Vācijas riepu un automašīnu komplektējošo detaļu ražotājs "Continental" un Lietuvas valdība trešdien parakstījuši vienošanos par 95 miljonu eiro investēšanu, lai Kauņā būvētu elektronikas komponentu rūpnīcu.
Lietuvas valdība no savas puses apņēmusies atbalstīt Vācijas investoru, palīdzēt tam saprast Lietuvā esošo regulējumu un savlaicīgi nodrošināt tam visas nepieciešamās atļaujas.
"Tās būs Lietuvas vēsturē lielākās investīcijas ražošanas projektā, kas ietekmēs simtiem mūsu ģimeņu un palīdzēs pilnveidot mūsu strādājošo cilvēku kompetenci," preses konferencē uzsvēris Lietuvas premjerministrs Sauļus Skvernelis.
"Ir ieguldīts daudz darba un pūliņu, lai "Continental" atrastos šeit," viņš piebildis.
"Continental" pagājušajā nedēļā paziņoja, ka investēs 95 miljonus eiro elektronikas komponentu rūpnīcā, kas ražos automašīnu durvju un sēdekļu kontroles sistēmas, vārteju un inteliģento stiklu kontroles sistēmas, kā arī radaru sensorus adaptīvajai kruīza kontrolei un avārijas bremzēšanas palīgsistēmai.
"Continental" Lietuvas uzņēmuma "Continental Automotive Lithuania" vadītājs Šajans Ali trešdien pastāstījis, ka jaunais uzņēmums tiks celts Kauņas rūpnieciskajā zonā, bet konkrētu vietu nav norādījis.
"Mums ir vieta Kauņas rūpnieciskajā teritorijā. Šobrīd norisinās sarunas, es ieteiktu pagaidīt, jo sarunas jau ir gandrīz pabeigtas," viņš piebildis.
Pēc Ali teiktā, Vācijas kompāniju nebaida iespējamais darbaspēka trūkums. Viņš pieļāvis, ka jaunās investīcijas varētu palīdzēt apturēt emigrāciju no Lietuvas.
"Mēs radīsim darba vietas, kuras piesaistīs jūsu cilvēkus un pamudinās palikt šeit un nebraukt citur. Mēs atveram durvis arī tiem cilvēkiem, kuri jau aizbraukuši," viņš paziņojis.
Vienlaikus Ali norādījis, ka lēts darbaspēks nav bijis noteicošais faktors vietas izvēlē.
"Jūs neesat lētākie, jūs esat kompetenti. Pieņemot lēmumus, mēs raugāmies ne tikai uz darbaspēka pieejamību, bet arī uz citiem faktoriem - prasmēm, ambīcijām, izglītību un angļu valodas zināšanām, jo esam starptautiska kompānija," viņš skaidrojis.
Kā iepriekš norādīja ārvalstu investīciju veicināšanas aģentūra "Investuok Lietuvoje", iecerēts, ka jaunajā ražotnē būs nodarbināti aptuveni 1000 cilvēki.
Ražošana šai uzņēmumā varētu sākties līdz 2019.gada vidum.
1871.gadā dibinātās Vācijas kompānijas apgrozījums pērn sasniedza 40,5 miljardus eiro. "Continental" uzņēmumos 56 pasaules valstīs nodarbināti kopskaitā 227 000 cilvēku.
Bāc ... nu kur ir Latvijas Ekonomikas un Finanšu ministri? Kāpēc vismaz netiek mēģināts kaut ko tādu sarunāt, lai būtu Latvijā ...
Latvijā, jeb pareizāk būtu Latvānijā kliedz urrā, ja kāds kādu gaterīti uzslien vecās kolhoza fermas tālākajā paksī vai atver kādu viesu namu (lasi mauku māju)!
Es pat pievērstu uzmanību uz vārdu -"kauņā".
Latvānijā viss tiek investēts tikai Rīgā. Bet ušists pat to nedara. Galvenais - 9.maijā puķītes uzlikt un viss. Vairāk neko nevajag.
"Šiļasis" tradīcijas nezūd!
un tas ir pareizi! Vai kādam šķiet vērtīgāk investēt dzīvoklī kādā Pensilvānijas štata pilsētelē, vai tomēr Ņujorkā.
Liela pilsēta dod lielas iespējas un jo lielāk, jo lielākas iespējas. Tāpēc investīcija lielpilsētā būs būtiski "apsviedīgāka" un attiecīgi ātrāka un naudīgāka.
Mazpisānos ir ir jākultivē bietes, ne jāražo riepas.
Nu baigi sūdīgi, ka cilvēkam ir tā pašvakāk ar domāšanu!
Targašiem vienīgajiem ir vajadzīgas lielas pilsētas ar lielām iespējām pārdot!
Ražotnei ar konkrētu noieta tirgu ir pie kājas vai tā ir Ņujorka vai kaut vai Zilupe. Ka tik ir kvalificēts vai apmācīties spējīgs darbaspēks. Vēl jo vairāk ka jo tālāk čuhņā, jo lētkas ir tas darbaspēks par ar vienlīdzīgu kvalifikāciju.
Tātad, tavuprāt, latvijai ir jāsastāv no vienas lielas elles vārdā "rīga", un tukšiem laukiem 250 km ap to?
Pļurkt diezgan pareizi pateica - vienīgais kam pilsētas lielums ir izšķirīgs, ir tirgotāji un pakalpojumu sniedzēji. Ražotājiem tas ir otršķirīgi, ja ne pat negatīvi.
Bet nu tikmēr tu vari izbaudīt lielpilsētas lielās iespējas pasēdēt korķī - kas arī ir noticis pateicoties tām investīcijām - vairāk firmu - vairāk cilvēku rīgā un pierīgā - vairāk masīnu uz ceļiem. Varbūt tomēr vajag gribēt kādu daļu firmu aizdabūt prom uz citām latvijas pilsētām...
Nu, ja mums ir viena ūdensgalva, tad leišiem ir trīs lielās pilsētas, šī iemesla dēļ tas ka būvē kauņā, nav nekas īpašs vai neparasts - nav diži liela starpība vai būvēt 300k vai 500k pilsētā.
Latvijā visi bļautu, ka pie viņa ciema/ mājas tādu rūpnīcu celt nedrīkst.