Visi komentāri - Kurš zaudēs visvairāk? - vācu eksperts par vācu autobiznesu Krievijā

Kurš zaudēs visvairāk? - vācu eksperts par vācu autobiznesu Krievijā 1

 

Foto: AvtoVAZ

iAuto | 28.februāris 2022 10:42

Nozares speciālists, doktors Štefans Bracels no ICE institūta prognozē, ka karš Ukrainā uz vācu autobūves industriju lielu iespaidu neatstās. Lielākie zaudējumi paredzami Renault-Nissan.

Kamēr Ukraina kā automobiļu tirgus nespēlē būtisku lomu, Krievija jau sen tiek uzskatīta par nozīmīgu pasaules autobūves nākotnes tirgu, kas 2012. gadā ar 2,8 miljoniem pārdoto transportlīdzekļu pat pietuvojās Vācijas tirgus līmenim. Tomēr Krievijas automobiļu tirgus kopš 2015. gada stagnē robežās no 1,4 līdz 1,8 miljoniem pārdotu transportlīdzekļu.

2021. gadā Krievijā tika pārdoti aptuveni 1,67 miljoni vieglo automašīnu (2020: 1,60 miljoni) un vieglo kravas automobiļu. Tas ierindo Krieviju 8. vietā pasaules lielākajos automobiļu tirgos aiz Dienvidkorejas un apsteidzot Franciju un Apvienoto Karalisti.

Ražotāju grupas ar lielāko pārdošanas apjomu 2021. gadā ir Hyundai (ieskaitot Kia) ar aptuveni 380 000 transportlīdzekļu un AvtoVAZ (Lada) ar 351 000 automašīnu un Renault-Nissan-Mitsubishi aliansi ar 212 000 automašīnu, turklāt Renault pieder arī lielākā daļa AvtoVAZ akciju.

No Vācijas ražotājiem Volkswagen grupa aizņem 12 procentu tirgus daļu ar 204 000 automašīnu, bet BMW un Mercedes ar aptuveni 3 procentu tirgus daļu Krievijā pārdod attiecīgi aptuveni 49 000 un 50 000 automašīnu.

Gaidāmās ekonomiskās sankcijas vissmagāk skars Hyundai grupu, kā arī Renault-Nissan-Mitsubishi aliansi un Volkswagen grupu. Tomēr, tā kā Krievijas tirgus sadaļa Volkswagen ir tikai 2 procenti (Krievijas pārdošanas apjoms attiecībā pret kopējo pārdošanas apjomu), negatīvā tiešās pārdošanas ietekme, līdzīgi kā BMW un Mercedes-Benz, ir vērtējama kā mērena.

Turpretim Renault-Nissan-Mitsubishi ekonomiski visvairāk ietekmē alianses un Krievijas meitasuzņēmuma AvtoVAZ kopējā augstā tirgus daļa. Minētajam autobūves koncernam Krievijā ir kopumā 34 vieglo automašīnu, kravas automašīnu, furgonu, autobusu un dzinēju ražotnes, kuras tomēr galvenokārt ražo savam vietējam tirgum.

2020. un 2019. gadā tika saražoti attiecīgi 1,4 miljoni un 1,65 miljoni transportlīdzekļu. Tomēr 2019. gadā pirms koronavīrusa gadā tika eksportēti mazāk nekā 50 000 automašīnu. Krievijas autobūves nozares kopējā eksporta vērtība 2019. gadā bija 3,3 miljardi ASV dolāru. Savukārt importa vērtība bija 20 miljardi ASV dolāru.

Principā Krievijas un Ukrainas kara un gaidāmo sankciju dēļ jārēķinās ar būtiskiem ražošanas piegādes ķēdes traucējumiem Krievijā. Visticamāk, īpaši tiks ietekmēta Renault grupa ar tās automašīnu rūpnīcām valstī.

Kas attiecas uz Volkswagen un citiem ražotājiem, tad arī viņiem ir transportlīdzekļu ražošanas rūpnīcas Krievijā un lelākā daļa šo rūpnīcu lielā mērā ir atkarīgas no detaļu piegādes no ārvalstīm. Paredzamās sankcijas varētu novest pie detaļu piegādes pārtraukšanas no Eiropas un citām valstīm īstermiņā. Tas draud ar ražošanas līniju apstāšanos Krievijā.

Un otrādi, Krievijai un Ukrainai ir tikai pakārtota loma kā piegādātājiem pasaules automobiļu rūpniecībai. Taču arī šeit var rasties piegāžu ķēdes traucējumi, tādēļ Eiropas rūpnīcas var izjust traucējumus ar detaļām, ko ražo šīs valstis.

Štefans Bracels: "Krievija ilgu laiku nebūs nozīmīgs noieta tirgus un ražošanas vieta automobiļu rūpniecībai. Konkrētās kara sekas un gaidāmās sankcijas vēl nevar precīzi paredzēt. Tomēr automobiļu ražotāji un piegādātāji Krievijā, visticamāk, zaudēs ievērojamu daļu no savas vērtības.

Var prognozēt, ka automobiļu rūpniecība Krievijā atbilstošas ​​investīcijas tagad neveiks daudzus gadus. Tomēr var sagaidīt arī būtiskas netiešas sekas autobūves nozarei Vācijā un Eiropā. Tuvākajos gados, ne tikai enerģijas un naftas cenu kāpuma dēļ, pieaugs automobiļu ražošanas un automašīnu lietošanas izmaksas.

 
Visi komentāri
 
Latvietis 1.marts 2022 21:44
4 0 Atbildēt

Krievu Pederasti pazaudēs visu!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jauna rūpnīca, jauns modelis: BMW gatavojas Neue Klasse iX3 ar "ūsiņu" ražošanai (+ FOTO) 3

Vācijas autobūves uzņēmums BMW jau oktobrī uzsāks Neue Klasse saimes pirmā modeļa iX3 ražošanu, izmantojot jaunuzcelto automobiļu rūpnīcu Debrecenā, Ungārijā. Lasīt vairāk

 

22 nepilnības: ROADPOL akcijas laikā Jēkabpilī jaunieša “BMW” nonāk CSDD inspektoru pārbaudē (+ VIDEO) 2

Jēkabpilī kādam jaunietim brauciens beidzās tehniskās apskates stacijā – Valsts policijas darbinieki reida laikā konstatēja vairākas vizuālas nepilnības "BMW" automašīnā, tostarp lielu uzlīmi uz priekšējā stikla. Transportlīdzeklis tika nodots Ceļu satiksmes drošības direkcijas inspektoriem, kuri atklāja virkni problēmu. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Mitsubishi Eclipse Cross jau šogad (+ FOTO) 2

Kompaktais SUV, kas ir tuvs radinieks Renault Scenic un Nissan Ariya, uz konveijera stāsies 2025. gada trešajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO) 1

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti