Visi komentāri - Ekspertu prognozes Eiropai: elektroenerģijas cena augs, uzlādes staciju nepietiks

Ekspertu prognozes Eiropai: elektroenerģijas cena augs, uzlādes staciju nepietiks 60

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 9.februāris 2022 5:25

Ekspertu prognozes elektroautomobiļu attīstībai Eiropā ir neiepriecinošas: elektroenerģijas cena pieaugs gadu no gada, lietotājus gaida tīkla pārslodzes, uzlādes staciju nepietiks. Dati iegūti veicot aprēķinus ar programmatūras un mākslīgā intelekta palīdzību.

Ernst & Young analītiķi un Eiropas Elektroenerģijas nozares asociācija Eurelectric publicējusi pētījumu par elektrisko transportlīdzekļu un ar to saistītās infrastruktūras tirgus attīstību.

Eksperti pieņēmuši, ka bateriju automašīnu skaits Eiropā pieaugs no pašreizējiem trīs līdz 130 miljoniem nākamo 13 gadu laikā, kas, protams, izraisīs pieprasījuma pieaugumu pēc elektroenerģijas.

Maksimālā slodze tīklā palielināsies par 21-90 procentiem, un tāpēc pāreju uz elektrisko mobilitāti pavadīs biežas jaudas pārslodzes, jaudas zudumi un enerģijas cenu kāpums. Lai no tā izvairītos, nepieciešams ieviest viedās uzlādes sistēmas, kā arī pārliecināt auto īpašniekus mainīt pieeju uzlādes infrastruktūras izmantošanai.  

Saskaņā ar Eiropas Alternatīvo degvielu observatorijas datiem, šobrīd Eiropā ir aptuveni 374 000 koplietošanas uzlādes staciju. Tajā pašā laikā tikai 12 procenti no tiem ir klasificēti kā ātrās uzlādes (jauda 22 kW un vairāk) stacijas. Lai spētu apkalpot arvien pieaugušo elektrisko transportlīdzekļu skaitu, staciju skaits būtiski jāpalielina, 2030. gadā sasniedzot 35 miljonus, bet 2035. gadā 65 miljonus. Lielākā daļa no tiem (56 miljoni) tiks uzstādīti dzīvojamās ēkās. Tikai šādas infrastruktūras izvēršanai būs nepieciešami 115 miljardi eiro.

Lielbritānijas Valsts kontroles birojs ir aprēķinājis, ka elektromobiļa uzlāde mājās izmaksā par 59 līdz 78 procentiem lētāk nekā publiskā terminālī. Un pat Ernst & Young analītiķi lēš, ka līdz 2035. gadam 85 procenti uzlādes sesiju tiks veikti mājas tīklos, vēl seši procenti darbā, pieci procenti sabiedriskās vietās, piemēram, tirdzniecības centros un autostāvvietās, bet četri procenti stacijās pie automaģistrālēm.

Loģiski, ka elektrisko transportlīdzekļu skaita pieaugums izraisīs pieprasījuma pieaugumu pēc elektroenerģijas. Paredzams, ka katru gadu šis rādītājs pieaugs par 1,8 procentiem un līdz 2030. gadam sasniegs 3530 teravatstundas. Problēmas radīsies, kad elektrisko transportlīdzekļu maksimālās uzlādes periodi sāks sakrist ar kopējās slodzes maksimumu. Sešu visbiežāk izmantoto lādētāju lietošanas gadījumu analīze parādīja, ka maksimālā slodze palielināsies par 21–90 procentiem un transformatora slodzes koeficients palielināsies par 19–80 procentiem.

Lai no tā izvairītos, nepieciešams ieviest viedos elektrotīklus. Un automašīnu īpašniekiem būs jāmaina ieradumi attiecībā uz spēkratu uzlādi. Piemēram, viņiem būs jāuzlādē automašīnas naktī vai ārpus pīķa stundām. Kopumā ziņojuma autori ir pārliecināti, ka tīkls spēs uzturēt vairāk nekā 100 miljonus elektrisko transportlīdzekļu, taču nekontrolēta uzlāde izraisīs biežu jaudas pārslodzi, jaudas zudumus un enerģijas cenu pieaugumu.

 
Visi komentāri
 
WALA 9.februāris 2022 7:04
15 0 Atbildēt

Īsumā - paturat vien savus iekšdedzes aparātus, jo ilgāk, jo labāk ....

Tik nu traki, ka cilvēkiem vajag mākslīgo intelektu, lai pateiktu to ko daži iAuto kolēģi jau laiciņu atpakaļ te saka par visu to "jauki zaļo" afēru ...

WALA 9.februāris 2022 8:17
0 0 Atbildēt

P.S. un neaizmirstat sev nopirkt dīzeļģeneratorus ... nu vai UPS, vai Tesla Powerwall vai analogu ja esat "zaļi" noskaņoti ...

Bradypus 9.februāris 2022 9:48
2 0 Atbildēt

Starp citu, labs risinājums ir PHEV - no vienas puses izpilda ekoprasības tur, kur tās ir spēkā. No otras - visnotaļ jaudigs un mobils ģenerators ;)

NorvēģuTrollis 9.februāris 2022 23:03
2 1 Atbildēt

Pēdējā laikā vienas vienīgas afēras

-kovidafera,

-zaļā afēra,

-vācijā atteikšanās no kodolenerģijas afēra,

-vēlēšanu aferā baltslāvijā,

-nordstream2 afera,

-tagad slāvi ar savām krimas un ukrainas aferām,

-5G afēra,

-breksitafēra,

-Merkelas aiziešanas afēra,

-LNG afēra Lietuvā,

-sankciju afēra pret alāviem,

-transzīta apsīkšanas afēra Latvijā,

-ušakova varas zaudēšanas rīgā afēra,

utt

gatavās šausmas

Bet visas jaunākās afēras sākās ar Dievidtilta afēru

Rexx 9.februāris 2022 7:26
9 0 Atbildēt

Nu vienkārši izcils pētījums! Nez, cik miljonus tas maksāja? "Afigenna"!

Par šādu situāciju jau rakstiju pirms kāda laika. Lai to saprastu( cenu kāpums, resursa nepietiekamība, infrastruktūras neesamība), pat nemaz nav nepieciešams mākslīgais intelekts.

:-) 9.februāris 2022 8:30
3 0 Atbildēt

Faktiski gadus 15 atpakaļ. Jau tad bija skaidrs, ka elektroauto nav un nebūs nākotnes kā 1. izvēlei, jeb mobilitātes nodrošināšanai! Izņēmēmums ir ūdeņradis. Vēl 20. gadsimta sākumā ideju par elektroauto atmetaņepraktiskuma dēļ. Dažš labs to gan grib iesmērēt kā natas lobija uzvaru! Ar labu marketingu var panākt daudz, jeb pārdot pilnīgus "mēslus", diemžēl tam ir īslaicīgs efekts!

reku 9.februāris 2022 13:31
3 0 Atbildēt

Nu es piemēram par savu elektrisko stāvdrāzi esmu starā. Nav problēmu kur noparkoties utt. Bet nopietni runājot personīgajiem autoparkiem būtu jāsamazinās tuvākajā laikā.Valstī jādominē transportam atbilstošam ekonomiskajai situācijai,tātad velosipēdiem un labākajā gadījumā tuktukiem kā Indijā.

Krotow 9.februāris 2022 21:30
0 0 Atbildēt

Protams, velosipēdiem un tuktukiem Latvijā, kur pusi gada ir auksts, vēl aukstāks un dažādas lietus/sniega/ledus/vēja kombinācijas. Sapņo tālāk.

msh 9.februāris 2022 21:31
1 0 Atbildēt

Tu piemirsi divas nianses. Pirmkārt, klimatiskos apstākļus. Otrkārt, Indijā vietējais vidusslānis nespēj sapirkt pietiekami daudz mašīnu lai nabagiem pietiktu, bet lietotas mašīnas importēt viņi laikam neļauj [tb uzliek labus nodokļus] - pie mums nav problēma no rietumeiropas atvilkt pietiekami daudz lietotu mašīnu.

Krotow 9.februāris 2022 21:34
1 0 Atbildēt

Pie minētā nebrīnīšos ja pie mums arī izdomās degvielas auto uzlikt TĀDUS nodokļus lai visus, kas nevar atļauties auto pa 25+ pakām, sadzītu uz pirkstiem skaitāmās reizēs nākošos autobusos kopā ar bomžiem un kovidu.

msh 10.februāris 2022 9:32
0 0 Atbildēt

Neizdomās. Ja cels pakāpeniski, nepagūs tiktāl sacelt kad kāpšanas autobusos vietā sakāps lidmašīnās. Ja paceltu vienā rāvienā, tad pēc 1-2 nedēļām sāktos revolūcija - jeb kā savādāk tu nosauktu pasācienu kur piepeši Rīgas ielās izietu visi autovadītaji kurus šāds gājiens atstātu bez transporta, vismaz kāds pusmiljons skaitā?

Bomzis 10.februāris 2022 8:38
1 0 Atbildēt

A kur tu dirsā liksies....brauksi vai nu kopā ar mani vai iesi kājām

Tūnberga 9.februāris 2022 8:10
1 0 Atbildēt

nē, mūs gaida uzvara un zaļā nākotne - Latvijā koksnes pietiek visai Eiropai, tas nekas, ka granulu cena par paleti jau 220 (nesen bija 140), saliekam visi granulu katlus, lai vēl spēcīgāks sitiens pa pieri, kad sapratīsim, ka ne elektrību, ne gāzi, ne granulas un malku vairs nespējam apmaksāt

topinamburs 9.februāris 2022 10:49
2 0 Atbildēt

10 gadus pērku granulas. Ne reizi nav bijusi cena 140 par tonnu. Bija 145, jā. Un 210 par tonnu bija pirms 3 gadiem. Šogad - 175.

Tūnberga 9.februāris 2022 12:07
0 0 Atbildēt

ar draņķiem baidos kurināt, bet labas granulas nevar maksāt 140

Mehs 9.februāris 2022 13:55
0 0 Atbildēt

Var! Vasaras vidū no sētas puses

175 9.februāris 2022 17:48
0 0 Atbildēt

adresi iedosi?

Damn 9.februāris 2022 8:48
8 0 Atbildēt

Tūlīt saskries EV mīļi un teiks, ka tukša di****, viss būs labi, jo jālādē mājās ar gudro lādētāju, kurš skatās biržas cenas.

Vai vēl labāk ar saules paneļiem, privātmājā, naktī

didzisk 9.februāris 2022 15:10
1 0 Atbildēt

Tukša muldēšana! Viss būs labi! Jālādē mājās ar gudro lādētāju!

Ja nopietni, tad pat ar dumjo lādētāju visiem EV var ielikt laiku, kad grib lādēt. Vai, kā es daru, aizeju līdz stūrim pirms liekos gulēt un iespraužu kabeli, lai lādē pa nakti, kad vairs veļu nemazgājam un žāvētāju nelietojam. Ja elektrības cenas atšķirības būs pietiekoši lielas, nevienam tas neliksies apgrūtinoši.

Krotow 10.februāris 2022 0:21
1 0 Atbildēt

Un kad nakts vidū ieslēdz atejā gaismu, pārslodze izbliež lielos sadales korķus.

JanJan 9.februāris 2022 15:15
2 0 Atbildēt

Nēnu nepareizi jau nav. Ja es dzīvotu Pierīgā privātmājā un varētu atļauties attiecīgu auto un dzīves veidu, tad iespējams tā arī darītu. Tas kādas iespējas būs pārējiem, piemēram, dzīvojot ķengaraga hrusčenē utml. jau cits variants.

Krotow 9.februāris 2022 21:35
0 0 Atbildēt

Pēc "jaunā zaļā kursa" tiem, kas dzīvo Ķengaragā, jābrauc tikai ar 7. tramvaju. Jā, dzīve nav godīga :P

Relatīvi 9.februāris 2022 10:14
0 0 Atbildēt

Ja nepietiek uzlādes staciju - tātad cena ir par zemu....

1984 9.februāris 2022 11:13
0 0 Atbildēt

Jebkurš tehniski izglītots cilvēks to jau sen saprot bez kāda tur AI palīdzības. Tik rodas jautājums - kas ir noticis, ja sāk tādus, šodienas propagandai neatbilstošus, rakstus publicēt? Vai tiešām tas karalis tomēr ir kails?

MMX 9.februāris 2022 12:56
2 0 Atbildēt

Visticamāk, ka notiek tas pats, kas ar dīzeļgeitu - Eiropā pēc ierēdņu un ražotāju iniciatīvas panesās dīzeļu ražošana par katru cenu (CO2 samazināšanas vārdā), viltojot arī izplūdes gāzu rādījumus, līdz ražotāji tika par to uzrauti un nokaunināti. Tad līdz ar Tesla popularitāti visi atkal ar lielu pompu pārmetās uz elektromobīļu ražošanu un nu jau pamazām tiek sasniegts arī šī virziena grāvis, jo infrastruktūras problēmas un enerģētikas cenas sāk spiest uz Eiropas ekonomiku. Attiecīgi publiski sāk parādīties šādi pētījumi lai ir kaut kāds pamats atpakaļgaitas ieslēgšanai.

1984 9.februāris 2022 13:50
2 1 Atbildēt

Paga, paga, dīzeļgeita bija drusku savādāka - ierēdņu un ideologu izdotās vadlīnijas par izmešu līmeni bija tehniski neizpildāmas un tāpēc ražotāji ķērās pie datu falsifikācijas. Nekas labāks, ekonomiskāks, pieejamāks un efektīvāks par dīzeļdzinēju pagaidām vēl nav izdomāts

MMX 9.februāris 2022 14:10
2 0 Atbildēt

Daļēji jā, bet jāņem vērā, ka arī paši autoražotāji to procesu lika iekšā savā mārketingā. Man pašam nav iebildumu pret dīzeļiem, jo pats ar tādu braucu, vienkārši mārketings, kas dažus gadus atpakaļ tika izmantots, lai spiestu tirgū dīzeļus, ļoti atgādina to, kas šobrīd tiek izmantots uz elektromobīļiem. Un atpakaļgaita arī ir līdzīga - dīzeļu gadījumā pēc skandāla tie bija pētījumi par pilno izmešu saturu (ne tikai CO2), bet elektroauto gadījumā ir šis - infrastruktūra, enerģijas cenas, visticamāk drīz arī akumulatoru pārstrāde.

1984 9.februāris 2022 14:41
0 0 Atbildēt

Ja patin filmu kādu gadusimteni+ atpakaļ - automobilizācijas rītausmā uz vienas starta līnījas bija elektromobilis, iekšdedzes dzinējs un tvaika mašīna. Patreiz diezgan skaidri ir redzams, kurš šo evolūcijas gonku ir vinnējis. Šodien, nez kāpēc, mākslīgi uz vadošo vietu tiek bīdīts elektro. Visas Tevis minētās nianses elektro pievilcību stipri samazina. Tik par to nez kāpēc neviens nerunā....

imzz 9.februāris 2022 15:54
0 0 Atbildēt

ierēdņu un ideologu izdotās vadlīnijas -- ierēdņi un ideologi paši nevar datus izdomāt. Iespējams, paši VW pačukstēja to ciparus, lai izspiestu no tirgus konkurentus, un tas vēlāk atspēlējās.

1984 9.februāris 2022 16:08
0 1 Atbildēt

Var, var, un izdomā arī. Apmēram tāpat kā tajos laikos, kad partijas sekretārs noteica kolhoza priekšsēdētājam kas un kā jādara. Atomašīnas arī vairs šodien neprojektē un nebūvē inženieri, to šodien dara dizaineri un mārketologi, pēc ideologu izdotajām vadlīnījām

MMX 9.februāris 2022 19:13
1 0 Atbildēt

O nē, cik esmu saskāries ar lielajiem Eiropas ražotājiem savā nozarē, katram ir gatavas konkursa specifikācijas saviem produktiem un lobēšana arī notiek pietiekami augstos līmeņos. Līdz ar to domāju, ka Vācu ražotāji jau startā novienojās par specifikācijām lai izspiestu konkurentus no tirgus, dabūja to visu procedūru cauri Vācijas un Eiropas augšām un... principā palika alkatīgi, sa*isās meistarībā un tas viss beidzās ar dīzeļgeitu. Jaunais eiro standarts jau principā tiek spiests ar domu, lai kāds tagad neiedomājas uztaisīt ekoloģisku iekšdedzes dzinēju, savādāk visa elektrosāga tiks norauta jau saknē, bet uz dīzeļiem jau vairs nevar atkāpties.

Pļurkt 10.februāris 2022 8:54
0 0 Atbildēt

Pilnībā piekrītu!!

Arī esmu saskāries ar lielo diktātu līdz pat likumdošanas krēsliem.

1984 9.februāris 2022 19:57
3 0 Atbildēt

Iespējams, ka arī tā tas varētu būt, šodienas pasaulē lobēšana un korupcija sit augstu vilni. To jauno EURO7 standartu jau tā īsti nemaz nav iespējams uzbūvēt un palaist ar esošajām tehniskajām iespējām. Un zinot, ar kādām sāpēm nāca EURO5 un EURO6 kravas auto pasaulē - visvisādi papildus krāmi un sistēmas, kuri visi maksā pasakainu naudu un ekspluatācijā ir nedroši un īsmūžīgi...Principā sistēmas tika izstrādātas un pilnveidotas uz klienta rēķina. Jaunais standarts būs vēl smalkāks un ekspluatācijā nedrošāks. Diezi vai elektro būs risinājums - pats jau aprakstīji potenciālās problēmas... briest pamatīgas auzas, es apmēram tā to redzu

imzz 9.februāris 2022 12:22
2 0 Atbildēt

Nu, laukos ir vēl viena iespēja enerģijas ieguvei: izmantot zirga vai cita mājdzīvnieka piedzītu ģēpeli:

"Ierīce (ar zirgspēku darbināmu mašīnu, piemēram, kuļmašīnu, ūdens sūkņu) piedziņai; zirgs, ejot pa apli, ar dīseles palīdzību griež lielu zobratu, no kura ar mazāku zobratu pārvadu palīdzību tiek darbināta vajadzīgā (parasti lauksaimniecības) mašīna." ( vai ģenerators )

didzisk 9.februāris 2022 15:16
2 0 Atbildēt

Ir vēl viena ļoti laba iespēja! Zirgam uz pleciem uzkarina sakas (tāda kā apkakle, pie kuras karina visu pārējo). Pie tām piesien ilksis (divi gari koki, ar kuriem velk pajūgu). Auto piekabina pie minētajām ilksīm un mierīgi brauc, neuztraucoties ne par degvielas, ne par elektrības cenām.

Pļurkt 9.februāris 2022 15:38
2 1 Atbildēt

Cik maksā zirgs?????

Tu esi gatavs ar izkapti rokās sapļaut zirgam sienu vismaz lai nenosprāgst ziemā?

imzz 9.februāris 2022 16:03
0 1 Atbildēt

Ar to piezīmi, ka dažām saimniecībām ir ziemas sezonā neizmantoti izjādes zirgi, kuri jābaro tāpat ;)

Vēsturniece 9.februāris 2022 18:43
0 0 Atbildēt

Auzas, mīļais, zirgam jādod arī auzas!

Pļurkt 9.februāris 2022 19:03
0 0 Atbildēt

Nemāci!

Vēsturniece 9.februāris 2022 19:26
0 0 Atbildēt

Ej roc pagrabu! Atbrauks Viktors un prasīs, ko tu esi paveicis. A tu par zirgiem muldēji....

Pļurkt 10.februāris 2022 8:55
0 0 Atbildēt

Kas ir?? Sagribējās iedirst un iedirsi!

didzisk 9.februāris 2022 19:23
2 0 Atbildēt

Pļaut protu un izkapts man arī ir, esmu to arī kapinājis. Tik un tā, piepļaut veselu šķūni ziemai - diez vai tur kas labs sanāktu :-)

Es jau vairāk par to, ka, ar zirga palīdzību ražojot elektrību, rezultātā ar šķūni siena varēs nobraukt mazāku kilometru skaitu, nekā to zirgu iejūdzot ratos. Katrā etapā ir zudumi.

Pļurkt 10.februāris 2022 8:58
2 0 Atbildēt

Es pat vairs iedomāties negribu, ja vajadzētu ar rokām, ar izkapti piepļaut sienu zirgam visai ziemai!

Matīss 9.februāris 2022 12:28
0 0 Atbildēt
skala gaismā 9.februāris 2022 20:11
0 0 Atbildēt

ar programmatūras un mākslīgā intelekta palīdzību!Šoreiz izmantotais māksligais intelekts ir īpašš,ne programmatūra.Nu bet kāds?

Asaris 9.februāris 2022 20:13
0 0 Atbildēt

Te jau varēja rakstā arī pieminēt, kas ir pasūtijis mūziku. Man kāzās mūziķi arī spēlēja to, ko liku.

Krotow 9.februāris 2022 21:32
0 0 Atbildēt

Izskatās ka degvielas auto pie mums dzīvos vēl vismaz līdz 2050 vai vēl tālāk.

Kanibaals 9.februāris 2022 22:41
0 0 Atbildēt

Jā kamēr nebija ieviests eiro, tad cenas latos tikai kritās, nevar būt, ka tagad cenas tikai augs, kad tad tā ir bijis.

Un ne jau mums par to jālauza galva, lai tad elektrības ražotāji sarosās, šitāda zelta bedre solās.

Krotow 10.februāris 2022 0:23
3 0 Atbildēt

Sarkasmu sapratām. Ar eiro tam gan ir stipri mazs sakars. Vnk kopējais kurss tagad ir ar domu "Nu ko, dzimtcilvēki? Pabraucāt pēdējos 30 gadus - viss, pietiek. Marš atpakaļ autobusos".

imzz 10.februāris 2022 1:29
1 0 Atbildēt

"pāreju uz elektrisko mobilitāti pavadīs biežas jaudas pārslodzes, jaudas zudumi un enerģijas cenu kāpums. Lai no tā izvairītos, nepieciešams ieviest VIEDĀS uzlādes sistēmas"

Es domāju, ka tas "viedums" galvenokārt izpaudīsies vienā veidā - jūtot tīkla pārslodzi, kaut vai tīkla sprieguma samazināšanās veidā, viedā ierīce samazinās uzlādes strāvu, tas saprotams, palielinās uzlādes laiku. Tā, ka komunistu bloka iemītnieks, atstājis auto lādēties, kamēr ēd dzīvoklī vakariņas, atgriežoties pie auto, konstatēs, ka tas vēl ne tuvu nav uzlādējies.

zz-top 10.februāris 2022 12:07
2 0 Atbildēt

vācieši sen par to rakstīja: zobārsts uz darbu atbrauks ar Tesla, ko pie ātrās uzlādes stacijas uzlādēs savā piepilsētas villā, bet viņa asistente spiedīsies autobusā kopā ar pārējiem mirstīgajiem. Un jā, runājot par uzlādi, tā arī darīs - zobārstu neaiztiks, bet parastos mirstīgos piesmacēs, lai nenokautu tīklu

Rolis 10.februāris 2022 19:37
0 0 Atbildēt

Problēma drīzāk šobrīd jau amerikā ir ar elektrības pārpalikumiem.

Tā kā lai muld mazāk tie pētnieki

Te uzskatāma piemērs

Asaris 10.februāris 2022 23:46
0 0 Atbildēt

Tieši tā. Elektrību ražot un uzkrāt būs tik viegli, ka viņu nsbūs kur likt un atsevišķās stuntās būs bezmaksas vai pat tev maksās lai lieto.

Šitie iršanas reklāmraksti kā sēnes savairojušās.

Krotow 11.februāris 2022 0:26
0 0 Atbildēt

Pietrūka komentāra, ka pārpalikums rodas dienā, kad saule spīd un laikā kad vējš pūš. Kad vakarā visiem vajag gaismu un jālādē auto, saules vairs nav. Sanāk ka tāpat jākurina gāze vai ogles vai jāskalda atoms.

Asaris 11.februāris 2022 9:03
0 0 Atbildēt

Jā, tas ir skaidrs, bet pēc gadiem 15 baterijas būs tik lētas, ka pie katra saules parka būs pa Gigapack un pa dienu kad būs pārpalikums varēs kaut vai ūdeņradi ražot.

Nevajag arī visu iezīmēt melnās krāsās.

WALA 11.februāris 2022 7:21
0 0 Atbildēt

Ha jau viss tik labi ar to elektrību, tad būtu pēdējais laiks biržu iesūdzēt tiesā, par spekulatīvas un nepamatotas cenas uzturēšanu.

P.S. ja paskatīsimiues yz Ameriku kurā es dzīvoju unnceļoju gadā ~1995, tad tur paņemot pareizos punktus, ar elektrību viss ir, bet paņemot jebkuru brīvi izvēlētu punktu visā ASV teritorijā, tad ar varbūtību 80%, elektrība nemaz tik pieejama nav. Pats "smieklīgākais" ko atceros no savas dzīves ASV - mobilie tad nebija populāri, bet telefona līnijas bija izcili sūdīgas, sudīgākaa nekā LV ...

Asaris 11.februāris 2022 9:05
0 0 Atbildēt

Nē, tiesā ir jāsūdz Latvenergo. Ražo elektrību nevis Latvijai, bet biržai, kur var vairāk nopelnīt. Uz šito afēru miljonāru saraksts skaisti pieaugs.

WALA 11.februāris 2022 9:43
1 0 Atbildēt

Nu ja jau reiz esi biržā, tad tu izmanto tās labumus, taču paralēli iegūsti arī visus "high market" mīnusus...

imzz 11.februāris 2022 13:29
0 0 Atbildēt

"Problēma drīzāk šobrīd jau amerikā ir ar elektrības pārpalikumiem."

Nez kāpēc Kalifornijas enerģētika tomēr 47% apmērā balstās uz dabasgāzi, bet uz Saules enerģiju tikai 14%. Kamēr ASV kopumā Saules enerģija ir 3% no enerģētikas apjoma. Lokāls kādu Saules parku enerģijas pārpalikums vasarā neraksturo situāciju kopumā.

Rio 12.februāris 2022 19:31
0 0 Atbildēt

Drīz paši skriesim zirga ratiem pa priekšu un bļausim cik es esmu zaļš un stulbs kā ticu šiem demagogiem par zaļo nākotni, tuvojas ledus laikmets gribam mēs to vai nē!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Luksofora sarkanās gaismas soda kamera Majoros! Uzskatu, ka ar labiem mērķiem piesedz pelnīšanu (+ VIDEO) 4

Majoros uzstādītā luksofora soda kamera, it kā, kalpo satiksmes drošībai, taču patiesībā tā rada pretēju efektu – tiek iekasēti masveidā sodi no vadītājiem, kuri apzināti nepārkāpj noteikumus, bet gan ar savu maku maksā par nepareizi izbūvētiem satiksmes organizēšanas risinājumiem. Lasīt vairāk

 

Igaunija pieprasa NATO konsultācijas pēc Krievijas iznīcinātāju ielidošanas tās gaisa telpā 4

Igaunija nolēmusi pieprasīt NATO 4.panta konsultācijas pēc tam, kad trīs Krievijas iznīcinātāji piektdien bez atļaujas ielidoja tās gaisa telpā, paziņojis Igaunijas premjerministrs Kristens Mihals. Lasīt vairāk

 

Audi bez riņķiem – vairāk kā 10 000 pasūtījumu 30 minūšu laikā; zināmas cenas 6

Ķīnas tirgum Audi izveidotā zīmola AUDI pirmo modeli E5 Sportback pircēji uzņēmuši ar sajūsmu – kopš tirdzniecības sākuma, tikai pirmās pusstundas laikā vien, saņemti 10 153 pasūtījumu. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes negadījumu skaita ziņā Latvija Eiropā joprojām antirekordiste (+ VIDEO) 30

Latvija joprojām ierindojas starp valstīm ar augstāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu Eiropā, “Rīta Panorāmā” norādīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti