Liela daļa ceļu satiksmes negadījumos iesaistītie nepamatoti noslogo Valsts policiju - iAuto

Liela daļa ceļu satiksmes negadījumos iesaistītie nepamatoti noslogo Valsts policiju 5

 

Foto: iAuto.lv

Olsen+Partners | 7.oktobris 2025 14:16

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika liecina, ka no visiem 2025.gada pirmajā pusgadā apdrošinātājiem pieteiktajiem OCTA negadījumiem, ar Saskaņoto paziņojumu tika fiksēti 70,1% ceļu satiksmes negadījumi (turpmāk – CSNg), kamēr 29,9% negadījumus fiksēja ar Valsts policijas iesaisti.

Savukārt LTAB septembrī veiktā autovadītāju aptauja liecina, ka aptuveni piektā daļa šoferu (19,42%) nav gatavi CSNg fiksēt ar Saskaņotā paziņojuma palīdzību, jo vairāk uzticas policijas noformētajam protokolam, nevis pašu aizpildītajam Saskaņotajam paziņojumam.

“Savā ikdienas praksē nereti sastopamies ar autovadītāju viedokli, ka CSNg noformēšana, iesaistot policiju, ir vienkāršāka un drošāka. Protams, gadījumi ir dažādi – ir situācijas, kad CSNg iesaistītie nevar vienoties par negadījuma apstākļiem, ir cietuši cilvēki vai kāds no iesaistītajiem ir alkohola reibumā u.tml. Tomēr lielākoties policijas iesaiste bijis iegansts pašu autovadītāju spītībai vai aizmāršībai, nevadājot līdzi Saskaņoto paziņojumu,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka fiksējot CSNg ar Saskaņoto paziņojumu tiek ieekonomēts laiks, kas citkārt jāpatērē gaidot policijas ierašanos, netiek radīti papildus sastrēgumi, turklāt apdrošināšanas atlīdzība tiek izmaksāta ātrāk.

“Ik gadu, aptaujājot autovadītājus par galvenajiem iemesliem, kādēļ tie nevēlas fiksēt CSNg ar Saskaņoto paziņojumu, redzam vienas un tās pašas atbildes un stereotipus – māņticība, neuzticēšanās, aizspriedumi. Šoferi spītīgi izvēlas uz CSNg vietu izsaukt Valsts policijas ekipāžu, nereti pat neapzinoties, ka likumsargi vien izpildīs kurjera funkciju, uz notikuma vietu piegādājot Saskaņotā paziņojuma komplektu, kas beigu beigās būs jāpilda pašiem negadījuma dalībniekiem. Tomēr situācija uzlabojas, kas lielā mērā saistīts arī ar LTAB veikto informatīvo darbu, Saskaņoto paziņojumu pieejamības paplašināšanu, kā arī uzlabojumiem mobilā Saskaņotā paziņojuma funkcijā LTAB OCTA,” skaidro J.Abāšins.

Arī šogad oktobrī  LTAB īsteno informatīvo kampaņu “Lai Saskaņotais paziņojums Tev vienmēr līdzi!”, lai mudinātu autovadītājus pēc CSNg vairāk izmantot saskaņotos paziņojumus un skaidrotu to pareizu aizpildīšanu. “Viens no šīgada kampaņas uzdevumiem ir paplašināt iespēju CSNg apstākļus fiksēt elektroniskā formātā, tāpēc plānojam pabeigt darbu pie jauna Saskaņotā paziņojuma risinājuma izstrādes, kas ļaus autovadītājiem fiksēt CSNg apstākļus ziņapmaiņas lietotnēs, kā piemēram, WhatsApp,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Prostamols 7.oktobris 2025 18:57
8 1 Atbildēt

Musari atkal čīkst par sūro dzīvi. Tauta noslogo pidarus un pārsūdz viņu lēmumus, tā ir tā.noslogotība pēc statistikas. Varbūt nevajag papīru kalnus ražot bet gan policijai braukt ielās, izglītot, brīdināt un ieteikt! Tad arī nebūtu jāpasūta šie raksteļi? Un rezultāts būtu ar 3x pienesumu, ko?

Original Nja 8.oktobris 2025 10:41
7 0 Atbildēt

Saskaņotais paziņojums der tikai gadījumos, kad ir viens nepārprotams vainīgais, bez strīdīgām situācijām vai "niansēm", pat ja abi auto pēc negadījuma var turpināt ceļu (kas ir viens no priekšnoteikumiem SP aizpildīšana).

Paša pieredzē ir gadījums, kad pie neliela, taču strīdīga negadījuma, atbrauca CP, ieteica aizpildīt saskaņoto, jo vainīgais atzina savu vainu, un viss šķita diezgan pašsaprotami. Taču, kad pienāca laiks apdrošinātājiem izmaksāt zaudējumus, tika piesaukta LTAB metodika, pēc kuras cietušais pēkšņi kļuva par 70% līdzvainīgu un izmaksātā summa tika samazināta par 70%, jo pēc LTAB domām saskaņotais paziņojums pilnībā neatspoguļoja notikušo, lai varētu konkrēti noteikt tikai vienu vainīgo.

Pēc ilgām pārrunām ar LTAB un apdrošinātāju tapa skaidrs, ka, ja negadījumu būtu noformējuši CP, viss būtu bijis kārtībā.

Tāpēc - paldies, bet nē. Ja vienbalsības nav - jāsauc Policija, un SP var droši atstāt krāt putekļus bardačokā.

7.oktobris 2025 15:09
3 1 Atbildēt

Vajag vienkāršot procesu - ja nav līķu, tad uzzīmē saskaņoto un brauc tālāk. Ja nav vienprātības, tad sitās līdz asinīm un tad sauc polizei un tad jau tiem ir iemesls braukt. Vai stiprākais turpat aprok vājāko jeb precīzāk, iemet bagāžniekā un ved līdz pirmajam tiltam/karjeram.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

EK atsakās no plāna no 2035. gada aizliegt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem 19

Pakļaujoties autoražotāju spiedienam, Eiropas Komisija (EK) otrdien atteicās no plāna no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) aizliegt jaunus automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem. Lasīt vairāk

 

Atteikšanās no iekšdedzes dzinēju aizlieguma kritizē Volvo un Kia 12

Daži autoražotāji nebūt nepriecājas par Eiropas Savienības kursa maiņu attiecībā uz pilnīgu iekšdedzes motoru aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Nissan uzsāk trešās paaudzes Leaf ražošanu (+ FOTO) 2

Japānas autoražotājs Nissan savā Sanderlendas rūpnīcā Apvienotajā Karalistē ir uzsācis jaunās paaudzes Leaf modeļa ražošanu, iezīmējot nozīmīgu soli uzņēmuma elektrifikācijas attīstībā. Lasīt vairāk

 

Turpinās tiesāt autotirgotāju Īli par krāpšanas mēģinājumu saistībā ar spēkratu piegādi policijai 7

Rīgas pilsētas tiesa šodien plkst. 10 turpinās skatīt krimināllietu pret pilnsabiedrības "A26" pārstāvjiem, tostarp uzņēmēju Māri Īli, par krāpšanas mēģinājumu saistībā ar automašīnu piegādi Valsts policijai (VP), liecina ieraksts tiesu kalendārā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti