Tuvojoties Lada Ņiva 45 gadu jubilejai (5.04.2022.) ražotājs atklājis skaitu, cik šo askētisko apvidus automobiļu četros ar pusi gadu desmitos tapis.
AvtoVAZ atklājis, ka 45 gadu laikā kopš tiek ražots modelis VAZ-2121 Niva, ko tagad pazīst ar nosaukumu Lada Niva Legend, no rūpnīcas konveijera noripojuši 2,5 miljoni eksemplāru, turklāt aptuveni 700 000 automobiļu pārdoti citu valstu tirgos.
AvtoVAZ preses dienests raksta, ka Niva kļuva par pirmo sērijveida modeli, ko Volgas automobiļu rūpnīcas inženieri izstrādāja pilnīgi neatkarīgi. Konstrukcijā izmantoja nesošo virsbūvi, pastāvīgo četru riteņu piedziņu, neatkarīgu priekšējo balstiekārtu, priekšējās disku bremzes un augstu apgriezienu spēka agregātu. Konceptuāli Niva bija paredzēts izmantošanai PSRS laukos, taču kļuva populārs visā pasaulē.
Šobrīd Lada Niva Legend, kuru turpina ražot bez būtiskām ārējām un tehniskām izmaiņām, ir viens no visilgāk ražotajiem modeļiem pasaulē. Pēdējie nozīmīgākie uzlabojumi tika veikti 2019. gadā, kad automašīnai tika būtiski pārveidots interjers, uzlabota klimata iekārta, trokšņu un vibrāciju izolācija.
Lada Niva Legend ir aprīkots ar 1,7 litru benzīna dzinēju, kas attīsta 83 Zs jaudu un 129 Nm griezes momentu. Dzinējs darbojas kopā ar piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu ar sadales kārbu un centrālo bloķējošo diferenciāli.
Šis auto nav paredzēts līkročiem!
Līkroči brauc ar Toyota un katru gadu viņā ieliek vismaz divu Ņivu vērtību!
Ja rodas vēlme komentēt par Ņivas drošību un uzticamību, lasīt pirmo teikumu!
Sūdi tās Ņivas un to ātrumārbas. Ja vēl ražošanas kvalitāte būtu bijusi tad moš arī būtu uzticamas. Kā dienesta auto toč nekam nederīgs t-līdz.
Drīz varēsi dabūt jauno versiju bez ECU, bez ABS, un ar veco labo karburatoru!
Nekādas elektronikas, viss labojams ar āmuru!