Visi komentāri - Tesla paceļ cenas un skaidro to ar pusvadītāju trūkumu

Tesla paceļ cenas un skaidro to ar pusvadītāju trūkumu 13

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 7.oktobris 2021 7:24

ASV elektroautomobiļu ražotājs Tesla pacēlis cenas Model S un Model Y automašīnām, skaidrojot to ar mikroshēmu deficītu visā pasaulē.

Zināms, ka pēdējo reizi izmaiņas cenu lapā tika izdarītas jūlijā, taču tagad tas noticis atkārtotii, un, pēc jaunākās korekcijas Tesla Model 3 Standard Range Plus maksā 41 990 dolārus (agrāk $39 900), Long Range AWD maksā tos pašus 49 990 dolārus, bet Performance modelis kļuvis par 1000 dolāriem dārgāks un tagad par to prasa $57 990.

Tesla Model Y Long Range Dual Motor krosovera cena ir pieaugusi līdz 54 990 dolāru, kas ir par $2000 vairāk, bet par Performance modifikāciju prasīs par 1000 dolāriem vairāk (tagad $61 990).  

Tiek mēļots, ka ASV drīzumā var pieņemt valdības programmu, kas katra „zaļā automobiļa” pirkumu atbalsta ar 8000 dolāriem.

Lai arī pasūtītie Tesla automobiļi nereti jāgaida ilgāk par pusgadu, uzņēmuma noiets strauji iet uz augšu – piemēram, 2021.gada otrajā ceturksnī amerikāņu elektroautomobiļu ražotāja peļņa pirmo reizi pārsniedza 1 miljardu dolāru, bet šī gada trešajā ceturksnī tika uzstādīts jauns labākais viena ceturkšņa rezultāts.

 

 
Visi komentāri
 
WALA 7.oktobris 2021 8:03
3 1 Atbildēt

Nevajag bāzt katru mazāko sūdu uz elektronikas, tad nebūs šādu problēmu, kaut gan tāpat jau skaidrs, ka "atmazkas" lai vienkārši paceltu cenu ... jo spriežot pēc tā cik salīdzinoši vēlu par to sūdzas, visticamāk eksistē kāds speciāls līgums par ekskluzīvu prioritāru (attiecībā pret citiem piem. autoražotājiem) komponentu piegādi ...

Lietotājs 7.oktobris 2021 9:19
0 2 Atbildēt

Tā problēma ar pusvadītājiem esot tāda, ka auto ražotāji lietojot novecojušus, izmērā lielus čipus, jo uzskata ka tie ir droši. Čipu ražotāji negrib tādus ražot. Gan jau ka Tesla nekautrējās lietot modernāku komponenšu bāzi. Galveno vadības procesoru (tādi ir divi vienādi un strādā paralēli), Tesla pasūta speciāli savām vajadzībām.

Zinītis 7.oktobris 2021 11:05
3 0 Atbildēt

ASV Nacionālā satiksmes drošības administrāciju (NHTSA) ir piespiedusi Tesla veikt atsaukumus multimediju ekrāna defekta dēļ. Kā paskaidro tesla, viņi neko negrib atsaukt, jo Teslas multimediju ekrāns, kas kontrolē daudzas auto funkcijas ir paredzēts 5-6 gadu darba mūžam un tad izdeg tajā iebūvētās zibatmiņas.

Tā nu ir, kad pērk planšeti ar riteņiem, pēc 3 gadiem jau jāskatās jaunu!

Lietotājs 7.oktobris 2021 11:32
0 0 Atbildēt

Veca, vispārzināma lieta Teslas aprindās. Ja paskaties ss.lv, tad īpaši tiek uzsvērts ka konkrētajai Teslai S zibatmiņa nomainīta. 3 gadi gan ir drusku pārspīlēti, bet jā, tā ir inženierijas kļūda.

msh 7.oktobris 2021 12:12
2 1 Atbildēt

Nedomāju ka tā ir kļūda - varianti ir divi, vai nu plānota novecošanās, vai arī vienkārši fiksais un lētais ķep ļep risinājums kā viss kas saistīts ar tās mašīnas elektrosistēmu.

Lietotājs 7.oktobris 2021 12:18
0 1 Atbildēt

Ar ko atšķirās "ķep ļep" no kļūdas?

Pirmais variants gan der tikai konspirācijas teoriju piekritējiem. Nevienam ražotājam nevajag tādu publisko skandālu.

WALA 7.oktobris 2021 16:49
1 0 Atbildēt

Atbikde slēpjas faktā, ka Tesla no sākta gala lieto "of the shelf" personālo datoru komponentes, un tās nav sevišķi piemērotas noteiktām lietām. Visā zibatmiņām ir noteikts ierakstu skaits ko tās spēj izveikt, un ja tajās raksta visādus sūdus (žurnālfailus), tad 3,14 zdec atnāk diezgan ātri, un ja tos zib-štryntus kāds ir uzfomājis pielodēt, lai kaut kas raucot neizļurinās no vietas, tad ir "drusk pains in vien viet" ...

Lietotājs 7.oktobris 2021 18:52
0 0 Atbildēt

Nav tik vienkārši. Konkrētais atmiņas tips ir spējīgs sadalīt informāciju tā, lai novērstu "nodilumu", bet ar vienu noteikumu: jābūt brīvai vietai. Tā kā gadu gaitā ir audzis datu daudzums, kas tiek ielādēts pa gaisu, lai atjauninātu SW, tad kopā ar žurnālu atmiņa ir piepildīta.

Jā, tika izmantotas tās pašas komponentes kuras datoros, un kas tur slikts? Toties vēl neviens auto ražotājs nav ne tuvu tam SW līmenim, kas ir Teslā.

p.s. neesmu trakais Teslas fans.

WALA 7.oktobris 2021 22:13
0 0 Atbildēt

Nekā laba nav, kad komponentes kuras neliek pat salīdzinoši lētos serveros iebāž auto. Par pārējo tev ar īsti nav taisnība, lai arī uz to pusi ir.

Nu ja Tesla savu "bugwari" nevarētu salabot attālināti, tad biznesa modelim būtu baigās auzas, jo sākotnējā implementācija bija sūdīga privāta webservera līmenī, attiecīgi bez ar roku sasniedzama dīlera, tas auto lietojams nebūtu ...

msh 7.oktobris 2021 22:07
0 0 Atbildēt

Kuram līmenim - pusceptības līmenim, ko apliecina arī šī problēma? Ir runa par mašīnu, nevis datoristu spēļmantiņu - mašīnai ir jābūt gatavai brīdī kad tā pamet dīlera noliktavu, un nevis desmit gadus vēlāk "jāturpina sasniegt kaut kādu programmatūras līmeni" kurš joprojām ir tālu no līmeņa "gatavs". Līmenis tur ir nopietns, jā - ar mīnusa zīmi, laikam jāsauc par "sūdainības līmeni" - jaunam passātam, tā kā tam sūdainības līmenis ir zemāks, dīleris var izdomāt atjaunināt programmatūru kaut kādiem blokiem lai uzlabotu kaut kādu mezglu darbību, kamēr teslai ir tik bēdīgi ka mašīnai pašai jāatjauninās...

Lietotājs 8.oktobris 2021 9:12
0 0 Atbildēt

Aizmirsti vecos, labos laikus, kad viss bija gatavs. Tagad katram verķim, kuram ir iespēja, būs FW atjauninājumi. Te tikai jautājums, cik tas ērti notiek. Mani vairāk kaitina tas ka katram štruntam vajag paroli.

Tesla sākumā bija tipisks "start-up" kantoris, kurš strādāja ar zaudējumiem. Tie kas pirka S modeli bija tādi paši trusīši kā tagad VW ID.3 pirmie pircēji. Bet kaut kā aizgāja tā lieta. Tagad daudzi kopē gan tehniskos risisnājumus, gan bisnesa modeli. Un vecās Teslas S ar Grobiņā apmainītiem atmiņas čipiem braukā tepat, Latvijā. Arī jaunu M3 pircēju netrūkst, kaut gan servisa nav. Suņi rej, karavāna iet tālāk

msh 10.oktobris 2021 4:08
0 0 Atbildēt

ID3 pircēji nav nekādi eksperimenta trusīši - kaut kas tur noteikti ir nedacepts līdz galam, bet to brīnumu ražo autoražotājs ar pieredzi, nevis makaronu karinātājs bez pieredzes - es varu pilnīgi saderēt ka tās mašīnas elektrosistēmas uzbūve man būtu pazīstama.

Par to ka "katram verķim kuram būs iespēja būs programmatūras atjauninājumi" - jā, tāpēc labāk lai šādas iespējas nav. Bet ja ir, tad lai ir kā mana golfa vadības blokam - kur viss normāli darbojas, bet es varbūt kādreiz, ja ražotājs pievienos vērtīgu funkcionalitāti, to atjaunināšu. Un nevis kā pie lohiem pieklājas, kur kaut kas atjauninās pats no sevis, ko, kas kāpēc, nav svarīgi, jo lohiem tāpat nesaprast.

Biezais 8.oktobris 2021 11:05
0 0 Atbildēt

Plebeji, nosūcat bomāram zizli aiz miskastēm, par trslu savu viedokloti varat paturet pie sevis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ķīnas ražotāja BYD hiperauto sasniedz gandrīz 500 km/h; rekords tiek apšaubīts (+ VIDEO)

Ķīnas autoražotāja BYD apakšzīmola Yangwang modelis U9 Extreme Papenburgas testēšanas trasē Vācijā sasniedzis 496,22 km/h, kas būtu jauns pasaules ātruma rekords sērijveida automašīnām, tomēr pastāv bažas, vai visi nosacījumi ir ievēroti. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām MG 4 Electric (+ VIDEO)

Vai ķīniešu MG, kas nesen startējis Latvijā, nav neviena elektromobiļa? Protams, ir, un pat vairāki, bet mūsu tirgū zīmols startējis ar MG4. Autobrava Krasta tāds elektromobilis maksā sākot ar 30 000 eiro. Ar 7 gadu garantiju tā ir pievilcīga cena pat bez EKKI līdzmaksājuma. Tā ir patiesi kompakta automašīna, garumā zem 4,3 metriem. Tādējādi MG4 nav sevišķi liels bagāžnieks, zem 400 litriem. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumā pie Ķekavas gājusi bojā autovadītāja 12

Sestdien Latvijā reģistrēti 125 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā viens un cieta vēl 21 cilvēks, aģentūru LETA informēja Valsts policija. Lasīt vairāk

 

Igaunija pieprasa NATO konsultācijas pēc Krievijas iznīcinātāju ielidošanas tās gaisa telpā 4

Igaunija nolēmusi pieprasīt NATO 4.panta konsultācijas pēc tam, kad trīs Krievijas iznīcinātāji piektdien bez atļaujas ielidoja tās gaisa telpā, paziņojis Igaunijas premjerministrs Kristens Mihals. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti