"Jaguar" pārdevis visus „pasaulē pirmā superauto” eksemplārus (+ foto) - iAuto

"Jaguar" pārdevis visus „pasaulē pirmā superauto” eksemplārus (+ foto) 2

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 9.jūnijs 2016 10:29

Britu kompānija "Jaguar" pārdevusi visus atjaunotā modeļa "XKSS" eksemplārus vēl pirms ražošanas sākuma. Katras automašīnas cena – 1,5 miljoni dolāru.

Lai saprastu, kas ir "XKSS", jāatgriežas 60.gados. 1957.gadā uzņēmējs Viljams Laionss nolēma pārveidot trīskārtējo 50.gadu Lemānas čempionu "Jaguar D-Type" par koplietošanas ceļiem piemērota sporta automašīnu, izmantojot detaļas un iestrādes, kas palika pāri pēc tam, kad "Jaguar" izstājās no sporta programmas.

Uzņēmējs plānoja uzbūvēt 25 mašīnas, ko pārdotu ASV tirgū, taču plānus izjauca ugunsgrēks, kas iznīcināja deviņas automašīnas. Zināms, ka lielākā daļa no 16 "Jaguar XKSS" tagad atrodas ASV.

2016.gada sākumā "Jaguar" paziņoja, ka plāno atgriezt dzīvē "XKSS", uzbūvējot atlikušos deviņus eksemplārus. Lai to paveiktu, "Jaguar" aizņēmies divus eksemplārus no pašreizējiem īpašniekiem un noskanējis tos ar īpašas tehnoloģijas palīdzību.

"Jaguar" atklājis, ka klasiskie automobiļi tiks izgatavoti pēc tiem pašiem standartiem, kas valdīja pirms 59 gadiem, lai tie pilnībā atbilstu oriģinālam.

"Jaguar XKSS" bija 3,99 m garš, 1,66 m plats un 1,12 m augsts divvietīgs rodsters, kura motortelpā atradās 3,4 litru sešcilindru benzīna motors. Tā kā automašīnas svars bija vien 921 kg, tā bija ļoti dinamiska un 100 km/h varēja sasniegt 5,5 sekundēs. Rodstera maksimālais ātrums – 230 km/h.

Tiek uzskatīts, ka "Jaguar XKSS" ir pasaulē pirmais superauto, kas dzimis vēl pirms izslavētā "Lamborghini Miura".

Pirmos atjaunotā "Jaguar XKSS" eksemplārus klientiem sola piegādāt 2017.gada sākumā un tie noteikti būs lieli svētki klasisko automobiļu cienītājiem. 

 
Visi komentāri
 
nsfalo 14.jūnijs 2016 17:55
0 0 Atbildēt

Ražotājs ceļ sev slavu un rada leģendu, lai firmas vārds nestu vairāk peļņu. Jaunais nebūs tāds pats. Tā ir vēstures reanimēšana un neuzvaramības idejas stiprināšana.

Es domāju, kas bija, tas bija un to neatgriezīsi tādu pašu.

Mūsdienās var izgatavot daudz vairāk un vieglāk, kā toriez. Auto vērtība bija tā laika izcilība, ne mūsdienu vieglā peļņa.

nsfalo 14.jūnijs 2016 18:04
0 0 Atbildēt

Fui, Jaguar!

Vajadzēja 50 gadus, lai uzbūvētu sadegušos 9 auto.

Ļoti vāji, ļoti vāji...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mercs aicina ES atcelt plānoto iekšdedzes dzinēju spēkratu tirdzniecības aizliegumu 21

Vācijas kanclers Frīdrihs Mercs pirmdien paziņoja, ka viņš vēlas, lai Eiropas Savienība (ES) atteiktos no mērķa līdz 2035.gadam izbeigt jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu tirdzniecību, jo viņa valsts meklē iespējas palīdzēt savai automašīnu rūpniecībai. Lasīt vairāk

 

Latvijā kavējas emisiju kvotu sistēmas prasību ieviešana; var nākties maksāt 300 miljonu eiro sodu (+ VIDEO) 1

Saeimai jau divas nedēļas pēc kārtas nav izdevies pieņemt grozījumus likumā “Par piesārņojumu”. Valdība balsojumam nespēj nodrošināt vairākumu, bet opozīcija “norauj kvorumu”. Klimata un enerģētikas ministrija brīdina, ka šāda vilcināšanās var valstij izmaksāt simtiem miljonu eiro soda naudās. Opozīcija šādam vērtējumam nepiekrīt. Lasīt vairāk

 

180 km seko tālbraucējam-dzērājšoferim, un panāk savu (+ VIDEO) 6

Polijā autovadītājs 180 kilometrus seko iereibušam tālbraucējam, kas šajā laikā vairākkārt pārbrauc viduslīnijai un pietuvojas ceļa nomalei, nerāda pagriezienus un veic bīstamus manevrus. Lasīt vairāk

 

Labāks par to pašu cenu (16 900 eiro): Dacia modernizē elektrisko Spring (+ FOTO) 7

Rumānijas autoražotājs uzlabojis savu populāro pilsētas elektroauto Spring, kas 2026. gadā dosies ar daudz lielāku pārliecību, taču – būs pieejams par to pašu cenu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti