Nīderlandes Lightyear 0 prezentējis pirmo saules bateriju sērijveida automobili pasaulē, solot, ka labvēlīgos apstākļos baterijas bez uzlādēšanas iztiks gadiem.
Lightyear 0 ir aprīkots ar dubultizliektām saules bateriju šūnām, kas aizņem piecu kvadrātmeru platību. Konstrukcija ir tāda, ka elektrību automobilis spēj ražot gan tad, kad brauc, gan tad, kad stāv. Optimālos apstākļos ar intensīvu un ilgstošu sauli Lightyear 0 šādā veidā var “uzpildīt” 70 papildu kilometriem, kas pārsniedz to attālumu, ko ikdienā ar automobili veic “vidējais eiropietis”.
Dienvidu zemēs šos 70 kilometrus var droši pieskaitīt 625 kilometriem (WLTP), ko Lightyear 0 uzglabā savā 60 kWh akumulatorā. Aprēķināts, ka Nīderlandē un Vācijā šādi “optimāli apstākļi” varētu būt aptuveni divi mēneši, Spānijā vai Portugālē – līdz pat septiņiem mēnešiem.
Lightyear 0 darbina četri riteņu motori. Šis ir visefektīvākais elektriskās piedziņas veids, taču tas atstāj nelabvēlīgu iespaidu uz komfortu. Zināms, ka 5,10 metrus garā Lightyear One maksimālais ātrums 160 km/h, līdz 100 km/h tas ieskrienas 9 sekundēs, maksimālā jauda ir 170 Zs, bet griezes moments – 1720 Nm. Labā aerodinamika (koeficients zem 0,19) un salīdzinoši mazā (1575 kg) saules sedana masa samazina patēriņu.
Ražotājs norādījis, ka uz 100 kilometriem un braucot ar ātrumu 110 km/h, tas patērē 10,5 kWh, kas ir līdz šim visefektīvākais rādītājs sērijveida elektriskajiem transportlīdzekļiem. Jau izmēģināts, ka, braucot ar 110 km/h iespējams veikt 560 km.
Sākumā nīderlandieši uzbūvēs 946 Lightyear 0, ko cer pārdot par 250 000 eiro katru. Vēlāk plānota arī 30 000 eiro vērta versija, kas varētu parādīties 2024.gada beigās vai 2025.gada sākumā.
Atkal mārketings uzdevumu augstumos. Realos aspstākļos lādēšana nekur nepazudīs.