Visi komentāri - Pētījums: 83% autovadītāju mēdz pārsniegt atļauto ātrumu par 10 km/h

Pētījums: 83% autovadītāju mēdz pārsniegt atļauto ātrumu par 10 km/h 9

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 2.septembris 2025 13:54

Lielākā daļa (83%) autovadītāju mēdz pārsniegt atļauto ātrumu par 10 km/h – no tiem 17% atzīst, ka to dara bieži, 6% - regulāri, bet 61% - reti, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Salīdzinot ar situāciju pērn, kad atļauto ātrumu par 10 km/h mēdza pārsniegt 84% autovadītāju, statistika nav būtiski mainījusies.

Līdzīgi kā pērn, arī šogad pētījuma dati liecina, ka atļauto ātrumu par 10 km/h biežāk mēdz pārsniegt vīrieši. Apstiprinošu atbildi par ātruma pārsniegšanu sniedza 86% vīriešu un 80% sievietes (pērn 85% vīriešu un 82% sievietes).

Latvijā naudas sods par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu sākas no 10 km/h un sabiedrībā valda uzskats, ka atļautā ātruma pārsniegšana par 10 km/h ir maznozīmīgs pārkāpums, taču tas var būtiski ietekmēt avārijas norisi (vai to pat neizraisīt) un sekas. Saeimā jau vairākkārt mēģināts panākt naudas sodus par atļautā ātruma pārsniegšanu no pirmā kilometra, arī šī gada sākumā Satiksmes ministrija rosināja ieviest nulles toleranci pret atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h.

“Arī pētījuma dati liecina, ka atļautā ātruma neievērošanu 10 km/h robežās liela daļa autovadītāju neuzskata par pārkāpumu, taču pat neliels ātruma pārkāpums var būtiski ietekmēt ne vien ceļu satiksmes negadījuma norisi, bet arī tā sekas. Vairākās Eiropas valstīs sods tiek piemērots jau pārsniedzot atļauto ātrumu jau par 1 km/h, piemēram, Francijā, Vācijā, Spānijā, Šveicē,” skaidro Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

“Arī Pasaules Veselības organizācijas eksperti norāda, ka vidējā braukšanas ātruma samazinājums par 5% var samazināt letālu ceļu satiksmes negadījumu skaitu par aptuveni 30%. Ja transportlīdzeklis pirms bremzēšanas brauc par 10 km/h ātrāk, sadursmes brīdī trieciena spēks var būt par 40 km/h lielāks. Sabiedrībā izplatītais uzskats, ka ātruma pārsniegšana par 10 km/h būtisku risku nerada, ir maldīgs,” piebilst J.Vanks. Eksperti pierādījuši, ka arī laika ietaupīšana ar šādu ātruma pārsniegšanu, ir nebūtiska, prot, mērojot 50 km attālumu, tie autovadītāji, kuri pārsniedz ātrumu par 10 km/h, galamērķī nonāk tikai par trīs minūtēm ātrāk.

Analizējot pētījuma datus dažādās vecuma grupās, iespējams secināt, ka biežāk atļauto ātrumu par 10 km/h pārsniedz autovadītāji vecumā no 40 līdz 49 gadiem (89%), kam seko autovadītāji vecumā no 30 līdz 39 gadiem (84%) un no 50 līdz 59 gadiem (84%).

 
Visi komentāri
 
Noderīgais _idiOts 2.septembris 2025 14:19
0 0 Atbildēt

Patiesie lietas apstākli liecina par TO, ka (jau OTRO DESMITgadi!) Latvijā darbojas Pr-nieku (vip-personu) klusībā (un absolūtajā slepenībā) ieviestais "pagrīdes" normatīvs par TO, ka reāli sodāmais ātrums sākas no pārsniegtajiem +13!

Kā stacionāro radaru, tā V/vid  posmu, tā arī vairuma portatīvo poli-ekipāžu izpildījumā! Valstī ilgstoši darbojas dubultā morāle,amatpersonas un viņu glumie līdzdziedātāji te nodarbojas ar klaju bezkaunīgu demagoģiju!

Tāpēc visi šie te izmanīgie  MIlltonPļjūtmaņņi un skūtgalvainie Pr-nieki mierīgi var iet/šķērsām, piemeklējiet kādu piemērotāku LOHU auditoriju!

felix65 2.septembris 2025 19:30
0 0 Atbildēt

Vispār jau it kā 110, ja nebrauc ar kaut kādu miskasti, kuru vajadzētu pārbaudīt drošības pēc, vai tik tajā nebrauc teroristi- pašnāvnieki. Reiz korišu apturējuši, tikai nepajautāju vai bembī, vai vienā no viņa iemīļotajāsm miskastēm. Tad lūk iedomājies- katru dienu braucu uz darbu pa labu šoseju ( atpakaļ arī, ja kas ), ar labu mašīnu, kurai pat gada nav, ar 105. Neviens mani neaiztiek, jo braucu kārtīgi, bez psihiem un te man priekšā uzrodas volvo, kurā brauc čalis šortos, iešļūcenēs uz zeķēm uz 85. Daži pat uz 60. B...ģ, brauciet ar veļiku vai ar sabiedrisko, ja jums bail pacelt atļautos 90, vai neprotat, jo savā kolhozā esat pieraduši braukt uz 60, tā kā ātrāk ir būstami. Suka! Pilsēta 50, šoseja 90, pideri!

Vidzeme 2.septembris 2025 14:22
11 0 Atbildēt

Atzīšos, ka braucu 105 km/h pēc spidometra un daru to regulāri, tiesa, tikai tur, kur ceļa stāvoklis atļauj un lieki neriskējot - ja kādam vajag ātrāk, lai skrien, ja kāds brauc lēnāk - apdzenu, sagaidot piemērotu brīdi.

Sergejs 2.septembris 2025 14:33
1 0 Atbildēt

97 adaptīvā kruīzē pēc spidometra, citādi tieši tāpat. Pilsētā cenšos iekļauties plūsmā (kas ir drošāk kā spēlēt "dambreti" vai visus "mācīt" pareizi braukt un provocēt "dambreti"), ievērot distanci, sekot līdzi pašnavnieku (samokatčiki, velopedasti un gājēji) izdarībām, mēģināt apjēgt visas zīmes (kas dāsni sakarinātas) un līdz ar to blenzt spidometrā daudz laika nesanāk, tātad pārsvarā +5+10km/h sanāk.

 Tūlīt saskries pareizie un kvieks ka mēs pilsētā ar 97-105 x2 pārsniedzam

velo 2.septembris 2025 15:25
0 3 Atbildēt

Nevis pašnāvnieki, bet auto apdraudētie satiksmes dalībnieki.

Sergejs 2.septembris 2025 14:23
0 0 Atbildēt

Precīzējoši jautājumi:

1. Pēc +4+10km rādoša spidometra vai pēc reāla ātruma (GPS/radars)?

2. 30km/zonā, 50km zonā, uz šosejas, uz autostrādes?

3. Kas ir drošāk - skatīties uz ceļa un kas darās tā tuvumā 10-100m priekšā (ar risku nedaudz pārkāpt ātrumu) vai nonstopā blenzt spidometrā un apstāties kad pret kaut ko atduras (toties bez ātruma pārsniegšanas)

anonimikis 2.septembris 2025 15:16
2 0 Atbildēt

Precizējošs jautājums - izmantotā GPS iekārta ir sertificēta ātruma mērīšanai ar kādu precizitāti?

Nenoderīgais_idiOts 2.septembris 2025 14:56
0 0 Atbildēt

Izskaidrojiet "man" luudzu.Braucējs saņem soda kvīti par "61" (91;111,121) km/h (un par šo faktu protams saceļ brēku)..Ar kādu reālo ātrumu ir jābrauc, lai šādu kvīti saņemtu?

Vai tas vispār ir "normāls" braucējs, kurš (pie sava auto šībrīža apriepojuma) nezin tā spidometra rādījuma atšķirību no reālā (kaut vai gps) ātruma?

vietējais 2.septembris 2025 20:00
0 0 Atbildēt

Es braucu ar hibrīdu. Ja uz elektrības, tad līdz +5, ja uz benzīna, tad līdz +20 un vairāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Korejietis ar elektrisko Hyundai Ioniq 5 nobrauc 666 255 km, turklāt tikai 3 gados! 7

Tikai trīs gadi bija nepieciešami kādam Dienvidkorejas iedzīvotājam, lai ar elektrisko Hyundai Ioniq 5 nobrauktu vairāk par 600 000 kilometriem. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: KIA Sportage pret KIA Sportage.Vērtē Jānis Vanks(+ VIDEO) 3

KIA Sportage ir viens no svarīgākajiem korejiešu ražotāja modeļiem Eiropā, tostarp Latvijā, attiecīgi uzlabotā Sportage izmaiņas ir veiktas ļoti rūpīgi un pārdomāti, bet cik daudz tas atšķiras no sava vecākā brāļa. Lasīt vairāk

 

Tesla pārdošanas apjomi Eiropā krītas; BYD uzņem tempu 32

Tesla problēmas Eiropā turpina pieaugt, izjūtot arvien lielāku spiedienu no Ķīnas ražotāja BYD puses. Lasīt vairāk

 

Grūts laiks Lotus – jāatlaiž gandrīz puse darbinieku 5

Vājie pārdošanas apjomi, apgrūtinājumi muitas dēļ un pieaugošie zaudējumi liek britu ražotājam Lotus pieņemt nepatīkamus lēmumus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti