Visi komentāri - Kādas automašīnas izvēlas dažādas paaudzes?

Kādas automašīnas izvēlas dažādas paaudzes? 3

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

19.septembris 2025 11:40

Jauno auto pircēji vairāk novērtē uzticamību un modernas tehnoloģijas, savukārt lietotu auto izvēlē lielāku nozīmi iegūst prestižs un klasika, liecina Citadele Leasing dati par 2025.gada pirmajiem astoņiem mēnešiem Latvijā.

Arī paaudžu atšķirīgās izvēles spilgti atklāj to vērtības - Z paaudze izvēlas inovācijas, mileniāļi ilgtspējīgu mobilitāti, savukārt vecākas paaudzes dod priekšroku pārbaudītām vērtībām.

Jauno auto segmenta līderpozīcijas ieņem "Volkswagen" - vairāk nekā 20% klientu izvēlas tieši šo zīmolu. Gandrīz 17% izvēlas "Škoda" automašīnas, bet trešajā vietā nostiprinājusies "Toyota", kuru izvēlas aptuveni 15% līzinga klientu.

Lietoto auto darījumos aina mainās. Arī šeit "Volkswagen" ir iecienīta izvēle, tomēr līderpozīcijas trijniekā izvirzās "BMW" un "Toyota". Interesanti, ka "BMW", kas jauno auto segmentā piesaista tikai nelielu daļu pircēju, lietoto auto kategorijā kļūst par vienu no galvenajiem spēlētājiem, tāpat iecienīti ir arī "Mercedes-Benz" spēkrati. Tikmēr "Škoda", kas jauno auto segmentā ir ļoti populāra, lietotajos ieņem pieticīgāku lomu - to izvēlas aptuveni 9% klientu.

Ilgtspējīgāka mobilitāte kļūst arvien pieprasītāka - jau 44% no visiem Citadele Leasing finansētajiem auto pirkumiem veido alternatīvās piedziņas transportlīdzekļi, tostarp elektroauto, hibrīdi un plug-in hibrīdi.

Paaudžu kontrasti auto izvēlē

"Jaunākās paaudzes auto pircēji skaidri demonstrē interesi par modernu dizainu, dinamisku braukšanas pieredzi un elektroauto iespējām. Savukārt vidējā un vecākā paaudze vairāk orientējas uz uzticamību, ilgtspēju un praktisku ekspluatāciju. Šīs atšķirīgās prioritātes veido līdzsvarotu tirgus ainu, kur vienlaikus saglabājas pieprasījums pēc klasiskām vērtībām un pieaug interese par inovatīviem risinājumiem," norāda Citadele Leasing valdes priekšsēdētājs Ģirts Glāzers.

Z paaudze (klienti līdz 28 gadiem) vēl tikai sāk savu auto stāstu, taču jau iezīmējas interesantas tendences. Papildu ierastajām izvēlēm, piemēram, "Volkswagen" un "Toyota", jaunieši izrāda interesi par dinamiskākām un jaunākām markām - "CUPRA" un "BYD". Tas liecina, ka šī paaudze vairāk pievērš uzmanību mūsdienīgam dizainam, inovācijām un elektriskajiem risinājumiem. Tapāt tieši šai paaudzei ir vismazāk izteikta interese par "BMW" auto modeļiem.

Mileniāļi (29-44 gadi) ir aktīvākie auto pircēji, viņi veic vairāk nekā pusi darījumu. Šī paaudze izvēlas "Volkswagen", "BMW" un "Toyota". Tas liecina, ka mileniāļi vēlas apvienot praktiskumu ar zināmu prestižu - auto viņiem ir gan ērtība ikdienā, gan statusa simbols. Tieši šī paaudze iegādājas aptuveni pusi no visiem Citadele Leasing finansētajiem alternatīvās piedziņas automobiļiem Latvijā.

X paaudze (45-60 gadi) īpaši novērtē "Toyota", bet pieprasīti ir arī "Volkswagen" un "Škoda" spēkrati. Šī paaudze bieži meklē praktiskus, funkcionālus un cenas ziņā izdevīgus risinājumus. Tāpēc viņi biežāk par citām paaudzēm ir izvēlējušies "Dongfeng" zīmolu. Arvien aktīvāk ienākot Latvijas tirgū Ķīnas autoražotājiem, šīs paaudzes pārstāvji biežāk iegādājas praktiskus auto, kas tiek piedāvāti par zemāku cenu nekā Eiropas ražotāju zīmoli.

Baby Boomers (61-79 gadi) savās izvēlēs ir konservatīvāki - arī viņi visbiežāk izvēlas tieši "Toyota, iecienīti ir arī "Volkswagen". aŠīs paaudzes braucēji neizvēlas elektroauto.

 
Visi komentāri
 
Po 19.septembris 2025 13:22
1 0 Atbildēt

Kkāds saīsināts raksts.

Stulbi jau vispār ir šādi dalīt paaudzēs.

Kas tad pērk diez tos volvo un audi?

Viencexpercs 19.septembris 2025 13:29
3 1 Atbildēt

z paaudze pērk BMW un uzliek uzrakstu "spasibo dzedu za pobedu"

Viencexpercs 19.septembris 2025 13:32
1 1 Atbildēt

2003 gadā izgāja filma būmers. Tāpēc cilvēki, kam tajā laikā bija 10-25 gadi, tagad arī turpmāk fano par šiem izstrādājumiem.

vēl pēc 10 gadiem redzēsiet - bmw pirks 50-60 gadīgie.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW apdzen pārkāpjot noteikumus, policija to redz (+ VIDEO) 2

Video no Polijas redzams, ka BMW vadītājs apdzen posmā, kur ceļš apzīmēts ar nepārtraukto līniju, turklāt, iespējams, pārkāpts arī ātrums. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Mitsubishi Eclipse Cross jau šogad (+ FOTO) 1

Kompaktais SUV, kas ir tuvs radinieks Renault Scenic un Nissan Ariya, uz konveijera stāsies 2025. gada trešajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO) 1

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 

Eiropā kļūst pieejams jaunais Nissan Micra 2

Vācijas tirgū par elektrisko Nissan prasa nepilnus 28 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti