Kravinieki bez iekšdedzes dzinējiem – jau no 2040.gada - iAuto

Kravinieki bez iekšdedzes dzinējiem – jau no 2040.gada 7

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 15.decembris 2020 5:02

Eiropas autoražotāji vienojušies, ka kravas automašīnas ar parastajiem iekšdedzes dzinējiem pārstās ražot jau no 2040.gada – par 10 gadiem ātrāk nekā bija plānots iepriekš.

Pēdējais jaunais kravas auto ar iekšdedzes dzinēju no konveijera nobrauks līdz 2040.gadam, bet pēc tam tiks ražoti tikai automobiļi ar elektrisko piedziņu vai spēka iekārtām, kas darbojas ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju.

Par to paziņojusi Eiropas automobiļu ražotāju asociācija (ACEA), kas apvieno Daimler, Scania, Man, Volvo, Daf, Iveco un Ford.

Saskaņā ar plānu nākamo 20 gadu laikā elektriskās piedziņas un degvielas šūnu elementu tehnoloģiju attīstībai tiks veltīti ievērojami resursi, piemēram, Scania vadītājs Henriks Henriksons atklājis, ka uzņēmums šim nolūkam paredzējis tērēt no 50 līdz 100 miljardiem dolāru.

 Lai paātrinātu pāreju uz ilgtspējīgiem transporta veidiem, uzņēmumi lūdza Eiropas iestādes paaugstināt nodokļus fosilajai degvielai: pēc viņu domām, šāds pasākums vairākus ražotājus mudinās atteikties no jaunu iekšdedzes dzinēju izstrādes.

Dažas Eiropas automašīnu markas jau iepriekš ir sākušas kravas automašīnu pārveidošanu darbam ar videi draudzīgāku degvielu. Piemēram, britu Bentley savā rūpnīcā Krūē ir uzsācis visu kravas automašīnu pārbūvi darbam ar biodīzeļdegvielu, kas izgatavota no hidrogenētas augu eļļas. Šādai degvielai ir pielāgotas 10 kravas automašīnas, kas katru dienu pārvadā komponentus no noliktavas Vinsfordā līdz rūpnīcai Krūē, kā arī 20 furgoni un drošības dienestu transportlīdzekļi.

Bentley veicis arī citus pasākumus, tostarp pārkārtojis vairāk nekā 250 vinčas un autoiekrāvējus, lai tie var strādāt ar elektrību, kas iegūta no 30 tūkstošiem saules bateriju.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 15.decembris 2020 23:10
5 2 Atbildēt

Tagad, braucot ar komunistiskajiem auto, praktiski sanāk vest tikai apmēram 22 tonnas, lai nesanāktu pārsvars ( 40 tonnas). elektroauto svars ir daudz lielāks. Tad interesanti, cik varēs vest kravas pa komunistu ceļiem, braucot ar elektroauto?

15 tonnas?

Vernons 15.decembris 2020 12:40
3 1 Atbildēt

Cik maksās pārvadājumi?

reku 15.decembris 2020 16:31
3 1 Atbildēt

Pārāk jau nu futūrisks raks.Levita vārdiem sakot,vispirms šitie ziemassvētki jāsagaida un kur nu vēl 2040.Līdz tam laikam daudziem būs pavisam citas sistēmas dzinēji.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ko izvēlas Eiropa? – augusta apskats

2025. gada augustā Eiropas auto tirgus uzrādīja pieaugumu – tika reģistrētas 790 177 jaunas automašīnas, kas ir par 5 % vairāk nekā tajā pašā mēnesī pirms gada. Lasīt vairāk

 

Vācijā avarē jaunākais Ferrari; vai ziņkārīgie filmētāji maksās 200 eiro sodu? 15

Saduroties ar elektrisko Polestar un kravas auto, uz automaģistrāles A3 avarējis Ferrari 12Cilindri, taču tā ir tikai medaļas viena puse. Otra puse ir daudzie sensāciju kārotāji, kas filmēja notikušo. Lasīt vairāk

 

Gan Honda automašīnu, gan spēka produktu un laivu apkope(+ VIDEO) 5

Kopš šī gada aprīļa Honda oficiālais dīleris ir Absolut Auto Riga Skanstes ielā, tieši pretim Xiaomi arēnai, kur septembrī risinājās basketbola kaislības. Lasīt vairāk

 

3,7 litri uz 100 km - Toyota Aygo X Hybrid jau drīzumā Eiropas tirgū 2

Toyota gatavojas laist klajā savu pirmo hibrīdautomobili subkompakto automobiļu klasē. Aygo X Hybrid būs ne tikai veikls pilsētas satiksmē, bet iepriecinās ar mazu degvielas patēriņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti