Visi komentāri - Aptaujā noskaidro, ka franči un grieķi ir Eiropas nepieklājīgākie autovadītāji

Aptaujā noskaidro, ka franči un grieķi ir Eiropas nepieklājīgākie autovadītāji 3

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 2.jūlijs 2020 11:26

Franči un grieķi ir Eiropas nepieklājīgākie autovadītāji, secināts jaunā aptaujā, kur šoferi raksturojuši savu uzvedību uz ceļa.

Vairumā Eiropas valstu autovadītāji aptaujā norādīja, ka, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, viņi uz ceļa kļuvuši laipnāki un piesardzīgāki. Viņi norādīja, ka retāk ķērušies pie apvainojumiem, taurējuši vai braukuši pārāk tuvu priekšā esošajai automašīnai.

Aptaujā atklājās, ka grieķi (47%) visbiežāk brauks priekšā esošās automašīnas astē, bet franči (70%) apvainos citus šoferus.

Savukārt spāņi (66%) visātrāk ķersies pie taurēšanas, liecina aptauja, ko pēc uzņēmuma "Vinci Autoroutes" 11 valstīs veica sabiedriskās domas pētniecības uzņēmums "Ipsos".

Vērtējot bīstamu uzvedību uz ceļa, pirmajā vietā ierindojās grieķi, bet pēdējā briti.

Kopumā 88% eiropiešu autovadītāju atzina, ka reizēm pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, kas ir par vienu procentu mazāk nekā 2019.gadā. 61% aptaujāto atzina, ka neievēro drošu distanci, kas ir par trim procentiem mazāk nekā pērn.

Zviedri visbiežāk brauc pārāk ātri vai pārāk tuvu citai automašīnai, vai arī novērš acis no ceļa. Savukārt Nīderlandes autovadītāji visbiežāk apdzen pa labo pusi joslās, kas domātas lēnākai satiksmei, liecina aptauja.

Taču pozitīvs ir atklājums, ka spēkā pieņēmušies tikai divi no 14 bīstamas braukšanas indikatoriem - runāšana pa telefonu un GPS uzstādīšana braucot.

Piektā daļa autovadītāju, kas ir par vienu procentu vairāk nekā 2019.gadā, atzina, ka izkāpuši no sava auto, lai izskaidrotos ar citu šoferi. Visbiežāk - 37% - šādi rīkojušies poļi.

Piektā daļa franču un 16% visu aptaujāto autovadītāju atzina, ka nav vairs īsti tie paši cilvēki, kad atrodas pie auto stūres. Viņi atzina, ka kļūst nervozāki, impulsīvāki un agresīvāki.

Eiropas Savienības (ES) publiskotie dati liecina, ka 2019.gadā ceļu satiksmes negadījumos 27 bloka valstīs dzīvību zaudējuši aptuveni 22 800 cilvēki. Tas ir par aptuveni 7000 nāves gadījumiem jeb 23% mazāk nekā 2010.gadā.

Salīdzinot ar 2018.gadu nāves gadījumu skaits sarucis par 2%.

Lai gan letālo ceļu satiksmes negadījumu skait turpina samazināties, vairumā valstu kopš 2013.gada progress ir kļuvis lēnāks.
 

 
Visi komentāri
 
Rr19 2.jūlijs 2020 11:48
2 2 Atbildēt

Tad jau latvieši var lepoties.

fakts 2.jūlijs 2020 14:03
1 0 Atbildēt

Autovadītājs ir cilvēks.Franči un grieķi tātad kā cilvēki ir sudabrāļi.

anoagask 2.jūlijs 2020 14:22
2 0 Atbildēt

Grieķijā +30 un +50 likās norma, un gājēju pāreju kultūra kā lv 1990.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kravinieks nogriež ceļu, BMW glābj (+ VIDEO)

Video autors raksta, ka epizode varēja beigties daudz ļaunāk nekā ar bojātu automašīnas labo pusi, taču, pateicoties BMW vadītājam, kas pavirzījās malā, viss beidzās laimīgi. Lasīt vairāk

 

Līdz 831 kilometriem - Tesla “tālbraucēji” Ķīnas tirgum 7

Tesla gatavojas laist Ķīnas tirgū divus modeļus ar īpaši iespaidīgiem sniedzamības rādītājiem. Viens no tiem bez papildu uzlādes nobrauks līdz 751 km, otrs spēšot sasniegt pat 831 km. Lasīt vairāk

 

Elektroauto atbalsta programma tuvojas noslēgumam - tiek gatavota jauna pieeja atbalstam 13

Ņemot vērā lielo sabiedrības interesi un pieprasījuma straujo pieaugumu, esošā atbalsta programma (EKII) elektroauto un ārēji lādējamo hibrīdauto iegādei tuvojas noslēgumam. Lasīt vairāk

 

Circle K: Vai Trampa tarifi veicinās naftas cenu kritumu? 5

ASV prezidenta Donalda Trampa ieviestie ievedmuitas tarifi Ķīnai un Indijai, kuru mērķis ir ierobežot Krievijas naftas importu, īstermiņā varētu pazemināt naftas cenas un pieprasījumu pēc naftas, jo tie negatīvi ietekmētu globālo ekonomiku. Tomēr vēlāk jēlnaftas cena pasaules tirgū atkal varētu strauji pieaugt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti