Visi komentāri - "Eesti Energia": Energoresursi, kuru cenas Baltijā nav iespējams kontrolēt, ir jāaizstāj

"Eesti Energia": Energoresursi, kuru cenas Baltijā nav iespējams kontrolēt, ir jāaizstāj 9

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 7.marts 2022 12:51

Energoresursi, kuru cenas Baltijā nav iespējams ietekmēt, ir jāaizstāj ar tiem, kuru cenas ir iespējams kontrolēt, intervijā aģentūrai LETA sacīja Igaunijas energokompānijas "Eesti Energia" valdes priekšsēdētājs Hando Suters.

Viņš skaidroja, ka Baltijas valstu iedzīvotāji nevarēs ilgstoši izturēt augstas enerģijas cenas, ņemot vērā ienākumu līmeni sabiedrībā. Tādēļ tās gluži vienkārši nevar palikt šādā augstā līmenī - tas nav ilgtspējīgi.

"Esmu pārliecināts, ka cenas - vismaz elektroenerģijai - samazināsies. Savukārt, ja mēs runājam, piemēram, par naftu, tad tas ir ārpus mūsu ietekmes sfēras, jo tās tiek noteiktas globālos tirgos. Ja runājam par gāzi, tad tā ir diezgan politiski ietekmējams resurss, it īpaši, ja mēs runājam par mūsu austrumu kaimiņu," teica Suters, piebilstot, ka viņa ieteikums ir aizstāt tos energoresursus, kuri ir ārpus Baltijas valstu kontroles, ar tiem energoresursiem, kurus varam kontrolēt.

Viņš pauda, ka Baltijas valstīs lielu daļu elektroenerģijas, un it īpaši Latvijā, joprojām ražo no gāzes.

Suters uzsvēra, ka elektroenerģijas cenas arī turpmāk būs nestabilas. "Es nebūt nebūšu pārsteigts, ja mēs šogad redzēsim dienas, kad elektroenerģijas cena ir tuvu nullei, bet es tāpat nebūšu pārsteigts, ja mēs atkal piedzīvosim krasus cenu lēcienus. Tas ir iespējams," viņš sacīja.

"Eesti Energia" vadītājs prognozēja, ka tādējādi cenas būs nestabilas, nedaudz neparedzamas, bet vienlaikus ir daudz lietu, ko ikviens var izdarīt, lai sevi no tā mēģinātu pasargāt. Pirmkārt, tā ir cenu fiksēšana un izvairīšanās no nevajadzīga riska. Otrkārt, ir jādomā par energoefektivitāti. Tostarp par iespējām enerģiju ražot pašiem un to uzkrāt.

 
Visi komentāri
 
didzisk 7.marts 2022 14:39
7 0 Atbildēt

"Kod kurā pirkstā gribi, visi sāp".

Krievija var gāzi aizgriezt ciet pavisam, ja viņiem tas liksies vajadzīgs. Tuvākā ir Norvēģijas gāze, bet 1500 km gāzes vada nav.

TEC1 dedzināja kūdru, kas nav videi draudzīgāk kā dedzināt ogles.

Daugavpils HES neuzbūvējām, jo neparakstījāmies uz katastrofālu vides iznīcināšanu. No esošajām HES daudz vairāk paņemt nevar.

Ignalina aizklapēta - bija konstruēta gluži tāpat kā Černobiļa.

Nākamās paaudzes AES vācieši negrib, tāpēc grūti dabūt ES atbalstu, varbūt mesties kopā ar francūžiem?

Vēja Latvijā ir maz un vējdzirnavas ir dārgas. Un neviens jau negrib tādu milzīgu neglīteni blakus savai mājai.

Saules ir drusku vairāk kā ziemeļvalstīs, bet nekas pasakains. Un tāpat kā vējš, arī saule ir grūti paredzama un ražošana grūti regulējama. Un dārgi. Ja saliktu uz visu māju jumtiem, varbūt kaut kas sanāktu, bet kur tādu naudu ņemt?

diska 7.marts 2022 15:16
0 0 Atbildēt

jāmauc zemē meži - 2 gadiem pietiks, ja atstāsim tikai sev. Protams, jāaptur granulu izvešana uz ES valstīm

eidis 7.marts 2022 15:21
3 0 Atbildēt

Jādomā, ka tikpat sāpīgi bija kad zirga pajūgus sāka aizstāt auto. Neko darīt. Energoneatkarība no teorētiskas disciplīnas kļuvusi par praktisku. Kautkad šo būs jāapmaksā.

Laikam jau vienīgais reālais risinājums ir AES un saules baterijas. Saules baterijas gan veido saucamo duck shape bilanci. Varbūt ka AES uzkrājot nepareizo jaudu hesos šo var norisināt

Hmm 7.marts 2022 15:32
0 0 Atbildēt

AES var uzcelt ātrākais 15 gadu laikā, ko līdz tam?

topinamburs 7.marts 2022 15:47
2 0 Atbildēt

līdz tam - resnākas drātis uz FI un SWE AES, uz NOR hidro, un DK vēju. Un - saules baterijas visur, kur var uzlikt. Latvenergo iepērk sašķidrināto gāzi no Norvēģijas un Kataras - dārgi, bet paredzami.

msh 7.marts 2022 22:55
0 3 Atbildēt

Es tikai varu apbrīnot šitos pirksta ar krānu salīdzinātājus... Kāds sakars ar zirga nomaiņai pret mašīnu?! Vai mašīnas ieviesa tāpēc ka uzlika zirgiem lielus nodokļus un uzlika sankcijas ratu riteņu ievešanai no Krievijas? Nē! Mašīnas ieviesa tad, kad tās palika lētakas par zirgiem. Tu laikam dižajā pilsētā neesi nekādus lopus nekad redzējis un tāpēc es tev paskaidrošu atšķirību. Redzi, pirmkārt - man patlaban garāžā stāv golfs - vienkārši stāv, neko nepatērē. Bet ja garāžas vietā būtu stallis un tajā zirgs - tas būtu jābaro 3 reizes dienā pat tad ja tas tur tikai stāvētu. Šajā sakarā Henrijam Fordam attiecībā uz viņa Fordson traktoriem bija skaista frāze - "needs feeding only when working". Otrais - vai tev ir kaut mazākā sajēga cik zirgs spēj pavilkt? Man ne pārāk - bet es pieņemu ka tonna diez vai būs. Trešais - vai tev ir nojausma kam mašīnas pielieto? Nē, ne jau tam, kam tev ir mašīna - ne jau priekš tam lai no Rīgas nomales baltā zirgā aizjātu uz tirgu lai to zirgs piedirstu - lai brauktu gabalus. No Rucavas līdz Liepājai brauciens pajūgā ilga dienu. Zirgus nomainīja kaut kādi gaziki, ceļi arī bija sūdīgi - iedomāsimies ka ar kaut kādu gaziku kas spēj aizves vismaz trīstik, bija stunda. Tātad, kas bija lētāk - 12 pajūgi, vadītāji un zirgi, vai viens gaziks un šoferis? Parēķini. Par iespeju pusstundā ar golfu aizbraukt uz pilsētu [nevis visu dienu braukt ar pajūgu] nerunāsim - man nelaba aizdoma ka zirgam auzas priekš tā brauciena izmaksātu dārgāk nekā golfam daži litri gāzes...

Un tagad mēs esam nonākuši pie tā, kāpēc tā "energoneatkarība" nav jau iestājusies - jo tā nav finansiāli izdevīga. Atšķirībā no automašīnām...

Krims 7.marts 2022 15:45
1 0 Atbildēt

Tūlīt cena LNG kritīsies un tad viss būs bumbās.

Jo Ķīnai nevajadzēs amerikāņu vai austrāliešu LNG, jo slāvi to bezmaksas dos ķīniešiem, tagad vel pa pašizmaksu tirgo.

Pļurkt 8.marts 2022 13:47
0 0 Atbildēt

Ķīnietis ja ne šogad, tad nākamgad pabeigs ASV pasūtīto gāzvedēju kuģu būvi. Līdz ar to no katra gāzvedēja varēs redzēt gan priekšā esošo, gan aizmugurē esošo gāzvedēju!!

Par to ASV piedalās slānekļa gāzes atradņu apgūšanā Ķīnā!

Ķīnai krieva gāze ir vajadzīga tikai un vienīgi kā rezerves variants, ja nu kas...

Krievam nemaz nav tik daudz gāzes ko pārdot kā ierakstīts NODOMU PROTOKOLĀ (nevis līgumā)!! Nav un kamēr būs sankcijas nemaz nebūs, jo no tām Sahalīnas atradnēm gāzi var iegūt tikai ar tehnoloģiju (kuras ir zem sankcijām) kas ir ASV kompānijām! Pie kam aprunātā cena (uz sarunu dienu) bija tāda, ka gāzesvada būvniecība ar kompresorstacijām NEKAD NEATMAKSĀSIES!!

WALA 8.marts 2022 6:57
0 0 Atbildēt

Galvenais jau kaut ko prognozēt un rēķināt situācijā kad cenu "diktē" birža ... tak pofig kur un no kā pirksi izejvielu, lētāk neviens tev neko nepārdos .... un LV un Baltija ir vienotā tīklā - dari ko gribi, bet ar jebkuru "lēto eberģiju" dabūsi padalīties, bet dārgo tāpat lietosi ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 23

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Kuldīgas novadā atklāts Latvijā lielākais saules enerģijas parks (+ VIDEO) 3

Kuldīgas novada Vārmes pagastā atklāts šobrīd Latvijā lielākais saules enerģijas parks. Tas ir arī pirmais šāds projekts, kas pieslēgts Latvijas elektroenerģijas augstsprieguma pārvades tīklam. Lasīt vairāk

 

Vai tik daudz ir labi? - šoferi pārvērš auto par "Ziemassvētku eglītēm" (+ FOTO) 22

Kokapstrādes bizness nerimst arī naktīs, tādēļ šoferi aprīko savus kravas auto ar papildu gaismām. Jautājums - vai tik daudz papildlukturu nav pārspīlējums un vai tik liels "gaismekļu" atbilst noteikumiem. Lasīt vairāk

 

Ķīnas Sany plāno pārdot savus elektriskos tālsatiksmes kraviniekus Eiropā 20

Ķīnas kravas automobiļu un būvniecības tehnikas ražotājs Sany 2026. gadā plāno uzsākt elektriskā vilcēja e263 piegādes Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti