Visi komentāri - Vējstiklu bojājumu skaits mazinās, bet vidējās izmaksas turpina pieaugt

Vējstiklu bojājumu skaits mazinās, bet vidējās izmaksas turpina pieaugt 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 9.septembris 2025 14:41

Šogad Latvijā reģistrēts mazāks auto vējstiklu bojājumu skaits kā pērn, taču tas nenozīmē, ka autovadītāju izmaksas kļuvušas zemākas. Gluži pretēji – vidējā atlīdzība par vējstikla nomaiņu pieaugusi līdz rekordaugstam līmenim, augustā vidēji sasniedzot 675 eiro.

Pieaugumu nosaka jaunākās paaudzes automašīnu tehnoloģijas – stikli kļūst lielāki, plānāki un aprīkoti ar sensoriem un kamerām, kas nomaiņu padara ievērojami dārgāku.

Mazāk bojājumu, bet sarežģītāki stikli

AAS BALTA dati rāda – šī gada astoņos mēnešos saņemti aptuveni 3600 pieteikumi par vējstiklu bojājumiem, kas ir par 8% mazāk nekā šajā pašā periodā pērn. Tomēr izmaksas turpina pieaugt: ja 2022. gadā vidējā atlīdzība bija 506 eiro, tad 2023. gadā – 585 eiro, bet šogad augustā šis rādītājs jau sasniedzis 675 eiro.

“Vidējo izmaksu pieaugumu nosaka ne tikai ražotāju cenu kāpums, bet arī tas, ka paši stikli kļūst tehnoloģiski sarežģītāki – jaunie vējstikli kļūst lielāki un plānāki, tajos tiek iestrādātas vietas kamerām, sensoriem un citām drošības sistēmām. Līdz ar to ar pašu stikla nomaiņu vien nepietiek – nepieciešama arī kameru un sensoru kalibrācija, kas sadārdzina procesu,” skaidro Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs.

Remontēt kļūst prātīgāk un lētāk

Vienlaikus arvien vairāk autovadītāju izvēlas remontu, nevis nomaiņu. Ja plaisa nav vadītāja redzes laukā vai pārāk tuvu stikla malai, remonts ir drošs, kvalitatīvs un vairākkārt lētāks risinājums. Tas ļauj auto atgriezties satiksmē dažu stundu laikā, turklāt saudzē arī vidi – netiek patērēti resursi jauna stikla ražošanai un transportēšanai.

Šovasar BALTA klienti stiklu remontu izvēlējušies par 25% biežāk nekā pērn. Ja iepriekš šo pakalpojumu piedāvāja galvenokārt daži lielie servisi, tad šobrīd gandrīz katrā lielākā pilsētā pieejams autoserviss, kas specializējas arī stiklu labojumos.

“Redzam, ka klienti arvien vairāk novērtē remonta priekšrocības. Tas ļauj ietaupīt gan laiku, gan naudu, un vienlaikus saglabāt automašīnas oriģinālo stiklu. Mūsu sadarbības servisos katru mēnesi tiek veikti vairāk nekā 50 stiklu remonti, un šis skaits turpina augt,” uzsver K. Liecinieks.

Dārgākie vējstiklu bojājumi – līdz pat 7400 eiro

Kamēr vidējā atlīdzība par vējstikla bojājumiem augustā sasniegusi 675 eiro, atsevišķos gadījumos izmaksas pārsniedz šo summu pat vairāk nekā desmitkārtīgi. Šogad dārgākais apdrošināšanas gadījums bijis BMW IX XDRIVE40 īpašniekam – vējstikla un lūkas bojājumi pēc tam, kad pretimbraucoša automašīna pacēla akmeņus uz tikko nogreiderēta ceļa, izmaksāja 7428 eiro.

Starp dārgākajiem gadījumiem nonācis arī Porsche Cayenne S E-Hybrid (5276 eiro pēc bojājumiem, kas fiksēti automazgātavā), Bentley Continental GT Speed (4954 eiro, bojājums uz Rīgas–Tallinas šosejas), vēl viens Bentley Continental GT V8 S (4776 eiro plaisa stiklā uz Kārļa Ulmaņa gatves) un RAM 1500 (4496 eiro pēc trāpījuma ar nokritušu koka zaru uz autoceļa Kalngale–Carnikava).

Padomi autovadītājiem: ko darīt, ja vējstiklā parādās plaisa?

Nelielu plaisu uzreiz aizlīmējiet ar līmlenti, lai nepieļautu mitruma un netīrumu iekļūšanu.

Neatlieciet vizīti servisā – Jo ātrāk plaisa tiks salabota, jo mazāk risks, ka tā izpletīsies.

Izvairieties no krasām temperatūras maiņām un augstspiediena mazgātājiem – tie plaisu var padziļināt.

Konsultējieties ar apdrošinātāju – daudzos gadījumos remonta izmaksas sedz apdrošinātājs, turklāt nereti bez pašriska.

 

 

 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 10.septembris 2025 8:12
0 0 Atbildēt

Kā teica viens svarīgs kungs no, mēs ar viņiem, tiem bojājuma pieteicējiem cīnīsimies...neskatoties uz, to, ka arī viņiem ir labi juristi.

10.septembris 2025 20:39
0 0 Atbildēt

Stikls par 100 eurō un stikls par 1500 eurō - tātad, stikla vidējā cena ir 800 eurō. Jā.

Dablo_ēbs 10.septembris 2025 23:58
0 0 Atbildēt

Derētu ieviest vēj stikla nodokli.

Ps., ja plaisa nava vadītāja redzes laukā- LOHIEM to populār zinātniski (autoritatīvi) apskaidros tā dēvētie cssd/ta inženieri. Vai tas (lohs) ,kurš to hlamu ar to "saremontēto" stiklu kādreiz sagribēs no tā iepriekšēja loha nopirkt.

4776eur bentley kontinentālā plaisa ulmaņ lohagatvē- bet ko ta tu gribēji,uzņemoties šāda kosmoskuģa apdrošināšanu.Tur 1nnozīmīgi regresu Ārtelpas mobidebilitātes deportamentam. Nav ko mētāt akmeņus, kur Cilvēki Brauc.

hue 11.septembris 2025 15:42
0 0 Atbildēt

Pret akmens "pacēlāju" ir sankcijas?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sankcijas un rietumu auto – krievi kaut kā tos pērk, bet dominē Ķīnas autobūve 17

Pret Krieviju ieviestas sankcijas, taču Eiropā, ASV un Korejā ražoto automobiļu noiets ne tikai nav apstājies, bet tieši otrādi - uzrāda pieaugumu. Par to raksta izdevums Motor, kas atsaucas uz JatoDynamics speciālista apkopoto statistiku. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 16

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Dārgi, bet vajag - Tērvetē atklāta pirmā biometāna rūpnīca Latvijā (+ VIDEO) 15

Tērvetē šodien atklāta pirmā Latvijā bioloģiskās sašķidrinātās dabasgāzes rūpnīca. Tas ir nozīmīgs solis Latvijas enerģētiskās neatkarības virzienā, jo ļaus lauksaimniecības blakusproduktus un biomasu pārvērst par tīru un klimatneitrālu enerģijas resursu. Lasīt vairāk

 

Cik svarīga ir auto pārbaude pirms tehniskās apskates? (+ VIDEO) 10

Pat pilnīgi jauna auto mūžā reiz pienāk kārta doties uz obligāto tehnisko apskati. Tiem, kas tur nekad dzīvē nav bijuši, pastāstīsim,kas tur īsti notiek. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti