Visi komentāri - Pētījums: 83% autovadītāju mēdz pārsniegt atļauto ātrumu par 10 km/h

Pētījums: 83% autovadītāju mēdz pārsniegt atļauto ātrumu par 10 km/h 54

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 2.septembris 2025 13:54

Lielākā daļa (83%) autovadītāju mēdz pārsniegt atļauto ātrumu par 10 km/h – no tiem 17% atzīst, ka to dara bieži, 6% - regulāri, bet 61% - reti, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Salīdzinot ar situāciju pērn, kad atļauto ātrumu par 10 km/h mēdza pārsniegt 84% autovadītāju, statistika nav būtiski mainījusies.

Līdzīgi kā pērn, arī šogad pētījuma dati liecina, ka atļauto ātrumu par 10 km/h biežāk mēdz pārsniegt vīrieši. Apstiprinošu atbildi par ātruma pārsniegšanu sniedza 86% vīriešu un 80% sievietes (pērn 85% vīriešu un 82% sievietes).

Latvijā naudas sods par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu sākas no 10 km/h un sabiedrībā valda uzskats, ka atļautā ātruma pārsniegšana par 10 km/h ir maznozīmīgs pārkāpums, taču tas var būtiski ietekmēt avārijas norisi (vai to pat neizraisīt) un sekas. Saeimā jau vairākkārt mēģināts panākt naudas sodus par atļautā ātruma pārsniegšanu no pirmā kilometra, arī šī gada sākumā Satiksmes ministrija rosināja ieviest nulles toleranci pret atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h.

“Arī pētījuma dati liecina, ka atļautā ātruma neievērošanu 10 km/h robežās liela daļa autovadītāju neuzskata par pārkāpumu, taču pat neliels ātruma pārkāpums var būtiski ietekmēt ne vien ceļu satiksmes negadījuma norisi, bet arī tā sekas. Vairākās Eiropas valstīs sods tiek piemērots jau pārsniedzot atļauto ātrumu jau par 1 km/h, piemēram, Francijā, Vācijā, Spānijā, Šveicē,” skaidro Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

“Arī Pasaules Veselības organizācijas eksperti norāda, ka vidējā braukšanas ātruma samazinājums par 5% var samazināt letālu ceļu satiksmes negadījumu skaitu par aptuveni 30%. Ja transportlīdzeklis pirms bremzēšanas brauc par 10 km/h ātrāk, sadursmes brīdī trieciena spēks var būt par 40 km/h lielāks. Sabiedrībā izplatītais uzskats, ka ātruma pārsniegšana par 10 km/h būtisku risku nerada, ir maldīgs,” piebilst J.Vanks. Eksperti pierādījuši, ka arī laika ietaupīšana ar šādu ātruma pārsniegšanu, ir nebūtiska, prot, mērojot 50 km attālumu, tie autovadītāji, kuri pārsniedz ātrumu par 10 km/h, galamērķī nonāk tikai par trīs minūtēm ātrāk.

Analizējot pētījuma datus dažādās vecuma grupās, iespējams secināt, ka biežāk atļauto ātrumu par 10 km/h pārsniedz autovadītāji vecumā no 40 līdz 49 gadiem (89%), kam seko autovadītāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem (84%) un no 50 līdz 59 gadiem (84%).

 
Visi komentāri
 
Noderīgais _idiOts 2.septembris 2025 14:19
0 4 Atbildēt

Patiesie lietas apstākli liecina par TO, ka (jau OTRO DESMITgadi!) Latvijā darbojas Pr-nieku (vip-personu) klusībā (un absolūtajā slepenībā) ieviestais "pagrīdes" normatīvs par TO, ka reāli sodāmais ātrums sākas no pārsniegtajiem +13!

Kā stacionāro radaru, tā V/vid  posmu, tā arī vairuma portatīvo poli-ekipāžu izpildījumā! Valstī ilgstoši darbojas dubultā morāle,amatpersonas un viņu glumie līdzdziedātāji te nodarbojas ar klaju bezkaunīgu demagoģiju!

Tāpēc visi šie te izmanīgie  MIlltonPļjūtmaņņi un skūtgalvainie Pr-nieki mierīgi var iet/šķērsām, piemeklējiet kādu piemērotāku LOHU auditoriju!

felix65 2.septembris 2025 19:30
14 2 Atbildēt

Vispār jau it kā 110, ja nebrauc ar kaut kādu miskasti, kuru vajadzētu pārbaudīt drošības pēc, vai tik tajā nebrauc teroristi- pašnāvnieki. Reiz korišu apturējuši, tikai nepajautāju vai bembī, vai vienā no viņa iemīļotajāsm miskastēm. Tad lūk iedomājies- katru dienu braucu uz darbu pa labu šoseju ( atpakaļ arī, ja kas ), ar labu mašīnu, kurai pat gada nav, ar 105. Neviens mani neaiztiek, jo braucu kārtīgi, bez psihiem un te man priekšā uzrodas volvo, kurā brauc čalis šortos, iešļūcenēs uz zeķēm uz 85. Daži pat uz 60. B...ģ, brauciet ar veļiku vai ar sabiedrisko, ja jums bail pacelt atļautos 90, vai neprotat, jo savā kolhozā esat pieraduši braukt uz 60, tā kā ātrāk ir būstami. Suka! Pilsēta 50, šoseja 90, pideri!

3.septembris 2025 0:51
5 0 Atbildēt

Te ir tas, ka ekipāža lai apturētu, ir jāsakrīt vairākiem faktoriem.Nesen taču skatījāmies sižetu- uz Aināžu šossejas ekipāžai tas gudrais 1080grādu gudrais latviešu radars to sarkano aili rādīja labi ja no 120.Un tas ir cilvēcīgi, tas tomēr paceļ arī pašas policijas prestižu.Labs piemērs, kad policija parāda, ka ir nevis prasti burtakalpi (kā no sevis tēlo viņu draudīgais Pr-nieks), bet ka reāli strādā un ķer tieši bezkaunīgos.

Jo jebkuram kaut cik saprātīgam domātājam ir skaidrs, ka pie mēģinājuma izķert visus par +1 apstātos vispār visa Valsts.Tas taču ir klajš tehniski grūti īstenojams suuds, ko  te tagad šādā bezkaunīgā manierē sludina.Ja nu vienīgi bez apturēšanas- vienkārši izbrauc/noslauc.Jo lohi ir pieradināti pie +13.Kas (kurš?) diez tos tā pieradināja??

Lūk,reku Jūrmalā lohs ar kabluku p/s gaišādienas laikā uz (ar) sotaku.Divarpus km,un konstanti,pilnīgā po/ujā! Pa kūrort pilsētu, gar skolas pieturu,un ne1na dzīva policista tur jau vairākus gadus nav ne principā nē.Jā.

Vienīgi ja kāds pusmuļķis šo izlasīs un mauks ar tiem 110 gar radaru, vai ja nespēj savu rīcību iekļaut laikā un telpā V/vid zonā- būs slikti.Kaut gan šādus rīcībnespējīgos lohus tomēr būtu kaut kādīgi jā jāj.

Katram kokam tagad četri gali,demagoģiju no pieklājības vai no parastas cilvēcības arvien grūtāk atšķirt.Bezkaunība toties izmanto momentu un aug augumā.

korish 3.septembris 2025 7:47
4 4 Atbildēt

Ja ir ok +10/15 tad ir ok arī -10/15 vaj ne felix

felix65 3.septembris 2025 21:41
1 1 Atbildēt

Tavā kolhozā, nevis uz manas šosejas.

hihi 4.septembris 2025 8:13
1 1 Atbildēt

Tavas šosejas 😂 Vienīgā tava šoseja ir brūnā strīpa apenēs, visas pārējās ir valsts šosejas. Uz savējās tu nosaki savus noteikumus.

Vidzeme 2.septembris 2025 14:22
17 1 Atbildēt

Atzīšos, ka braucu 105 km/h pēc spidometra un daru to regulāri, tiesa, tikai tur, kur ceļa stāvoklis atļauj un lieki neriskējot - ja kādam vajag ātrāk, lai skrien, ja kāds brauc lēnāk - apdzenu, sagaidot piemērotu brīdi.

Sergejs 2.septembris 2025 14:33
1 0 Atbildēt

97 adaptīvā kruīzē pēc spidometra, citādi tieši tāpat. Pilsētā cenšos iekļauties plūsmā (kas ir drošāk kā spēlēt "dambreti" vai visus "mācīt" pareizi braukt un provocēt "dambreti"), ievērot distanci, sekot līdzi pašnavnieku (samokatčiki, velopedasti un gājēji) izdarībām, mēģināt apjēgt visas zīmes (kas dāsni sakarinātas) un līdz ar to blenzt spidometrā daudz laika nesanāk, tātad pārsvarā +5+10km/h sanāk.

 Tūlīt saskries pareizie un kvieks ka mēs pilsētā ar 97-105 x2 pārsniedzam

velo 2.septembris 2025 15:25
1 10 Atbildēt

Nevis pašnāvnieki, bet auto apdraudētie satiksmes dalībnieki.

Sergejs 3.septembris 2025 11:14
1 1 Atbildēt

Satiksmes dalībnieks padara sevi redzamu ar gaismām un košu apģērbu, ar ķepiņām parāda ka taisās veikt manevru un pirms tā veikšanas paskatās spogulī (10-20eur tas maksā priekš velo, pats sev nopirku kopā ar velo uz uzstādiju). 

 Tie ko tū iedomājies ir velopedasti, kas apdraud sevi (uz to būtu dziļi pof) un līdz ar to spēj sačakarēt dzīvi arī citiem (uz to man, kā potenciālam upurim, jau nav pof)

ķepas 3.septembris 2025 17:36
3 0 Atbildēt

Ko iesākt ar tumšas krāsas auto, kas nekādi neizceļas uz asfalta fona? Atņemt TA vai uzreiz konfiscēt?

Bradypus 3.septembris 2025 21:06
1 0 Atbildēt

Izlasīt CSN. Auto 24/7 ir jābūt ieslēgitām gaismām. Asfaltam ne...

Pusybrad 4.septembris 2025 8:16
0 0 Atbildēt

Gaismas var sabojāties un jaunajiem auto aizmugurē gaismes dienā nemaz nedeg.

Sergejs 5.septembris 2025 13:19
0 0 Atbildēt

Tika runāts par velopedastiem, kurus te mēģināja viens par satiksmes dalībniekiem nosaukt. 

Kas attiecas uz auto:

Uzturēt auto tehniskā kārtībā nav lemts, tā lai lampas deg?

Auto dienas gaišajā laika no aizmugures ir pietiekami pamanāms, ja brauc tev priekšā (ja stāv vai velkās stipri zem atļautā ātruma - lasam CSN kas ir jādara). Un atkarīgs arī kā dienas gaismu režīms ieprogrammēts, var arī tā būt ka deg, turklāt neviens neliedz manuāli ieslēgt.

Krotow 3.septembris 2025 17:55
2 0 Atbildēt

Šie "apdraudētie" patiesībā ir pašnāvnieki, kuri pa ātrgaitas ceļiem brauc nenosakāmas krāsas drēbēs un labākajā gadījumā ir mazi atstarotāji. Kaut vai vestes uzvelciet un atbilstošu apgaismojumu pie riteņa dienas tumšajā laikā.

coldasice 3.septembris 2025 22:15
1 0 Atbildēt

Sēne

Sergejs 2.septembris 2025 14:23
4 2 Atbildēt

Precīzējoši jautājumi:

1. Pēc +4+10km rādoša spidometra vai pēc reāla ātruma (GPS/radars)?

2. 30km/zonā, 50km zonā, uz šosejas, uz autostrādes?

3. Kas ir drošāk - skatīties uz ceļa un kas darās tā tuvumā 10-100m priekšā (ar risku nedaudz pārkāpt ātrumu) vai nonstopā blenzt spidometrā un apstāties kad pret kaut ko atduras (toties bez ātruma pārsniegšanas)

anonimikis 2.septembris 2025 15:16
4 4 Atbildēt

Precizējošs jautājums - izmantotā GPS iekārta ir sertificēta ātruma mērīšanai ar kādu precizitāti?

Sergejs 3.septembris 2025 11:16
1 1 Atbildēt

Ar pietiekamu, jo GPS rādītāji sakrīt ar radariem +-1km/h robežās.

anonimikis 3.septembris 2025 15:29
0 0 Atbildēt

Lielākajai daļai autovadītāju spidometrs ir ar pietiekamu precizitāti.

Kanibaals 3.septembris 2025 15:35
1 0 Atbildēt

Spidometrs ar nav sertificēts un netiek nemaz TA pārbaudīts, tā kā tas tāpat nav derīgs ātruma noteikšanai, pie tam rādījums atkarīgs no riepu izmēra un spiediena.

lohna 3.septembris 2025 17:29
1 0 Atbildēt

Vai brilles arī ir sertificētas?

Bradypus 3.septembris 2025 21:07
0 0 Atbildēt

Jautājums tikai lai pakasītos vai vispār neapjēdzot, kā darbojas GPS.

Nenoderīgais_idiOts 2.septembris 2025 14:56
2 1 Atbildēt

Izskaidrojiet "man" luudzu.Braucējs saņem soda kvīti par "61" (91;111,121) km/h (un par šo faktu protams saceļ brēku)..Ar kādu reālo ātrumu ir jābrauc, lai šādu kvīti saņemtu?

Vai tas vispār ir "normāls" braucējs, kurš (pie sava auto šībrīža apriepojuma) nezin tā spidometra rādījuma atšķirību no reālā (kaut vai gps) ātruma?

vietējais 2.septembris 2025 20:00
0 0 Atbildēt

Es braucu ar hibrīdu. Ja uz elektrības, tad līdz +5, ja uz benzīna, tad līdz +20 un vairāk.

Freijers 2.septembris 2025 23:38
15 0 Atbildēt

No shit sherlock...šādi pārkāpj praktiski visur kur ir satiksme. Šāda demogoģija ir laikam vēlme atkārtoti pēc sodiem no pirmā km, par ko sapņo autonīdēji un sodu budžetētāji/kameriņu karinātāji.

ZZZZ 3.septembris 2025 7:38
1 0 Atbildēt

Visi pie šhitā strādā. 2 X eJ Tu nost..kost.

www.youtube.com/watch?v=z9rGS...?v=z9rGSPS9zzc

Rudzu maize 3.septembris 2025 8:00
0 0 Atbildēt

Iedzīvotāji ir glupiņi? Redz zīmi (X) un tomēr liek auto cerībā, ka tā neattiecas uz kabatām? Lai atver CSN, tur nešķiro kabata-nekabata, X nozīmē stāvēšana aizliegta.

Kāpēc tur ir X? Acīmredzot, kāds dolberis vai vairāki nolika auto uz brauktuves un tad izdomāja, ka jāliek X jo cilvēki ir dumi kā zābaki, sak, ja nesaprot tad arī nevajag.

Hei hei 3.septembris 2025 8:03
5 0 Atbildēt

Naudu pelnoshaas kabatinjas vitaali nepiecieshamas ikkatrai pasvaldiibai!

PP 3.septembris 2025 8:58
0 4 Atbildēt

Bet tu nepārkāp.

nav izveeles 3.septembris 2025 9:34
2 0 Atbildēt

Ja ir panaakta situaacija, ka auto bez maksas nevar noparkot celja malaa, tad atliek tikai maksaat,- vai nu celja apsaimniekotaajiem, kas izvietojushi maksas automaatus, vai pashvaldiibai, kas izvietojushas auto staaveeshanu aizliedzoshaas ziimes!

Sergejs 3.septembris 2025 11:35
2 0 Atbildēt

Pārāk dahera visādu departamentu, nodaļu un sodītāju. Likvidēt visus, atstājot vienu un nebūs komunikācijas problēmu, kā arī 20-50 miljoni budžetā ietaupīsies.

 Turklāt vēl tās zīmes atkal smuki aiz lapām slēpjās

Lohs_reālais 4.septembris 2025 14:54
2 0 Atbildēt

Šis diem';zēl nevis "tiks likvidēts", bet gan arvien vairāk vērsāisies plašumā.T

ā ir atklātā textā ņirg;āšanās par cilv;ekiem (iedzīvotājiem).Nekaunīga,šķebino';sa,ārprātībga ierēdņu PATVAĻA.Kura tiek visiem spēkiem veicināta, lai tos nabaga  iedzīvotājus padarītu par arvien galējākiem lohiem.Artelpā un rpp-ijā srāŗdā acīmredzami šarlatāāni, taču viņi ir (kļuvuši) nemirstīgi un iedzīvotājiem (lohiem) absōlūti nesasniedzami.

Tā jau vairs nav iepriekš ierastā "iedzīvotāju kaitināšana", te ir saskatāma ja acīmredzami nepārprotama klaja ŅIRGĀŠANĀS.

Jūrmalnieks 3.septembris 2025 8:06
5 14 Atbildēt

Nesaprotu to vēlmi, meklēt kaut kādus mistiskos iemeslus, kāpēc nevar braukt pēc spidometra rādijuma.

Nu un ka spidometrā 5kmh kļūda, nu un ka poliči latvijā +10 neķer, jo pa lielam negrib smērēties ar papīriem.... Tak pēc speedo brauc un priecajies par savu dzīvi! Ka esi vesels, ka tev ir ģimene kuru mīli, ka dzīvojam mierīgā, brīvā valstī!!!

Nezinu, NEKAD nesapratīšu tos skrējējus kuriem acīmredzot ir problēmas ar nerviem un būtu jaiziet kāda papildus veselības pārbaude. 👀

Original Nja 3.septembris 2025 8:48
20 4 Atbildēt

Un ar šādu domu galvā Jūrmalnieks mierīgi čunčināja uz knapiem 75 pie 90, jo "spidometrā taču gandrīz 90, vismaz tā izskatās no mana skatupunkta", veidojot kilometru garu kolonnu aiz sevis, no kuras ik pa laikam kāds "trakais, psihais skrējējs" izdomāja Jūrmalnieku apdzīt, radot bīstamu situāciju, kura varēja arī nerasties, ja Jūrmalnieks būtu braucis adekvātā plūsmas ātrumā. Pateicoties videreģistratoram, Jūrmalnieks, aizbraucot mājās, siekalām tekot, liek video internetā, lai varētu nozākāt "šausmīgos ātros braucējus". Redzot kā video saņem daudz jo daudz skatījumus, Jūrmalnieks pie sevis smīnot nodomā: "es gan esmu labs, es glābju dzīvības, jo nebraucu ātri".

mini 3.septembris 2025 8:56
5 5 Atbildēt

Ja var braukt +15 un tas ir pieņemami iA publikai tad kāpēc braukšana ar -15 ir kaut kas slikts?

Sergejs 3.septembris 2025 13:39
0 1 Atbildēt

Tiešām. Tad jau apstāšanās ielas vai autostrādes vidū ir vēl labāk, drošības labā, tā teikt.

Tiešām 3.septembris 2025 17:35
3 0 Atbildēt

Vai Sergejs maz zin atšķirību starp braukšanu un apstāšanos? Jā vai nē?

Sergejs 5.septembris 2025 13:27
1 0 Atbildēt

Sergejs zin un viņam ar loģisku domāšanu viss ir kārtībā, to savulaik testu uzdevumi apliecināja. 

 Te tika propogandēts ka "lēnāk=drošāk" ir vienmēr un visur, tātad gana loģiski pieņemt ka stāvošs (vai atpakaļgaitā braucošš) auto uz šosejas ir drošāks par to kas brauc -10-15km/h no plūsmas, kas savukārt drošāks par to kas brauc +0+10km/h no plūsmas ātruma.

Jūrmalnieks 3.septembris 2025 10:47
4 16 Atbildēt

Nu vispār pie zīmes 30, es braucu uz 30, pie zīmes 50 es braucu uz 50, pie zīmes 90 es braucu uz 90 PĒC SPEEDO (Jā zinu, ka mans speedo rāda 5kmh vairāk, NU UN?!??)

Bet es uzskatu ka vairakums Latvijā uz ceļiem ka ir nelīdzsvaroti psihopāti, kuri ir neapmierināti ar savu dzīvi, nemāk to emocionāli pareizi un droši apstrādāt(nav iemācīts), tāpēc nespēj pieņemt šo faktu- braukt pēc atļautā ātruma.

 Tad parasti agresīvi iesēžas astē, agresīvi dzen un pat žestikulē un taurē.

Tad tu uzskati, ka šāda nelīdzsvarota, agresivitāte ir normāla uz ceļa?

 Ķip man ir tiesības uz cik grib uz tik braukt!!(jo ja nu kas 'es' maksāju sodu) bet pārejie lai p.sās malā un nedo dies atļausies būt priekšā!!! Tu uzskati, ka šāda braukšanas maniere ir normāla? 👀

p.s. Parasti jau sie skrējēji ir kā apm.zušies suņi, skrien tikai ar waze lai redzētu laicīgi kur stāv tad uz šo posmu nomet -10kmh ātrumu, pabrauc garam un tad atkal ir bravūrīgie.... 😉

WALA 3.septembris 2025 9:42
17 0 Atbildēt

-10 un -15kmh ir OK ja tam ir kāds jēdzīgs pamatojums kāpēc ir nepieciešams bremzēt plūsmu. Bet kā smejies tāds uz -15 salasīs aiz sevis kādu uz -14, tāds kādu uz -13 un tā līdz +5 kmh braucošos, un tad beigās tikai tie uz +15 km/h būs spējīgi kādu apdzīt ... un visi "čunčinātāji" varēs pilnā balši bļaut kur tādi "ašie mudaki rodas, kuri riskanti apdzen" , kaut 90% gadijumu tie ātrie pat nav savu karmu sabojājuši apdzenot tādus "tusētājus" ...

Kaut ganesmu gatavs saderēt ka tād uz -12kmh sastopot -15 kmh notiekti "pateiks vai padomās kādu labu vārdu" neaizmirstot piebilst par to ka droši tas "-15 kaut ko iekšā tā auto "glauda" ko braukšanas laikā īsti nevajadzētu ...

Sergejs 3.septembris 2025 13:43
0 1 Atbildēt

Jautrākais tas ka tie kaislīgie 90+-0 pēc spidometra ieturētāji to pašu ietur arī tad kad ir tas reāls pamats braukt lēnāk, piemēram lietainā/sniegainā novembra vakarā uz meža dzīvnieku iecienīta ceļa

taaneko 3.septembris 2025 10:40
2 3 Atbildēt

Starp -10 un +10 km/h ir 20 km starpība.

Braucot uz 80 ar konstantu ātrumu, katru minūti tie ir 333 metri ko atpaliec no uz 100 braucošā. 

Izdzrt kafijas krūzi ar visu iegādi.5-7 min.

Apēst sviestmaizi  un uzsmēķēt 5-7 min

Nopirkt lotorejas biļeti un vinnēt miljonu kopā ar tualetes apmeklējumu 5-7 min

Pārskriet ar acīm ziņām un informācijai 5-7 min.

Izbaudīt draudzenes sniegto minjetu5-7 min.

Paskaties cik daudz patīkama var gūt no 400 km brauciena, ja brauc uz 100. Tev, uz 80 braucošais, tas viss iet secen, ja pieņemam, ka ceļā pavadītais laiks ir vienāds.

Krišs 3.septembris 2025 11:06
4 3 Atbildēt

😂 Latvijā NAV vietas, kur konstanti 100..200..400km brauksi uz 100 hotj 90.... Vienmēr būs 70 vietas vai neskaitamās pilsetas ar 50 vai 30 zonām un luksoforiem, jeb ātrums raustās. Nerunājot ja pagadās kāds traktors ceļā, vai korķis utml.

Tā kā tavi uz papīra mērijumi ir tieši tas - UZ PAPĪRA! Jeb izpratne par reālo satiksmi TEV NAV! Šāds scenārijs varbūt der ja brauktu pa taisnu centraleiropas bāni entos simtus km, vienā konstantā ātrumā.

 Realajā dzīvē entās reizes pārbaudīts, ka Jelgava-Sigulda(Caur Rīgas centu vai pa apvedceļu) tiec ~10min ātrāk ja stresaini +15/20 skrien, maini joslas turpu šurpu, dzen par katru cenu, pret ātrumu ja brauc pēc zīmēm, mierīgi un bez stresa.

 BET šādi agresīvi skrienot varbūtības risks ka izraisīsi vai iekļūsi CSNg ir daduz reizes augstāks par tām '10min' laika izteiksmē!

  😉 Kā arī degvielas patēriņš uz šo ~100km posmu atšķirās pa 2-3L, un varat pareiķināt cik tas ir eiro izteiksmē uz vienu galu! Un ja maršruts jābrauc no pirmdienas līdz piektdienai turp-atp, cik tas ir mēneša izteiksmē!

taaneko 3.septembris 2025 15:00
12 6 Atbildēt

Kriš-manā pasaulē  Tu esi vergadvēsele kas visu pasauli mēra pēc savas verga vai nopērtā suņa skalas.

Paskaidrošu kapēc tā domāju.

20 min uz vienu pusi= 40 min turp atpakaļ. Sakaitīt cik tas ir mēneša laikā?

20 min neko nenozīmē cilvēkam, kas neko nesasniegs, joir pārāk tizls lai rēķinātos ar SAVU laiku.

Man 20 min ir pārbaudīt bērnam mājasdarbus vai nolasīt vakara pasaku vai parunāt ar savu sievieti par aktualitātēm vai vienkārši pabūt ar savu ģimeni klātienē, vai patreizējā periodā posmā- Jelgava Sigulda iebraukt mežā un salasīt gailenes vakariņām, vai veltīt vairāk laika iepirkumiem vai vēl visādas citas darbības no kurām man un man tuvajiem ir konkrēts labums.

Tev tas ir nožēlojami 2-3 litri degvielas.

5€ nevienu citu kā iztapīgu pakalpiņu uztraukt nevar. Tas ir otrs secinājums kapēc esi vergadvēsele.

3 secinājums- kapēc Tu Jriš esi vergadvēsele ir tas ka +10km Tev ir stress. Normālam vadītājam +10 km ir +10 km.

Ir stress, ir brauktprieks un ir adrenalīns. Un ja Tev +10 km/h rada stresu- varbūt labāk nebrauc, jo stress rada apjukumu un apjukums kādā situācijā uz ceļa var Tev radīt stipri lielākus zaudējumus kā tās 2-3 l degvielas izmaksas.

kiš 3.septembris 2025 17:33
7 1 Atbildēt

Tava pasaule ir viena no 1.8milj pasauļu LV mērogā un tādēļ to nav vērts pieminēt kā reprezentatīvu paraugu. Nu, tā ka vispār nevienu neinteresē 😊

Sergejs 5.septembris 2025 13:28
0 0 Atbildēt

Un kiš pasaule ir cik liela?

Sergejs 3.septembris 2025 11:23
3 0 Atbildēt

Toties viņš uz 80 braucot var lēnā garā visus 400km pats sev sniegt baudu😁

 Galvenais kulminācijas brīžos tādam pašam "drošajam baudītājam" pakaļā neietest, jo tieši šie baudītāji parasti čupojās ar distanci 10m bampers no bampera.

draudzene 3.septembris 2025 17:39
6 1 Atbildēt

Taaneko var uztaisīt sev minjetu pats, jo atbrauc mājās krietni pirms draudzenes kas braucot ievēro atļauto ātrumu.

REXX 3.septembris 2025 11:17
11 0 Atbildēt

Nedrīkstam aizmirst, ka viena indivīda brīvība (rīcībā, izpausmēs) beidzaas tur, kur sāka sotra indivīda brīvība. Tiem, kas "Uzskata, ka rīkojas izcili, vērojot sava auto spidometru, un rīkojas pēc tā rādijumiem, ievērojot...blabla bla)" jārēķinās ar to, ka ir ļaudis, kuri uzskata, ka, ja atļauts "90", tad tas ir 90 , nevis 83, un attiecīgi, tā arī rīkojas.

Un tāpat tiem, kuriem patīk apzināti pārvietoties lēnāk, ir jārēķinās, ka citiem tas nepatīk.

Kaut kā ir sanācis tā, ka tie, kam "+10" ir ikdiena, auto vadīšana ir kaut kas vairāk kā tiem, kam tas ir "nokļūt no "A" uz "B" , līdz ar to prasmju līmenis ir krietni augstāks, arī uzmanība ir vairāk koncentrēta auto vadīšanai.

Nevar prasīt vienādu uzvedību uz ceļa no jaunās māmiņas ar ģimenes minivenu (ar zīdaini blakussēdeklī un divgadnieku aizmugurē) un divdesmitgadīga kartinga skolas absolventa 3.sērijas BMW.  

Savstarpējai sapratnei ir jābūt. Ne jau tie +10 vai +20 ir problēma, bet gan autovadītāju savstarpējās sapratnes iztrūkums.

Kretiins007 3.septembris 2025 14:41
16 2 Atbildēt

Uz ceļa nav aizliegts Ona nēt. Ja tāds tas 77kmh onā nists ir aiz sevis savācis 7 lohus, vismaz viens no viņiem noteikti meklēs iespēju tikt tiem pārējiem garām.Un vismaz pusē gadījumu tur tiks radīta bīstama situācija.Tas būtu "pierādāms" pat krietni acīmredzamāk, nekā izbazūnētā V/vid posmu "effektivitāte".

Neviens noderīgais idiots pagaidām  nav izdrošinājies nofilmēt pilnīgu filmu par šo hrestomātisko un simtiemrežu pieredzēto ikdienas situāciju.

Onā nisti savas"oriģinālās" intereses protams (itin visās jomās) aizstāv ar krietni lielāku dedzību.Parastie regulārie lohi nekādi nespēj viņiem oponēt.Pat ja kādam kaut daļēji izdodtos- neviens pat netaisās klausīties.

Kanibaals 3.septembris 2025 15:34
2 2 Atbildēt

Kurš lohs ber sev pelnus uz galvas. CSN neliek vērot spidometru, bet ievērot ātrumu. Es ātrumu nepārsniedzu, arī fotoradari liek mieru.

ZZZZ 3.septembris 2025 23:02
2 0 Atbildēt

nU Ko jūs atkal te ņematies, Loģika kur? Jo mazāk atrodies satiksmē uz ceļa jo mazāka IESPĒJA IEKĻŪT CSN. Tā, taD jāmauc MAKSIMĀLI ĀTRI! Jo ātrāk brauksi, jo ātrāk tiksi galā! Mazāks laiks uz ceļa satiksmē! Tamdēļ kas var atļauties pērk poršus, ferarus, lamodžīnī, uc.

Jāp/iss_taisni 3.septembris 2025 23:41
0 0 Atbildēt
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BYD Atto 2 tagad arī kā hibrīda modelis

Ķīnas autoražotājs BYD paplašina savu piedāvājumu Eiropā, piesakot kompaktā SUV Atto 2 uzlādējamo hibrīdversiju, kas Eiropas pircējiem kļūs pieejama 2026. gada pirmajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 
 

Apturēts 13 gadīgs jaunietis, kurš ar vecāku automašīnu bēga no policijas (+ VIDEO) 15

Valsts policijas darbinieki šonakt pamanīja kādu automašīnu “Škoda”, kuras vadītājs nepildīja policijas prasības un nestājās brīdī, kad tika veikta transportlīdzekļu vadītāju alkohola pārbaude. Lasīt vairāk

 

No 65 000 eiro - elektriskais Cadillac Optiq tagad arī Eiropā (+ FOTO) 8

Elektriskais luksusa klases SUV jau šomēnes kļūst pieejams virknē Eiropas tirgu, ieskaitot Vāciju un Šveici. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti