Visi komentāri - Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs: ūdeņraža tehnoloģijas jāievieš kritiskajā un publiskajā pilsētas infrastruktūrā

Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs: ūdeņraža tehnoloģijas jāievieš kritiskajā un publiskajā pilsētas infrastruktūrā 9

 

Foto: Publicitātes foto

Rīgas pašvaldība | 6.septembris 2025 8:39

Šonedēļ, no 4. līdz 5. septembrim, Rīgā norisinās Eiropas ūdeņraža ieleju forums (European Hydrogen Valleys Investment Forum 2025), kas pulcē vairāk nekā 600 dalībnieku no visas Eiropas un pasaules - investorus, pētniekus, uzņēmumus, inovatorus un politikas lēmumu pieņēmējus.

Foruma mērķis ir parādīt, kā ūdeņraža tehnoloģijas var kļūt par praktisku risinājumu ne tikai enerģētikas, bet arī transporta, rūpniecības un pilsētvides vajadzībām, uzsverot sinerģiju starp zaļo enerģiju un digitalizāciju - jomām, kurās Rīga sevi pozicionē kā līderi.

Iepazīstoties ar ūdeņraža risinājumiem, Rīgas domes priekšsēdētājs Viestura Kleinbergs uzver: “Rīgai savā attīstībā jāapvieno zaļo enerģiju ar digitālās transformācijas kompetencēm. Mēs veidojam pilsētu, kur reāllaika dati un digitālie dvīņi palīdzētu pārvaldīt satiksmi, stiprināt drošību un kritisko infrastruktūru, un ūdeņradis nodrošinātu ilgtspējīgu enerģiju. Ūdeņraža tehnoloģijas nav tikai nākotnes vīzija, bet tas ir Rīgas ceļš uz nākotni, veidojot tīru, viedu un izturīgu pilsētu iedzīvotājiem.”

Ūdeņraža izmantošana Rīgā tiek skatīta plašā perspektīvā – nākotnē to varētu izmantot kritiskajās infrastruktūrās, piemēram, slimnīcās, datu centros un satiksmes vadības mezglos, kā drošu rezerves enerģijas avotu. To iespējams izmantot arī publiskajās ēkās - skolās, pašvaldības ēkās un birojos, kur ūdeņradi iespējams izmantot ar saules enerģiju ilgtspējīgai un nepārtrauktai elektroapgādei.

Rīga kā testa pilsēta Eiropai

Rīga ir viena no 100 Eiropas Savienības pilsētu misijas “100 klimatneitrālas un viedas pilsētas” dalībniecēm, kas apņēmušās kļūt klimatneitrālas līdz 2030. gadam, un pilsēta darbojas kā inovāciju teritorija, kur tiek testēti risinājumi, ko pēc tam var pārņemt arī citas Eiropas pilsētas.

Šajā ceļā nozīmīga loma ir Rīgas digitālajai aģentūrai, kas izstrādā un ievieš tādus risinājumus kā mobilitātes digitālais dvīnis, IoT sistēmas, mākslīgā intelekta rīki datu analīzei un kritiskās infrastruktūras uzraudzībai. Šīs tehnoloģijas ļauj pārvaldīt pilsētas satiksmi, enerģijas plūsmu un drošības sistēmas reāllaikā, stiprinot noturību pret ārējiem satricinājumiem, sākot no dabas stihijām līdz energoresursu cenu svārstībām.

Rīgas digitālās aģentūras direktors Arnis Gulbis skaidro: “Rīga pierāda, ka digitalizācija un zaļā enerģija nav nākotnes sapnis, bet šodienas realitāte. Ar digitālajiem dvīņiem, IoT risinājumiem un vietējo uzņēmumu inovācijām mēs radām sistēmas, kas ir drošas, gudras un noturīgas. Ūdeņradis kopā ar mūsu digitālo kompetenci palīdzēs stiprināt kritisko infrastruktūru, nodrošināt tīrāku mobilitāti un sagatavot pilsētu jebkuram izaicinājumam. Rīga ir gatava būt pilotteritorija Eiropai - vieta, kur idejas pārtop par praktiskiem risinājumiem.

Šogad forumā īpaša uzmanība tiek pievērsta arī Latvijas inovāciju uzņēmumiem, kas attīsta komponentes ūdeņraža ražošanai un uzglabāšanai un ar savu produktu spēj konkurēt starptautiskā mērogā un sniegt ieguldījumu Eiropas pārejā uz tīru enerģiju. Rīgas kā foruma norises vietas izvēle apliecina pilsētas ambīcijas būt par nozīmīgu inovāciju centru Eiropā.

Forumu organizē “Tech Tour” sadarbībā ar vietējiem un starptautiskajiem partneriem un tas ir kļuvis par vienu no nozīmīgākajiem pasākumiem Eiropā zaļās enerģijas nākotnes veidošanā.

 
Visi komentāri
 
Lohs_jūsmojošais 6.septembris 2025 14:16
0 1 Atbildēt

To ieliešanās festivālu tie modernie Metropolīti (Lēmumu Pieņēmēji) varētu rīkot Metropoles iekšpagalmos.Radoši ielejot raženo ūdeņ radi iedzīvotāju (lohu) apjūsmotajās bedrēs un cūkurakumos.

Vēl varētu to izmantot brauktuvju dezinfekcijā (aizpērno laicīgi nenovākto smilšu/sāls atlikumu neitralizēšanai).

ZZZZ 6.septembris 2025 16:19
0 0 Atbildēt

iĀ esiet uzmanīgi, Lielirbes ielas abas puses gar Spici, nokaisītas ar smalkiem granītiem un vietām piķis ieliets. Skataties kā tas jūsu keramiskais auto pārklājums šhito strūklojumu pacieš...

srt 6.septembris 2025 16:48
1 0 Atbildēt

Pilnīgi atbalstu! Kautkā jau tā pārapdzīvotība Rīgā ir jāmazina.

zae_Biškopis 6.septembris 2025 21:40
0 1 Atbildēt

Cerams (vēēlams), ka sākoties Novembera peldsezonai ,jaun ievēlētais rīgas metropoles Metropollīts misters Klainbergs pārvietosies uz/no tā s(L)aucamā  Darba tikai un vienīgi ar tā dēvēto Vello transsportu.

Ja gadījumā postrudeņa periodā (mums,Lohiem) būs ilgstoššš Sausums, viņš pa ceļam uz/no noteikti paostīs Ūdeņ Radi (H..) un viss būs (kļūs) tā dēvētajos Štokos.. Ja.Ura!

PS. nujaunkādam vēl (pagaidām, jo projām) nenāk tā dēvētais Veemijiens, tasnekas, vēl ir laiks, rudens tāls Lavijai/piepi sies,,,

Sweiciens_kropļiem 6.septembris 2025 23:59
0 0 Atbildēt

Ražīgais atjautīgais Ūdeņ raža magnāts darbībā: www.facebook.com/groups/1248375078626710

imzz 7.septembris 2025 12:09
2 0 Atbildēt

Šonedēļ, no 4. līdz 5. septembrim, Rīgā norisinās Eiropas ūdeņraža ieleju forums;

Simpozijs tātad. Senajiem grieķiem simpoziji ļoti patika, jo bija nekas cits, kā ballītes ar iedzeršanu un citiem priekiem. Jā, saprotams, kad iehavoja vīnu, sprieda par politiku arī.

Attiecībā uz ūdeņradi, liela apjoma projektiem nav naudas, maza apjoma nav jēgas realizēt, jo pārāk lielas izmaksas uz tehnikas vienību. Tas jau pierādījās ūdeņraža trolejbusu sakarā. Nu, ko lai dara ar salūzušu ūdeņraža trolejbusu ? Jādomā, ka jāved uz dīlerservisu, piem. Nīderlandē, jo uz vietas nevar saremontēt.

Kanibaals 8.septembris 2025 22:24
0 0 Atbildēt

Un arī nanoūdens līdzekļi.

Labs_cilvēks 9.septembris 2025 11:07
0 0 Atbildēt

Tās tehnoloģijas ir tikai ļoti dārgā attīstības posmā un nezinu vai domei tik daudz naudas lai ar to "mētātos", ir jau 10 trolejbusu projekts par 16 milj.

Ir daudz aktuālākās problēmas, ceļu infrastruktūra, satiksmes organizācija un par ilgspējību un zaļo virzienu runājot, kur pie daudzdzīvokļu ēkām ir publiskās elektroauto uzlādes, kurās varētu lādēties par cenu kuru maksājam dzīvokļa elektrības rēķinā.

Jānis 10.septembris 2025 16:04
0 0 Atbildēt

Tas ir dārgi un bīstami.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 

Vai jaunāks automobilis vienmēr ir labāks? 7

Autobūves nozare darbojas cikliski, un modeļu paaudzes, tehnoloģijas un dizaina valodas nepārtraukti mainās. Pircējus visvairāk sajūsmina jaunumi – nākamās paaudzes modeļi –, kas pārdošanas rādītājos nereti pārspēj esošo versiju. Bet vai tiešām jaunās paaudzes modeļi vienmēr ir labāki par to priekštečiem? Lasīt vairāk

 

Leapmotor un BYD sastrīdas par Vācijā pārdoto automobiļu skaitu

Strīdus ābols ir Vācijas tirgus un tajā pārdoto automašīnu skaits. Abi uzņēmumi uzskata sevi par līderiem starp Ķīnas ražotājiem, taču vienam no viņiem nebūs taisnība. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti