Mazda rotormotora jaunā misija - iAuto

Mazda rotormotora jaunā misija

 

Foto: Publicitātes attēls

Mazda | 3.oktobris 2018 10:52

Mazda rotormotors atgriezīsies kā elektromobiļu distances pagarinātājs

 Mazda ‘Ilgtspējīgās Zoom-Zoom 2030' ilgtermiņa tehnoloģijas Attīstības programmas ietvaros 2020. gadā laidīs klajā pirmos elektromobiļus.

Unikāla tehnoloģijas pieeja

Mazda sākumā izlaidīs divus ar akumulatoriem darbināmus elektromobiļus. Viens no tiem būs darbināms tikai ar akumulatoru, savukārt otrajā akumulators būs apvienots ar Mazda mazo, vieglo un ārkārtīgi kluso rotormotoru kā nobraukuma distances pagarinātāju. Distances pagarinātājs nodrošinās akumulatora uzlādi, kad tas nepieciešams, lai palielinātu automobiļa nobraukuma distanci, tādējādi novēršot ar nobraukuma distanci saistītās bažas, kas joprojām satrauc daudzus ar akumulatoru darbināmu elektromobiļu lietotājs.

Rotormotora nelielais izmērs un lielā jauda padara vairākus elektrifikācijas tehnoloģijas risinājumus iespējamus, pateicoties shared izvietojumam. Izmantojot rotormotora savietojamību ar gāzveida degvielām, rotormotora darbinātais nobraukuma distances pagarinātājs izstrādāts tā, lai spētu arī sadedzināt sašķidrinātu naftas gāzi un ārkārtas situācijā kalpotu kā elektrības avots.

Mazda ilgtspējīgā Zoom-Zoom 2030 programma

Plānojot, ka 2030. gadā 95% no saražotajiem automobiļiem būs aprīkoti ar iekšdedzes motori un kādu no elektrifikācijas formām (savukārt ar akumulatoru darbināmi elektromobiļi veidos atlikušos 5%), Mazda turpinās koncentrēt uzmanību uz iekšdedzes motora efektivitātes maksimizēšanu, par piemēru ņemot tās jaunāko jaunās paaudzes SKYACTIV-X benzīna motoru kas sadegšanu nodrošina ar kompresijaizdedzes palīdzību.

Mazda ir apņēmusies līdz savu korporatīvo vidējo 2010. gada CO2 emisiju rādītāju no ieguves līdz patēriņam samazināt par 50% līdz 2030. gadam, bet par 90% līdz 2050. gadam. Bet uzņēmums ir apņēmies arī īstenot principu par pareizā risinājuma nodrošināšanu īstajā laikā un – tā kā enerģijas pieejamība un automobiļu jaudas avota atbilstība dažādos reģionos atšķiras – īstajā vietā.

Skaidrs, ka elektriskās strāvas ražošanas sistēma jebkurā reģionā nosaka, cik lielu ieguldījumu elektromobilis var sniegt CO2 emisiju rādītāju samazinājumā no ieguves līdz

patēriņam. Un, tā kā radīto CO2 emisiju daudzuma ziņā joprojām vadībā ir globālā mērogā siltumenerģijas ražošana, mērķis panākt šo emisiju samazinājumu, visticamākais, jau vistuvākajā nākotnē noteiks degvielas veidu dažādošanu.

Papildus alternatīvo degvielu veidiem, ieskaitot saspiesto dabasgāzi, sašķidrinātu naftas gāzi un pat ūdeņradi, autobūves nozare pēta arī pārstrādājamo šķidro degvielu, piemēram, mikroaļģu audzēšanas rezultātā iegūtās biodegvielas, dzīvotspēju.

Mazda uzskata, ka pēdējās attīstība ir kritiski svarīga, lai sasniegtu ar iekšdedzes motoru darbināmu automobiļu oglekļa neitralitāti, un uzņēmums jau izveidotās rūpniecības-akadēmiskās jomas-valdības sadarbības ietvaros jau ir iesaistījies kopējos pētniecības projektos un pētījumos sadarbībā ar Tokijas Tehnoloģiju institūtu un Hirošimas Universitāti.

Mazda cer vēl vairāk paplašināt tās ‘Ilgtspējīgās Zoom-Zoom 2030’ programmas vīzijas sniegtos ieguldījumus, nosūtot elektromobiļus ar nobraukuma distances pagarināšanas aprīkojumu uz dabas katastrofu skartajām teritorijām, nodrošinot no LPG ražotu elektrību.

Kā allaž apņēmības pilns nodrošināt braukšanas prieku, uzņēmums Mazda izmantos arī elektriskās piedziņas priekšrocības apvienojumā ar uzņēmuma patentētajām tehnoloģijām, lai izgatavotu elektromobiļus, kas ne tikai atbilst allaž stingrajiem vides ierobežojumiem, bet arī izpilda nepārtraukto apņemšanos pret Haširu Jorokobi [Hashiru Yorokobi] – 'sniegt braukšanas prieku' – īstenojot savu Jinba Ittai autovadītājs un automobilis kā vienota dizaina un konstrukcijas filozofija.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mercs aicina ES atcelt plānoto iekšdedzes dzinēju spēkratu tirdzniecības aizliegumu 21

Vācijas kanclers Frīdrihs Mercs pirmdien paziņoja, ka viņš vēlas, lai Eiropas Savienība (ES) atteiktos no mērķa līdz 2035.gadam izbeigt jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu tirdzniecību, jo viņa valsts meklē iespējas palīdzēt savai automašīnu rūpniecībai. Lasīt vairāk

 

Remontē dzelzceļa būvnieku sabojāto ietvi! Tas labi, bet salauztās apmales arī vajag mainīt (+ VIDEO) 1

Būvnieki labo pašu sabojāto ietvi, kas jau ir Jūrmalas domes īpašums. Taču kāda ir darbu kvalitāte un vai visiem elementiem pievērsta pienācīga uzmanība? Lasīt vairāk

 

Dacia modernizē Sandero un Stepway (+ FOTO)

Dacia Sandero un tā SUV modifikācija Stepway piedzīvojuši modernizāciju, kas liks tiem izskatīties laikmetam atbilstoši. Lasīt vairāk

 

Ietriecoties kokā, Lamborghini sadalās divās daļās un aizdegas 10

Vācijā, netālu no Minhenes, notikusi smaga avārija 600 Zs jaudīgajam Lamborghini Huracan nobraucot no ceļa un ietriecoties kokā. Vadītājs izdzīvojis, no 220 000 eiro vērtā superauto pāri palicis maz. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti