Vācijas varasiestādes likušas atsaukt visus "Volkswagen" dīzeļautomobiļus, kuri aprīkoti ar izmešu datus falsificējošo programmatūru, ceturtdien paziņoja Vācijas Transporta ministrija.
"Volkswagen" bija piedāvājis brīvprātīgi atsaukt automašīnas un mikroautobusus, taču nacionālā transporta drošības aģentūra "Kraftfahrtbundesamt" noteikusi atsaukšanu par obligātu, pavēstīja ministrijas pārstāvis.
"Volkswagen" septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Šī programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Tad šī kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.
Prokuratūras vairākās pasaules valstīs jau sākušas izmeklēšanu pret "Volkswagen", kam ASV vien var tikt piemērots naudassods vairāk nekā 18 miljardu dolāru apmērā.
"Volkswagen" jaunais vadītājs Matiass Millers plāno tikties ar 400 uzņēmuma augstākajiem vadītājiem, lai pārrunātu uzņēmuma veicamos pasākumus pēc izmešu skandāla.
Gaidāms, ka Millers iepazīstinās vadītājus ar plānu atsaukt dīzeļautomobiļus, kas aprīkoti ar falsificējošo programmatūru.
Pagājušajā nedēļā Vācijas transporta ministrs Aleksandrs Dobrints paziņoja, ka "Volkswagen" piedāvā nomainīt detaļas 3,6 miljonos dīzeļdzinēju Eiropā, izmantojot EA 189 dzinēja 1,6 litru versiju, un atjaunot programmatūru 1,2 un 2,0 litru versijām.
Būs interesanti. Noprotu, ka VW grib tikai pielabot softu, lai mazāk to nox nāk laukā. Ja tā, tad vai nu palialināsies patēriņš, vai pazemināsies jauda, vai abi divi kopā, un piedevām ātrāk sērēs ciet katalizatora filtrs.
Tad jau Vācijas un Eiropas patērētāju tiesību advokāti berzēs plaukstas...
Ka tik neiznāk tā, ka VW ir lētāk savākt tās miskastes atpakaļ, un ar lielu nolaidi pārdot vietā jaunas...