Visi komentāri - Pētījums: katrs septītais elektroauto lietotājs Latvijā nekad nelādē auto mājās

Pētījums: katrs septītais elektroauto lietotājs Latvijā nekad nelādē auto mājās 1

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Ignitis | 19.septembris 2025 11:17

Lai arī elektroauto uzlādes iespējas mājās parasti tiek uzskatītas par vienu no nozīmīgākajiem faktoriem ērtai pieredzei ikdienā, dati liecina - ne visiem elektroauto lietotājiem šī iespēja ir pieejama un nepieciešama.

Jaunākais "Ignitis ON elektroauto lietotāju indekss 2025" atklāj, ka 15% elektroauto un plug-in hibrīdauto lietotāju Latvijā auto nekad nelādē mājās. Vēl augstāks šis īpatsvars ir starp dzīvokļu iedzīvotājiem - 42% no viņiem ikdienā izvēlas citu uzlādes risinājumu.

Uzlādes stacija mājās - tikai 55% elektroauto lietotāju

"Ielūkojoties elektroauto lietotāju ikdienas paradumos, varam secināt, ka uzlādes stacijas pieejamība mājās vai darbā vairs nav obligāts priekšnosacījums to ērtai lietošanai. Publiskās uzlādes infrastruktūras attīstība kā Latvijā, tā visā reģionā ļauj ērti iekļaut auto uzlādi kā ikdienā, tā tālākos braucienos," norāda Māris Sīklis, "Ignitis ON" elektromobilitātes vadītājs Latvijā.

Tikai nedaudz vairāk nekā pusei respondentu mājās ir uzlādes stacija, un puse no šiem risinājumiem ir arī attālināti vadāmi. Turklāt līdzīgi dati ir arī privātmāju īpašnieku vidū - 47% nav ierīkojuši auto uzlādes vietu. Dati parāda, ka plug-in hibrīdu īpašniekiem uzlādes vieta mājās ir retāk. Tā dzīvesvietā nav pieejama 45% elektroauto un 63% plug-in hibrīdauto lietotājiem.

Visbiežāk uzlādes laikā atpūšas vai strādā

Elektroauto lietotāji uzlādi apvieno ar citu ikdienas uzdevumu veikšanu, to apliecina arī "Ignitis ON elektroauto lietotāju indekss" iegūtie dati. Populārākais laiks, kad veikt auto uzlādi ir brīdis, kad autovadītāji atrodas mājās vai darbā - tā rīkojas 71% elektroauto lietotāju. Teju puse jeb 41% - uzlādi veic pirms vai pēc garākiem braucieniem, savukārt 39% - kad baterija sasniegusi aptuveni 20-30% līmeni. Tomēr tikai atsevišķi autobraucēji uzlādi plāno periodos, kad ir zemāka elektrības cena.

Ar publiskās uzlādes tīklu - kopumā apmierināti

Vairāk nekā puse jeb 63% elektroauto lietotāju uzskata, ka uzlādes staciju pieejamība Latvijā ir pietiekama. Šo viedokli biežāk pauž vīrieši, Rīgā dzīvojošie un tie, kuru auto aprīkots ar lielākas ietilpības bateriju.

"Uzlādes tīkls pēdējā laikā attīstās ļoti strauji. Latvijā šobrīd tikai "Ignitis ON" vien nodrošina vairāk nekā 245 uzlādes punktus, kas izvietoti gan Rīgā, gan reģionos, bet visā Baltijā to skaits jau pārsniedz 1500. Īpašu uzmanību pievēršam lieljaudas uzlādes stacijām, kas nodrošina ātrāku un ērtāku uzlādi, tādējādi veidojot infrastruktūru, kas ļauj pārvietoties brīvi un bez liekas plānošanas. Šo tīklu vieno viena mobilā lietotne ar iespēju norēķināties visās trīs valstīs bez papildu darbībām. Mēs nepārtraukti paplašinām savu klātbūtni, tostarp, sadarbojoties ar kafejnīcām, viesu namiem, lielveikaliem un citiem partneriem, lai uzlādes iespējas būtu pieejamas tieši tad un tur, kur tās visvairāk nepieciešamas," stāsta Māris Sīklis.

 

 
Visi komentāri
 
Po 19.septembris 2025 13:13
0 0 Atbildēt

Es gan lādēju tikai mājās . 

Kā gan tas Sīklis lai zinātu, kad un cik lādēju?

Kā viņš lai zinātu, ka 15% nekad nelādē mājās?

Aptaujā tikai ignitis on klientus un tad gudri pirž...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW apdzen pārkāpjot noteikumus, policija to redz (+ VIDEO) 2

Video no Polijas redzams, ka BMW vadītājs apdzen posmā, kur ceļš apzīmēts ar nepārtraukto līniju, turklāt, iespējams, pārkāpts arī ātrums. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Mitsubishi Eclipse Cross jau šogad (+ FOTO) 1

Kompaktais SUV, kas ir tuvs radinieks Renault Scenic un Nissan Ariya, uz konveijera stāsies 2025. gada trešajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO) 1

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 

Eiropā kļūst pieejams jaunais Nissan Micra 2

Vācijas tirgū par elektrisko Nissan prasa nepilnus 28 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti