Vējstiklu bojājumu skaits mazinās, bet vidējās izmaksas turpina pieaugt - iAuto

Vējstiklu bojājumu skaits mazinās, bet vidējās izmaksas turpina pieaugt

 

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 9.septembris 2025 14:41

Šogad Latvijā reģistrēts mazāks auto vējstiklu bojājumu skaits kā pērn, taču tas nenozīmē, ka autovadītāju izmaksas kļuvušas zemākas. Gluži pretēji – vidējā atlīdzība par vējstikla nomaiņu pieaugusi līdz rekordaugstam līmenim, augustā vidēji sasniedzot 675 eiro.

Pieaugumu nosaka jaunākās paaudzes automašīnu tehnoloģijas – stikli kļūst lielāki, plānāki un aprīkoti ar sensoriem un kamerām, kas nomaiņu padara ievērojami dārgāku.

Mazāk bojājumu, bet sarežģītāki stikli

AAS BALTA dati rāda – šī gada astoņos mēnešos saņemti aptuveni 3600 pieteikumi par vējstiklu bojājumiem, kas ir par 8% mazāk nekā šajā pašā periodā pērn. Tomēr izmaksas turpina pieaugt: ja 2022. gadā vidējā atlīdzība bija 506 eiro, tad 2023. gadā – 585 eiro, bet šogad augustā šis rādītājs jau sasniedzis 675 eiro.

“Vidējo izmaksu pieaugumu nosaka ne tikai ražotāju cenu kāpums, bet arī tas, ka paši stikli kļūst tehnoloģiski sarežģītāki – jaunie vējstikli kļūst lielāki un plānāki, tajos tiek iestrādātas vietas kamerām, sensoriem un citām drošības sistēmām. Līdz ar to ar pašu stikla nomaiņu vien nepietiek – nepieciešama arī kameru un sensoru kalibrācija, kas sadārdzina procesu,” skaidro Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs.

Remontēt kļūst prātīgāk un lētāk

Vienlaikus arvien vairāk autovadītāju izvēlas remontu, nevis nomaiņu. Ja plaisa nav vadītāja redzes laukā vai pārāk tuvu stikla malai, remonts ir drošs, kvalitatīvs un vairākkārt lētāks risinājums. Tas ļauj auto atgriezties satiksmē dažu stundu laikā, turklāt saudzē arī vidi – netiek patērēti resursi jauna stikla ražošanai un transportēšanai.

Šovasar BALTA klienti stiklu remontu izvēlējušies par 25% biežāk nekā pērn. Ja iepriekš šo pakalpojumu piedāvāja galvenokārt daži lielie servisi, tad šobrīd gandrīz katrā lielākā pilsētā pieejams autoserviss, kas specializējas arī stiklu labojumos.

“Redzam, ka klienti arvien vairāk novērtē remonta priekšrocības. Tas ļauj ietaupīt gan laiku, gan naudu, un vienlaikus saglabāt automašīnas oriģinālo stiklu. Mūsu sadarbības servisos katru mēnesi tiek veikti vairāk nekā 50 stiklu remonti, un šis skaits turpina augt,” uzsver K. Liecinieks.

Dārgākie vējstiklu bojājumi – līdz pat 7400 eiro

Kamēr vidējā atlīdzība par vējstikla bojājumiem augustā sasniegusi 675 eiro, atsevišķos gadījumos izmaksas pārsniedz šo summu pat vairāk nekā desmitkārtīgi. Šogad dārgākais apdrošināšanas gadījums bijis BMW IX XDRIVE40 īpašniekam – vējstikla un lūkas bojājumi pēc tam, kad pretimbraucoša automašīna pacēla akmeņus uz tikko nogreiderēta ceļa, izmaksāja 7428 eiro.

Starp dārgākajiem gadījumiem nonācis arī Porsche Cayenne S E-Hybrid (5276 eiro pēc bojājumiem, kas fiksēti automazgātavā), Bentley Continental GT Speed (4954 eiro, bojājums uz Rīgas–Tallinas šosejas), vēl viens Bentley Continental GT V8 S (4776 eiro plaisa stiklā uz Kārļa Ulmaņa gatves) un RAM 1500 (4496 eiro pēc trāpījuma ar nokritušu koka zaru uz autoceļa Kalngale–Carnikava).

Padomi autovadītājiem: ko darīt, ja vējstiklā parādās plaisa?

Nelielu plaisu uzreiz aizlīmējiet ar līmlenti, lai nepieļautu mitruma un netīrumu iekļūšanu.

Neatlieciet vizīti servisā – Jo ātrāk plaisa tiks salabota, jo mazāk risks, ka tā izpletīsies.

Izvairieties no krasām temperatūras maiņām un augstspiediena mazgātājiem – tie plaisu var padziļināt.

Konsultējieties ar apdrošinātāju – daudzos gadījumos remonta izmaksas sedz apdrošinātājs, turklāt nereti bez pašriska.

 

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 24

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plāno aizliegt ievelkamos durvju rokturus 6

Vēl viens modernais dizaineru izgudrojums varētu tikt atzīts par bīstamu – Ķīnā apsver iespēju aizliegt pilnībā ievelkamus durvju rokturus. Lasīt vairāk

 

Elektrisks mazauto ar 221 Zs: Cupra piesaka sportisko Raval

Modelis Raval VZ, ko Cupra uz konveijera liks 2026. gadā, varēs lepoties ar 226 Zs. Lasīt vairāk

 

No 71 900 eiro: Volvo uzsāk elektriskā ES90 ražošanu 6

Čendu rūpnīcā Ķīnā no konveijera noripojis pirmais pilnībā jaunā ES90 eksemplārs. Šāds modelis būs pieejams arī Eiropā un, piemēram, Vācijas tirgū tas maksās nepilnus 72 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti