Visi komentāri - Aptauja: autovadītāji iegādājas KASKO, lai jutos drošāk autosatiksmē; daudzi to joprojām uzskata par pārāk dārgu pakalpojumu

Aptauja: autovadītāji iegādājas KASKO, lai jutos drošāk autosatiksmē; daudzi to joprojām uzskata par pārāk dārgu pakalpojumu 31

 

Foto: iAuto.lv

LAA | 8.jūlijs 2025 10:55

Lielākā daļa transporta līdzekļu īpašnieku iegādājas KASKO apdrošināšanu, lai justos drošāk ceļu satiksmē, savukārt citi uzskata, ka viņiem piederošais transporta līdzeklis ir tehniski novecojis un apdrošināšana pārāk dārga, lai būtu vērts iegādāties šo pakalpojumu, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) veiktā iedzīvotāju aptauja.*

Fiziska un finansiāla drošība

Aptaujātie, kuriem ir KASKO apdrošināšana, kā galvenos iegādes iemeslus norāda lielāku drošību uz ceļa (49%) un aizsardzību pret zādzībām, vandālismu vai dabas nodarītajiem postījumiem (48%). Aptuveni trešdaļai KASKO pakalpojuma saņēmēju ir būtiska arī finansiālā drošība (36%) un nodrošinātā palīdzība uz ceļa, ja sanācis iekļūt negadījumā (35%).

"KASKO apdrošināšanas galvenās priekšrocības patiešām ir gan finansiāla un fiziska, gan arī psiholoģiska drošība. Apdrošināšana sedz zaudējumus, kas rodas auto bojājumu vai zādzības rezultātā - pat ja vainīgais ir spēkrata īpašnieks vai situācija ir ārpus autovadītāja kontroles, piemēram, dabas stihijas, vandālisms vai dzīvnieku izraisītu bojājumu gadījumā. KASKO nodrošina arī psiholoģisku komfortu, zinot, ka īpašnieks un transporta līdzeklis ir pasargāts no dažādiem neparedzētiem gadījumiem, t.sk. saņemot palīdzību uz ceļa," skaidro LAA prezidents Jānis Abāšins.

Saskaņā ar aptauju, katram ceturtajam KASKO pakalpojuma saņēmējam (27%) ir svarīgi, lai transporta līdzeklis tiktu remontēts kvalitatīvā servisā pēc negadījuma, īpaši aptaujātajiem virs 50 gadiem. Bet katrs piektais (21%) KASKO pērk, jo transporta līdzeklis ir iegādāts līzingā, tāpēc KASKO apdrošināšana ir obligāta, īpaši vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem.

Auto pārāk vecs un pakalpojums pārāk dārgs

Gandrīz puse iedzīvotāju (48%), kuriem pieder transporta līdzeklis, bet kuri KASKO apdrošināšanu neiegādājas, uzskata, ka viņiem piederošais transporta līdzeklis ir pārāk vecs, lai to būtu vērts apdrošināt. Tik pat respondentu (47%) norāda, ka pakalpojums ir pārāk dārgs un nevar atļauties to iegādāties.

J. Abāšins gan uzsver, ja auto ir būtisks ikdienas mobilitātei un tā zaudēšana var radīt finansiālas vai loģistikas grūtības, KASKO ir vērts iegādāties arī vecākiem transportlīdzekļiem.

"Ja braucat bieži, pa intensīvas satiksmes maršrutiem, sliktos laikapstākļos vai mežainiem apvidiem un negadījumu risks ir salīdzinoši augsts, ir liela iespēja, ka KASKO noderēs, pat ja auto ir salīdzinoši vecs un tā tirgus vērtība vairs nav tik liela. Piemēram, vairāki apdrošinātāji piedāvā ierobežotu KASKO versiju par zemāku cenu, kas sedz tikai konkrētus riskus, piemēram, stikla bojājumus, sadursmes ar dzīvniekiem vai auto zādzību, kas šādā gadījumā var būt piemērots risinājums. Savukārt KASKO ar augstāku pašrisku noderēs tiem, kas ar mazajām ķibelēm prot tikt galā paši, taču auto vēlas apdrošināt tikai pret nopietnākiem riskiem," stāsta LAA prezidents. Tāpat viņš norāda, ka vairāki apdrošinātāji piedāvā prēmiju sadalīt vairākos maksājumos, lai transportlīdzekļu īpašniekiem neradītu tik lielu slogu uz mājsaimniecības budžetu.

Pozitīvas izmaiņas notikušas arī ar KASKO apdrošināšanu elektroauto - ja vēl pirms dažiem gadiem tā bija ievērojami dārgāka, jo arī paši elektroauto bija dārgāki un vēl nebija tik plaši pieejamas servisa iespējas, tad tagad šī starpība ir būtiski sarukusi vai pat pazudusi. Arī apdrošinātāji ir pielāgojuši polises riskus īpaši elektroauto, piemēram, sedzot zaudējumus publiskās uzlādes stacijas un kabeļa bojājumu gadījumā, nodrošinot evakuatora pakalpojumu, ja izlādējies elektroauto akumulators u.tml.

"Tāpat kā iegādājoties jebkuru apdrošināšanu, arī pērkot KASKO elektroauto ir rūpīgi jāiepazīstas ar polisē ietvertajiem riskiem, jo katram apdrošinātājam tie var atšķirties, tajā skaitā, piemēram, baterijas pašriskam, ja tāds ir atsevišķi izdalīts," atgādina J. Abāšins.

KASKO neiegādājas, jo brauc piesardzīgi

Vēl 15% aptaujas dalībnieku norādījuši, ka brauc ļoti piesardzīgi, tāpēc KASKO apdrošināšana nav nepieciešama. Tomēr, J. Abāšins norāda, ka ne visi autovadītāji ir apzinīgi un KASKO apdrošināšana var palīdzēt arī tad, ja vainīgais būs kāds cits. Proti, KASKO ļauj vērsties tieši pie sava apdrošinātāja, negaidot, kamēr vainīgais paziņo par negadījumu vai kamēr viņa OCTA apdrošinātājs pieņem lēmumu. Tas būtiski paātrina auto remontu vai kompensācijas saņemšanu. KASKO noder arī gadījumos, kas nav saistīti ar satiksmi, piemēram, ja auto uzkrīt vētrā nolauzts koks, tas tiek apzagts vai nozagts, tiek izsists stikls.

Turpinot izglītojošo kampaņu par dažādiem apdrošināšanas veidiem, LAA kopā ar sadarbības partneriem ir sagatavojusi KASKO apdrošināšanas ceļa karti. Tajā vienkāršā valodā skaidrota šī apdrošināšanas veida darbība, izmantojot ceļa kartes principu. Ceļa karte elektroniskā veidā ir brīvi pieejama LAA mājaslapā www.laa.lv sadaļā "Ceļveži", kā arī pie LAA sadarbības partneriem, tostarp pie Latvijas Bankas un Patērētāju tiesību aizsardzības centra.

* Aptauju veikusi pētījumu kompānija "Norstat", š.g. maijā aptaujājot 1010 Latvijas iedzīvotājus vecuma grupā no 18-74 gadu vecumam.

 
Visi komentāri
 
:-) 8.jūlijs 2025 11:56
0 0 Atbildēt

KASKO, identiski kā brīvprātīgā civītiesiska apdrošināšana, ne OCTA, ir saprātīga indivīda neatņemama sastāvdaļa. OCTA vienmēr lētākā, un ja arī, neesi pie vainas negadījumā, ar KASKO ir 100 % iespēja izvairīties no nesamērīgi ilgas lietas izskatīšanas, "šķūņu" servisiem, protams, ja KASKO ir iegādāts no labas apdrošinātāju kompānijas. Faktiski, ja ir laba KASKO apdrošināšana, tad problēmu nekādu, viss tiek segts, evakuators, palīdzība uz ceļa, remonti izvēlētajā servisā, aizvietojošais auto, veselība, manta. Regresā šos izdevumus piedzen no vainīgās puses apdrošinātāja.

BMW 8.jūlijs 2025 12:19
4 0 Atbildēt

Lasbs KASKO labi maksā, nereti pat vairāk kā 10% no auto vērtības!Latvietis taupīgais ātri sarēķina, kas viņam izdevīgāk! 

Ņemot vērā, ka vidējais autoparks ir 15-20 gadus vecss, tad par KASKo maksājumu jau var nopirkt citu auto ar visu skati!

:-) 8.jūlijs 2025 14:08
0 0 Atbildēt

36 t. eiro auto, KASKO maksimālā izpildījumā, jeb sedz visu iespējamo, 590 eiras gadā. Sanāk nepilni 2 %. Par 590 eirām neko braucamu nedabūt! Tas tā, ja "+" vēsture. BMW īpašnieki/turētāji, protams, de Facto ir riska grupa, tur jāreizina ar 3.

BMW 8.jūlijs 2025 16:20
1 7 Atbildēt

Nu ja tu brauc ar kaut kādu Dacia Duster tā arī varētu būt. Ar KASKO ne vienmēr būs līdzēts! Piemēram, tavā minētajā budžetā var būt arī taads palietots, bet savā ziņā ineteresants auto kā SAAB 9-4X AERO, kam vētras laikā uz Jumta uzkrita koks. KASKO noplātīja rokas, jo ss.lv tādu auto nav, remontēt neviens negrib. Pat ja apdrošināsi kaut kādu elektrisko Q8, tev jau KASKO nesegs jauna auto vērtību, bet atļaus ss.lv izvēlēties lētāko modeli, kuram var būt arī 300k uz odometra. JA gribēsi apdrošināt kādu retro auto, tevi visi KASKo kantori sūtīs dillēs.

Nu 8.jūlijs 2025 23:58
1 0 Atbildēt

Kas par muļķībām.  Par 500€ var nopirkt kasko max 15t€ auto.  Pārbaudīti ntie brokeri.  Kas ir tā par brīnumu firmu, kura apdrošināšana 36t€ auto, par 590 € ?

:-) 9.jūlijs 2025 10:16
0 0 Atbildēt

Redz, ja tu esi patstāvīgs klients, un neiegādājies tikai vienu polisi, bet gan pilnu versiju nekustamajam īpašumam, vēl 2 transporta līdzekļiem, prēmijas būs samērīgas. Bet, ja lēkā no viena apdrošinātāja, pie otra, maini brokerus, vēsture nav spīdoša, tad ir kā ir.

Tā nav neviena no lētajām, švakajām kompānijām, bet vienīgā Latvijā vērā ņemamā. Lai vēl jaukāk izskatās, tad cenrādīs 42 t. eiras, 36 ar atlaidi. Tas vienam auto.

BMW 9.jūlijs 2025 10:42
1 0 Atbildēt

Ļauj minēt, tas ir skandināvu kantoris, kas tev arī piešķīra līzingu auto iegādei!? Man tev ir sliktas ziņas, līzinga perioda beigās KASKO sadārdzināsies x2, jo mainot tavu statusu no turētājs uz īpašnieks, tas vairs nebūs viņu auto un cena tev būs ar koeficientu x2. ;)

Šitā KASKo izmaksas mēdz izaugt no 600 euro gadā uz 1200 euro. 

Par apdrošināšanu kā tādu sūdzību nav, visu dara pa skaisto un nežakarējas ar izmaksām.

:-) 9.jūlijs 2025 13:16
0 0 Atbildēt

Nē SWEDBANK ir viena no manis nīstākajām bankām un jau kopš 2008. kā pamesta. Blackstone kā finansētājs, polis kā apdrošinātājs.

Freijers 8.jūlijs 2025 13:56
1 0 Atbildēt

Kasko nav vērts pirkt mašīnām, kas maksā zem ~4K(5) eiro, pārāk dārgi sanāk + atsevišķas apdrošināšanas kompānijas piedāvā OCTAs ar KASKO elementiem, kas ir daudz interesantāki šāda veida mašīnām.

:-) 8.jūlijs 2025 14:19
0 0 Atbildēt

Pieņemot, ka viena paneļa (durvis, spārns, ..) tikai krāsošanas, neskaitot iespējamā remonta (demontāža/montāža, labošana), vai pat pašās detaļas cenu, izmaksas ir 400 eiras, šie paši 400 eiro, par 10 + gadus vecu auto, ir pat ļoti adekvāta summa, ņemot vērā sirdsmieru.

BMW 8.jūlijs 2025 16:27
3 0 Atbildēt

Ja mašīna līzingā, tad bez KASKO neiztikt. Vecam golfam izdevīgāk no šrota nomainīt uzreiz visu detaļu tādā pašā krāsā, nekā dot labot. Behai noķēru akmeni uz haubes, aizvedu par KASKO uz Sensonu nokrāsot, pēc gada krāsotajā vietā izlīda rižiks pižiks! Rižiku KASKO vairs netaisa.

:-) 9.jūlijs 2025 10:19
0 0 Atbildēt

Jāved pie krāsaotāja, nevis SENSON! Identiski kā medecīnā, ar\i auto ir jābūt savam vienīgajam dakterim.

BMW 9.jūlijs 2025 10:45
0 0 Atbildēt

Sensons bija KASKO oficiālo krāsotāju sarakstā kā Nr.1

Tikai pirmajos 3 gados varēja vest pie dīlera, kur auto bija iegādāts! 

PS: izbaudi kamēr auto jauns, drīz uzzināsi, ka maizītei ir arī garoziņa!

:-) 9.jūlijs 2025 13:20
0 0 Atbildēt

Tevi čakarē! Arī 10 gadīgam auto var izvēlēties savu servisu, pat dīleri. Nu jau tūlīt būs 5 gadi, polisē auto servis pēc klienta izvēles, tai skaitā dīleris. Bet ne vienmēr "dīleri" krāso ideāli. Ja kāda maza švīka, braicu pie pierfektā meistara, nestrādā uz masu, bet kvalitāti, rinda gara, bet rezultāts to vērts.

Freijers 8.jūlijs 2025 22:32
0 0 Atbildēt

Var sataisīt (krāsošana) arī 100-150 eur robežās, 15-20 gadīgiem auto detaļas pilni šroti. OK, pieņemsim, ka KASKA tādam maksā 300-400 eur robežās par gadu...

:-) 9.jūlijs 2025 10:21
0 0 Atbildēt

Pašām ar "baloniņu" nopūst sanāks vel lētāk! Kvalitīva vienas detaļas krāsošana vieglajam auto, 400-500 eiras

BMW 9.jūlijs 2025 10:48
1 0 Atbildēt

Tas, ka no tevis noplēš 500 euro vēl negarantē kvalitāti!

:-) 9.jūlijs 2025 13:21
0 0 Atbildēt

No manis nē, apdrošinātāja. Ir pērbaudīts, darbojas, vismaz kur esmu pabijis.

Bradypus 9.jūlijs 2025 16:38
1 4 Atbildēt

Pilnīgs fufelis. Var jau būt, ka kaut kādam ekskluzīvam auto ar zelta krāsu. Tā kā ar avārijām nenodarbojos, ar krāsošanu esmu saskāries restaurācijas nolūkos - ne tuvu šādiem cipariem

Hmm 8.jūlijs 2025 14:50
0 0 Atbildēt

Labāk iegādāties Kasku nekā KASKO, manuprāt, būs drošāk

Pret 8.jūlijs 2025 20:37
2 1 Atbildēt

Tikai pilnīgi jaunām  un dārgām automašīnām vajadzīga KASKO ,jo tā tiek uzspiesta no augļotāju puses ( līzingi un kredīti ).Tāpēc neredzu jēgu un braucu ar 1000 eiro vērtu auto . Ja notiek gadījums - nauda ir tik cik ir un pats varu izvēlēties kurš remontēs un par cik remontēs un vai vispār remontēs auto . Bet tie apdrošinātāji nosūta tikai uz saviem draugu auto servisiem , kur attiecīgi saremontē par pašu lētāko cenu un zemāko kvalitāti = ka tik it kā saremontēts . Nav tā KASKO sistēma pilnīgi godīga un caurspīdīga !

BMW 9.jūlijs 2025 10:51
0 0 Atbildēt

Un vēl akceptē zagtās detaļas! Mersim uzlika no manas mašīnas nofenderētos spoguļus ar visu marķējumu! 

Semakam parkingsensoru reikas arī viena bija no nopzagtajām, ar skrāpējumiem tieši tajā pašā vietā. 

Iedomājies kas noteik ar Porshe un Touareg lukturiem?

JA KASKo apdrošinātāji neakceptētu zagtās detaļas, neviens tās nezagtu!

Ābols 9.jūlijs 2025 12:54
1 0 Atbildēt

Nereti vidējais latvietis auto ņem maksimalajā krītā ko dod, jo vajag pontot= pāri saviem līdzekļiem, tā ka tieši tieši jeb knapi spēj nomaksāt līzinga ikmeneša maksu par šo lietu. Nu un pārejam nekam vairs nepaliek.

Nedomājot par visiem citiem auto maksājumiem(degviela, serviss un ikdienas amortizācija, octa un kasko, neparedzēti gadījumi)

🙈 Nu un tad vairums tikai brauc jo domā ka taja ikmeneša kredīta maksājumā maģiski arī iekļaujas 'servisa' ailīte, ko noskaitot no konta, tā daļa, pa gaisu nosūtas uz auto. 😂 Nu un tad tādi arī raud ka 'kasko' viņa karietei esot dārgs.

Pļurkt 9.jūlijs 2025 13:36
0 0 Atbildēt

KASKO ir absolūti nevajadzīgs pasākums!

Ja pērk kādu padsmit gadu vecu auto, tad 3 gados KASKO izmaksā tik pat cik cits tāds pat auto uz pirkšanas brīdi!

Līdz ar to pat nerentējas pirkt jaunu auto, kuram protams, ka sagribēsies vēl kasko pa 500+ Eur gadā, jo bail ...

Janka 9.jūlijs 2025 15:36
4 0 Atbildēt

😂 To tu pasaki visiem kas vēl braukā ar 2023 gada rudens lielās krusas nospiedumiem uz auto virsbūves. KĀ šitie taupītāji ka apd.rsusies skreja kā traki, visur zem tiltiem u.c. jumtu vietām... ES TĀĀ RĒCU!!!

 Nezinu ko tu pīpē bet man 2020g autiņam kam videjā vērtība ap 20k kasko izmaksā 560€ gadā ar labu segumu(var dabūt arī pa 420€ bet ar 2x sūdīgāku segumu.)

 Tāpēc ja vien tas nav kāds super ekskluzīvs un unikāls auto, tad 10-14gv kasko izmaksās dažus simtus GADĀ.

Bet nu varbūt arī ja tev ir 20gadi un lielitrāžas bmw būve, ta tur loģiski ka būs x3 cena 😂

Parasti auto limits ir 13/14gadi, jo vecus 15gv+ šrotus ar kasko vairs neņemsies jo nav rentabli tādiem šrotiem iet caur apdrosinātajiem un kvalitatīvu servisu. 😉 Tur tapat jau bijusi entie kreisās rokas servisi un kā jau minēji nebūs gan interese no cilveku puses.... Un arī no apdrosinataju lai ko nopelnītu.

BMW 9.jūlijs 2025 16:03
0 5 Atbildēt

Braukā ne jau tāpēc ka nav KASKO, bet pieraksts uz defektu novēršanu jau gadu  uz priešu pilns!

Jūrmalnieks 9.jūlijs 2025 16:03
0 0 Atbildēt

KAKO ir labi, bet vienu labojumu gan gribētos, ja neesi taisījis sūdus un neesi pieteicis nevienu apdr. gadījumu - tātad esi bijis apzinīgs, tad nakamaja gada kasko varēja būt ar 50% atlaidi no cenrāža. Ta teikt 50% paliek apdr. 50% 'pārnesas' tev kā bonuss par apzinību.

Savādāk samaksā totāli pa tukšo, jeb apmaksā to blondīņu sūdu taisīšanu, kas katru menesi pa kāddam gadījumam vai diviem vāra. Tuksojot to kopējo apdr. izmaksu katlu... Un 'tev' deļ tā tik ikgadu cena tik palielinās, jo redz tāda esot vnk ek. situācija, ka viss paliek dārgaks...

BMW 9.jūlijs 2025 16:05
1 0 Atbildēt

Aizver acis kad sapņo! KASKO nav labdarība, tas ir bizness!

0pis 9.jūlijs 2025 18:15
0 0 Atbildēt

Paga, pēc kura gada bez avārijām apdr. sāks maksāt tev par polises ņemšanu - pēc trešā? 😊

core 9.jūlijs 2025 20:29
0 0 Atbildēt

Bet iedomājies, ja kādus 10 gadus nobrauc bez avārijām, var jau no darba iet prom.

hue 10.jūlijs 2025 8:49
0 0 Atbildēt

Nesapratu, kā KASKO esamība maina drošību autosatiksmē?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

20 kilometrus "pret spalvu" (+ VIDEO) 1

Komentārā teikts, ka Čehijas pilsonis pa S12 šoseju Polijā braucis pretēji satiksmes kustībai. Viņš apstājies tikai tad, kad izsauktā policija uzsākusi aktīvas darbības, lai bīstamo braucienu pārtrauktu. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS ar video; Amazon interneta veikala vasaras "Prime" izpārdošanas labākie piedāvājumu 2025 (+ FOTO) 9

Šobrīd notiek Amazon vasaras izpārdošana. Apskatām labākos piedāvājumus. Un Prime piedāvājumiem ir bezmaksas piegāde. Lasīt vairāk

 

Sākusies jauna salokāmo viedtālruņu ēra – Samsung prezentē Galaxy Fold7 un Flip7 3

Samsung iepazīstinājis pasauli ar nākamās paaudzes salokāmajiem viedtālruņiem – Galaxy Fold7 un Galaxy Flip7. Tie ir plānākie un vieglākie salokāmie telefoni, kas jebkad radīti, un piedāvā modernāko Galaxy tehnoloģiju apvienojumu. Lasīt vairāk

 

Avārija Jēkabpils rotācijas aplī – šoferim radušās veselības problēmas (+ VIDEO) 15

Vakar, 8. jūlijā, ap pusdienlaiku Jēkabpilī notika ceļu satiksmes negadījums, kas radīja ievērojamu satiksmes traucējumu pilsētas centrā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti