Aptauja: Lielākā daļa pasaules uzņēmumu vadītāju uzskata, ka mākslīgais intelekts nākotnē kļūs par kolēģi - iAuto

Aptauja: Lielākā daļa pasaules uzņēmumu vadītāju uzskata, ka mākslīgais intelekts nākotnē kļūs par kolēģi 2

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 6.maijs 2018 11:25

Lielākā daļa jeb 81% pasaules uzņēmumu vadītāju uzskata, ka nākamajos divos gados mākslīgais intelekts strādās ar darbiniekiem kā kolēģis, līdzstrādnieks un uzticams padomnieks, liecina starptautiskā vadības konsultāciju uzņēmuma "Accenture Technology vision 2018" veiktā aptauja.

Aptaujā noskaidrots, ka uzņēmumiem un organizācijām ir jāspēj izmantot mākslīgais intelekts, jo nākotnē mākslīgā intelekta programmatūru būs iespējams izmantot kā atbildīgu kolēģi. Patlaban mākslīgie risinājumi spēj analizēt informāciju, pieņemt lēmumus, vienlaikus sastrādājoties ar citām programmām un darbiniekiem.

Savukārt 80% respondentu uzskatīja, ka uzņēmumiem un organizācijām būs svarīgi izmantot paplašinātās realitātes risinājumus, lai novērstu fiziska attāluma distanci, bet 27% vadītāju ir būtiski, lai viņu organizācijas būtu paplašinātās realitātes pionieri.

Pētījumā paplašināto realitāti definē kā tehnoloģiju, kas "pārvieto" cilvēkus laikā un telpā, tiem fiziski nemainot atrašanās vietu, kā arī sniedz iespēju vienlaikus piekļūt informācijai, cilvēkiem un pieredzei.

Tāpat aptaujā noskaidrots, ka 79% uzņēmumi un organizācijas ir apzinājuši biznesam kritiski svarīgās sistēmas, tomēr liela daļa nav ieguldījuši resursus datu patiesuma pārbaudēs.

Datu patiesumu jomā, katram uzņēmumam un organizācijai ir jāveido informācijas pārbaudes prakse un taktika, izmantojot datu zinātni un kiberaizsardzības iespējas. Investējot šajā jomā, uzņēmumi un organizācijas iegūst lielāku vērtību saviem datiem, kas savukārt nodrošina pareizu datu novērtēšanu, lai nodrošinātu citus ar digitālo transformāciju plānotos pasākumus. Patlaban uzņēmumiem jādomā kā investēt gudri, pārbaudot informācijas patiesumu, jo veiksmīga datu ticamības pārbaude un uzraudzība palīdzēs uzņēmumiem pieņemt pareizus lēmumus, vienlaikus brīdinot par jauniem iespējamiem draudiem.

Vairāk nekā trešdaļa jeb 36% respondentu norādīja, ka uzņēmumu partneru skaits pēdējo divu gadu laikā ir pieaudzis vismaz divas reizes. Tāpat aptaujā noskaidrots, ja partnerība balstās uz tehnoloģijām, uzņēmumi un organizācijas partneru tīklu var paplašināt ātrāk un lielākos apmēros. Novecojušas vai iepriekš mantotas pieejas ir galvenais šķērslis sadarbībai, ko sniedz digitalizācija. Tāpēc, lai uzņēmumi saglabātu konkurētspēju, tiem būs jāveido jaunas partnerības, radot spēcīgu digitālo ekosistēmu un to ņemot vērā savā attīstības stratēģijā.

Lietu internets rada jauna līmeņa fizisko pasauli ar jaunu tehnoloģisko izsmalcinātību, kas prasa jaunus pārvaldības modeļus, tāpēc aizvien lielāka vērtība ir jāvērš esošai informāciju tehnoloģiju (IT) infrastruktūras pārveidei.

"Accenture Technology vision 2018" norāda, ka mākoņu un mākoņu skaitļošanas līdzsvars kopā ar atjauninātu aparatūru var palīdzēt uzņēmumiem visā pasaulē sasniegt jaunu inteliģences līmeni. Visās nozarēs nākamās paaudzes inteliģentie risinājumi pārvietojas uz fizisko vidi. Proti, ar inteliģentiem risinājumiem ir iespējams uzlabot satiksmes plūsmu viedajās pilsētās, telemedicīnā nepārtraukti analizēt pacientu stāvokli, kā arī uzraudzīt ģeoloģijas datus, lai novērstu naftas ieguves katastrofas pirms to sākšanās.

Tāpat aptaujā secināts, ka laikā, kad daudz uzņēmumu savās attīstības stratēģijās akcentē programmatūras orientētus risinājumus, steidzami ir jāvērš uzmanība aparatūrai. Mākslīgā intelekta, robotikas un citas revolucionāras tehnoloģijas pārvaldīšanai ir vajadzīgas izmaiņas biznesa procesos un stratēģijās. Gudras investīcijas servisa dizainā, infrastruktūras transformācijā, aparatūras izskatīšanā dos iespēju veidot sapratīgu, viedu un cilvēkiem piemērotu vidi.

"Accenture" ir starptautisks vadības konsultāciju, tehnoloģisko pakalpojumu un ārpakalpojumu uzņēmums. Uzņēmumā strādā vairāk nekā 442 000 cilvēki, savukārt Latvijā strādā 1500 cilvēku. Uzņēmums apkalpo klientus vairāk nekā 120 pasaules valstīs. "Accenture" Latvijas filiāle ir dibināta 2002.gadā.

"Accenture Technology vision 2018" pētījumu veica no 2017.gada novembra līdz 2018.gada janvārim un tajā piedalījās vairāk nekā 6300 vadītāju no 25 pasaules valstīm.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Maris 6.maijs 2018 11:36
2 1 Atbildēt

Ja izdosies to radīt par 100%, tad tomēr tas ir liels drauds pašai cilvēcei!

viencexperc 6.maijs 2018 20:18
1 1 Atbildēt

Tagad mākslīgo intelektu mēģina iebāzt arī militārajā rūpniecībā, piemēram, bezpilota dronos.

Pagaidām tas nav patstāvīgs un darbojas pēc algoritmiem, bet cilvēki cenšas to padarīt "gudrāku".

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mercs aicina ES atcelt plānoto iekšdedzes dzinēju spēkratu tirdzniecības aizliegumu 22

Vācijas kanclers Frīdrihs Mercs pirmdien paziņoja, ka viņš vēlas, lai Eiropas Savienība (ES) atteiktos no mērķa līdz 2035.gadam izbeigt jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu tirdzniecību, jo viņa valsts meklē iespējas palīdzēt savai automašīnu rūpniecībai. Lasīt vairāk

 

Model Y Standard – jauna versija, kas par 5000 dolāriem lētāka 8

Tesla nāk klajā ar jaunu elektriskā SUV Model Y versiju Standart, kas ir ievērojami lētāka, taču arī daudz pieticīgāka savā aprīkojumā. Lasīt vairāk

 

Kia pārtrauc Soul ražošanu (+ VIDEO) 1

Automašīna, kas savulaik piesaistīja uzmanību ar savu drosmīgo dizainu un spilgtajām reklāmām, tuvojas sava dzīves cikla beigām. Lasīt vairāk

 

Ķīniešu riepu cenas šosezon celsies, taču pagaidām nav zināms par cik (+ VIDEO) 11

Ziemas riepu sezona tuvojas. Ko jaunu tā nesīs, TV Autoziņām atklāja Inter Cars Latvija vieglo riepu pārdošanas vadītājs Gundars Liekne. Pārcilājot jaunumus no Dunlop, Michelin, Hankook, Nexen,Kormoran un citiem zīmoliem, Gundars neslēpj, karstākā tēma šosezon ir ķīniešu produkti. Kāpēc ? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti