Solītais un reālais degvielas patēriņš - kurš visvairāk melo? - iAuto

Solītais un reālais degvielas patēriņš - kurš visvairāk melo? 43

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 29.decembris 2017 14:36

Vācu izdevums Auto Bild publicējis jaunāko pētījumu par ražotāju solīto un automobiļu reālo degvielas patēriņu secinot, ka starpība starp šiem rādītājiem var pārsniegt pat 60 procentus.

Laikam jau nebūs daudz tādu autovadītāju, kas svēti ticēs ražotājam, plānojot, ka 100 kilometru distancei viņu automobilim pietiks ar 3-4 litriem. Ja nu bijība pret kompānijas vārdu pārāk liela, tad nāksies rūgti vilties, jo, piemēram, Mercedes-Benz E 200d 9G-Tronic 3,9 litru vietā vajadzēs 6,1, bet Audi A3 1.4 TFSI ultra Sportback S t sport (150 Zs) ar cilindru atslēgšanas tehnoloģiju solīto 4,9 litru vietā iztērēs 7,4 litrus.

Starpība starp reālo un ražotāja uzrādīto degvielas patēriņu pēdējos gados ir ievērojami palielinājusies un, kas vēl ļaunāk – turpina pieaugt. Pirms desmit gadiem atšķirība starp abiem rādītājiem bija 15%, 2016.gadā 32%, bet jaunākais Auto Bild pētījums, ko papildina Starptautiskās tīrā transporta padomes (International Council of Clean Transportation (ICCT)) dati kopumā aptverot 1,1 miljonu automobiļu liecina, ka šī starpība nu jau sasniegusi 42%.

Tas notiek tādēļ, ka autoražotāju uzrādītais degvielas patēriņš tiek iegūts laboratorijas apstākļos, kas ar reālo dzīvi nav nekāda sakara. Kopš 2017.gada septembra gan spēkā jauni noteikumi, kas pieprasa stingrākus nosacījumus šādu rezultātu iegūšanai visiem jaunajiem tie attieksies uz absolūti visiem jaunajiem automobiļiem. Pēc ICCT speciālistu prognozēm, jaunie normatīvi palīdzēs samazināt plaisu starp solīto un reālo degvielas patēriņu atšķirībām aptuveni par pusi.

Bet, kamēr tā nav noticis, autovadītājiem vajadzētu zināt, “kurš visvairāk melo”

Auto Bild pētījums – 15 “lielākie meļi”:

Audi A3 1.4 TFSI  (150 Zs) ar cilindru atslēgšanas tehnoloģiju (110 kW/150 ZS) • Ražotāja uzrādītais patēriņš: 4,9 litri; Testa brauciens: 7,4 litri; Atšķirība: 51,02%.

Peugeot 308 PureTech 130 Stop & Start Allure (96 kW/130 ZS) • 4,6 litri pret 7,0 litriem; Atšķirība: 52,17% apmērā

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic Speedshift 9G-MCT (450 kW/612 ZS) • 8,8 litri pret 13,5; Atšķirība: 53,41%

BMW 520d Touring Luxury Line (140 kW/190 ZS) • 4,3 litri pret 6,6; Atšķirība: 53,49%.

Peugeot 308 SW BlueHDi 150 EAT6 Stop & Start Allure (110 kW/150 ZS) • 4,2 litri pret 6,5; Atšķirība 54,76 Prozent.

BMW X3 xDrive28i Sport-Aut. Advantage (180 kW/245 ZS) • 7,3 litri pret 11,4; Atšķirība: 56,16%

Mercedes E 200 d 9G-TRONIC Avantgarde (110 kW/150 ZS) • 3,9 litri pret 6,1; Atšķirība: 56,41%

BMW 740d xDrive (235 kW/320 ZS) • 5,1 litrs pret 8,0;  Atšķirība: 56,86 %.

Ford Kuga 2.0 TDCi 2x4 Titanium (110 kW/150 ZS) • 4,7 litri pret 7,4; Atšķirība: 57,45 %.

Peugeot 3008 BlueHDi 150 Stop & Start Allure (110 kW/150 ZS) • 4,4 litri pret 7,0; Atšķirība: 59,09 %.

Kia Carens 1.7 CRDi 141 ISG Spirit (104 kW/141 ZS) • 4,5 litri pret 7,2; Atšķirība; 60 %.

   Taču vislielākais sarūgtinājums būs jāpiedzīvo hibrīdautomobiļu īpašniekiem, kas par tik vien “nelielu” nesakritību var tikai sapņot.

Volvo XC60 T8 Twin Engine AWD Geartronic R-Design (235 kW/320 ZS) • 2,1 litrs pret 6,1; Atšķirība: 190,48 %.

BMW 330e iPerformance M Sport (185 kW/252 ZS) • 2,1 litrs pret 6,8;  Atšķirība: 223,81 %.

BMW 530e iPerformance Aut. (185 kW/252 PS) • 1,9 litri pret 6,3; Atšķirība: 231,58 %.

 

 

 

 

 
43 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
jaaanis 29.decembris 2017 16:14
19 0 Atbildēt

Un pēc tam ar to dīlera papīru Tu vari aiziet uz CSDD un palūgt, lai Tev sarēķina lielāku "ceļa nodokli", jo faktiskie CO2 izmeši ir stipri lielāki nekā ražotājs ir norādījis.

ccxgtr 29.decembris 2017 14:42
12 3 Atbildēt

Lūk arī fakts, ka tāds patēriņš zem 6l/100 nepastāv!

Man ir bijis viss pēc kārtas, BMW 320d, 330d, 530d, Audi A6 3.0TDi, Mercedes-Benz C200, E220d, GLC250d, GLE 350d, Volvo XC60 2.4-D3, V60 2.0-D2, VW Touareg 3.0TDi u.t.t. un visi šie auto ir ēduši 7-10l/100km, nekad ne mazāk.. un normāli iedodot ručkā pa Vāciju 10+l/100

Nortel 29.decembris 2017 18:30
11 4 Atbildēt

Manam iepriekšējam auto Espace III ar 2.0 benzīnu vidējais patēriņš ilgtermiņā bija tieši 2x lielāks kā tagadējai Octavia 1.4 TSI. 10 l/100 pret 5 l/100. Ietilpība un celtspēja abiem +/- vienāda.

Jautājums, kādēļ maksāt vairāk?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Šveice plāno nodokli elektroautomobiļiem 12

Šveice plāno 2030. gadā ieviest jaunu transporta infrastruktūras nodokli elektroautomobiļiem, kas palīdzētu kompensēt ieņēmumu samazinājumu no tradicionālā minerāleļļas nodokļa. Lasīt vairāk

 

Model Y Standard – jauna versija, kas par 5000 dolāriem lētāka 8

Tesla nāk klajā ar jaunu elektriskā SUV Model Y versiju Standart, kas ir ievērojami lētāka, taču arī daudz pieticīgāka savā aprīkojumā. Lasīt vairāk

 

Kia pārtrauc Soul ražošanu (+ VIDEO) 1

Automašīna, kas savulaik piesaistīja uzmanību ar savu drosmīgo dizainu un spilgtajām reklāmām, tuvojas sava dzīves cikla beigām. Lasīt vairāk

 

Ķīniešu riepu cenas šosezon celsies, taču pagaidām nav zināms par cik (+ VIDEO) 11

Ziemas riepu sezona tuvojas. Ko jaunu tā nesīs, TV Autoziņām atklāja Inter Cars Latvija vieglo riepu pārdošanas vadītājs Gundars Liekne. Pārcilājot jaunumus no Dunlop, Michelin, Hankook, Nexen,Kormoran un citiem zīmoliem, Gundars neslēpj, karstākā tēma šosezon ir ķīniešu produkti. Kāpēc ? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti