Visi komentāri - Baltijas un Polijas ministri aicina ES aizliegt autokravu pārvadājumus ar Krieviju un Baltkrieviju un šo valstu kuģu ienākšanu ostās

Baltijas un Polijas ministri aicina ES aizliegt autokravu pārvadājumus ar Krieviju un Baltkrieviju un šo valstu kuģu ienākšanu ostās 21

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 23.marts 2022 19:28

Baltijas valstu un Polijas satiksmes ministri aicinājuši Eiropas Savienību (ES) aizliegt autokravu pārvadājumus ar Krieviju un Baltkrieviju, kā arī šo valstu ienākšanu ES ostās, paziņojis Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

"Šodien es parakstīju trīs Baltijas valstu un Polijas satiksmes ministru kopīgu aicinājumu ES institūcijām un citiem kolēģiem ieviest ES mēroga aizliegumu autokravu pārvadājumiem uz un no Krievijas un Baltkrievijas, vienlaikus aizliedzot šo valstu kuģu ienākšanu ES ostās," sociālajā tīklā "Facebook" otrdien, 22.martā, ierakstījis Skuodis.

Ministri pauduši cerību, ka šādi aizliegumi tiks apspriesti ceturtdien, 24.martā, un piektdien, 25.martā, Briselē paredzētajā ES samitā.

"Ņemot vērā, ka Krievijas brutālā agresija Ukrainā turpinās, ES rīcība ir vajadzīga šeit un tagad. Mēs ceram, ka ES valstu un valdību vadītāji, kas tiksies Briselē ceturtdien, nešaubīsies," piebildis Skuodis.

Pēc Latvijas satiksmes ministra padomnieces komunikācijas jautājumos Maijas Rēnas aģentūrai LETA paustā, ministri vēstulē norāda, ka ES aizvadīto nedēļu laikā ir spējusi rīkoties izlēmīgi un ieviest ārkārtas risinājumus, pieņemot plašas sankciju pakotnes, tostarp arī transporta jomā. "Tikai turpmāka aktīva rīcība var dot taustāmus rezultātus un panākt pietiekamu spiedienu uz Krieviju. Krievijas agresijai pretī jāliek solidāra, vienota un stingra atbilde no visas ES, ieviešot turpmākas sankcijas," minēts vēstulē.

Vienlaikus satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) atzīmē, ka Krievija jau mēnesi turpina neattaisnojamo brutālo iebrukumu Ukrainā. "Šādā situācijā Krievijas kuģu turpmāka ienākšana ES ostās nav pieļaujama," pauž ministrs.

Tāpat Baltijas valstu un Polijas ministri rosina uz laiku pilnībā aizliegt sauszemes kravas transportam no Krievijas un Baltkrievijas iebraukt ES, norādot, ka tie joprojām ik dienas "uztur Krievijas kara mašinēriju".

Vēstuli parakstīja Linkaits, Skuodis, Igaunijas ekonomikas lietu un infrastruktūras ministrs Tāvi Āss un Polijas infrastruktūras ministrs Andžejs Adamčiks.

Jau ziņots, ka Latvijas Satiksmes ministrija Latvijas ostu administrācijām jau iepriekš ir izteikusi aicinājumi neielaist ostās Krievijas karoga kuģus.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) otrdien, 22.martā, pēc koalīcijas sanāksmes skaidroja, ka Linkaits strādā pie šī jautājuma kopā ar Baltijas un citu ES valstu partneriem. Vislabākais risinājums būtu, ka visa ES to ieviestu vienlaikus, lai nebūtu traucēta ES iekšējā tirgus konkurence, atzīmēja premjers, norādot, ka Linkaits vēl ziņos, kā sokas Eiropas līmeņa sarunas šajā jautājumā.
 

 
Visi komentāri
 
1984 23.marts 2022 19:56
1 4 Atbildēt

Sitīsim savējos, lai svešie baidās!

MMX 23.marts 2022 21:10
1 2 Atbildēt

Nu nav jau daudz variantu - ja uz militāru jautājumu nevaram atbildēt militāri, tad vai nu čakarējam agresoru un reizē arī sevi ar sakcijām, vai arī krītam ceļos agresora priekšā, nosodam nacistiskos ukraiņus un ceram ka agresors par mums apžēlosies un ļaus pirkt resursus pa kapeikām. Mūs ģeogrāfiskajā situācijā neitrāls stāvoklis nepastāv - vai nu esam Eiropas Savienībā un nosodam Krieviju, vai arī pievienojamies Putina sapnim par apvienoto valsti un dodamies karot pret nacismu Ukrainā un pasaulē. Vecā Eiropa šajā situācijā var turpināt bīdīt biznesu, bet mums nevajadzētu aizmirst, ka esam tieši uz potenciālās frontes līnijas.

1984 23.marts 2022 21:34
3 3 Atbildēt

Pastāsti varbūt, kas notiks ar agresora čakarēšanā cietušajiem šejieniešiem - kādas atbalsta programmas tiks palaistas, finansu palīdzība utt...? Kariņam, Linkaitim, Puttēnam, Lavrovam, Baidenam, Makronam - nevienam no minētajiem tēliem nebūs ne silts ne auksts no savstarpējām čakarēšanām. Nebūs kā pie Ostapa Bendera - slīcēju glābšana ir pašu slīcēju rokās? Paskaties, kādas nozares zvana trauksmes zvanus - putnkopība, piena ražošana - lopbarības trūkums, minerālmēsli, degviela... Tā nav kaut kāda tur rūpniecība bez kuras kādu brīdi var iztikt, tā ir pārtikas ražošana. Ko un kā tagad - čakarēsim agresoru un paši sev badu, reālu badu sarīkosim...

MMX 23.marts 2022 22:04
3 0 Atbildēt

Kā jau minēju ja nevaram neko padarīt agresoram militāri tad daudz citu variantu mums nepaliek. Tas ka mūsu valdība nepasludina šos kā ārkārtas apstākļus un nenodarbojas ar ekonomikas glābšanu jau ir mūsu iekšējā lieta. Pats darbojos būvniecības jomā un redzu kāds pipec notiek, bet atbalstu sankcijas, ja jau karot negribam.

Pie mums pārmetumi ir virzāmi gan valdības un ministriju virzienā, gan arī paša biznesa virzienā. Piemēram tas pats dzelzceļš vēl joprojām dzīvo daļēji uz krievu sistēmām, mūsu elektropārvades operators praktiski vienīgais Baltijā izmanto Baltkrievijā ražotus balstus, kokapstrāde arī peld starp vietējo un krievu materiālu, piena pārstrāde arī daļēji ir krievu rokās, līdz ar to jā, ja kopš 2008. vai 2014. gada neko neesam darījuši lietas labā, tad nāksies vien mācīties peldēt. Baidenus un Lavrovus mēs tāpat nevaram ietekmēt, bet ja mūsu vēlētie pārstāvji ne sūda nedara, tad pārfrāzējot Krievijā populāru teicienu "ja tu neinteresējies par politiku, vienā brīdī politika sāks interesēties par tevi". Un mums šobrīd ir pienācis tas brīdis, kad spējīgiem cilvēkiem izvairoties no politikas un balsotājiem balsojot par mazākajiem ļaunumiem esam tādā pēcpusē kādā esam, pie tam bez iespējām situāciju ietekmēt.

1984 23.marts 2022 22:18
1 0 Atbildēt

Draugs, visā plašajā pasaulē ir pienācis tas mirklis, kad pie varas beidzot ir dona Korleones mazmazbērni, ar visu savu saprašanu par pasauli un visām no tā izrietošajām sekām. Gaidam, kad viņi visu sagraus un tad apdi....šies paies maliņā uz vairākiem gadu desmitiem, tad būs jāsāk darboties spējīgajiem. Manuprāt, reversu šodien vairs neviens pat nevēlas ieslēgt... Nu kaut kā tā to visu redzu

MMX 23.marts 2022 22:58
0 0 Atbildēt

Nu šādam situācijas redzējumam varu tikai piekrist. Principā jau pagājušā gada novembrī, decembrī klīda runas par to ka Ķīnā, ASV un Turcijā vilka uz kārtējo 2008. gada līmeņa ekonomisko krīzi, eirozona arī kaut ko buksēja un arī pie mums varēja just ka kaut kas briest. Tas ko principā neviens negaidīja, ka minēto valstu vietā krīzi uztaisīs Krievija, oficiālo iemeslu kāpēc mēs esam pēcpusē nomainot no kovidnaudas printēšanas radītās inflācijas, uz karu Ukrainā. Bet principā ekonomiskā krīze ir uztaisīta, stulbi tik ka uz cilvēku nāvju un fiziski sagrautas valsts rēķina.

janka 23.marts 2022 23:45
0 0 Atbildēt

un te lielākais jautājums - a ja to kariņu lielie onkuļi ir sarunājuši kā dūmu aizsegu? nu lai varētu norakstīt visas nelaimes (inflāciju, kovida afēru, utt) uz vienu ļauno tēlu - pundui? Lai pislonis parastais savelk jostiņu cēla mērķa vārdā un nemaz nedomā iepīkstēties?

1984 24.marts 2022 9:02
0 0 Atbildēt

Ja godīgi, tad arī man sāk rasties domas, ka lielie zēni spēlē uz vienu roku. Vova ir piekritis, vai pierunāts, nospēlēt šajā pasākumā sliktā puiša lomu. Tāda versija izskaidro daudz ko - citādi es neredzu pilnīgi nekādus Krievijas ieguvumus no šā kara - pat ja 2 dienās būtu pārbraukts pāri Ukrainai kā ar ceļa rulli. Tieši tāpat būtu sankcijas, izolācija utt... Žēl ukraiņu šajā spēlē, tie cilvēki ir vienkārši ielaisti gaļas mašīnā...

MMX 24.marts 2022 0:19
1 0 Atbildēt

Nu pēc starptautiskās reakcijas pašā kara sākumā domāju, ka sarunāts nebija, nu vismaz ne tāda apjoma karš. Visi gatavojās DNR un LNR neatkarības pasludināšanai, bet kad Putins uzblieza pa visu Ukrainu nācās iet ārā no situācijas. Tāpēc šobrīd Eiropā ir situācija, ka sankcijas jau Krievijas virzienā ir saliktas, bet tikai tagad tiek domāts kā pašas Eiropas ekonomika izies no situācijas. Otra problēma ar ko neviens nerēķinājās, un kas arī nebūtu problēma lokāla konflikta gadījumā, ir Krievijas boikots no privātā biznesa puses. Neviens negaidīja, ka privātais bizness aizies no Krievijas, tādā veidā vēl iesitot pa Eiropas ekonomiku un nogalinot Krievijas ekonomiku.

Īsumā plāns bija neliela ekonomiskā krīze bet sanāca 1. ekonomiskais pasaules karš.

1984 24.marts 2022 9:05
1 0 Atbildēt

Varbūt vienkārši visiem uzreiz nepastāstīja - kas, kā un par ko sarunāts?

MMX 24.marts 2022 9:57
0 0 Atbildēt

Arī iespējams. Bet ņemot vērā, ka uzbrukuma dienā pirmās amerikāņu sankcijas tika izšpļautas vienkārši skatam, ir skaidrs, ka amerikāņu politiskā vadība aizgāja gulēt ar domu, ka konflikts notiek LDNR teritorijā. Reālo situāciju, neskaitot NATO spēkus reģionā, pirmie apjauta tieši Eiropas politiķi un vēl tie sēdēja un gaidīja kamēr Baidens pamodīsies. To ka kaut kas briest paredzēja visi un skata pēc bija sagatavotas kaut kādas sankciju pakas, bet Putins aizgāja uz pilnu banku. Pat Krievijas elite palika uz pauzes jo šitā nebija runāts.

Kanibaals 25.marts 2022 14:11
0 1 Atbildēt

>citādi es neredzu pilnīgi nekādus Krievijas ieguvumus no šā kara - pat ja 2 dienās būtu pārbraukts pāri Ukrainai kā ar ceļa rulli.

Tā taču klasiska autoritāra režīma problēma, ka paši sāk baroties ar savu propagandu. Bez atgriezeniskās saites noticēja, ka ukraiņi padosies no varenajai armijai nu tad aizgāja uz visu banku. Dīvaini, ka nebija pat plāna B, jo jau pēc 2 dienām "uzvarunesošā" Z armija prasīja pārrunas, bet izvirzīja vien tos pašus bezjēdzīgos ultimātus.

Vienkārši tupa pārrēķināšanās un Putina personīgo ambīciju apmierināšana tas arī viss. Vēl neviena impērija nav noturējusies, tās visas slikti beidz.

Rinda 23.marts 2022 19:59
0 0 Atbildēt

Uz PL-BY robežas stāvot fūres rindā jau 50km.

1984 23.marts 2022 20:13
5 1 Atbildēt

Tur pretkara kustības aktīvisti ceļu bloķē

WALA 23.marts 2022 21:00
0 0 Atbildēt

Labi šitas gan man izklausas pēc sviesta, tehniski es Zemitānu stacijā joprojām tiku manijis Michelin 3 metrīgās riepas ap 10 vagoni, kaut kādus dzelzs ruļļus utt. Domāju ka jau tagad RU un BY kravas nāk kā kirgīzu vai jebkuru citu "draudzīgo tautu kravas" ...

Var jau būt ka tas nav ar RU saistīts, bet nu īsti tam neticu ...

650 23.marts 2022 21:52
1 0 Atbildēt

Vajg tak 1reiz nosusināt to Jūru.Ar fēnu ižžāvēt. Lai tiem baltkrievu kūģiem nav ko na/uj Ēst.. Jā.

MX5 24.marts 2022 0:29
0 1 Atbildēt

Palasiet ka veidojas vacija 1933 gads utt….

Varu pateik ka tagad ir tie pasi rezultati tikai tagad un no 2000 gada

Patiesiba —ka tagad ir fasistiska krievija….

WALA 24.marts 2022 10:46
2 0 Atbildēt

Nevar salīdzināt šīs divas situācijas, Vācija varēja pašu velnu uztaisīt neskatoties uz pret to vērstajam sankcijām starpkaru periodā, Krievija, pat miera laikā nevar uzražot neko kas būtu kaut cik vērtīgs un spetu kalpot ...

REXX 24.marts 2022 7:19
1 0 Atbildēt

Aizverot transportu uz RU un BY, tiks iznīcināta tā nozares daļa, kam bizness bija sasaistīts ar šīm valstīm, un balstījās galvenokārt un lēto degvielu, ko tur nopērk, pēc tam to nolejot, pārdod vai uzpilda citus savus auto, kuri pēc tam strādā LV vai EU.

1984 24.marts 2022 10:47
0 1 Atbildēt

Par lēto degvielu kā biznesa pamatakmeni - tā ir no saimnieciskās darbības mazsaprotoša hipstera versija. Varbūt to varētu nosaukt par aisberga redzamo daļu, 1/10 redzam un neņemam vērā ka 9/10 ir zem ūdens

Vernons 25.marts 2022 10:52
2 0 Atbildēt

Mūsu "Kreiss" ar Krievijā reģistrētiem auto droši vien stāv turpat.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 19

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Baltijas auto žurnālisti starp labākajiem “Eldrive” elektroauto 24 stundu izturības sacensībās (+ foto) 2

12. un 13. septembrī Panevēžas autodromā Lietuvā 24 stundu garumā notika ceturtās elektroauto izturības sacensības. Tajās ar “Renault 5” automobiļiem startēja arī Baltijas auto žurnālistu komandas. Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 

Vai jaunāks automobilis vienmēr ir labāks? 7

Autobūves nozare darbojas cikliski, un modeļu paaudzes, tehnoloģijas un dizaina valodas nepārtraukti mainās. Pircējus visvairāk sajūsmina jaunumi – nākamās paaudzes modeļi –, kas pārdošanas rādītājos nereti pārspēj esošo versiju. Bet vai tiešām jaunās paaudzes modeļi vienmēr ir labāki par to priekštečiem? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti