Jaunā "Opel Insignia" - līdz pat 170 kg vieglāka, dinamiskāka un veiklāka - iAuto

Jaunā "Opel Insignia" - līdz pat 170 kg vieglāka, dinamiskāka un veiklāka

 

Foto: Publicitātes attēls

Opel | 24.novembris 2016 6:02

Opel ir devis Insignia Grand Sports praktiski visu, kas nepieciešams vidējās klases piecdurvju hečbekam, lai nodrošinātu labāku transportlīdzekļa dinamiku un elastīgāku vadāmību. Jaunpienācējs ir atbrīvojies no 175 kg, kas acīmredzami uzlabo gan vadāmību, gan veiktspēju.

Atlēts ir par 29 mm zemāks un 11 mm platāks par savu priekšgājēju, ir būtiski samazinātas virsbūves pārkares un riteņu bāze ir pagarināta par 92 mm – tas nodrošina papildus virzienstabilitāti pie lielāka ātruma. Vēl vairāk pilnveidotā FlexRide šasija pielāgo amortizatorus, stūres iekārtu un piedziņu automātiski vai arī izvēloties Standart, Sport vai Tour režīmus. Vislabākais veids, kā to izmēģināt, ir testa braucienā leģendārajā Nirburgringas–Nordšlaifes trasē. Tā ir izaicinājumu pilna, pateicoties tās mainīgajiem segumiem, taisnēm un līkumu kombinācijām. Katra jaunā Opel pēdējais pārbaudījums notiek šeit.

Insignia inženieru komanda ar tās vadītāju Andreasu Cipseru (Andreas Zipser) priekšgalā ar maskētu prototipu devās testa braucienos uz Nirburgringas trasi. Inženieri 21 km garajā trasē meklēja perfekti noregulēta auto pēdējos procentpunktus.

“Jau no iekāpšanas brīža jūs sajūtat, ka Insignia ir radīta no baltas lapas. Vadītāja iesaistīšana braukšanas procesos ir nepārspējama un tā nodrošina labāku auto sajušanu. Insignia ir kļuvusi vēl elastīgāka, pat ar to pašu dzinēju,” saka Cipsers, kurš jau ar nepacietību gaida nākamos ātros apļus.

Galvenais inženieris ar Insignia Grand Sport dodas no servisa boksiem uz Nordšlaifi. Drīz vien viņš jau pārbauda piecdurvju hečbeka iespēju maksimumu, ienirst Brünnchen līkumu sērijā un meistarīgi tiek galā ar Pflanzgarten – motorsporta fanu aprindās slavenu posmu. Opel jaunais flagmanis traucas ātri. Cipsers izbauda jauno, precīzo, ātrumam pielāgojamo stūres iekārtu un uz vadītāju vērsto priekšējo paneli. Vadītāja sēdpozīcija, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, ir par 3 cm zemāka un sniedz sajūtu, ka vadītājs ir daļa no automašīnas – viduskonsole nodrošina papildus atbalstu, instrumentu panelis ir tieši pret vadītāju un visi vadības slēdži ir viegli sasniedzami. Tas viss rezultējas sēdpozīcijā, kas līdzīga tai, ko piedāvā sacīkšu auto un ir piemērota dinamiskai braukšanai – ne tikai Nirburgringā.

Īpaši dinamiskai braukšanai vadītājam būtu ieteicams izvēlēties FlexRide šasijas Sport režīmu – amortizatori tiek padarīti stingrāki, stūres un gāzes pedāļa atsaucība ir tiešāka. Turklāt, ESP pretizslīdēšanas sistēma pieslēdzas vēlāk, tādā veidā sniedzot vadītājam lielāku rīcības brīvību. Kombinācijā ar automātisko pārnesumkārbu, Sport režīmā pārnesumi tiek pārslēgti vēlāk – Insignia ir pilnībā saregulēta dinamiskākai braukšanai.

Atpakaļceļā no Nirburgringas, vadītājs, atkarībā no ceļa rakstura un savām vēlmēm, var izvēlēties starp trim režīmiem:

Standart – automātiskā sistēma izvēlas piemērotākos uzstādījumus, balstoties uz automobiļa sensoru iegūto informāciju.

Tour – komfortabls šasijas regulējums, degvielas patēriņam labvēlīgi piedziņas uzstādījumi – piemērotākais režīms relaksējošiem garas distances braucieniem.

Sport – bremzēšanas sagāzums (brake dive) ir samazināts, šasija mazāk sasveras līkumos pie lielāka ātruma un stūres iekārta nodrošina lielāku atgriezenisko saiti, ņemot vērā ceļa apstākļus.

FlexRide elektrohidrauliskā šasija pieregulē amortizatorus atbilstoši ceļam un braukšanas situācijai 500 reizes sekundē jeb 30 000 reizes minūtē. Turklāt ar Sport režīma pogu vadītājs var saglabāt personalizētos uzstādījumus stūres iekārtai, gāzes pedāļa atsaucībai un amortizācijai.

“Jaunā centrālā Drive Mode Control sistēma ir adaptīvās šasijas sirds un dvēsele. Tā nepārtraukti analizē sensoru sniegto informāciju un uzstādījumus un atpazīst individuālo braukšanas stilu. Individuālās sistēmas tiek pielāgotas labākai saķerei un pozīcijai,” skaidro Cipsers.

Ja, piemēram, braucot ar Opel Insignia Grand Sport Standart režīmā, vadītājs izdomā izbraukt ceļa līkumus nedaudz sparīgāk, sistēma, balstoties uz paātrinājuma un bremzēšanas rādītājiem, atpazīst dinamiskāku braukšanas stilu un momentā pārslēdz šasijas un piedziņas komponentus uz sportisko režīmu.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Šveice plāno nodokli elektroautomobiļiem 12

Šveice plāno 2030. gadā ieviest jaunu transporta infrastruktūras nodokli elektroautomobiļiem, kas palīdzētu kompensēt ieņēmumu samazinājumu no tradicionālā minerāleļļas nodokļa. Lasīt vairāk

 

Model Y Standard – jauna versija, kas par 5000 dolāriem lētāka 8

Tesla nāk klajā ar jaunu elektriskā SUV Model Y versiju Standart, kas ir ievērojami lētāka, taču arī daudz pieticīgāka savā aprīkojumā. Lasīt vairāk

 

Kia pārtrauc Soul ražošanu (+ VIDEO) 1

Automašīna, kas savulaik piesaistīja uzmanību ar savu drosmīgo dizainu un spilgtajām reklāmām, tuvojas sava dzīves cikla beigām. Lasīt vairāk

 

Ķīniešu riepu cenas šosezon celsies, taču pagaidām nav zināms par cik (+ VIDEO) 11

Ziemas riepu sezona tuvojas. Ko jaunu tā nesīs, TV Autoziņām atklāja Inter Cars Latvija vieglo riepu pārdošanas vadītājs Gundars Liekne. Pārcilājot jaunumus no Dunlop, Michelin, Hankook, Nexen,Kormoran un citiem zīmoliem, Gundars neslēpj, karstākā tēma šosezon ir ķīniešu produkti. Kāpēc ? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti