Sekojot līdzi digitālās pārvaldes tendencēm un, lai palielinātu darba efektivitāti, kā arī optimizētu ikdienas procesus, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) ir ieviesusi mākslīgā intelekta (MI) risinājumu klientu apkalpošanā.
“Mēs uzskatām, ka mākslīgais intelekts var kļūt par ļoti vērtīgu atbalstu mūsu darbiniekiem ikdienas darbā – īpaši transportlīdzekļu reģistrācijas jomā, kur darbiniekiem jāorientējas vairāk kā 2000 datnēs un normatīvajos aktos,” uzsver CSDD valdes locekle Dace Benhena. “Šis risinājums kalpo kā stratēģisks digitālās transformācijas instruments, kas sniedz būtisku ieguldījumu CSDD modernizācijā — veicinot operatīvāku pakalpojumu sniegšanu un kvalitāti, vienlaikus stiprinot sabiedrības uzticību publiskā sektora digitālajiem risinājumiem.”
Svarīgi uzsvērt, ka šāda risinājuma galvenais mērķis nav aizvietot cilvēku, bet gan stiprināt darbinieku kapacitāti un efektivitāti, ļaujot viņiem koncentrēties uz jautājumiem, kuros cilvēka pieredze joprojām ir neaizvietojama. Mākslīgā intelekta risinājums šajā procesā darbojas kā uzticams palīgs, kas veicina ātrāku un pamatotāku lēmumu pieņemšanu.
MI risinājuma izstrādātājs – Latvijas tehnoloģiju uzņēmuma "Dots." tehniskais direktors Aigars Jaundālders norāda, ka mērķis bija radīt tehnoloģiju risinājumus, kas sniedz reālu pievienoto vērtību – palīdz uzņēmumiem un valsts kapitālsabiedrībām strādāt efektīvāk, izmantot resursus gudrāk un ātrāk sasniegt savus mērķus. “Mākslīgā intelekta rīki, ko izstrādājam, ir kā praktiski palīgi ikdienā – tie atvieglo sarežģītus procesus, samazina administratīvo slogu un dod iespēju koncentrēties uz stratēģiski svarīgākajām lietām. Mums ir gandarījums, ka varam sniegt savu ieguldījumu CSDD digitālajā attīstībā un kopīgiem spēkiem virzīties uz modernāku un efektīvāku publiskā sektora pārvaldību.”
Izstrādātais MI risinājums nodrošina dažādu dokumentu formātu – tostarp HTML, PDF, Word, prezentāciju un attēlu – apstrādi, kā arī tas spēj analizēt skenētus dokumentus, izmantojot optiskās rakstzīmju atpazīšanas (OCR) tehnoloģiju. Vienlaikus virtuālais asistents sniedz īsas un mērķtiecīgas atbildes ar iespēju iegūt paplašinātu informāciju pēc vajadzības.
Tad jau sanāk, ka saruna ar dzīvu cilvēku kļūs par ekskluzīvu maksas pakalpojumu?
Izlasiju: "klientu apKAROšanas"😁