Visi komentāri - Pētījums: 96% elektroauto un plug-in hibrīdu lietotāju Latvijā ir apmierināti ar savu auto

Pētījums: 96% elektroauto un plug-in hibrīdu lietotāju Latvijā ir apmierināti ar savu auto 26

 

Foto: Publicitātes attēls

Ignitis | 11.augusts 2025 11:01

Latvijas elektroauto un plug-in hibrīdauto lietotāji atzinīgi vērtē savu auto – kopumā ar savu izvēli apmierināti ir 96% respondentu, liecina “Ignitis ON elektroauto lietotāju indekss 2025”*. Turklāt augstāk tiek vērtēti finansiālie un praktiskie ieguvumi, nevis mazāka auto ietekme uz vidi.

“Lai saprastu, kas virza elektromobilitātes attīstību Latvijā, ir jāuzklausa tie, kuri jau šodien brauc ar elektroauto. Šis ir pirmais šāda mēroga pētījums Latvijā, kas var palīdzēt nošķirt mītus no šī brīža situācijas. Piemēram, jau tagad redzam atšķirības starp elektroauto un plug-in hibrīdauto lietotājiem – elektroauto īpašnieki ir ne tikai apmierinātāki, bet arī pārvietojas intensīvāk un mēro garākus attālumus,” norāda Māris Sīklis, “Ignitis ON” elektromobilitātes vadītājs Latvijā.

Elektroauto izvēlas racionālu un ekonomisku iemeslu dēļ

Kā galveno iemeslu elektroauto iegādei lielākā daļa lietotāju (71%) izceļ zemākas ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas. Vairāk nekā puse uzsver praktiskās priekšrocības pilsētā, piemēram, iespēju izmantot bezmaksas autostāvvietas un pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām. Savukārt 46% svarīgs ir komforts, norādot, ka elektroauto ir ievērojami klusāki, un tas uzlabo ikdienas pieredzi.

Vēlme mazināt personīgā transporta ietekmi uz vidi ir bijis nozīmīgs aspekts būtiski mazākam respondentu skaitam, tomēr ir viedokļu atšķirības dažādās vecuma grupās. Jaunāko auto lietotāju vidū (18–35 gadi) gandrīz puse uzsver, ka elektroauto izvēle viņiem saistīta ar vēlmi samazināt emisijas, kamēr citās vecuma grupās šo aspektu norādīja teju divreiz retāk – aptuveni ceturtā daļa respondentu.

Elektroauto lietotāji ir apmierinātāki nekā plug-in hibrīdauto īpašnieki

Lai gan kopējais apmierinātības līmenis ir augsts gan elektroauto, gan plug-in hibrīdauto īpašnieku vidū, tieši elektroauto lietotāji biežāk norāda, ka ir “ļoti apmierināti”. Tādi ir 76%, salīdzinot ar 54% hibrīdauto īpašnieku.

“Ignitis ON” indeksa dati rāda, ka nedz dzīvesvieta, nedz ikdienā nobrauktie attālumi būtiski neietekmē lietotāju apmierinātību. Tāpat arī automobiļa baterijas kapacitāte – ja tā pārsniedz 24 kWh, neietekmē lietotāju vērtējumu.

Pieredzējušie apliecina: braukt ar elektroauto ir lētāk

Auto lietošanas ilgums ietekmē to, kurus ieguvumus braucēji novērtē visvairāk. Piemēram, starp tiem, kuri ar elektroauto pārvietojas ilgāk nekā trīs gadus, zemākas ekspluatācijas izmaksas kā būtiskāko ieguvumu izceļ jau 79%, kamēr starp tiem, kuri auto lieto mazāk par gadu, šis rādītājs ir 60%. Tāpat ilgtermiņa lietotāji biežāk novērtē arī elektroauto dinamiku, tostarp straujāku uzrāvienu – tas apliecina, ka pieredze nostiprina pārliecību par transportlīdzekļa priekšrocībām.

Braucēji ar vismaz 3 gadu stāžu mēro tālākas distances

Populārākā distance, ko ikdienā vidēji nobrauc Latvijas elektroauto lietotāji ir 21 – 100 kilometri, atklāj “Ignitis ON” indekss. Nepārsteidz, ka ārpus Rīgas dzīvojošie ikdienā mēro garākus attālumus nekā galvaspilsētas iedzīvotāji – aptuveni puse no viņiem norāda, ka dienā nobrauc 51 – 100 kilometrus. Savukārt teju puse rīdzinieku visbiežāk ikdienā veic 21 – 50 kilometrus.

Interesanti, ka tieši auto lietošanas ilgums (pat vairāk nekā baterijas ietilpība) ietekmē uzticību tehnoloģijai – braucēji ar vismaz trīs gadu pieredzi biežāk ikdienā ar elektroauto veic distances, kas ir garākas par 100 kilometriem. Savukārt visiem automobiļiem, kuru baterija ir lielāka par 24kW, veiktie attālumi būtiski neatšķiras.

Vēl viens faktors, kas ietekmē ikdienā veicamo attālumu ir automobiļa tehnoloģija. Dati parāda, plug-in hibrīdauto lietotāju vidū tikai 13% pārsniedz 50 kilometru dienā, kamēr elektroauto īpašnieku vidū tādi ir teju trešdaļa.

*Pētījumu veica SKDS laika posmā no 20.06.2025. līdz 30.06.2025. Aptaujā piedalījās 209 Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 18 gadiem, kuriem pašiem vai viņu ģimenē ir elektroauto vai plug-in hibrīdauto.

 

 

 
Visi komentāri
 
0pis 11.augusts 2025 11:21
2 0 Atbildēt

Stulbāku aptauju sarīkot nevarēja? Plugin hibrīda īpašniekam ir pie pakaļas fakts, ka tuvumā nav kur uzlādēties jo viņš ar degvielu aizbrauks līdz uzlādei. Bet EV īpašnieks ar kanniņu cilpos pēc elektrības, ja nebūs aprēķinājas auto un uzlādes iespējas.

Kanibaals 11.augusts 2025 19:59
3 0 Atbildēt

Tas pats kas, ja nav aprēķinājis benzīnu. Uzlādēties gan var pie katra staba.

Asaris 12.augusts 2025 13:52
1 0 Atbildēt

Stulbākais no visiem argumentiem. Ja neupildīsi degvielu, arī paliksi pie stūra.

Pļurkt 11.augusts 2025 11:32
3 0 Atbildēt

Kā ir apmierināti pirRīgas privātmāju īpašnieki?

Kā ir apmierināti pilsētu 5-stāvnieku iedzīvotāji?

Kā ir apmierināti dziļo lauku iedzīvotāji, kur līdz tuvākajai uzlāde4s stacijai ir 2 - 3 simti km un kājai piespēgums 1 x 220 10A, oie kam ar dziļīem un ilgiem sprieguma kritumiem??

hue 11.augusts 2025 13:23
2 2 Atbildēt

Lūdzu norādīt ciemu, kas ir 2-3 simti km attālumā no stacijas.

Pļurkt 11.augusts 2025 15:19
2 3 Atbildēt

Apskaties Latvānijas globusu un atradīsi veselu virkni!!!

Kanibaals 11.augusts 2025 20:01
4 2 Atbildēt

Mazāk dirst te vienam vajag. 

Uzlādes vietas ir te, nav tur 200km cauruma - www.plugshare.com/

Tu joko 11.augusts 2025 14:22
3 1 Atbildēt

Kāpēc dzīvojot lauku mājā jāvelkas uz lādēšanas staciju? Nevienā lauku mājā mazāk par 3f pieslēgumu nav, pats labprāt pie šķūnīša pagalmā uzlādētu auto ja varētu tādu atļauties, kāpēc man braucot uz darbu/skolām jāmet līkums un jātērē mans dārgais laiks kaut kādā benzīntankā?

Pļurkt 11.augusts 2025 15:18
1 3 Atbildēt

DA BEIDZ DIRST UNM VIENKĀRŠI IZLASI KO ES UZRAKSTĪJU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tkruļp 12.augusts 2025 13:55
1 0 Atbildēt

Ko dusmo? Atkal mitrums biksēs iespruka?

Bradypus 11.augusts 2025 12:30
8 1 Atbildēt

Starp citu - iespējams, arī 96% ratiņkrēslu īpašnieki ir apmierināti ar saviem ratiņiem. Tikai tas nav rādītājs, ka tādi ir vajadzīgi visiem.

Andris 11.augusts 2025 13:56
1 1 Atbildēt

Starp citu, jau esmu rakstījis, ka autoindustriju absolūti neinteresē tas, kā ratiņkrēsla lietotājs pieslēgs un uzlādēs savu e-auto un, jā, lūgums Opim nenorādīt, ka tādam nolūkam būs speciālas bezvadu uzlādes vietas, kas, iespējams, atradīsies 2-3 km no katra ciema.

0pis 11.augusts 2025 14:40
1 0 Atbildēt

Lūgums nevalkāt Opja labo vārdu nevietā un ārpus konteksta.

Kanibaals 11.augusts 2025 20:04
4 1 Atbildēt

Bradypus atkal iekakā komentāru ne par tēmu. Brilles gan ir agrāk vai vēlāk vajadzīgas visiem, bez tām ar iztikt tikai ātrāk pedāļus atstiepjot. 

"Ja es būtu jautājis cilvēkiem, ko viņi vēlas, viņi būtu atbildējuši - ātrākus zirgus." Henrijs Fords

Bradypus 12.augusts 2025 7:46
1 1 Atbildēt

Vienīgais ne pa tēmu esi tu pats. Fords savus auto nevienam neuzspieda ar varu.

Kanibaals 13.augusts 2025 0:13
0 0 Atbildēt

Kuram tad ratiņus uzspiež ar varu melīt? Brilles arī optikas veikali uzspiež.

Krotow 11.augusts 2025 14:36
3 1 Atbildēt

Nebrīnīšos ka viņi kautrējas publiski stāstīt par savām auto problēmām un cik lieli lohi viņi bijuši.

Bradypus 11.augusts 2025 16:57
2 0 Atbildēt

Tādu patiesībā ir maz - sapirkušies ir jūsmiņi korķossēdētāji - un korķos sēdēšanai tie EV patiešām IR piemēroti.

topinamburs 11.augusts 2025 22:34
1 0 Atbildēt

Tu esi vienkārši stereotipos sapinies www daiļdirsējs trollis. EV pērk, lai ir ērtāk. Korķos sēž vai nesēž ar jebkādu piedziņu.

PS. Šonedēļ biju uz Pērnavu, bez uzlādes ārpus mājas.

Bradypus 12.augusts 2025 7:49
5 1 Atbildēt

Jā nesež korķos, tad EV nav ērtāk. Nevajag sagrozīt manis teikto propagandist daildirsēj.

Kanibaals 11.augusts 2025 20:06
2 2 Atbildēt

Ir ļoti problemātiski, sevišķi problemātiski ir 3x mazākas izmaksas par degvielu, kur nu vēl neesošās eļļas maiņas un bremžu sistēmas problēmas.

Labāk pajautā cik problemātiski ir dīzelis ar AdBlue. Tā ir problēma, nu jau tā paša gada iekšdedzes auto ir pārbāzts ar elekroniku vairāk, kā tas elektroauto. Pilnīgam loham ir jābūt, lai turpinātu pucēt ar dīzelīti.

Laaciz 12.augusts 2025 15:20
0 0 Atbildēt

3x mazākās izmaksas par degvielu izlīdzinās lielais līzinga maksājums. Es nezinu, ko es ietaupītu, ja maksātu mazāk par "degvielu", bet n-reizes vairāk par līzi un maksātu par publisko uzlādi, jo dzīvoklī uzlādes kasti neuzlikšu. Nezinu, kas tev tur ar bremzēm, bet 8.5 gadu laikā man nav bremžu problēmu. Ja nu vienīgi nolietojumu skaiti pie problēmām. 

Īsāk sakot - izmaksāts auto + ikgadēja uzturēšana + degviela < jauna e-auto līzinga maksājums.

Lohs777 11.augusts 2025 22:04
1 1 Atbildēt

Skaidrojums gana vienkāršs.Universāls.Lohi iedalās veiksmīgajos un mazākveiksmīgajos.Katram savs LLP sindroms.

Onsis 12.augusts 2025 9:13
5 0 Atbildēt

Uzprasiet tiem, kas pērk bezalhaholisko alu , vai viņiem tas garšo, atbilde būtu tāda pati!

Naudasmaiss 12.augusts 2025 11:28
3 0 Atbildēt

A kādēl tu dratē nesmuku sievieti?

ZZZZ 13.augusts 2025 9:59
0 0 Atbildēt

ps mājās vispār vajag atteikties no 3f pieslēguma! Lai tie rēķini paliek šiem piegādātājiem, uz viņu sirdsapziņas! Nevajadzēs neko ne balansēt ne regulēt...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Iekšdedzes motoru Koenigsegg pārspēj elektriskā Rimac rekordu (+ VIDEO) 3

Kas ir labāks – automobilis ar degvielas motoru vai elektrisko piedziņu? Koenigsegg saka, ka pirmais un pierāda to darbos. Rekords 0-400-0 km/h disciplīnā atgriezies pie zviedriem. Lasīt vairāk

 

Amerikāņu sporta auto Corvette iegūst oficiālu pierakstu Latvijā (+ VIDEO) 1

Ja vācu sporta automašīnu lepnums ir Porsche 911, tad amerikāņiem tā ir Corvette. Līdz šim pie mums nonāca ļoti reti pelēkā importa ceļā. Turpmāk tā vairs nebūs. To var nopirkt pie TC Motors, un šodien iepazīsimies ar vienu no Corvette variantiem vārdā Stingray. Lasīt vairāk

 

Atbalsta izmaiņas alkohola un apreibinošo vielu pārbaudes kārtībā ceļu satiksmes negadījumos 4

Valdība otrdien atbalstīja izmaiņas alkohola un apreibinošo vielu pārbaudes kārtībā ceļu satiksmes negadījumos. Lasīt vairāk

 

Vakar divās kravas un vieglās automašīnas sadursmēs divi bojāgājušie 20

Sestdien Vidzemē divās sadursmēs starp kravas automobili un vieglo pasažieru transportlīdzekli dzīvību zaudēja divi cilvēki, aģentūra LETA noskaidroja Valsts policijā (VP). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti