Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk LTAB) šī gada pirmajos sešos mēnešos saņēmis un izskatījis 121 sūdzību par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem OCTA atlīdzību izmaksu lietās un rīcības atbilstību OCTA likumam. Šis ir otrs zemākais sūdzību skaits atbilstošā laika periodā pēdējo piecu gadu laikā.
2025.gada pirmajos 6 mēnešos LTAB kopā saņemta 121 sūdzība, kas ir par 37 mazāk nekā tādā pat periodā pērn. Pēdējo piecu gadu laikā vēl mazāk sūdzību (118) tika saņemts tikai 2021.gada pirmajos sešos mēnešos. Kopējā iesniegto sūdzību proporcija attiecībā pret visiem reģistrētajiem apdrošināšanas gadījumiem ir 0,7%, kas ir zemākā pēdējos desmit gados (vēl mazāk tikai 2016.gadā 0,58%). No visām šīgada sešos mēnešos iesniegtajām un izskatītajām sūdzībām 84 gadījumos (77,1%) sniegts atzinums, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir pamatots, 25 gadījumos (22,9%) - ka lēmums ir nepamatots.
"Ierasti par galvenajiem sūdzību iemesliem iesniedzēji min to, ka cietušais ticis atzīts par daļēji līdzatbildīgu zaudējumu nodarīšanā, cietušais nav bijis apmierināts ar novērtētā zaudējuma apmēru, kā arī to, ka saņemts atteikums apdrošināšanas atlīdzības izmaksai, "skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
LTAB izskata visas saņemtās sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem OCTA lietās un uz katru no tām sniedz atbildi un vērtējumu par situāciju. LTAB sūdzību izskatīšanā darbojas kā no apdrošinātājiem neatkarīga institūcija, kas pieņem lēmumus, rūpīgi izvērtējot notikumu apstākļus. Atzinumu sniegšanā tiek pieaicināti arī kompetenti eksperti. Kaut arī OCTA likumā noteikts, ka LTAB lēmumam ir tikai rekomendējošs raksturs, vairumā gadījumu, kad apdrošinātāja lēmums atzīts par nepamatotu, apdrošinātāji LTAB viedokli ņēmuši vērā un iepriekš pieņemto lēmumu pārskatījuši.