Visi komentāri - No 1.aprīļa vadīšanas eksāmens mopēdistiem

No 1.aprīļa vadīšanas eksāmens mopēdistiem 1

 
CSDD | 31.marts 2014 12:11

Nolūkā uzlabot mopēdu vadītāju drošību un kopējo ceļu satiksmes drošību, no rītdienas, 2014.gada 1.aprīļa topošajiem mopēdistiem vadītāja apliecības iegūšanai (AM kategorija) jākārto ne tikai teorijas eksāmens, bet arī vadīšanas eksāmens CSDD. Tas nozīmē, ka līdztekus datortestam ar 20 jautājumiem, topošajiem mopēdistiem:
     - jādemonstrē zināšanas par mopēda uzbūvi un jāatbild uz vienu jautājumu par riepām, dzesēs sistēmu, eļļu, bremzēm, apgaismes ierīcēm, kontroles mēraparātu paneli, par ķēdi / siksnu vai kardānkrustiņu un brīvkustības pārbaudi. Šī atbilde tiek vērtēta eksāmena beigās, vērtējot kopējo vadītāja kompetences līmeni;
     - laukumā jāizbrauc figūras: ievērojot ceļu satiksmes noteikumu un drošības prasības, patstāvīgi jākontrolē transportlīdzeklis un jāizpilda figūras: „iestumšana gabarītvārtos”, „astotnieks”, „laipa”, „čūska”, „izvairīšanās no šķēršļa nebremzējot”, „izvairīšanās no šķēršļa bremzējot”, „stoplīnija” un „slaloms”.

Foto: Publicitātes foto

Sīkāk par eksāmena praktisko (vadīšanas) daļu var uzzināt CSDD mājas lapā. Savukārt, lai sagatavotos praktiskajam eksāmenam, aicinām apmeklēt CSDD mājas lapu, kur atrodams informatīvs materiāls par AM kategoriju (mopēdi) un mācību filma „Pirmais motors”.

Mopēdista eksāmenam var pieteikties un to kārtot ikvienā CSDD nodaļā, kur sniedz kvalifikācijas pakalpojumus. Tāpat kā līdz šim, teorijas eksāmens maksā euro 5,01, bet braukšanas eksāmens – euro 7,89. Eksāmenu var kārtot ar savu mopēdu vai CSDD Rīgas nodaļā – ar CSDD mopēdu. Ja eksāmenu kārto ar CSDD mopēdu, vadīšanas eksāmens un mopēda izmantošana kopā maksā euro 11,28.

Praktiskā eksāmena nozīmību apstiprina tas, ka mopēdi un to vadītāji katru gadu ieņem arvien stabilāku vietu ceļu satiksmē, turklāt lielai daļai mopēds ir pirmais patstāvīgi vadītais motorizētais transportlīdzeklis. Ik gadu palielinās arī reģistrēto mopēdus skaits, šobrīd tas pārsniedz 25 tūkstošus, gada laikā pieaugot par 2000 braucamo. 2013.gadā mopēdu vadītāju apliecību ieguva 1950 vadītāju, kas ir par 20% vairāk nekā 2012.gadā. Savukārt 2013.gadā mopēdu vadītājiem sastādīti aptuveni 2300 administratīvie protokoli, 2012.gadā – nepilni 2000, 2011.gadā – nepilni 1700.

Mopēds ir transportlīdzeklis, kura motora tilpums nepārsniedz 50 cm3 un braukšanas ātrums nepārsniedz 45 km/h. Mopēda vadīšanas apliecību var iegūt no 14 gadu vecuma. Transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem ir tiesības vadīt A, B, C1, D1, C vai D kategorijas transportlīdzekļus, atļauts vadīt arī mopēdus.

 
Visi komentāri
 
bums 4.aprīlis 2014 8:53
0 0 Atbildēt

Kā tas licējs var nokļūt CSDD ar savu mopēdu, ja nav vadītāja apliecības? Vienam un legāli tas nav iespējams.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford pārskata elektrifikācijas plānus – vēl platāks solis atpakaļ 4

ASV autobūves uzņēmums atzīst kļūdu virzībā uz vispārējo elektrifikāciju, rēķinās ar zaudējumiem un turpinās ražot arī degvielas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Uzdāvini savai otrajai pusei "Porsche Off-Road Experience" piedzīvojumu 333 trasē. Te neliels ieskats (+ VIDEO) 2

Tas nav vienkārši brauciens. Tā ir robežu pārbaude – tavu un arī Porsche. Stāvas nogāzes, īsta 4x4 trase, bet bez dubļiem, auto šūpoles un 3 metrus augsts metāla tilts, kas prasa pārliecību un precizitāti. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 15

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 35

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti