Septembra statistika liecina, ka līdz šim neapstrīdamais Vācijas tirgus līderis Volkswagen Golf tikai par mata tiesu izvairījies no krišanas kaunā, atdodot pirmo vietu kādam citam.
Septembris Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū nesis vērā ņemamas pārmaiņas – elektroautomobiļi aizsteigušies priekšā dīzeļiem, bet Volkswagen Golf knapi noturējies tronī.
Gada devītajā mēnesī Vācijā pārdoti 196 972 automobiļi, kas par 25,7 procentiem mazāk nekā pagājušā gada septembrī. Izskaidrojums tik krasam kritumam salīdzinājumā ar pērno gadu ir pusvadītāju krīze, kas arvien spēcīgāk bremzē ražošanas procesu.
Neraugoties uz to, elektroautomobiļu segments spējis kāpināt tempu un ar 33 655 pārdotiem eksemplāriem sasniedzis 17,1 procentu no kopējās tirgus daļas pirmo reizi apsteidzot automašīnas ar dīzeļdzinējiem.
Kas attiecas uz pieprasītāko modeli Vācijas tirgū, tad tas joprojām ir Volkswagen Golf ar 6886 reģistrācijām. Tiesa, volfsburdziešu dižpārdoklim uz papēžiem min Tesla, kas savam Model 3 septembrī bija atradis 6828 pircējus – vien par 58 mazāk.
Piebildīsim, ka septembrī Tesla Model 3 ir visvairāk pirktais elektroautomobilis Vācijā tālu atstājot aiz sevis nākamos divus sekotājus: Volkswagen ID.3 (2694 vienības) un Škoda Enyaq (2027), turklāt šis panākums amerikāņu elektromobilim ļāvis pārņemt vadību arī visa 2021.gada pārdošanas statistikā.
Vecie vāciešu dīzeļi pārceļās pie mums un turpina savu melno darbu. Variet kliegt un zākāt Teslu, bet aiz tās braukt ir patīkamāk kā aiz kūpoša kvēpekļa.
Pieņemu ka arī šeit Teslai būtu daudz vairāk piekritēju ja būtu serviss. Neskaužiet tos, kuri var atļauties!
Teslai nevajag servisu.
Ieteiktu nebūt tik pārliecinātam!
Neaizmirsti ka teslas ir metamas tajā pašā katlā kurā dīzeļi - ekofašistu mahināciju rezultāts - bez ekofašistiem mazākie dīzeļi aiz kuriem tu varētu pasēdēt būtu busi.
Un vēl viens jautājums - cik bieži tu brauc aiz kūpošiem piecgadīgiem dīzeļiem, un cik daudz Rīgas ielās sastopamas desmitgadīgas teslas?
Jo realitātē tu salīdzini pirkstu ar krānu; tavs teksts pārfrāzējot sanāk:"...bet aiz jaunas mašīnas braukt ir patīkamāk nekā aiz kūpoša kvēpekļa" - tikpat labi tu vari aicināt cilvēkus morāli atbalstīt jaunu S600 pircējus; pilnīgi tas pats variants ar to pašu rezultātu
P.N. Un vispār braukšanai aiz kūpoša dīzeļa pat nav nekāda sakara ar mašīnas vecumu, bet dažiem cilvēciskiem faktoriem...
Droši vien ka jauns dīzelis nesmird, tur Tev taisnība. Tikai, lai to sasniegtu, arī jāatver maciņš.
To, ka Tesla ir īpaši ekoloģiska, nemaz nemēģinu iestāstīt. Te ir citi aspekti: elektrību, atšķirībā no naftas, iegūstu pats savā pļavā (patlaban spīd saule un auto lādējās). To sauc par enerģētisko diversifikāciju. Un pats galvenais: ar e-auto ir forši braukt.
Ak, re cik jauki - iegūsti elektrību. Bet ko pēc 20 gadiem - apraksti tos saules paneļus savā pļavā un dzersi piesārņotu ūdeni, jeb tomēr gribēsi tos paneļus izmest citur?
Jā, ar elektrokasti varētu būt forši braukt, nav kā ar iekšdedzes dzinēju kur ausis krīt ciet un jāsabļaujas, bet tā vietā ir forša un sportiska motora sīkoņa. Bet pats galvenais ir adrenalīns - neziņa, aizbrauksi vai nē, un iespēja braucot stūrēšanas vietā pētīt planšetē kur atrodas tuvākie štepseļi noteikti labi uzsit adrenalīnu un padara braukšanu interesantu, nav kā ar iekšdedzes dzinēju kur tik brauc un brauc, un ātrak apmīzīsies nekā mašīna apstāsies...
Saules paneļi ūdeni piesārņo tik pat cik pa grāvjiem izmētātas PET pudeles, ja tajās nav inde. Alumīnija rāmji un vadi - metāllūžņi. Paliek stikls, silīcijs un kaitīgākā sastāvdaļa - stiklškiedras kompozīta pamatne. Ja kādreiz malkas šķūnītim lika šīfera jumtu, tagad varēs likt vecus saules paneļus.
Par to štepseļu meklēšanu - var redzēt ka pats neesi lietojis e-auto, tikai tiražē mītus. Vakar izbraucu tālāku gabaliņu: šeit, patlaban, štepseļi ir ik pa gabaliņam un visi brīvi.
Bet vispār jau raksts bija par to, ka vācieši labi pērk Teslu. Kas būs, kad sāks strādāt Teslas rūpnīca Vācijā?
Õ, nu jau saules paneļi ir palikuši nekaitīgi? Tad kāpēc Austrālijas valdība satraucas par to ka šiem pēc cik cik tur tiem gadiem, šobrīd uzstādītajiem saules paneļiem izbeidzoties, šiem būs cik tur tūkstošu tonnu kaitīgo atkritumu?
Jā, neesmu lietojis jo pat ja elektrokaste nebūtu dārga luksusa spēļumantiņa, tā tāpat man nebūtu derīga. Necik sen atpakaļ man diezgan bieži bija sekojošs maršruts - piektdienas vakarā piecos iekāpju mašīnā un braucu uz Rīgu - Rīgā ierodos astoņu - pusdeviņu laikā un pēc tam braucu uz pilsētu 100 km no Rīgas, kur ierodos pusdesmitu - desmitu laikā - tas viss ar elektromobīliski mazu gāzes balonu kura dēļ šajā maršrutā ar garantiju ietilpst viena uzpilde, un ievērojot atļautā ātruma ierobežojumus - cikos tu šādu braucienu beigsi, vienpadsmitos vai vēl vēlāk?
Štepseļi brīvi ir tikai tāpēc ka nevienam tos nah nevajag, elektrokaste ir dārga nišas mašīna ko pērk pierīgas mazpisānu ciemu iedzīvotāji lai brauktu uz darbu Rīgā. Tāpēc arī es Liepājā ekofašistu mašīnas praktiski neredzu - nu lūk vakar bija skaista diena, bija atbraukuši divi tūristi no Rīgas ar teslām, savādāk nekā. Jā, reizēm redzu divus elektromobīļus kuru braucēji acīmredzot dzīvo Liepājā, bet bez zilajiem numuriem - viens ir pašvaldības policijas eNV200, hvz kāpēc tam tie numuri nav, otrs ir i3 - nu tur pilnīgi loģiski, cilvēks kam regulāri vajag 200 km bez apstājas neies ņemt mašīnu kuru uz priekšu kustina tikai akumulators, lai pēc tam pa ceļam pipelētos.
Protams ka tādus maršrutus kā Tev vajag, ar e-auto nav ērti izbraukt. Bet kādēļ Tu tik ļoti savas vajadzības gribi uzspiest citiem? Vēl viens ineresants pieņēmums: ja dzīvo Liepājā, tad noteikti katru dienu būs jābrauc 200km un ne mazāk.
Atrodi to stāstu par Austrālijas kaitīgajiem saules paneļiem un pastāsti, kas šiem ir tas kaitīgais! Piemēram šīferim tas ir azbests, kurš uzkrājās plaušās, to ieelpojot. Aprakts šīferis neko ļaunu nedara. Izlieta dīzeļdegviela vai eļļa iesūcas zemē un var nonākt dzeramajā ūdenī.
Manas vajadzības uzspiest citiem? Nē, tās ir tavējās pieticīgās kas tiek uzspiestas citiem, karinot viņiem uz ausīm makaronus ka mašīna ir domāta lai brauktu uz darbu un lielveikalu, nevis ātri un ērti pārvarētu lielākus attālumus. Manējās vajadzības arī ir diezgan pieticīgas - mums te netrūkst cilvēku kas mēdz braukāt uz visādām Vācijām un tamlīdzīgām vietām; tu varētu pasāstīt cik ilgi tava spēļmantiņa brauktu līdz Berlīnei - par normālo mašīnu mēs jau zinām kā tas notiek - agrā rītā izbrauc no Rīgas, vēlu vakarā esi Berlīnē.
Ja cilvēks dzīvo Liepājā, tad vai nu viņš [uz pierīgas fona] ir nabags, vai arī viņam regulāri jābrauc uz to Rīgu. Ja neesi pamanījis - Rīga valsts īstenotās politikas dēļ ir īstens visuma centrs un attālums līdz tai ir viens no etalona attālumiem jebkuras apdzīvotās vietas iemītniekiem - šī paša iemesla dēļ manis piesauktās gala punkta pilsētas iemītniekiem attālums līdz manam ciemam ir liels, kamēr man līdz viņu pilsētai ne sevišķi - jo viņiem tas ir 100+ 250, kamēr man - 250+100.
www.abc.net.au/news/2019-07-...mpact/11336162 reku viens no daudziem rakstiem kas atrodas. Par to šīferi - muļķības un nekas vairāk. Šīferis ir azbestcements, kur tas azbests ir sajaukts ar betona javu - šīferis ir nekaitīgs gan virs, gan zem zemes, jo tā sastāvā esošais azbests ir saistīts un nevar tikt ieelpots, ja nu vien tu akurāt to šīferi smalki samalsi un pūtīsi pa gaisu - azbestcementa šīferis ir vienkārši pieķerts klāt tai histērijai kas savulaik radās par azbesta karstumizolāciju, iespējams, speciāli, lai varētu mainīt jumtus.
Nodomāju, vai tikai netiks piesaukts brauciens uz Berlīni?
Jā, bingo! Jo tur dzīvo tie, kuri pērk daudz Teslu
Interesanti ka tieši Grobiņā čaļi remontē Teslas.
Tu saki ka šīferis ir štrunts bet saules paneļi briesmīgi. Man ir otrādi. Izlasīju rakstiņu. Austrālijā saules paneļus gan rok, gan pārstrādā. Gan jau ka pēc 20 gadiem kaut kas būs mainījies.
Nu traki ka tev no šīfera bail, jautajums, tikai, kāpēc - vai tu lieto šīferi uzturā, jeb vai tu esi skārda jumtu klājumu tirgotājs? Šīferis ir normāls un ilgmūžīgs jumta segums un, pie tā ka nesenā pagātnē praktiski visas ēkas kas nebija daudzstāvenes, bija apjumtas ar to šīferi, ja no tā rastos veselības problēmas, tam būtu jābūt uzkrītoši redzamam - kur ir?
Bērnībā spēlējos ar dzīvsudraba bumbiņām un nekas, vēl dzīvs, tātad nekaitīgs
Diez vai kādam būs veselības problēmas no saules paneļiem.
p.s. malkas nojume man joprojām ir apklāta ar šīferi.
Šīferis ir kaitīgs ilgtermiņā, un īpaši brīžos kad ar to strādā un pārvieto, tātad strādājot šīfera raktuvēs, ņemot/liekot šīfera jumtus utml. Ikdienā tam visam stāvot yz jumta, esot nesadrupušā stāvoklī, tu tā efektu nesajutīsi nekad un savu risku nepalielināsi, īpaši ja tu esi autovadītājs ...
Lūk ja tu savai hatai to šīferi visu bez aizsardzības līdzekļiem noņemsi un sabērsi pa tiešo akā no kuras dzer, tad tas risks būs augstāks par auto vadīšanas radīto !
Vispār jau šīferis ir dabisks materiāls, ko tiešām rok - tādas pelēkas plāksnes. Šo vārdu te tagad lieto tāpat kā "šampanieti". Pareizais vārds ir azbestcements, un to nerok rakstuvēs. Tas, atškrībā no dabiskā, kaut ko sliktu plaušām var nodarīt. Tieši tā - to zāģējot, laužot u.t.t. Bet vai apēdot tā daļiņas, kaut kas slikts notiek, neesmu pārliecināts.
Tu beidz vienreiz pats pirkstu ar krānu jaukt. Savu ekofašistu demagoģiju nejauc ar cilvēku vēlmi braukt ar klusāku, ērtāku un dinamiskāku auto.
Tu padomā vienreiz kā tu pats esi nozombēts, ja tev liekas ka šobrīd degvielas ražošanas nozarē
Un aiz Teslas nesmirdēs arī pēc 30 gadiem, lai kāds krāns būtu vadītājs.
Cilvēku vēlmi braukt ar klusāku, ērtāku un dinamiskāku auto, hm... Klusāku - es noprotu ka vienīgās nopērkamās mašīnas ir pirmais žigulis un tesla, tā? Jaunākais un krutākais audī ar ko man ir sanācis pabraukt bija C6, ļoti klusa mašīna ar visu savu trīslitrīgo dīzeli - saki, tagad viss ir daudz sliktāk un jaunā A6 var ļoti skaļi dzirdēt motora rūkoņu, just vibrācijas utt? Jeb tu vienkārši šo argumentu izzīdi no pirksta aiz neko darīt? Ērtāku - un kas tieši tajās elektrokastēs ir ērtāks, parādīsi? Kaut kā nevaru iedomāties neko citu kā to ka priekšā var būt mazs grabažnieks. Dinamiskāku? Es kaut kā neesmu pamanījis dinamikas trūkumu par tādu cenu nopērkamām mašīnām ar iekšedzes dzinējiem, tieši pretēji - zirguspēku daudzums tik aug un aug. Esmu arī bik pavizinājies pa Rīgu ar trīsdesmitgadīgu audī, kurš būtu spējīgs skrieties ar to pašu teslas Model 3, ir tikai viena problēma - Rīgā priekš tādas mašīnas atļautais ātrums ir kādus 100 kmph par zemu - tad priekš kam tādu dinamiku vajag ikdienas mašīnai? Kamēr tur kaut kāds i3 ir tikpat nežēlīgi dinamisks kā mans golfs...
Kas ir ar to degvielas ražošanas nozari un kā tas atšķiras no enerģētikas nozares?
Aiz benzīnnieka īpaši nekas nesmirdēs arī 50 gadu vecumā - bez ekofašisma tev nesanāktu braukt ne aiz elektromobīļa ne dīzeļa.
P.N. Es saprastu argumentu kur cilvēki vēlas braukt ar mazāk plīstošu mašīnu, jo, lūk, elektromobīlis ir vienkāršāks - bet pie tādas situācijas mēs esam nonākuši atkal tikai pateicoties ekofašismam, komplektā ar ražotāju alkatību.