Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs: ūdeņraža tehnoloģijas jāievieš kritiskajā un publiskajā pilsētas infrastruktūrā - iAuto

Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs: ūdeņraža tehnoloģijas jāievieš kritiskajā un publiskajā pilsētas infrastruktūrā 9

 

Foto: Publicitātes foto

Rīgas pašvaldība | 6.septembris 2025 8:39

Šonedēļ, no 4. līdz 5. septembrim, Rīgā norisinās Eiropas ūdeņraža ieleju forums (European Hydrogen Valleys Investment Forum 2025), kas pulcē vairāk nekā 600 dalībnieku no visas Eiropas un pasaules - investorus, pētniekus, uzņēmumus, inovatorus un politikas lēmumu pieņēmējus.

Foruma mērķis ir parādīt, kā ūdeņraža tehnoloģijas var kļūt par praktisku risinājumu ne tikai enerģētikas, bet arī transporta, rūpniecības un pilsētvides vajadzībām, uzsverot sinerģiju starp zaļo enerģiju un digitalizāciju - jomām, kurās Rīga sevi pozicionē kā līderi.

Iepazīstoties ar ūdeņraža risinājumiem, Rīgas domes priekšsēdētājs Viestura Kleinbergs uzver: “Rīgai savā attīstībā jāapvieno zaļo enerģiju ar digitālās transformācijas kompetencēm. Mēs veidojam pilsētu, kur reāllaika dati un digitālie dvīņi palīdzētu pārvaldīt satiksmi, stiprināt drošību un kritisko infrastruktūru, un ūdeņradis nodrošinātu ilgtspējīgu enerģiju. Ūdeņraža tehnoloģijas nav tikai nākotnes vīzija, bet tas ir Rīgas ceļš uz nākotni, veidojot tīru, viedu un izturīgu pilsētu iedzīvotājiem.”

Ūdeņraža izmantošana Rīgā tiek skatīta plašā perspektīvā – nākotnē to varētu izmantot kritiskajās infrastruktūrās, piemēram, slimnīcās, datu centros un satiksmes vadības mezglos, kā drošu rezerves enerģijas avotu. To iespējams izmantot arī publiskajās ēkās - skolās, pašvaldības ēkās un birojos, kur ūdeņradi iespējams izmantot ar saules enerģiju ilgtspējīgai un nepārtrauktai elektroapgādei.

Rīga kā testa pilsēta Eiropai

Rīga ir viena no 100 Eiropas Savienības pilsētu misijas “100 klimatneitrālas un viedas pilsētas” dalībniecēm, kas apņēmušās kļūt klimatneitrālas līdz 2030. gadam, un pilsēta darbojas kā inovāciju teritorija, kur tiek testēti risinājumi, ko pēc tam var pārņemt arī citas Eiropas pilsētas.

Šajā ceļā nozīmīga loma ir Rīgas digitālajai aģentūrai, kas izstrādā un ievieš tādus risinājumus kā mobilitātes digitālais dvīnis, IoT sistēmas, mākslīgā intelekta rīki datu analīzei un kritiskās infrastruktūras uzraudzībai. Šīs tehnoloģijas ļauj pārvaldīt pilsētas satiksmi, enerģijas plūsmu un drošības sistēmas reāllaikā, stiprinot noturību pret ārējiem satricinājumiem, sākot no dabas stihijām līdz energoresursu cenu svārstībām.

Rīgas digitālās aģentūras direktors Arnis Gulbis skaidro: “Rīga pierāda, ka digitalizācija un zaļā enerģija nav nākotnes sapnis, bet šodienas realitāte. Ar digitālajiem dvīņiem, IoT risinājumiem un vietējo uzņēmumu inovācijām mēs radām sistēmas, kas ir drošas, gudras un noturīgas. Ūdeņradis kopā ar mūsu digitālo kompetenci palīdzēs stiprināt kritisko infrastruktūru, nodrošināt tīrāku mobilitāti un sagatavot pilsētu jebkuram izaicinājumam. Rīga ir gatava būt pilotteritorija Eiropai - vieta, kur idejas pārtop par praktiskiem risinājumiem.

Šogad forumā īpaša uzmanība tiek pievērsta arī Latvijas inovāciju uzņēmumiem, kas attīsta komponentes ūdeņraža ražošanai un uzglabāšanai un ar savu produktu spēj konkurēt starptautiskā mērogā un sniegt ieguldījumu Eiropas pārejā uz tīru enerģiju. Rīgas kā foruma norises vietas izvēle apliecina pilsētas ambīcijas būt par nozīmīgu inovāciju centru Eiropā.

Forumu organizē “Tech Tour” sadarbībā ar vietējiem un starptautiskajiem partneriem un tas ir kļuvis par vienu no nozīmīgākajiem pasākumiem Eiropā zaļās enerģijas nākotnes veidošanā.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
imzz 7.septembris 2025 12:09
2 0 Atbildēt

Šonedēļ, no 4. līdz 5. septembrim, Rīgā norisinās Eiropas ūdeņraža ieleju forums;

Simpozijs tātad. Senajiem grieķiem simpoziji ļoti patika, jo bija nekas cits, kā ballītes ar iedzeršanu un citiem priekiem. Jā, saprotams, kad iehavoja vīnu, sprieda par politiku arī.

Attiecībā uz ūdeņradi, liela apjoma projektiem nav naudas, maza apjoma nav jēgas realizēt, jo pārāk lielas izmaksas uz tehnikas vienību. Tas jau pierādījās ūdeņraža trolejbusu sakarā. Nu, ko lai dara ar salūzušu ūdeņraža trolejbusu ? Jādomā, ka jāved uz dīlerservisu, piem. Nīderlandē, jo uz vietas nevar saremontēt.

srt 6.septembris 2025 16:48
1 0 Atbildēt

Pilnīgi atbalstu! Kautkā jau tā pārapdzīvotība Rīgā ir jāmazina.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BYD Atto 2 tagad arī kā hibrīda modelis

Ķīnas autoražotājs BYD paplašina savu piedāvājumu Eiropā, piesakot kompaktā SUV Atto 2 uzlādējamo hibrīdversiju, kas Eiropas pircējiem kļūs pieejama 2026. gada pirmajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 
 

Apturēts 13 gadīgs jaunietis, kurš ar vecāku automašīnu bēga no policijas (+ VIDEO) 15

Valsts policijas darbinieki šonakt pamanīja kādu automašīnu “Škoda”, kuras vadītājs nepildīja policijas prasības un nestājās brīdī, kad tika veikta transportlīdzekļu vadītāju alkohola pārbaude. Lasīt vairāk

 

No 65 000 eiro - elektriskais Cadillac Optiq tagad arī Eiropā (+ FOTO) 8

Elektriskais luksusa klases SUV jau šomēnes kļūst pieejams virknē Eiropas tirgu, ieskaitot Vāciju un Šveici. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti