Visi komentāri - EKII elektroauto atbalsta programma ir noslēgusies – LEAB aicina uz steidzamu rīcību nākamās programmas ieviešanā

EKII elektroauto atbalsta programma ir noslēgusies – LEAB aicina uz steidzamu rīcību nākamās programmas ieviešanā 20

 

Foto: iAuto.lv

LEAB | 18.augusts 2025 16:33

Latvijas Elektroauto biedrība (LEAB) informē, ka elektroauto iegādes atbalsta programma (EKII), kas tika finansēta no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma līdzekļiem, ir noslēgusies – viss pieejamais finansējums ir izlietots.

Šī atbalsta programma ir bijusi viena no veiksmīgākajām valsts iniciatīvām ilgtspējīgas mobilitātes veicināšanā. Kopš tās uzsākšanas 2023. gada jūlijā, atbalsts piešķirts vairāk nekā 4200 elektroauto iegādei, tai skaitā vairāk nekā 1000 daudzbērnu ģimenēm.

Programma ir izrādījusies ievērojami pieprasītāka nekā sākotnēji plānots – pieejamie līdzekļi šim gadam tika iztērēti būtiski ātrāk, neskatoties uz to, ka 2025. gada pavasarī finansējums tika papildināts.

“Sabiedrība ir skaidri demonstrējusi gatavību pāriet uz tīru, Latvijā ražotu elektroenerģiju balstītu mobilitāti. Tik intensīva interese ir skaidrs signāls par nepieciešamību turpināt atbalsta programmu bez pārrāvumiem,” uzsver LEAB valdes loceklis Jānis Bekers.

Klimata un enerģētikas ministrija kopā ar Vides investīciju fondu šobrīd strādā pie jaunas elektroauto atbalsta programmas izstrādes, kuras ieviešana plānota 2026. gada sākumā.

Latvijas Elektroauto biedrība ir gatava aktīvi iesaistīties, sniedzot atbalstu un priekšlikumus, lai programma tiktu sagatavota pēc iespējas ātrāk, atbilstoši sabiedrības un tirgus vajadzībām.

Vienlaikus LEAB aicina nepieļaut situāciju, kurā birokrātiski, politiski vai ideoloģiski šķēršļi bremzē jaunās atbalsta programmas sagatavošanu un uzsākšanu.

“Lai valsts klimatneitralitātes mērķi tiktu sasniegti, ir nepieciešama saskaņota, ilgtermiņā paredzama un praktiski pieejama rīcība. Elektroauto atbalsts ir jāpadara par paredzamu ilgtermiņā un EKII programmas pamatmērķus realizējošu programmu,” piebilst Jānis Bekers.

 
Visi komentāri
 
felix65 18.augusts 2025 18:31
9 2 Atbildēt

Ejiet dirst! Nekāda atbalsta bagātnieku rotaļlietām no maniem nodokļiem!

nomiks 18.augusts 2025 19:41
4 8 Atbildēt

No Taviem nodokļiem šim mērķim tika iztērēti precīzi 0 euro. Šai programmai finansējums nav no nodokļu naudas. Nekam citam kā vien klimata atbalsta pasākumiem šos līdzekļus nav ļauts tērēt.

BMW 19.augusts 2025 9:43
3 0 Atbildēt

Es viltīgās un nekrietnās valdības vietā darītu sekojoši:

1. izdalītu visiem dārgo EV pircējiem atbalstu, 

2. sasietu ar 5-7 gadu līgumu 

3. un tad ierubītu bagātnieku nodokli, lai nevar 5-7 gadu periodā nolekt! 

Līdzīgi kā izdarīja ar saules paneļiem, iedeva atbalstu un tad ierubīja ciparus par sadali, pārvadi un balansēšanu!

aigi 20.augusts 2025 7:17
1 0 Atbildēt

Ar saules paneļiem viss ir kargibā. Nekā dārga nav. Visu spēles noteikumi, visiem bija zināmi. Kam vajag 32A, arī bez paneļiem maksa dārgāk. Visas izmaksas 1:1 ka parastam lietotajam.

GTD2 19.augusts 2025 10:09
2 0 Atbildēt

Privātais auto transports nav klimata atbalsta pasākums

BMW 19.augusts 2025 10:18
0 0 Atbildēt

Tieši tā, jāattīsta sabiedriskā transporta tīkls!

aigi 18.augusts 2025 20:08
3 3 Atbildēt

Izmantoju jau kādu 3x valsts atbalstu. Izmantošu vēl, ja tāda iespēja būs.

W12 18.augusts 2025 20:54
7 2 Atbildēt

Tik mazā karaļvalstī kā Latvija būtu jēdzīgi atcelt nodokļu privilēğijas elektroauto. Ceļiem un to uzturēšanai ir nepieciešama nauda. Tie, kas var atļauties nopirkt elektroauto, īpaši nabagāki taču nepaliks, ja būs spiesti samaksāt nodokļus pēc pilnas programmas.

Pietiek 18.augusts 2025 23:24
4 5 Atbildēt

Nevajag vairs nekādus atbalstus elektro auto iegādei! Vienkārši vajag pacelt degvielas cenu līdz 3 EUR litrā, lai tik maksā.

GTD2 19.augusts 2025 10:01
12 0 Atbildēt

un varēsi pirkt maizi par 10eur

Nja 19.augusts 2025 7:33
16 0 Atbildēt

Nu gan sadirsa, vienīgais ko sabiedrība pierādija, ka grib mašīnas ar valsts atbalstu, un kāpēc gan ne? Atlaidiet jebkuram auto 5k, redzēsiet kas notiks. Tgagad būs interesanti paskatīties kas ar cenām notiks, daudzi pasūtīja mašīnas, bet tās nespēja piegādāt, daži pat pirms pusgada veica pasūtījumu. Tagad cilvēkiem bez atbalsta mašīnas nevajadzēs. Būs ziemassvētku atlaides, brauc mājās kaut šodien.

BMW 19.augusts 2025 9:39
6 1 Atbildēt

Labi vien ir, ka beidzās atbalsts bagātajiem! Būtu labāk infrastruktūru attīstījuši par to atbalsta naudu, nevis dāļājušu naudu tiem, kam tāpat viņas ir pietiekami!

boliks 19.augusts 2025 11:10
1 0 Atbildēt

Tak lasi tekstu, šī nauda nāca no Emisiju kvotu naudas un nebija paredzēta infrastruktūras uzlabošanai. LVC izstrādā projektus un tos arī pasūta tikai tā plānošana un izplīdijums ir maigi sakot interesants.

Labdien 19.augusts 2025 12:10
19 2 Atbildēt

Un emisiju kvotas nauda nāk no zila gaisa? Tur arī ir iekšā nodokļu maksātāju nauda.

Aigars 19.augusts 2025 12:24
3 0 Atbildēt

Jā, Vācijas un Francijas, kurām kvotas pietrūkst un nākas pirkt no mums, kam savukārt paliek pāri. Iegūto naudu ieguldām vēl mazākā CO2 pēdas nospieduma veidošanā šeit Latvijā.

boliks 19.augusts 2025 12:28
1 0 Atbildēt

Kaut kā precīzāk būtu šādi, īsti kā nodokļu nauda tā nekvalificējas:

Emisiju kvotu finansējums (latviski bieži saukts par Emisiju kvotu izsolīšanas instrumentu, EKII) veidojas no Eiropas Savienības emisijas kvotu tirdzniecības sistēmas (ES ETS) mehānisma:

Kas ir emisiju kvotas

ES ETS uzņēmumiem, kas rada siltumnīcefekta gāzu emisijas (piem., elektroenerģētika, rūpniecība, aviācija), ir jāiegādājas vai jāsaņem emisiju kvotas.

Viena kvota dod tiesības emitēt 1 tonnu CO₂ ekvivalenta.

Izsoles mehānisms

Liela daļa kvotu netiek piešķirta bez maksas, bet gan tiek pārdota izsolēs.

Uzņēmumi piedalās izsolēs un pērk kvotas atbilstoši savām vajadzībām.

Ieņēmumu veidošanās

Nauda, kas samaksāta par emisiju kvotām izsolēs, nonāk valstu budžetos.

Latvijā šie līdzekļi tiek ieskaitīti Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta budžeta programmā (vides aizsardzības un klimata politikas finansēšanai).

Kā līdzekļus izmanto

Finansē projektus, kas samazina SEG emisijas, uzlabo energoefektivitāti, atbalsta atjaunojamos energoresursus, pielāgošanos klimata pārmaiņām.

Piemēri: ēku siltināšana, atjaunojamās enerģijas projekti, elektromobilitāte, viedās tehnoloģijas.

Noteikumi

ES direktīva paredz, ka vismaz 50% no emisiju kvotu izsolēs iegūtajiem ieņēmumiem valstīm ir jānovirza klimata un enerģētikas mērķu sasniegšanai. Latvija lielāko daļu izmanto tieši šiem mērķiem.

GTD2 19.augusts 2025 13:04
6 0 Atbildēt

Tas tapēc ,ka valdība neko jēdzīgāku nevar vai negrib izdomāt,kā šo fondu naudu pielietot, vienkāršākais variants nmotralināt privātam transportam, kas tāpatās ir un būs 15 un vairāk gadus vecs, tie ,kas izmanto šo pabalstu, neviens nebrauc ar 500 eiro vērtu 30 gadīgu auto, tapēc klimatam tas neko nemaina

Kanibaals 22.augusts 2025 0:27
0 0 Atbildēt

Nodod lūžņos savu 30 gadīgo auto un dabū EKII atbalstu par 2000eur. Maina gan un kā vēl.

Zemesgramata 20.augusts 2025 1:53
4 0 Atbildēt

Jābeidz šis sociālisms bagātajiem.

ZZZZ 20.augusts 2025 7:33
1 0 Atbildēt

Tag atbildat, kurā ražošanas nozarē iztiek bez subsīdijām? Tas kā ir iAuto uc utt. Ko jūs un jūs ražojat? Dzimstības līkne kāda? Medicīna kas ar to? Pat pēdējā valstībā kur Drakula mitinājās, EV iz praktiski 2x lielāks atbalsts kā te...Kur paliek cilvēki un cilvēcība?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

1350 km ar vienu bāku - Nissan Qashqai 1.5 e-Power šķērso Lielbritāniju ar vienu degvielas tvertni

Nissan apliecinājis jaunākās paaudzes Qashqai e-Power tehnoloģijas efektivitāti, veicot 1350 kilometru garu pārbraucienu pa Lielbritānijas teritoriju un šajā laikā uzrādot vidējo degvielas patēriņu 3,76 litri uz 100 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Liepājā policija veic satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību (+ VIDEO) 18

Liepājā policija sākusi veikt satiksmes uzraudzību ar drona palīdzību. Šodien nepilnas pusstundas ilgušā reidā atklāti 15 pārkāpēji, bet nedēļas laikā konstatēti jau 55 pārkāpumi. Policija norāda, ka turpmāk šādi reidi tiks rīkoti arvien biežāk, tādējādi cerot uz pārkāpumu skaita mazināšanos. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv noskaidro, cik maksā Audi pagarinātā versija Ķīnā (+ VIDEO) 5

Sadarbībā ar Ķīnas FAW ražotais A5L ir garāks par Eiropas A5 un var atšķirties gan tehniskā ziņā, gan pēc aprīkojuma. Lasīt vairāk

 

Latvija iegādāsies distances mīnēšanas sistēmas "Skorpion 2" 10

Ņemot vērā mūsdienu kara raksturu un nepieciešamību ātri reaģēt uz pretinieka darbībām, arvien nozīmīgākas valstu aizsardzības spējās kļūst distances mīnēšanas sistēmas. Šī iemesla dēļ arī Latvija plāno iegādāties Vācijas ražojuma distances mīnēšanas sistēmas “Skorpion 2”, kas ir moderna un kaujas laukā sevi pierādījusi tehnoloģija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti