Visi komentāri - Atjaunojamo dīzeļdegvielu turpmāk var izmantot arī Audi V6 dzinējos

Atjaunojamo dīzeļdegvielu turpmāk var izmantot arī Audi V6 dzinējos 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 23.februāris 2022 12:15

Tāpat kā visa Volkswagen grupa, Audi tiecas pēc vīzijas par oglekļa izmešu ziņā neitrālu mobilitāti un tiecas sasniegt klimatneitralitāti līdz 2050. gadam.

Uzsvars tiek likts uz elektroauto,taču Audi palielina arī savu iekšdedzes dzinēju vides ilgtspējību. Uzņēmums apstiprinājis vairāku tā pašreizējo 6 cilindru dīzeļdzinēju izmantošanu ar atjaunojamo degvielu – hidrogenēto augu eļļu jeb HVO.

“Ar mūsu stratēģiju Vorsprung 2030 mēs tiecamies pēc skaidri noteiktā mērķa, ka visi mūsu jaunie modeļi no 2026. gada būs tikai elektriski. Tādējādi mēs sniedzam svarīgu ieguldījumu ceļā uz oglekļa izmešu ziņā neitrālu mobilitāti,” norāda Audi tehniskās attīstības vadītājs Olivers Hofmans (Oliver Hoffmann). “Tai pat laikā mēs optimizējam mūsu pašreizējo iekšdedzes dzinēju portfeli, lai panāktu lielāku efektivitāti un zemāku izmešu apjomu. Viens no veidiem, kā mēs to paveicam, ir nepieciešamo tehnisko pamatu radīšana tādu ilgtspējīgu degvielu kā HVO izmantošanai.” Atjaunojamā degviela nodrošina iespēju darbināt iekšdedzes dzinējus videi krietni draudzīgākā veidā. Turklāt šī degviela sniedz efektīvus defosilizācijas līdzekļus gan īstermiņā, gan pēc 2033. gada, kad no montāžas līnijas Eiropā noripos pēdējais Audi ar iekšdedzes dzinēju.

Audi modeļus ar V6 dīzeļdzinējiem, kuru jauda sasniedz 210 kW (286 ZS) un kas no uzņēmuma rūpnīcām izbrauks no februāra vidus, iespējams uzpildīt ar HVO degvielu atbilstoši Eiropas standartam NE 15940. Hidrogenētā augu eļļa ir ilgtspējīga degviela, kas nodrošina iespēju CO2 izmešus samazināt par aptuveni 70-95 % salīdzinājumā ar fosilo dīzeļdegvielu. Vēl viena HVO priekšrocība ir tās ievērojami augstākais cetānskaitlis, kas nodrošina efektīvāku un tīrāku sadegšanu salīdzinājumā ar tradicionālo dīzeļdegvielu. “Tā kā HVO cetānskaitlis ir par aptuveni 30 % augstāks, tiek uzlabota sadegšana dzinējos. Šī fakta radīto pozitīvo ietekmi visizteiktāk iespējams pamanīt, iedarbinot aukstu dzinēju. Mēs šo ietekmi pirms apstiprinājuma piešķiršanas pārbaudījām uz dažādām detaļām, veiktspējas un izplūdes gāzēm,” skaidro Audi V-TFSI, TDI un PHEV piedziņas sistēmu izstrādes vadītājs Matiass Šobers (Matthias Schober).

Prioritāte tika nodrošināta populārākajiem dzinēju variantiem, lai pēc iespējas lielākam klientu skaitam nodrošinātu iespēju izmantot atjaunojamo degvielu.

Bioloģisko pārpalikumu un atkritumu materiālu izmantošana HVO ražošanā

HVO ražošanā tiek izmantoti pārpalikumu un atkritumu materiāli, piemēram, lietota cepamā eļļa no pārtikas rūpniecības vai lauksaimniecības atkritumi. Pievienojot ūdeņradi (hidrogenēšanas procesā), eļļas tiek pārveidotas par alifātiskajiem ogļūdeņražiem. Tādējādi tiek mainītas augu eļļas īpašības, lai tās būtu piemērotas lietošanai dīzeļdzinējos. Tās var pievienot parastajai dīzeļdegvielai, aizstājot fosilās sastāvdaļas, vai arī izmantot nesajauktā veidā kā 100 % tīru degvielu.

HVO ir tā sauktā BTL (biomasas pārvēršana šķidrumā) degviela. Papildus BTL sintētiskajai dīzeļdegvielai ir arī citas ražošanas metodes, piemēram, GTL (gāzes pārvēršana šķidrumā) un PTL (enerģijas pārvēršana šķidrumā). PTL iespējams iegūt ilgtspējīgā veidā no atjaunojamās elektroenerģijas, ūdens un atmosfērā esošā CO2. Kā kolektīvs lietvārds šīm degvielām, ko regulē EN 15940 standarts, tiek izmantots termins XTL (X pārvēršana šķidrumā), kur "X" apzīmē sākotnējo komponenti. Degvielas uzpildes sūkņi, kas satur šīs degvielas, ir atbilstoši norādīti, izmantojot šo simbolu. Apstiprinātiem Audi modeļiem uz degvielas tvertnes vāciņa atrodas XTL uzlīme.

HVO apstiprināšana vairākiem modeļiem

Visus V6 dīzeļdzinējus ar jaudu līdz 210 kW (286 ZS) ieskaitot sērijās A4, A5, A6, A7, A8, Q7 un Q8, kas ražoti no 2022. gada februāra vidus, iespējams uzpildīt ar HVO degvielu. HVO uzpildīšanas iespēja Q5 būs pieejama no marta sākuma, bet vasarā šim klāstam pievienosies arī A6 allroad ar dzinēju jaudu līdz 180 kW (245 ZS).

Turklāt HVO ir apstiprināts Eiropā Audi A3, Q2 un Q3 četru cilindru dīzeļdzinējiem, kas tiek ražoti kopš 2021. gada jūnija. A4, A5, A6, A7 un Q5 modeļos, kas veidoti uz modulārās gareniskās platformas, R4 TDI dzinēji kopš pagājušā gada vidus spēj darboties ar HVO degvielu Zviedrijā, Dānijā un Itālijā, jo šajās valstīs tirgus pieprasījums līdz šim ir bijis vislielākais.

HVO dīzeļdegviela jau ir pieejama vairāk nekā 600 degvielas uzpildes stacijās Eiropā, un lielākā daļa no tām atrodas Skandināvijā, kur vides prasības ir īpaši stingras. Arī Latvijā atsevišķās degvielas uzpildes stacijās ir pieejama dīzeļdegviela, kas ražota no 100 % atjaunojamiem resursiem.

Iekšdedzes dzinēju savietojamība ar atjaunojamo degvielu

Ar dažādiem izmēģinājuma projektiem, piemēram, Vertles spēkstaciju, kurā elektroenerģija tiek pārvērstā gāzē, Audi ir guvis vērtīgu ieskatu ilgtspējīgas degvielas ražošanā, kas tiek izmantots visā Volkswagen grupā. Šī pieredze ir arī svarīgs pamats vispārējas ilgtspējīgas enerģētikas sistēmas koncepciju izstrādei. VW grupa sadarbojas ar minerāleļļu ražotājiem un citiem enerģijas piegādātājiem un sniedz savu tehnisko pieredzi, lai nodrošinātu esošo dzinēju saderību ar atjaunojamajām degvielām.

Nākotnē Audi un visa Volkswagen grupa plāno apstiprināt arī citu iekšdedzes dzinēju izmantošanu ar atjaunojamu sintētisko degvielu, tādējādi sniedzot vērtīgu ieguldījumu defosilizācijas veicināšanā.

 
Visi komentāri
 
Opis 23.februāris 2022 16:00
0 0 Atbildēt

Es jau tagad pa svētkiem mēdzu ieliet NESTES MY, bet nu tas dīzelis ir tik dārgs, tik dārgs, ka vai asaras sariešas acīs, kad jāmaksā! Bet iet labi, daudz labāk par krievu saļarku, nav melnā dūma, ir labs rāviens un samazinās patēriņš.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jauna rūpnīca, jauns modelis: BMW gatavojas Neue Klasse iX3 ar "ūsiņu" ražošanai (+ FOTO) 4

Vācijas autobūves uzņēmums BMW jau oktobrī uzsāks Neue Klasse saimes pirmā modeļa iX3 ražošanu, izmantojot jaunuzcelto automobiļu rūpnīcu Debrecenā, Ungārijā. Lasīt vairāk

 

22 nepilnības: ROADPOL akcijas laikā Jēkabpilī jaunieša “BMW” nonāk CSDD inspektoru pārbaudē (+ VIDEO) 2

Jēkabpilī kādam jaunietim brauciens beidzās tehniskās apskates stacijā – Valsts policijas darbinieki reida laikā konstatēja vairākas vizuālas nepilnības "BMW" automašīnā, tostarp lielu uzlīmi uz priekšējā stikla. Transportlīdzeklis tika nodots Ceļu satiksmes drošības direkcijas inspektoriem, kuri atklāja virkni problēmu. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Mitsubishi Eclipse Cross jau šogad (+ FOTO) 2

Kompaktais SUV, kas ir tuvs radinieks Renault Scenic un Nissan Ariya, uz konveijera stāsies 2025. gada trešajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO) 1

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti