Visi komentāri - OCTA ieviešanu elektroskrejriteņiem atbalsta vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju

OCTA ieviešanu elektroskrejriteņiem atbalsta vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju 38

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 22.maijs 2025 18:00

No 2025. gada 1.jūlija stājas spēkā jauns regulējums, kas nosaka, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), sadarbībā ar pētījumu kompāniju Norstat, maija sākumā veica Latvijas iedzīvotāju aptauju, kurā secināts, ka 60% respondentu atbalsta likuma izmaiņas, kas paredz, ka no 1.jūlija OCTA būs obligāta arī elektroskrejriteņiem.

Aptaujas, kurā piedalījās 1003 Latvijas iedzīvotāji, dati liecina, ka tikai 16% respondentu uzskata, ka OCTA elektroskrejriteņiem nebūtu jābūt obligātai. Vēl 24% respondentu norādīja, ka tiem nav viedokļa šajā jautājumā. Statistiski vislielākais atbalsts izmaiņām ir vecāka gadagājuma respondentu vidū (60 gadi un vairāk) – 70%, bet vismazākais vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem – 35%. Savukārt reģionālā griezumā visvairāk obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas elektroskrejriteņiem ieviešanu atbalsta Kurzemes reģionā (66%), bet vismazāk – Latgales reģionā (52%).

Aptaujas ietvaros respondentiem tāpat tika lūgts atbildēt – kādiem citiem pārvietošanās līdzekļiem, viņuprāt, būtu nepieciešama OCTA. 28% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka obligāto civiltiesisko apdrošināšanu būtu nepieciešams ieviest arī segvejiem un tiem līdzīgām līdzsvara platformām. Vēl tikpat norādīja, ka OCTA būtu nepieciešama arī elektriskajiem skeitbordiem.

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību,  kā arī mazinātu to satiksmes dalībnieku skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, maijā LTAB, sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju, īsteno informatīvo kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”.

Kampaņas laikā īpaša uzmanība tiks veltīta elektroskrejriteņu īpašnieku informēšanai par to, ka no 1.jūlija šiem transportlīdzekļiem OCTA ir obligāta. “Elektroskrejriteņi ir populārs pārvietošanas līdzeklis, īpaši siltākā gadalaikā. Ar šādu braucamrīku var attīstīt diezgan lielu ātrumu un notiekot ceļu satiksmes negadījumam, zaudējumi var būt būtiski, īpaši, ja sadursmē cieš gājējs. Valsts policijas dati liecina, ka pēdējos gados ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīts elektroskrejritenis, ik gadu pārsniedz pustūkstoti,” likuma izmaiņu nepieciešamību pamato LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

 
Visi komentāri
 
uupis 22.maijs 2025 19:45
1 1 Atbildēt

Forši! Tādā veidā cer panākt ka skūteristi nemuks no notikuma vietas... 😂😂😂

Naudasmaiss 22.maijs 2025 20:55
4 2 Atbildēt

A kādēļ divriteņiem tad nav octa? Kādēļ octa nav kājāmgājējiem? Tie arī regulāri pakļūst zem riteņiem un jāārstē par valsts naudu. Kādēļ neārstēt par apdrošināšanas naudu?

0pis 22.maijs 2025 22:05
3 1 Atbildēt

Tev tak jāsēž "Neērto jautājumu" studijā.

Naudasmaiss 22.maijs 2025 23:06
1 2 Atbildēt

Nevis man kaut kur jāsēž, bet dažiem labiem pidariem būtu jāpasēž valsts maizē par legalu reketu. Bernu spēļmantiņas jāapdrošina. Kur tas redzēts. Tā varētu būt brīvprātīga izvēle un es pielauju ka tie regulārie to ari darītu. Bet ko man darīt ar abiem saviem stāvdrāžiem ar kuriem es 3x gada pa mežaparku ar bernu izbraucu? Ss.lv. tas nav to 100 eiro vērts.

0pis 22.maijs 2025 23:42
4 0 Atbildēt

Nu, es saprotu normālus cilvēkus, kas brauc normāli. Jā, OCTA liekas absurds cilvēkam kas vasarā pāris reizes izbrauc.

Skūteri kļuva par problēmu tad, kad tos brīvi varēja iznomāt jebkurš un radīt gana nopietnus zaudējumus. Pašvaldību pohuisms, kas nekādi nereglamentē novietošanu un atbildību. Tikai es nepiekrītu, ka tā ir spēļmantiņa - tas ir transportlīdzeklis, diezgan nopietns.

Naudasmaiss 23.maijs 2025 8:33
0 4 Atbildēt

Tak liecies mierā. Tas nav nekāds transporta līdzeklis, jo nesver pat 20kg. Jo tāda gadījumā jebkas ir nopietns transportlīdzeklis.  Tad arī tirgustantina ar 2 maisiņiem rokās ari ir nopietns transportlīdzeklis. Stāvus drāža max ātrums ir tikai 25kmh, jebkurš divritenis spēj pabraukt ātrāk un sver tiesi tik pat.

0pis 23.maijs 2025 9:47
1 0 Atbildēt

Jā, izklausās absurdi - dēlis uz ritenīšiem tiek klasificēts kā TL, tam pat beņķa nav. Bet fizika saka, ka kinētiskā enerģija ir tieši proporcionāla masai un ātrumam (ok, virzītam ātrumam). Ja gājējam uztriecas virsū cits gājējs, ir bums ar pleciem, ķermeņiem, pie svara 70kg un 3km/h ātruma atbrīvosies 315J . Ja tas pats cilvēks, kas ietriecās gājējā, uzkāps uz skūtera un ietrieksies gājējā braucot ar 10km/st, trieciena enerģija ir jau 3500J, vai ierēķinot skūtera svaru piem. 10kg - 4000J, tas ir par kārtu vairāk. Ar maksimālajiem 25km/h enerģija ir jau 25000J.

Tātad, rotaļlietai līdz TL vai TL līdzīga rotaļlieta? Domāju, ka tieši tā skūteru nomas kantori dabūja atļaujas pašvaldībās, piediršot ausis lohiem par atjaunīgo enerģiju u.c. zaļos pekstiņus (kas ir tiesa), bet noklusējot par sekām, kas rodas, ja TL skaits pieaug un tie sāk braukt tieši starp gājējiem. Es teiktu, ka skūteri ir ļoti laba lieta, jo katrs skūtera lietotājs ir mīnus viens auto, tukšāks autobuss un pat mīnus viens velosipēds. Tikai infrastruktūra un sabiedrība nebija sagatavoti, jo pāreja notika haotiski, bez plānošanas un strauju, nevis pakāpeniski.

Bradypus 23.maijs 2025 9:50
1 1 Atbildēt

"pat mīnus viens velosipēds" un tieši šis jau ir slikti. Jo tiek ignorēta elementārā fizika, kas velosipēdu padara par nesalīdzināmi stabilāku, kontrolējamāku un drošāku transportlīdzekli par skūteri.

0pis 23.maijs 2025 12:33
0 0 Atbildēt

Nu, ir pilsētas, kur velo skaits rada šādas tādas problēmas...protams, tās ir sīkums salīdzinot ar auto radītajām problēmām...

Bradypus 23.maijs 2025 9:17
2 0 Atbildēt

Ak... Naudasmaiss ir panikā, ka būs pāris eiro par apdrošināšanu jāsamaksā

Naudasmaiss 23.maijs 2025 10:21
0 1 Atbildēt

100 eiro, nevis pāris eiro.

Bradypus 23.maijs 2025 13:06
0 1 Atbildēt

100 eiro?! Interesanti, kā tu jau cenu zini. Vai zini, kas ir interesanti - man tik dārga OCTA nav pat lielam auto. Vai tik nebūsi savu apdrošināšanas vēsturi dikti sašmucējis ar kādu krāpšanu.

Naudasmaiss 23.maijs 2025 16:54
0 0 Atbildēt

Tev tas nav auto bet lūžņu čupa bez vērtības.

0pis 23.maijs 2025 10:42
3 0 Atbildēt

Māri, lūdzu nomaini Naudasmaiss uz Naudas Maišelis 😊

Naudasmaiss 23.maijs 2025 11:59
0 1 Atbildēt

To saka jefiņš kurš uz darbu brauc ar velosipēdu

0pis 23.maijs 2025 12:27
0 0 Atbildēt

Pag, tu jau pats nupat nodemonstrēji - kas nedomā par simtnieka izdošanu, pie tūkstoša netiek. Galu galā, simtnieks - tās ir divas velo riepas, kas kalpo visu sezonu un pat otru, priekšējā jau tā nedilst, tā iet vēl trešo gadu - un tas ir labāks pirkums par skūteri, ar kuru brauc tikai 3x gadā.

Naudasmaiss 23.maijs 2025 16:56
0 0 Atbildēt

Foruma vatņiks teiktu ka tās ir auto riepas. Ziemas komplekts un ari vasaras komplekts .

Ja tev riepas ritenim jāmaina katru gadu, tad tu esi prostatas slimibas pacients, ja vel neesiz tad driz būsi.

0pis 23.maijs 2025 17:56
0 0 Atbildēt

Tu esi speciālists, ikdienā čamdi prostatas? Vai nosēdēji savējo birojā/auto un domā, ka visiem tā notiek?

uupis 23.maijs 2025 7:25
0 1 Atbildēt

Vēl aizmirsi skrituļslidas, skrituļdēļi, monoritenis, segvejs - ar tiem var maukt bez OCTA.

Bradypus 23.maijs 2025 9:54
0 1 Atbildēt

Skrituļslidas, skrituļdēļi - tikai ar cilvēka paša spēku darbināti.

Monoritenis - tas nav un nebūs plaši pielietots, jo bez apmācībām un treniņa uz tā uzkāpt nav iespējams. 

Segvejs... Kur ir? Tur ir pat pētījumi, kādēļ izmira tā īsti neieviesies. 

Bet ja pavisam korekti - OCTA vajadzētu visiem transportlīdzekļiem, kam ir dzinējs. Erī elektro velo - saprātīgā robeža būtu tieši tā, kurā beidzas cilvēka paša spēks.

uupis 23.maijs 2025 10:11
0 0 Atbildēt

Izlasi Naudasmaiss tekstu un tad pamēģini pieāķēt galā to ko es rakstīju - tā teikt bradypusam eksāmens - pāriet no palīgskolas uz pamatskolu....😂

Naudasmaiss 23.maijs 2025 10:23
1 0 Atbildēt

Tiesi tā. Un invalidu ratinirm elektridkajiem ari OCTU.

Vatņiks pēkšņi šeit piekrīt apdrošinātāju lobijam. Komunista āža kāja atkal jau lien ārā.

Bradypus 23.maijs 2025 13:10
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāju lobijam? Vai tomēr bezatbildīgu kretīnu ierobežošanai? Kādēļ aizstāvi tiesības šo transportlīdzekļu lietotājiem nodarīt citiem kaitējumu un par to atbildību neuzņemties?

Komunisms būtu uzlikt nodokli un pēc tam segt no valsts budžeta - t.i. valstij vienpersoniski veikt šo funkciju. Nodot to brīvā tirgū nekādi nav komunisma pazīme.

uupis 23.maijs 2025 13:19
0 0 Atbildēt

Tak tu mums te visu laiku MELO ka eiropā ir komunisms un pie varas ir komunisti un ka LATVIJĀ arī ir komunisms! Tagad tev pēkšņi parādās brīvais tirgus... Kas notikās???

Bradypus 26.maijs 2025 13:52
0 0 Atbildēt

Melnbāltās pasaules melīgajam debiliķim - absolūts komunisms realitātē ir utopija un runa ir par reālo valdošo ideoloģiju, nevis utopiju.

650 23.maijs 2025 1:57
2 0 Atbildēt

Cerams, ka no kāda 1.septembra kļūs obligāta arī ķivere un/vai Psihiatra izziņa.

Zinātājs 23.maijs 2025 8:53
2 0 Atbildēt

Sveicināts, tāpēc, ka Tu nesaproti, kam OCTA ir nepieciešama.

Ja gājējs vai velosipēdists pakļūst zem Auto (un no 01.07. arī no el.skrejriteņu) riteņiem, tad viņam un valstij (NVD, VSAA) arī maksās apdrošinātājs vai garnatijas fonds (ja nebūs apdrošināts). 

Var piekrist, ka OCTA vajadzētu arī velosipdēdistiem, jo tie arī mēdz nodarīt zaudējumus citiem.

0pis 23.maijs 2025 9:18
0 0 Atbildēt

Šeit ir jāskatās zaudējumu daudzums. Jā, ir gadījumi kad velosipēdists rada zaudējumus, to neviens nenoliegs. Taču cik daudz gadījumu un cik lielus zaudējumus rada velosipēdisti, un - cik/kādus rada skūteru vadītāji?

Viena lieta gan būtu darāma - pieaugušajiem velosipēdistiem būtu no šaurajām ietvēm jāiet prom uz brauktuvi, kā to nosaka CSN. Bet tad pašvaldībai jautājums - kāpēc pa ietvi brīv braukt skūteriem, kuri ar gājēja ātrumu brauc nu ļoti retos gadījumos, varbūt šķērsojot ielu gājēju pūlī. Tiklīdz viņi ir uz ietves, sākas ātrs slaloms.

Naudasmaiss 23.maijs 2025 10:24
1 0 Atbildēt

Kad pedāļnieku ārstē par valsts naudu, tie jau nav zaudējumi vai ne? Pizģets. Prostamol uno ēšana atrofē smadzenes.

0pis 23.maijs 2025 10:38
0 0 Atbildēt

Tu taču negribi teikt, ka visiem cietušajiem AV ir dzīvības/veselības apdr. polise? Un kādēļ valstij būtu jāārstē AV un to pasažieri par budžeta naudu?

Velo un skūteristiem varētu pieņemt izmaiņas - ja ir galvas trauma un nav ķiveres, tad izraksta rēķinu 100% apjomā.

Naudasmaiss 23.maijs 2025 12:00
0 0 Atbildēt

Kāpēc? Tu laikam par maz nodokļos esi samaksāji.

0pis 23.maijs 2025 12:14
0 0 Atbildēt

Tātad, cietušos AV bez polises vedīsim nodaļā vai no uzņemšanas sūtīsim mājās?

Naudasmaiss 23.maijs 2025 12:21
0 0 Atbildēt

Pēc statistikas riteņbrauceji biežāk iekļūst negadijumos, neka stāvdrāzisti. 

Es vispār nesaprotu kāds te sakars autovadītajiem.

Pamuļķits esi?

0pis 23.maijs 2025 12:45
0 1 Atbildēt

Ceļu satiksmes negadījumi ar velosipēdu iesaisti 2022. gada pirmajā pusgadā notikuši par 42% mazāk nekā pērn, savukārt satiksmes negadījumi ar elektrisko skrejriteņu līdzdalību ir dubultojušies, liecina Valsts policijas informācija.

Gjensidige Latvija rīcībā esošā informācija liecina, ka būtiski pieaudzis to negadījumu skaits, kurus izraisījuši vai kuros cietuši iedzīvotāji, pārvietojoties ar mazgabarīta transportlīdzekļiem

13.04.2023.

Pēdējo divu gadu laikā ir divkāršojies pieteikto atlīdzību skaits par negadījumiem, kuros iesaistīti elektriskie skrejriteņi, liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO dati.

0pis 23.maijs 2025 12:31
0 0 Atbildēt

Sakars tāds - ja sākam uzskaitīt, cik naudas valsts iztērē CSNg cietušo med. aprūpei, tad AV ir pirmajā vietā. Reku, busiņš ar bērniem ieteš smagajā, vairāki cilvēki pāris dienas mirst nodaļā - cik tas izmaksā valstij? Pārējo bērnu monitorings, operācijas, rehabilitācija - cik tas izmaksāja? Un tas ir AV darbību sekas. Tu taču arī samaksāji par to negadījumu.

Naudasmaiss 23.maijs 2025 16:59
0 0 Atbildēt

Pedāli, driz tev ari būs jāpērk OCTA katram tavam pedālsūdam.

650 25.maijs 2025 13:32
0 0 Atbildēt

Jāapdrošina ir jebkurš jaun piedzimušais (lohs).Ar laiku vēlams jau laicīgi laikus, jau pie ieņemšanas (vai tās laikā)..Jo viņš(-a) jau praktiski uzreiz var gan nodarīt zaudējumus, gan arī sagādāt visdažādākās neērtības.Tāpat var tikt nodarīts kaitējums apkakārtējajai Videi.

Dabas resursu nodoklis būtu jāmaksā gan par (ieelpojamo/izelpojamo) gaisu, gan arī par atklāto ūdeņu (ieskaitot Grāvjus un Caurtekas),vēja un/vai Saules izmantošanu personīgām vajadzībām.Ja vēš pūš no (vai Uz) Dienvid Rietumiem (D;DR), jākassē papildnodoklis par Uzsildīšanu, un no tā 27tā arī par Golfa straumes radīto positīvo priekškšrocību izmantošanu..

Vispār visam ir jāievieš prepaid-insurance.Tāpat kā šharlataānu izgudrotais spārnotais jēdziens "nauda seko skolēnam".Lohi sekos jebkam. Dzemdību pieņēmējs(-a) vispirms pieņem Polisi un tikai Tad visu tālāko.Ja polises nav, vai ja tā neparādās tuvāko 15min laikā,jebkāda tālāka pieņemšana tiek pārtraukta.

Perzervatīvus,šokakolādi un/vai alkalohakolu turpmāk (Trumpāk) pārdot vienīgi kopā ar attiecīgu Polisi.

ZB jau.Jā.😰

obligati 26.maijs 2025 16:07
0 0 Atbildēt

octu arī opim!Un kasko ar',pa forumu vien dzīvojas,veselība .irsā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par ko tāda attieksme? (+ VIDEO) 11

Video autors skaidro, ka ceļa labajā pusē stāvējis sabojājies kravas auto, tādēļ viņš, vadoties pēc rāvējslēdzēja principa, uz brīdi aizņēmis kreiso joslu. Nissan vadītājam par to cits sakāms, tādēļ seko video redzamā reakcija. Lasīt vairāk

 

Geely EX5 – vēl viens Ķīnas modelis Eiropas tirgum (+ FOTO) 1

Ar Volvo radnieciskais Ķīnas autoražotājs Geely uzsācis elektriskā krosovera EX5 pārdošanu Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Stellantis atsauc gandrīz 142 000 ar dīzeļdzinēju aprīkotu transportlīdzekļu 15

Stellantis Vācijā atsauc 141 700 Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles un Fiat transportlīdzekļu, kuriem būs jānovērš problēmas ar 1,5 litru Blue HDi dīzeļdzinēju. Lasīt vairāk

 

Vai izdosies? – elektriskais ID.Buzz dosies braucienā apkārt pasaulei 3

Volkswagen iecerējis braucienu ar elektrisko ID.Buzz apkārt pasaulei, plānojot tā laikā apmeklēt 75 pasaules valstis. Ja brauciens izdosies, tas būs jauns Ginesa rekords. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti