Visi komentāri - Litija ieguves projekts Serbijā - ļaudis iziet ielās

Litija ieguves projekts Serbijā - ļaudis iziet ielās 13

 
Nozare.lv | 28.novembris 2021 13:48

Sestdien Serbijā izcēlušās sadursmes starp policiju un pret valdību noskaņotajiem demonstrantiem, kas bloķējuši ielas un tiltus, protestējot pret jaunajiem likumiem, kuri, viņuprāt, kalpo ārvalstu investoru interesēm un ved pie vides noplicināšanas.

Simtiem cilvēku sestdien vienlaicīgi bloķēja tiltus un galvenās ielas Belgradā, Novisadā un citās Serbijas pilsētās, un akcijas rīkotāji paziņojuši, ka tā ir tikai brīdinājuma blokāde. Viņi norādījuši, ka gadījumā, ja likumi par īpašumu atsavināšanu un referendumiem netiks atsaukti, sekos nākamās protesta akcijas.

Policija centās ļaudis nelaist uz tiltiem, un tas noveda pie sadursmēm. Pēc tam protestētājiem tomēr izdevās bloķēt satiksmi uz viena no svarīgākajiem Belgradas tiltiem un uz vairākām galvaspilsētas centra ielām.

Daudzviet veidojās lieli satiksmes sastrēgumi, jo protestētāji ļāva pa bloķētajām ielām virzīties tikai ārkārtējo dienestu automašīnām.

Akcijas rīkotāji ziņo, ka vairāki demonstranti ir aizturēti.

Policija iepriekš brīdināja, ka tiltu bloķēšana ir pretlikumīga.

Vides aizstāvju un pilsoniskās sabiedrības organizācijas saniknojusi referenduma sliekšņa pazemināšana un privāto nekustamo īpašumu atsavināšanas atvieglošana, ja tas tiek darīts sabiedrības interesēs.

Likumu grozījumu pretinieki uzskata, ka tie atvieglos ārvalstu investoriem apiet sabiedrības neapmierinātību ar tādiem projektiem kā uzņēmuma "Rio Tinto" iecerētā litija ieguve Serbijas rietumos.

Serbijas varasiestādes noraidījušas vides aizstāvju iebildumus, apgalvojot, ka likumu grozījumi pieņemti tāpēc, lai atvieglotu vienīgi infrastruktūras projektu īstenošanu.

Savukārt prezidents Aleksandrs Vučičs apsolījis, ka par "Rio Tinto" raktuvēm tiks sarīkots referendums.

Vides jautājumi pēdējā laikā piesaistījuši plašākas sabiedrības uzmanību, vietējiem aktīvistiem apsūdzot valdību gatavībā pieļaut vides noplicināšanu, ja tas nes peļņu.

Eksperti brīdina, ka iecerētās litija raktuves iznīcinās lauksaimniecības zemes un piesārņos ūdeņus.

 
Visi komentāri
 
Krotow 28.novembris 2021 14:39
7 2 Atbildēt

Gluži kā latvieši. Paši nevar, negrib un citiem arī nedod. Nu jā, tie jau pūstošo rietumu inversori... Ja raktuves apmaksātu kāds no Kremļa oligarhiem, kuram pie di... kādus draņķus gāž ārā viņa kombināts, tad gan uzņemtu ar sālsmaizi un vēl pops ar svētīto ūdeni apslacītu.

Pļurkt 28.novembris 2021 15:37
4 6 Atbildēt

Tu apskaties kas ir litija ieguve!!!!

Tad dirs!!

Diez vai tu gribētu lai tavi bērni tur augtu kaut vai tuvumā, ne tikai lai strādātu šajā rūpalā!!

=================

Elektroauto nākotne!!!

Lidl 28.novembris 2021 21:06
6 2 Atbildēt

Protestus visdrīzākais apmaksā tie kas radīja enerģētisko krīzi eiropā

Atceros tādi pat protesti tika noorganizēti lai LT nebūtu ātomstacijas. Tagad jāsvilina viņu gāze.

Ja būs visi auto uz litija, tad Viņu nafta un gāze tad nahren nevienam nebus vajadzīgas, nu ja nu vienigi kādu medikamentu ražošanai, bet tur pietiks ar 1 barelu visam gadam

Krotow 28.novembris 2021 21:46
1 1 Atbildēt

Bateriju tehnoloģijām attīstoties, arī smago u.c. ar grandiozo dabas pieķēzīšanu saistītās ieguves metālu izmantošana arī samazinās. No kobalta pamazām atsakās. Litija daudzums baterijās arī samazinās. Plānā ir litija vietā sākt lietot nātriju, kas burtiski atrodas sālstraukā uz katra pusdienu galda un kura trūkums līdz pasaules galam nav paredzams. Litiju saturošo bateriju pārstrāde sākotnējos elementos jau notiek ar 70-80% efektivitāti - atliek tikai vajadzīgo skaitu pārstrādes rūpnīcu sabūvēt. Tā ka nav tik slikti kā te daži saka.

... 29.novembris 2021 8:39
0 0 Atbildēt

Gluži tik jauki arī nav.

Šobrīd no litija baterijām atkārtoti izmanto metālu, kas ir baterijās, elektrodus, bet ne pašu litiju. Ir eksperimentālas tehnoloģijas, bet pagaidām tās ir daudz dārgākas kā iegūt litiju raktuvēs.

Pasaules limenī šajā biznesā jau grozās tie paši, kas gūst peļņu no naftas ieguves. Būtībā šībrīža zaļā histērija daļa no viņu politikas. OK tagad strauji piespiedīsim visus pāriet uz elektro auto, nosmelsim krējumu, tirgojot litija baterijas , izpostīsim kārtējās teritorijas ar raktuvēm, pofig kas tur būs pēc pārdesmit gadiem. Tad jau būs nākamais bums un nākamais bizness, atkal varēs taisīt kārtējo histēriju un atrast nākamo grietiņu, kura protestēs pret litija baterijām...

Lukeļļa 29.novembris 2021 12:03
7 1 Atbildēt

Kāds redz ka ar litiju būs galīgajā tūtā, bet neredz ka ar eļļām katru dienu jau šobrīd ir tūtā

WALA 29.novembris 2021 16:50
0 0 Atbildēt

Nu ja bet kāds domā ka biznesam piš tas ka kaut ko būs pesārņojuši, ši nav pirmā lieta un vieta, kur bizness ir kaut ko ieguvis, bet "iezemieši" sūkājuši pirkstu, un valsts ar palikusi par lohiem ... Nav ne kāda iemesla skriet pasaules tendencēm pakaļ, pagaidi gadus 20 un varēsi taisīt biznesu ar tīra ūdens tirdzniecību, un ja vēl izrādīsies, ka to var pa tuešo no avota smelt, visi saskries pie tevis un sāks "pielūgt jauno saldūdens Poseidonu".

Asaris 29.novembris 2021 22:51
1 0 Atbildēt

Biznesu ar ūdeni jau tagad taisa, visi kā slimi pērk plastmasas iepakojumus, un dzer to pašu krāna ūdeni.

anonimikis 28.novembris 2021 15:53
3 3 Atbildēt

O jā, litija netīra ieguve. Paskaties kas vaļējās ir brūnogļu raktuves. To sraču salīdzināt nevar ar modernām litija raktuvēm. Un Serbijā tādu ogļraktuvju lauku dafiga. Simtiem kvadrātkilometru aizņem.

Pļurkt 29.novembris 2021 10:56
0 1 Atbildēt

Nemuldi!! Ar brūnogļu putekļiem var mēslot augsni!!

imzz 28.novembris 2021 21:17
4 0 Atbildēt

Cerības, ka pasaules atzaļošanai vajadzīgie materiāli tiek iegūti dabai draudzīgā, zaļā veidā, ir maldīgas. Nekas tā nekaitē dabai, kā metalurģija un kalnraktuves. Tāpēc jau bagāto valstu zaļie ir panākuši, ka šīs nozares ir "autsorcētas" citām valstīm. Tam gan ir bumeranga efekts, jo bagātās un attīstītās valstis materiālu ziņā kļūst atkarīgas no citām valstīm. Protams, vispirms nāk prātā ASV un Ķīna. Ja , piemēram daļu tā paša litija ASV iegūst pati, tad praktiski visa litija, ko lieto ASV, pārstrāde notiek Ķīnā :-/

WALA 29.novembris 2021 10:35
0 0 Atbildēt

Rīgas dīvāna pirdējiem jau ka tik viņu smalkajam degunam nav nekas jāosta, taču jau tūlīt aiz dzelceļa loka var droši piedirst ... un tad tausīt Ušakova kepkas ...

Ja bizness nespēj pārliecināt "iezemiešus" ka no tā viņiem būs ieguvums, tad bizness var iet slaidi drist. Tādā pašā garā pāris Mārupes ielu privātmāju īpašnieki pateica, ka pa vidu mūsu mājām apbūves noteikumus nedrīkst mainīt kā pagadās, un savas daydzstāvenez pisnesmeņi var celt citur !

WALA 29.novembris 2021 10:37
1 3 Atbildēt

P.S. nav tāda valsts un sabiedrības "labuma" kuru iespējams sasniegt ignorējot "iezemiešu" vēlmes !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viena no lielākajām kravas lidmašīnām AN-124 paceļas gaisā no Rīgas lidostas - 21.09.2025 (+ VIDEO) 7

21. septembrī 2025 plkst. 10.48 Rīgas lidostā pacēlās gaisā Antonov Airlines AN-124 100 “Ruslan” – viena no lielākajām kravas lidmašīnām pasaulē. Šis reti redzamais lidojums Latvijā piesaistīja aviācijas entuziastu uzmanību. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumā pie Ķekavas gājusi bojā autovadītāja 7

Sestdien Latvijā reģistrēti 125 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā viens un cieta vēl 21 cilvēks, aģentūru LETA informēja Valsts policija. Lasīt vairāk

 

Igaunija pieprasa NATO konsultācijas pēc Krievijas iznīcinātāju ielidošanas tās gaisa telpā 4

Igaunija nolēmusi pieprasīt NATO 4.panta konsultācijas pēc tam, kad trīs Krievijas iznīcinātāji piektdien bez atļaujas ielidoja tās gaisa telpā, paziņojis Igaunijas premjerministrs Kristens Mihals. Lasīt vairāk

 

Audi bez riņķiem – vairāk kā 10 000 pasūtījumu 30 minūšu laikā; zināmas cenas 6

Ķīnas tirgum Audi izveidotā zīmola AUDI pirmo modeli E5 Sportback pircēji uzņēmuši ar sajūsmu – kopš tirdzniecības sākuma, tikai pirmās pusstundas laikā vien, saņemti 10 153 pasūtījumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti