Visi komentāri - OCTA ieviešanu elektroskrejriteņiem atbalsta vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju

OCTA ieviešanu elektroskrejriteņiem atbalsta vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju 5

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 22.maijs 2025 18:00

No 2025. gada 1.jūlija stājas spēkā jauns regulējums, kas nosaka, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), sadarbībā ar pētījumu kompāniju Norstat, maija sākumā veica Latvijas iedzīvotāju aptauju, kurā secināts, ka 60% respondentu atbalsta likuma izmaiņas, kas paredz, ka no 1.jūlija OCTA būs obligāta arī elektroskrejriteņiem.

Aptaujas, kurā piedalījās 1003 Latvijas iedzīvotāji, dati liecina, ka tikai 16% respondentu uzskata, ka OCTA elektroskrejriteņiem nebūtu jābūt obligātai. Vēl 24% respondentu norādīja, ka tiem nav viedokļa šajā jautājumā. Statistiski vislielākais atbalsts izmaiņām ir vecāka gadagājuma respondentu vidū (60 gadi un vairāk) – 70%, bet vismazākais vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem – 35%. Savukārt reģionālā griezumā visvairāk obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas elektroskrejriteņiem ieviešanu atbalsta Kurzemes reģionā (66%), bet vismazāk – Latgales reģionā (52%).

Aptaujas ietvaros respondentiem tāpat tika lūgts atbildēt – kādiem citiem pārvietošanās līdzekļiem, viņuprāt, būtu nepieciešama OCTA. 28% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka obligāto civiltiesisko apdrošināšanu būtu nepieciešams ieviest arī segvejiem un tiem līdzīgām līdzsvara platformām. Vēl tikpat norādīja, ka OCTA būtu nepieciešama arī elektriskajiem skeitbordiem.

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību,  kā arī mazinātu to satiksmes dalībnieku skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, maijā LTAB, sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju, īsteno informatīvo kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”.

Kampaņas laikā īpaša uzmanība tiks veltīta elektroskrejriteņu īpašnieku informēšanai par to, ka no 1.jūlija šiem transportlīdzekļiem OCTA ir obligāta. “Elektroskrejriteņi ir populārs pārvietošanas līdzeklis, īpaši siltākā gadalaikā. Ar šādu braucamrīku var attīstīt diezgan lielu ātrumu un notiekot ceļu satiksmes negadījumam, zaudējumi var būt būtiski, īpaši, ja sadursmē cieš gājējs. Valsts policijas dati liecina, ka pēdējos gados ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīts elektroskrejritenis, ik gadu pārsniedz pustūkstoti,” likuma izmaiņu nepieciešamību pamato LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

 
Visi komentāri
 
uupis 22.maijs 2025 19:45
0 1 Atbildēt

Forši! Tādā veidā cer panākt ka skūteristi nemuks no notikuma vietas... 😂😂😂

Naudasmaiss 22.maijs 2025 20:55
0 0 Atbildēt

A kādēļ divriteņiem tad nav octa? Kādēļ octa nav kājāmgājējiem? Tie arī regulāri pakļūst zem riteņiem un jāārstē par valsts naudu. Kādēļ neārstēt par apdrošināšanas naudu?

0pis 22.maijs 2025 22:05
0 0 Atbildēt

Tev tak jāsēž "Neērto jautājumu" studijā.

Naudasmaiss 22.maijs 2025 23:06
0 0 Atbildēt

Nevis man kaut kur jāsēž, bet dažiem labiem pidariem būtu jāpasēž valsts maizē par legalu reketu. Bernu spēļmantiņas jāapdrošina. Kur tas redzēts. Tā varētu būt brīvprātīga izvēle un es pielauju ka tie regulārie to ari darītu. Bet ko man darīt ar abiem saviem stāvdrāžiem ar kuriem es 3x gada pa mežaparku ar bernu izbraucu? Ss.lv. tas nav to 100 eiro vērts.

0pis 22.maijs 2025 23:42
0 0 Atbildēt

Nu, es saprotu normālus cilvēkus, kas brauc normāli. Jā, OCTA liekas absurds cilvēkam kas vasarā pāris reizes izbrauc.

Skūteri kļuva par problēmu tad, kad tos brīvi varēja iznomāt jebkurš un radīt gana nopietnus zaudējumus. Pašvaldību pohuisms, kas nekādi nereglamentē novietošanu un atbildību. Tikai es nepiekrītu, ka tā ir spēļmantiņa - tas ir transportlīdzeklis, diezgan nopietns.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto jaunāko motorolleru tests - Morbidelli, Vespa, Honda, Segway, Linhai, Mopedix, Royal Alloy

Šodien Biķernieku trasē notika jaunāko motorolleru un motociklu izmēģinājuma braucieni konkursa "Latvijas Gada motocikls 2025" ietvaros. Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai nepieciešami 2,9 miljardi eiro 4

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai, pamatojoties uz 2024.gada aplēsēm, nepieciešami 2,902 miljardi eiro, izriet no Satiksmes ministrijas (SM) saskaņošanai virzītā informatīvā ziņojuma par valsts galveno autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040.gadam. Lasīt vairāk

 

Kas jāzina par Ad Blue sistēmas darbību dīzeļdzinējos? (+ VIDEO) 12

Kopš tehniskajā apskatē noteikta vecuma dīzeļdzinējiem uzsākta cieto daļiņu mērīšana atgāzēs, aktuāls kļuvis šo daļiņu filtru jeb tā saukto DPF temats. Taču kvēpi nav vienīgais, ko ražo dīzeļdzinējs. Slāpekļa savienojumu neitralizēšanai paredzēta cita sistēma, kuras darbībai nepieciešams īpašs tehniskais šķidrums, ko pazīst kā Ad Blue. Lasīt vairāk

 

Vairāk komforta, lielāka sniedzamība - Genesis uzlabo G80 (+ FOTO) 1

Genesis uzlabojis elektriskā sedana G80 aprīkojumu, piešķirot tam vairāk jaunievedumu nekā tas notiek parasta feislifta ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti