Kvēpu filtru bezmaksas pārbaudes – rinda līdz stundai, puse auto neatbilst prasībām - iAuto

Kvēpu filtru bezmaksas pārbaudes – rinda līdz stundai, puse auto neatbilst prasībām 39

 

Foto: Publicitātes attēls

UP PR | 12.septembris 2025 10:14

Bezmaksas kvēpu filtru pārbaudēs sabiedrības interese bija lielāka nekā gaidīts – cilvēki sāka ierasties jau stundu pirms sākuma, un rindā nācās pavadīt apmēram stundu. Pārbaudītas tika 160 automašīnas, taču rezultāti parādīja, ka puse no spēkratiem neatbilst jaunajām prasībām un šobrīd tehnisko apskati tie neizietu.

Atsaucība pārsteidza

“Godīgi sakot, nebijām gaidījuši tik lielu interesi – cilvēki ieradās jau stundu pirms sākuma un pacietīgi gaidīja rindā. Daudzi vairākkārt jautāja, vai līdz vakaram paspēs tikt pie pārbaudes. Tas skaidri parāda, ka tēma autovadītājiem ir ļoti aktuāla un viņiem trūkst informācijas par kvēpu filtru problēmām,” stāsta Ivars Klints, Inter Cars Latvija B2C segmenta vadītājs un Motointegrator.lv projekta attīstītājs.

Viņš atzīst, ka atsaucība patiesībā pārsniedza visas prognozes – pasākuma laikā nācās atteikt pārbaudi vairāk nekā 20 automašīnām, jo nebija iespējams fiziski apkalpot visus interesentus. “Tas, ka cilvēki bija gatavi gaidīt vairāk nekā stundu tikai, lai saņemtu pārbaudi un konsultāciju, parāda – šis jautājums satrauc ļoti daudzus. Interese bija tik liela, ka jau tagad varu apsolīt – šādus pasākumus noteikti atkārtosim, lai sniegtu iespēju ikvienam, kurš šoreiz nepaspēja.”

Puse auto – ar neatbilstošiem rādījumiem

No pārbaudītajām 160 automašīnām ceturtā daļa bija vecāka par 2013. gadu, uz kurām jaunie noteikumi vēl neattiecas. Tomēr rezultāti parādīja satraucošu ainu – puse no visām pārbaudītajām automašīnām, precīzāk, 78 auto, neatbilst prasībām, jo kvēpu filtra rādījumi pārsniedza pieļauto normu vairāk nekā četras reizes.

“Tas ir skarbs signāls – ja šie auto šodien dotos uz tehnisko apskati, tie vienkārši neizietu pārbaudi. Un runa nav tikai par papīriem vai sodiem – tas nozīmē arī, ka šie transportlīdzekļi ikdienā rada daudz lielāku piesārņojumu nekā pieļauts,” uzsver Ivars Klints. Viņš piebilst – šie rezultāti parāda, ka problēma ir plašāka, nekā līdz šim domāts, un daudzi autovadītāji par to nemaz nenojauš, līdz nonāk pie pārbaudes.

Neziņa par noteikumiem un uzturēšanu

Pasākums izgaismoja arī citu problēmu – zināšanu trūkumu. Daudzi autovadītāji nemaz nezināja, ka jaunās prasības attiecas tikai uz automašīnām, kas jaunākas par 2013. gadu. Lielākā daļa bija pārsteigti arī par to, kas jādara tālāk, ja auto tehnisko apskati nevar iziet. “Vairumam klientu nācās skaidrot pamata lietas – kādi ir iespējamie bojājumu cēloņi, kāpēc filtri aizaug un ko darīt, lai to dzīvi paildzinātu,” piebilst Klints.

Eksperti: problēma ir braukšanas paradumos

“Būtiskākā problēma – dīzeļauto bieži tiek izmantoti īsiem pilsētas braucieniem, lai gan tie nav tam paredzēti,” skaidro VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcijas” Tehniskā departamenta Tehniskās apskates uzraudzības daļas vadītājs Ainārs Āboliņš.

Viņš uzsver, ka šādos apstākļos automašīnas datorsistēma nespēj veikt filtra reģenerāciju jeb izdedzināšanu, līdz ar to filtrs aizaug daudz ātrāk. “Cilvēkiem jāsaprot, ka dīzelis nav universāls risinājums – pilsētā tas kļūst par dārgu problēmu.”

Nomaiņa nav risinājums

Speciālisti uzsver – kvēpu filtra nomaiņa pati par sevi nav risinājums. Ja netiek atrisināts iemesls, kāpēc filtrs bojājas, tad arī jaunais kalpos īsu brīdi. “Nav nozīmes, vai iegādājaties oriģinālo vai alternatīvo filtru – ja cēlonis paliek, arī jaunais filtrs drīz vien būs bojāts,” skaidro Ivars Klints.

Viņš piebilst, ka problēma bieži slēpjas autovadītāju paradumos vai paša auto tehniskajā stāvoklī. Piemēram, dīzeļdzinēji nav paredzēti tikai īsiem pārbraucieniem pilsētā, savukārt reģenerācijas process – automātiska filtra izdedzināšana – daudziem ir pilnīga nezināma parādība. Tāpēc pirms maiņas būtiski ir noskaidrot, kas tieši bojā filtru, un tikai tad domāt par nomaiņu.

Jaunās prasības un pārejas periods

CSDD jau ir informējusi, ka jaunā atgāzu pārbaudes metode ir spēkā no 2025. gada 1. janvāra un attiecās uz vieglajām automašīnām līdz 3,5 tonnām, kas pirmreizēji reģistrētas pēc 2013. gada 1. janvāra. 2025. gadā noteikts pārejas periods – ja tiks konstatēta pārsniegta cieto daļiņu koncentrācija, defekts būs jānovērš līdz nākamajai apskatei. Sākot ar 2026. gadu, tas būs jāsakārto viena mēneša laikā.

 

 
39 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nju 12.septembris 2025 13:23
20 2 Atbildēt

Hlamus neviens nost nevāks, tie tev turpinās braukt, kūpēt un smirdēt, bet gan čakarēs prātu un papildus iekasēs no 'Euro 6' dīzeļu īpašniekiem, jo redz daļiņas parsniedz mērvienību, tas nekas ka tāds kūpošs 2005 vai 1995 gada hlams esošajai vērtībai x10 daļiņas spļauj āra, ik katru kilometru. 😂👌 Nē nē.. tie lai braukā, bet TEVI kas brauc ar 2018/20g 'euro 6' ņemsim nost no trases!

Sergejs 12.septembris 2025 11:14
7 0 Atbildēt

Kad ir aizlaists tad 'biķirniekos vienīgi sakausēt var. Kā ja rakstā teikts cilvēkam jāsaprot ko viņš pērk un kā ekspluatē, bet lielākai daļai galva ir domāta ēšanai un tik viena doma par auto tur cirkulē: dīzels ir ekakonomisks...

Jūrmalnieks 12.septembris 2025 12:31
6 5 Atbildēt

Maksimums 'dīzelis' no 2014g kas būs ar Euro6 izmešu sertifikaciju un vēl visiem aktīvi strādajošiem izmešu filtriem un sistēmām(ja vien pats glupa neesi izgriezis un izkodejis) galīgi nav deļ kā pasaule mirst.

Tikmēr uz ceļa īpaši Latvijā ir jēl daduz 1995-2010g reāli smerdeļi, kur viss ir beidzies, izgriezts lai 'nečakarē prātu' un kūpina uz nebēdu jo redz mūsejie ir nespējīgi tādus diagnosticēt, lai tieši VECAJIEM smerdeļiem, liktu papildu nodokli, veicinot pāriet uz ko jaunāku un dabai draudzīgāku.

Tāpēc vnk kārtīgi fukās ārā 'Euro6' dīzelistus, sakot ka TU esi tas sliktais cīlvēks kas brauc ar 5..8..10gv dīzeli.

 A un vēl lūdzu- tāpēc vēl būs papildu nodoklītis!

🙈🙉 Nemaz nav ačgārna sistēma!

Vispār uzskatu, ka atkarīgs no auto Euro klasifikācijas gan Bendzīn auto, gan dīzeļauto vnk būtu nepieciešams papildus 'dabas' nodoklis:

Euro 6: 0€(pagaidam, līdz Euro 7 stāsies spēkā)

Euro 5: 100€

Euro 4: 200€

Euro 3: 400€

Euro 2: 600€

Euro 1: 800€

Nodokļa izņēmums būtu 'VS' statusa auto un visām tām grupām kam jau ir 100% nodokļu atlaide.

(Šī nodokļu atlaide darbojas TIKAI VIENAM AUTO, tāpēc NĒĒ, nebūs pēksņi pus latvija 2.gr. invalīdi ar reģistrētiem 50auto uz sevis!  Nē nu teorētiski var jau būt, bet tikai vienam auto var piešķirt šo nodokļa atvieglojumu!) 😉

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia 13

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 1

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti