Ekspertu prognozes elektroautomobiļu attīstībai Eiropā ir neiepriecinošas: elektroenerģijas cena pieaugs gadu no gada, lietotājus gaida tīkla pārslodzes, uzlādes staciju nepietiks. Dati iegūti veicot aprēķinus ar programmatūras un mākslīgā intelekta palīdzību.
Ernst & Young analītiķi un Eiropas Elektroenerģijas nozares asociācija Eurelectric publicējusi pētījumu par elektrisko transportlīdzekļu un ar to saistītās infrastruktūras tirgus attīstību.
Eksperti pieņēmuši, ka bateriju automašīnu skaits Eiropā pieaugs no pašreizējiem trīs līdz 130 miljoniem nākamo 13 gadu laikā, kas, protams, izraisīs pieprasījuma pieaugumu pēc elektroenerģijas.
Maksimālā slodze tīklā palielināsies par 21-90 procentiem, un tāpēc pāreju uz elektrisko mobilitāti pavadīs biežas jaudas pārslodzes, jaudas zudumi un enerģijas cenu kāpums. Lai no tā izvairītos, nepieciešams ieviest viedās uzlādes sistēmas, kā arī pārliecināt auto īpašniekus mainīt pieeju uzlādes infrastruktūras izmantošanai.
Saskaņā ar Eiropas Alternatīvo degvielu observatorijas datiem, šobrīd Eiropā ir aptuveni 374 000 koplietošanas uzlādes staciju. Tajā pašā laikā tikai 12 procenti no tiem ir klasificēti kā ātrās uzlādes (jauda 22 kW un vairāk) stacijas. Lai spētu apkalpot arvien pieaugušo elektrisko transportlīdzekļu skaitu, staciju skaits būtiski jāpalielina, 2030. gadā sasniedzot 35 miljonus, bet 2035. gadā 65 miljonus. Lielākā daļa no tiem (56 miljoni) tiks uzstādīti dzīvojamās ēkās. Tikai šādas infrastruktūras izvēršanai būs nepieciešami 115 miljardi eiro.
Lielbritānijas Valsts kontroles birojs ir aprēķinājis, ka elektromobiļa uzlāde mājās izmaksā par 59 līdz 78 procentiem lētāk nekā publiskā terminālī. Un pat Ernst & Young analītiķi lēš, ka līdz 2035. gadam 85 procenti uzlādes sesiju tiks veikti mājas tīklos, vēl seši procenti darbā, pieci procenti sabiedriskās vietās, piemēram, tirdzniecības centros un autostāvvietās, bet četri procenti stacijās pie automaģistrālēm.
Loģiski, ka elektrisko transportlīdzekļu skaita pieaugums izraisīs pieprasījuma pieaugumu pēc elektroenerģijas. Paredzams, ka katru gadu šis rādītājs pieaugs par 1,8 procentiem un līdz 2030. gadam sasniegs 3530 teravatstundas. Problēmas radīsies, kad elektrisko transportlīdzekļu maksimālās uzlādes periodi sāks sakrist ar kopējās slodzes maksimumu. Sešu visbiežāk izmantoto lādētāju lietošanas gadījumu analīze parādīja, ka maksimālā slodze palielināsies par 21–90 procentiem un transformatora slodzes koeficients palielināsies par 19–80 procentiem.
Lai no tā izvairītos, nepieciešams ieviest viedos elektrotīklus. Un automašīnu īpašniekiem būs jāmaina ieradumi attiecībā uz spēkratu uzlādi. Piemēram, viņiem būs jāuzlādē automašīnas naktī vai ārpus pīķa stundām. Kopumā ziņojuma autori ir pārliecināti, ka tīkls spēs uzturēt vairāk nekā 100 miljonus elektrisko transportlīdzekļu, taču nekontrolēta uzlāde izraisīs biežu jaudas pārslodzi, jaudas zudumus un enerģijas cenu pieaugumu.
Īsumā - paturat vien savus iekšdedzes aparātus, jo ilgāk, jo labāk ....
Tik nu traki, ka cilvēkiem vajag mākslīgo intelektu, lai pateiktu to ko daži iAuto kolēģi jau laiciņu atpakaļ te saka par visu to "jauki zaļo" afēru ...
P.S. un neaizmirstat sev nopirkt dīzeļģeneratorus ... nu vai UPS, vai Tesla Powerwall vai analogu ja esat "zaļi" noskaņoti ...
Starp citu, labs risinājums ir PHEV - no vienas puses izpilda ekoprasības tur, kur tās ir spēkā. No otras - visnotaļ jaudigs un mobils ģenerators ;)
Pēdējā laikā vienas vienīgas afēras
-kovidafera,
-zaļā afēra,
-vācijā atteikšanās no kodolenerģijas afēra,
-vēlēšanu aferā baltslāvijā,
-nordstream2 afera,
-tagad slāvi ar savām krimas un ukrainas aferām,
-5G afēra,
-breksitafēra,
-Merkelas aiziešanas afēra,
-LNG afēra Lietuvā,
-sankciju afēra pret alāviem,
-transzīta apsīkšanas afēra Latvijā,
-ušakova varas zaudēšanas rīgā afēra,
utt
gatavās šausmas
Bet visas jaunākās afēras sākās ar Dievidtilta afēru