Visi komentāri - 62% autovadītāju regulāri ved savu auto uz tehnisko apkopi

62% autovadītāju regulāri ved savu auto uz tehnisko apkopi 4

 

Foto: Publicitātes attēls

62% autovadītāju regulāri ved savu auto uz tehnisko apkopi | 12.decembris 2025 15:14

Teju ceturtā daļa autovadītāju uzskata, ka lielākos riskus uz ceļiem rada automašīnu tehniskais stāvoklis un krietni vairāk par pusi (62%) norāda, ka savu spēkratu regulāri ved uz tehnisko apkopi pie zinoša un uzticama speciālista, 23% uzskata, ka pietiekamas rūpes par auto ir piedomāšana pie sava braukšanas stila un paradumiem, teju trešdaļa (32%) paši seko līdzi sava auto tehniskajam stāvoklim, bet 3% norāda, ka pietiek ar CSDD tehnisko apskati, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinājumā ar situāciju pērn, nedaudz (par 2%) samazinājies to autovadītāju skaits, kuri uzskata, ka pietiek tikai ar CSDD apskati.

Salīdzinot atbildes, ko snieguši vīrieši un sievietes, iespējams secināt, ka vīrieši biežāk (39%) seko līdzi sava auto tehniskajam stāvoklim paši. Sievietes to dara tikai 22% gadījumu. Savukārt sievietes nedaudz biežāk (63%), nekā vīrieši (61%) ved auto pie speciālista. Speciālistiem savu auto biežāk uztic arī gados vecākie autovadītāji (66% vecuma grupā no 60 līdz 74 gadiem), bet retāk – jaunieši (53% vecumā no 18 līdz 29 gadiem).

“Ar auto tehnisko apkopi ir ļoti līdzīgi kā ar veselības pārbaudi pie ārsta, ļoti ieteicams vismaz reizi gadā aizvest automašīnu uz apskati, turklāt, nav nepieciešams gaidīt, kamēr parādās kādas problēmas, trokšņi utt., bet rīkoties preventīvi. Tas palīdz pamanīt problēmas jau pašā sākumā, kad remonts var būt ne tikai lētāks, bet arī var aizņemt mazāk laika, un, protams, samazināt riskus uz ceļiem,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

Viņš piebilst, ka “salīdzinoši daudzi autovadītāji joprojām cenšas veikt automašīnas tehnisko apkopi paši, galvenokārt, jo vēlas ietaupīt vai tāpēc, ka vēl pirms desmit gadiem tas patiešām bija reāli paveicams bez īpašām zināšanām un sarežģītas tehnikas. Agrāk automašīnās bija ievērojami mazāk elektronikas, un problēmu noteikšanai nebija nepieciešamas profesionālas diagnostikas iekārtas. Mūsdienās automašīnas ir kļuvušas daudz tehnoloģiski sarežģītākas, tāpēc arī drošākas un ērtāk lietojamas.”

 
Visi komentāri
 
Tātad 12.decembris 2025 20:56
3 1 Atbildēt

Aptuveni 60% autovadītāju lieto auto kuriem vēl ir garantija 

srt 13.decembris 2025 16:29
2 1 Atbildēt

Te kāds vispār seko līdzi tam ko raksta - vienā maisā iebāzta tehniskā apkope un tehniskā apskate. Tās ir divas dažādas lietas!

Onsis 13.decembris 2025 19:28
2 0 Atbildēt

pārējie brauc es EV vai tramvaju

Kāls Bergs 13.decembris 2025 21:47
1 1 Atbildēt

Labi, bet nu Kāds taču par šo te detalizēto izcilo lohpētījumu Kādam ir kaut ko Samaksājis? Vai kā? Jā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 9

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 29

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti