Kvēpu filtru bezmaksas pārbaudes – rinda līdz stundai, puse auto neatbilst prasībām - iAuto

Kvēpu filtru bezmaksas pārbaudes – rinda līdz stundai, puse auto neatbilst prasībām 8

 

Foto: Publicitātes attēls

UP PR | 12.septembris 2025 10:14

Bezmaksas kvēpu filtru pārbaudēs sabiedrības interese bija lielāka nekā gaidīts – cilvēki sāka ierasties jau stundu pirms sākuma, un rindā nācās pavadīt apmēram stundu. Pārbaudītas tika 160 automašīnas, taču rezultāti parādīja, ka puse no spēkratiem neatbilst jaunajām prasībām un šobrīd tehnisko apskati tie neizietu.

Atsaucība pārsteidza

“Godīgi sakot, nebijām gaidījuši tik lielu interesi – cilvēki ieradās jau stundu pirms sākuma un pacietīgi gaidīja rindā. Daudzi vairākkārt jautāja, vai līdz vakaram paspēs tikt pie pārbaudes. Tas skaidri parāda, ka tēma autovadītājiem ir ļoti aktuāla un viņiem trūkst informācijas par kvēpu filtru problēmām,” stāsta Ivars Klints, Inter Cars Latvija B2C segmenta vadītājs un Motointegrator.lv projekta attīstītājs.

Viņš atzīst, ka atsaucība patiesībā pārsniedza visas prognozes – pasākuma laikā nācās atteikt pārbaudi vairāk nekā 20 automašīnām, jo nebija iespējams fiziski apkalpot visus interesentus. “Tas, ka cilvēki bija gatavi gaidīt vairāk nekā stundu tikai, lai saņemtu pārbaudi un konsultāciju, parāda – šis jautājums satrauc ļoti daudzus. Interese bija tik liela, ka jau tagad varu apsolīt – šādus pasākumus noteikti atkārtosim, lai sniegtu iespēju ikvienam, kurš šoreiz nepaspēja.”

Puse auto – ar neatbilstošiem rādījumiem

No pārbaudītajām 160 automašīnām ceturtā daļa bija vecāka par 2013. gadu, uz kurām jaunie noteikumi vēl neattiecas. Tomēr rezultāti parādīja satraucošu ainu – puse no visām pārbaudītajām automašīnām, precīzāk, 78 auto, neatbilst prasībām, jo kvēpu filtra rādījumi pārsniedza pieļauto normu vairāk nekā četras reizes.

“Tas ir skarbs signāls – ja šie auto šodien dotos uz tehnisko apskati, tie vienkārši neizietu pārbaudi. Un runa nav tikai par papīriem vai sodiem – tas nozīmē arī, ka šie transportlīdzekļi ikdienā rada daudz lielāku piesārņojumu nekā pieļauts,” uzsver Ivars Klints. Viņš piebilst – šie rezultāti parāda, ka problēma ir plašāka, nekā līdz šim domāts, un daudzi autovadītāji par to nemaz nenojauš, līdz nonāk pie pārbaudes.

Neziņa par noteikumiem un uzturēšanu

Pasākums izgaismoja arī citu problēmu – zināšanu trūkumu. Daudzi autovadītāji nemaz nezināja, ka jaunās prasības attiecas tikai uz automašīnām, kas jaunākas par 2013. gadu. Lielākā daļa bija pārsteigti arī par to, kas jādara tālāk, ja auto tehnisko apskati nevar iziet. “Vairumam klientu nācās skaidrot pamata lietas – kādi ir iespējamie bojājumu cēloņi, kāpēc filtri aizaug un ko darīt, lai to dzīvi paildzinātu,” piebilst Klints.

Eksperti: problēma ir braukšanas paradumos

“Būtiskākā problēma – dīzeļauto bieži tiek izmantoti īsiem pilsētas braucieniem, lai gan tie nav tam paredzēti,” skaidro VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcijas” Tehniskā departamenta Tehniskās apskates uzraudzības daļas vadītājs Ainārs Āboliņš.

Viņš uzsver, ka šādos apstākļos automašīnas datorsistēma nespēj veikt filtra reģenerāciju jeb izdedzināšanu, līdz ar to filtrs aizaug daudz ātrāk. “Cilvēkiem jāsaprot, ka dīzelis nav universāls risinājums – pilsētā tas kļūst par dārgu problēmu.”

Nomaiņa nav risinājums

Speciālisti uzsver – kvēpu filtra nomaiņa pati par sevi nav risinājums. Ja netiek atrisināts iemesls, kāpēc filtrs bojājas, tad arī jaunais kalpos īsu brīdi. “Nav nozīmes, vai iegādājaties oriģinālo vai alternatīvo filtru – ja cēlonis paliek, arī jaunais filtrs drīz vien būs bojāts,” skaidro Ivars Klints.

Viņš piebilst, ka problēma bieži slēpjas autovadītāju paradumos vai paša auto tehniskajā stāvoklī. Piemēram, dīzeļdzinēji nav paredzēti tikai īsiem pārbraucieniem pilsētā, savukārt reģenerācijas process – automātiska filtra izdedzināšana – daudziem ir pilnīga nezināma parādība. Tāpēc pirms maiņas būtiski ir noskaidrot, kas tieši bojā filtru, un tikai tad domāt par nomaiņu.

Jaunās prasības un pārejas periods

CSDD jau ir informējusi, ka jaunā atgāzu pārbaudes metode ir spēkā no 2025. gada 1. janvāra un attiecās uz vieglajām automašīnām līdz 3,5 tonnām, kas pirmreizēji reģistrētas pēc 2013. gada 1. janvāra. 2025. gadā noteikts pārejas periods – ja tiks konstatēta pārsniegta cieto daļiņu koncentrācija, defekts būs jānovērš līdz nākamajai apskatei. Sākot ar 2026. gadu, tas būs jāsakārto viena mēneša laikā.

 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Sergejs 12.septembris 2025 11:14
3 0 Atbildēt

Kad ir aizlaists tad 'biķirniekos vienīgi sakausēt var. Kā ja rakstā teikts cilvēkam jāsaprot ko viņš pērk un kā ekspluatē, bet lielākai daļai galva ir domāta ēšanai un tik viena doma par auto tur cirkulē: dīzels ir ekakonomisks...

Ābols 12.septembris 2025 12:07
1 0 Atbildēt

Tatad, ko no šī var secināt?!???

 Ka NO 1.OKT.  LĪDZ 31.DEC BŪTU JĀTAISA ŠĀDAS 'AKCIJAS' KATRU NEDĒĻU, PA VISU LATVIJU!

Lai autovadītāji(un kā redzams tādu IR daduz) varētu iepriekš pārbaudīt un ja ir filtru defekts, ka skati neiziet, tad zināt ātrāk un TO NOVĒRST pirms csdd skates.

😉 Bet īstenībā 'viņiem' tas nep.š un tieši grib lai pēc iespējas vairāk auto šajā jaunajā parbaudē izgāžas ar divnieciņu, jo tad būs papildus piķis no atkartotajām parbaudēm!

 Ko pēctam varēs sev izmaksat premijā par labi padarīto darba veikumu jo būs uzstādīts rekordpeļņas gads.👌

Jūrmalnieks 12.septembris 2025 12:31
1 0 Atbildēt

Maksimums 'dīzelis' no 2014g kas būs ar Euro6 izmešu sertifikaciju un vēl visiem aktīvi strādajošiem izmešu filtriem un sistēmām(ja vien pats glupa neesi izgriezis un izkodejis) galīgi nav deļ kā pasaule mirst.

Tikmēr uz ceļa īpaši Latvijā ir jēl daduz 1995-2010g reāli smerdeļi, kur viss ir beidzies, izgriezts lai 'nečakarē prātu' un kūpina uz nebēdu jo redz mūsejie ir nespējīgi tādus diagnosticēt, lai tieši VECAJIEM smerdeļiem, liktu papildu nodokli, veicinot pāriet uz ko jaunāku un dabai draudzīgāku.

Tāpēc vnk kārtīgi fukās ārā 'Euro6' dīzelistus, sakot ka TU esi tas sliktais cīlvēks kas brauc ar 5..8..10gv dīzeli.

 A un vēl lūdzu- tāpēc vēl būs papildu nodoklītis!

🙈🙉 Nemaz nav ačgārna sistēma!

Vispār uzskatu, ka atkarīgs no auto Euro klasifikācijas gan Bendzīn auto, gan dīzeļauto vnk būtu nepieciešams papildus 'dabas' nodoklis:

Euro 6: 0€(pagaidam, līdz Euro 7 stāsies spēkā)

Euro 5: 100€

Euro 4: 200€

Euro 3: 400€

Euro 2: 600€

Euro 1: 800€

Nodokļa izņēmums būtu 'VS' statusa auto un visām tām grupām kam jau ir 100% nodokļu atlaide.

(Šī nodokļu atlaide darbojas TIKAI VIENAM AUTO, tāpēc NĒĒ, nebūs pēksņi pus latvija 2.gr. invalīdi ar reģistrētiem 50auto uz sevis!  Nē nu teorētiski var jau būt, bet tikai vienam auto var piešķirt šo nodokļa atvieglojumu!) 😉

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 8

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

Kvēpu filtru bezmaksas pārbaudes – rinda līdz stundai, puse auto neatbilst prasībām 8

Bezmaksas kvēpu filtru pārbaudēs sabiedrības interese bija lielāka nekā gaidīts – cilvēki sāka ierasties jau stundu pirms sākuma, un rindā nācās pavadīt apmēram stundu. Pārbaudītas tika 160 automašīnas, taču rezultāti parādīja, ka puse no spēkratiem neatbilst jaunajām prasībām un šobrīd tehnisko apskati tie neizietu. Lasīt vairāk

 

Viļņā aizdegušies vagoni ar sašķidrināto gāzi (+ VIDEO) 9

Viļņas nomalē trešdien aizdegušies dzelzceļa vagoni ar sašķidrināto gāzi. Lasīt vairāk

 

Baltijas drošības nozares eksperti: Šis nav incidents, tā ir plānota Krievijas provokācija (+ VIDEO) 1

Kā vērtēt Polijā notikušo, ko tas nozīmē NATO valstīm un – kā aliansei turpmāk būtu jārīkojas? Šos jautājumus uzdevām Baltijas drošības nozares ekspertiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti