādiem apdrošināšanas veidiem, LAA kopā ar sadarbības partneriem ir sagatavojusi KASKO apdrošināšanas ceļa karti. Tajā vienkāršā valodā skaidrota šī apdrošināšanas veida darbība, izmantojot ceļa kartes principu. Ceļa karte elektroniskā veidā ir brīvi pieejama LAA mājaslapā www.laa.lv sadaļā "Ceļveži", kā arī pie LAA sadarbības partneriem, tostarp pie Latvijas Bankas un Patērētāju tiesību aizsardzības centra.

* Aptauju veikusi pētījumu kompānija "Norstat", š.g. maijā aptaujājot 1010 Latvijas iedzīvotājus vecuma grupā no 18-74 gadu vecumam.

 
31 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Janka 9.jūlijs 2025 15:36
4 0 Atbildēt

😂 To tu pasaki visiem kas vēl braukā ar 2023 gada rudens lielās krusas nospiedumiem uz auto virsbūves. KĀ šitie taupītāji ka apd.rsusies skreja kā traki, visur zem tiltiem u.c. jumtu vietām... ES TĀĀ RĒCU!!!

 Nezinu ko tu pīpē bet man 2020g autiņam kam videjā vērtība ap 20k kasko izmaksā 560€ gadā ar labu segumu(var dabūt arī pa 420€ bet ar 2x sūdīgāku segumu.)

 Tāpēc ja vien tas nav kāds super ekskluzīvs un unikāls auto, tad 10-14gv kasko izmaksās dažus simtus GADĀ.

Bet nu varbūt arī ja tev ir 20gadi un lielitrāžas bmw būve, ta tur loģiski ka būs x3 cena 😂

Parasti auto limits ir 13/14gadi, jo vecus 15gv+ šrotus ar kasko vairs neņemsies jo nav rentabli tādiem šrotiem iet caur apdrosinātajiem un kvalitatīvu servisu. 😉 Tur tapat jau bijusi entie kreisās rokas servisi un kā jau minēji nebūs gan interese no cilveku puses.... Un arī no apdrosinataju lai ko nopelnītu.

BMW 8.jūlijs 2025 12:19
4 0 Atbildēt

Lasbs KASKO labi maksā, nereti pat vairāk kā 10% no auto vērtības!Latvietis taupīgais ātri sarēķina, kas viņam izdevīgāk! 

Ņemot vērā, ka vidējais autoparks ir 15-20 gadus vecss, tad par KASKo maksājumu jau var nopirkt citu auto ar visu skati!

BMW 8.jūlijs 2025 16:27
3 0 Atbildēt

Ja mašīna līzingā, tad bez KASKO neiztikt. Vecam golfam izdevīgāk no šrota nomainīt uzreiz visu detaļu tādā pašā krāsā, nekā dot labot. Behai noķēru akmeni uz haubes, aizvedu par KASKO uz Sensonu nokrāsot, pēc gada krāsotajā vietā izlīda rižiks pižiks! Rižiku KASKO vairs netaisa.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

20 kilometrus "pret spalvu" (+ VIDEO) 1

Komentārā teikts, ka Čehijas pilsonis pa S12 šoseju Polijā braucis pretēji satiksmes kustībai. Viņš apstājies tikai tad, kad izsauktā policija uzsākusi aktīvas darbības, lai bīstamo braucienu pārtrauktu. Lasīt vairāk

 

Latvijā pirmo reizi izmanto šūnu tehnoloģiju cilvēku apziņošanai par stiprām lietusgāzēm 13

Ceturtdienas vakarā Latvijā pirmo reizi izmantota šūnu tehnoloģija daļas iedzīvotāju apziņošanai par naktī gaidāmajām stiprajām lietusgāzēm. Lasīt vairāk

 

56 020 eiro - Volkswagen piesaka īpašo modeli ID.3 GTX Fire + Ice (+ FOTO) 8

Pavisam tiks izlaisti 1990 ID.3 GTX Fire + Ice eksemplāru. Lasīt vairāk

 

Latvijas neatbalsta EK priekšlikumu samazināt SEG emisijas ES par 90% līdz 2040.gadam 7

Latvijas neatbalsta Eiropas Komisijas (EK) jūlija sākumā publicēto priekšlikumu samazināt siltumnīcefektu gāzu (SEG) emisijas Eiropas Savienībā (ES) par 90% līdz 2040.gadam, salīdzinot ar 1990.gadu, aģentūru LETA informēja Klimata un enerģētikas ministrijā (KEM). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti