Visi komentāri - BMW sāk X5 ūdeņraža auto testus

BMW sāk X5 ūdeņraža auto testus 15

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 16.jūnijs 2021 14:46

Vācijas autobūves kompānija BMW sākusi testēt ūdeņraža tehnoloģijas, izmantojot esošo modeļu bāzi.

BMW izvedis testu poligonā i Hydrogen Next, prototipu uz krosovera X5 bāzes, ko vācu uzņēmums izmantos, lai radītu FCV (Fuel Cell Vehicle) automobili, ko no 2022.gada beigām plāno laist klajā neliela apjoma sērijā.

BMW uzskata, ka Ilgtermiņā ūdeņraža degvielas elementu tehnoloģija uzņēmuma elastīgās piedziņas stratēģijas ietvaros var papildināt iekšdedzes dzinējus, uzlādējamos hibrīdus un elektriskos transportlīdzekļus. Nākotnē tā var būt pievilcīga alternatīva akumulatoru elektriskajām piedziņām, īpaši tiem klientiem, kuriem nav savas piekļuves elektriskās uzlādes infrastruktūrai vai kuri bieži veic lielus attālumus. "Ūdeņraža degvielas elementu tehnoloģija ir interesanta iespēja ilgtspējīgai piedziņai, īpaši lielākām transportlīdzekļu klasēm," uzsver Frenks Vēbers, BMW AG attīstības padomes valdes loceklis. "Tāpēc sērijai tuvs, ar ūdeņraža degvielas elementu piedziņu darbināms automobilis ir svarīgs pavērsiens mūsu pētniecības un attīstības darbā."

BMW i Hydrogen NEXT degvielas tvertņu uzpilde ilgst trīs līdz četras minūtes, kas ļauj iepildīt krājumu vairāku simtu kilometru garam braucienam.

 
Visi komentāri
 
Interesanti 16.jūnijs 2021 15:21
7 0 Atbildēt

Ja bavāriešiem viss sanāks, tad ar šo varēs lidot pa bāni ar maksimālo ātrumu, un pie tukšas bākas dažu minūšu laikā uzpildīt un atkal lidot, nevis dirnēt uzlādes punktā un skatīties netfliks, kamer būs pilna baterija.

Jāaatceras, ka vācijā ir 100 h2 stacijas un līdz 2030 gadam plāns ir uzbūvēt 1000 h2 stacijas.

h2.live/en

Pilna? 16.jūnijs 2021 15:27
9 0 Atbildēt

Elektroauto ātrās uzlādes stacijā pilna baterija nekad nebūs, jo 30 minūtēs uzlādē 80% bet arī tikai pie nosacījuma, ka baterijai ir vismaz 20% neiztērēts altikums. Pēc 80% sākās overheating, un attiecīgi uzlādes ātrums krītās un krītās un krītās. Ari resnais Davidich kad testēja Porsche Taycan ar to saskārās, ka nevar uzlādēt 100%.

Bet to jau eletroauto ražotāji nestāsta.

eidis 17.jūnijs 2021 16:36
0 0 Atbildēt

Vai tad ir kāds H2 auto, kuru jāpilda ilgāk?

H2 tehnoloģija jau superīga, tikai degviela bezjēdzīgi dārga

RSkontrolieris 17.jūnijs 2021 17:44
3 0 Atbildēt

Ūdeņradis ir ļoti vajadzīgs daudzās industrijās un tas tiek lietots lielos daudzumos arī šobrīd. Papildus metāla industrija grib dekarbonizēties tieši ar ūdeņraža palīdzību, lai atdzīvinātu EU teritorijā metāla industriju, kura šobrīd ir pārcēlusies ārpus EU karbonizēto kvotu un nodokļu iemesla dēļ.

Papildus siltuma un elektrības ražotāji skatās ūdeņraža virzienā, un tiem neder Rīgas satiksmes ūdeņraža uzpildesstacijā esošā cena. Tiem ir nepieciešama cena ap 0.5-1€ kilogramā, lai konkurēt ar fosilajām degvielām un gāzēm.

Līdz ar to drīzumā uzpildīt auto ar ūdeņradi 100km varētu būt lētāk nekā uzladēt elektroauto.

Šumba 17.jūnijs 2021 22:23
0 0 Atbildēt

Un krietni pārmaksāt par elektrību!!!

Prototips 16.jūnijs 2021 17:12
2 3 Atbildēt

BMW ir slavens ar prototipiem. Nevajadzētu aizmirst Hudrogen7 projektu, kur 7 BMW bija sagatavots darbināšanai ar ūdeņradi, pat bija tāpat mazā sērija un pat bija kā oficiālais braucamrīks kaut kādā sammitā, bet tā arī palika prototips.

Ta kā lielas cerības, šis prototips būs sērijveidā ražošanā nevajadzētu likt.

Nexo 16.jūnijs 2021 17:55
1 3 Atbildēt

Mercedes un VW atteicās no fuel cell tehnoloģijas.

Soļarka 16.jūnijs 2021 22:23
3 4 Atbildēt

Bmw 3 litru dīzelis ne tikai iekš Bmw ir sevi lieliski pierādījis.

Vai maz ir vērts ķēpāties ar elektrību un ūdeņradi?

Mums LV to dīzeļa auto nav nemaz tik daudz un arpus Rīgas centra nemaz nevar saprast vai brauc dīzelis vai benzīns, jo vējš visu kvēpu diezgan ātri izklīdina.

Kanibaals 17.jūnijs 2021 1:26
2 2 Atbildēt

Ir vērts, lai pāķi elpo tos kvēpus un pilsētā mazāk piesārņojuma. Nav izmešu un bremžu kluči arī mazāk tiek lietoti, tiesa riepas dilst nedaudz vairāk, bet daļiņu ko ieelpot tāpat daudz mazāk.

Hm 17.jūnijs 2021 11:38
3 0 Atbildēt

Ja pareizi atceros tad dīzeļus aizliedz pilsētās nevis pāķos vau uz autobāņiem.

Bet arī tas ir pilsētās ar miljoniem lielu iedzīvotāju skaitu. Baltijas valstīs viss ir mierīgāk dzīvojam ne tik blīvi, tā kā varam kurināt veco labo dīzelīti.

Un galu galā ir tak iespēja vēl braukt ar biodīzeli, gan dabavietas būs jaunas, gan nevajadzēs pirkt jaunu mašīnu, gan dabai labi. Viss par labu dīzelim

Asaris 17.jūnijs 2021 9:03
1 5 Atbildēt

Ļauj minēt, tu savas mājas veco šīfera jumtu arī turpat dārzā noraki, nav tak ko ķēpāties.

Musks 17.jūnijs 2021 11:26
0 1 Atbildēt

Elons Musk saka ka fuel cell ir fool cell (muļķu šūnas) tehnoloģija. Ka tas ir strupceļš, jo no elektroauto baterijas var izdabūt 90% elektrības atpakaļ, bet no ūdeņraža auto labi ja 30%.

Vērotājs 17.jūnijs 2021 13:25
3 0 Atbildēt

Cerams, ka e-vāģi ir tāds pārejas posms, kāds bija starp kvēlspuldzēm un lediem.

Estiboy 17.jūnijs 2021 17:37
0 0 Atbildēt

Igauņi jau būvē pašbraucošos ūdeņraža autobusus.

m.youtube.com/watch?v=LB7eh7w9eRk

Latvietis 18.jūnijs 2021 10:39
0 1 Atbildēt

Elektromēsls

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāda ir pieredze ar Latvijas autovadītāja apliecību ārpus Eiropas Savienības? Vai zini, ka ir stapt (+ VIDEO)

Kāda ir pieredze ar Latvijas autovadītāja apliecību ārpus Eiropas Savienības un tās ekonomiskās zonas? Vai zini, ka iespējams pasūtīt CSDD starptautiskās vadītāja tiesības par 19,84 EUR? jāgaida 2-3 darba dienas Lasīt vairāk

 

Zviedrijā sarīko retro mežizstrādes tehnikas parādi (+ VIDEO) 3

Video sniedz atbildi par to, kādu tehniku izmantoja mežizstrādē pagājušā gadsimta 60. un 70. gados, vai pat vēl senāk. Lasīt vairāk

 

“Latvenergo” vēja parkā uzstādītas pirmās vēja turbīnas (+ VIDEO) 8

Kaigu purvā Jelgavas novadā uzstādīta pirmā no 16 vēja turbīnām, kas būs augstākās Baltijā. Turbīnas spārnu garums ir 87,5 metri, bet augstākais punkts darbības laikā sasniedz 266 metrus. Lasīt vairāk

 

Latvijas dzelzceļš sabojā ietvi, kas par to maksās? Ja nebūtu video, tad visticamāk tā arī paliktu (+ VIDEO) 9

Latvijas dzelzceļš sabojā ietvi, kas par to maksās? Ja nebūtu video, tas visticamāk paliktu nepamanīts līdz nākošai ietves seguma atjaunošanai. Jūrmalā, Dubultos fiksēts gadījums, kur ietve tika sabojāta pēc dzelzceļa darbiem. Vai kāds uzņemsies atbildību un saremontēs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti