Ceturtdien, 18. septembrī, Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros notiks ideju darbnīca “Mobilā Rīga”, kurā dažāda vecuma jaunieši diskutēs par nākotnes mobilitāti pilsētā un izstrādās konkrētus priekšlikumus zaļākām un ērtākām pārvietošanās iespējām galvaspilsētā.
Pasākuma mērķis ir veicināt jaunās paaudzes izpratni par ilgtspējīgas pārvietošanās nozīmi un klimata un vides izaicinājumiem, kā arī iesaistīt viņus pilsētas attīstības plānošanā.
Ideju darbnīcā jaunieši kopā ar Rīgas pašvaldības, SIA “Pasažieru vilciens” (VIVI) un SIA “Rīgas Satiksme” ekspertiem iepazīsies ar dažādiem mobilitātes risinājumiem Rīgā – sabiedrisko transportu, vilcieniem, veloinfrastruktūru, elektromobilitāti un koplietošanas transportu.
Strādājot darba grupās, jaunieši izvērtēs mobilitātes iespējas savā ikdienā, analizējot to pieejamību, ērtību un ilgtspēju.
Noslēgumā tiks izstrādāta “Rīgas mobilitātes ceļa karte” – jauniešu redzējums par nākotnes pārvietošanos pilsētā, kas tiks nodota Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājam Edgaram Bergholcam un Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājas vietniecei Alijai Turlajai.
Nu, gaidām retrogrādu un benzīngalvu pukstēšanu 😊
Tu ar velo pa Rīgu brauc ? Ja brauc tad pastāsti kas ir besīgākais "škērslis" velo braukšanai Rīgā ? Un nē tas nav veloinfrastruktūras trūkums !
Ne gluži šķērslis, bet kretinē ieradums pārrakt svaigi asfaltētās ielas, jo ielāpi nekad vairs nav tas, kas bija sākumā. Par veloceļiem vienalga, tos parasti veido idiotiski un pa ielu/ceļu parasti ir patīkamāka un drošāka mīšana.
Šovasar mazāk līt varētu - nepatīk braukt ar lietus riteni, tas psiholoģiski spiež - sācies rudens 😊
Benzīngalvas te bijuši nebijuši. " ilgtspējīgas pārvietošanās nozīmi un klimata un vides izaicinājumiem,". Bet klimata piesaukšana Latvijas sakarā garantē stulbumu uzreiz. Latvija tak ar saviem nepilniem 1.9 miljoniem iedzīvotāju pasaules klimatu nespēj ietekmēt ne mazākajā mērā.
Tas atgādina kādreizējo PSRS pionieru organizāciju: Cīņai par komunisma celtniecību gatavs ? Vienmēr gatavs !! Cīnai pret klimata izmaiņām gatavs ?
Nav nekādas ilgtspējīgas pārvietošanās. Nav. Pat lai uzbūvētu veloceļu, vajag nozāģēt dažus (desmitus) kokus, savest šķembas pamatnei, asfaltēt - tas ir izaicinājums videi.
Ekoloģiski ir pļitot pa zāli baskāju tupelēs, kas atvestas no kaučkurienes ar lielu kūpošu kuģi.