BMW ieviesīs abonentmaksu par dažādām ekstrām, piedāvājot tās lietot uz laiku vai „nopirkt visam mūžam”.
Taisni vai jābrīnās, ka autoražotājiem šī ideja nebija iešāvusies prātā agrāk – no vienas saražotas mašīnas taču var iegūt krietni vairāk, ja pircējam piedāvā ekstras un funkcijas, ko tas varētu abonēt par atsevišķu maksu. Vēl labāk, ja ekstras būs piesaistītas konkrētai personai (BMW tieši to arī plāno), tad nākošais īpašnieks tās vai citas funkcijas pirktu no jauna.
Vācu izdevums Focus raksta, ka BMW tagad ir ieviesis abonēšanas maksu sēdekļu apsildes nodrošināšanai savos transportlīdzekļos. Lielbritānijā, Jaunzēlandē, Dienvidāfrikā, Dienvidkorejā un Vācijā klienti jau tagad var rezervēt opciju par 18 eiro mēnesī. Atkarībā no tā, cik bieži vēlies siltu dibenu, izmaksas pieaug: gada abonements pieejams par 180 eiro, par 300 eiro var baudīt siltus sēdekļus trīs gadus, bet par 415 eiro šo opciju var nopirkt „uz mūžu”.
BMW pie šī abonēšanas modeļa strādājot jau no 2020.gada – nepieciešamā detaļa, piemēram, sildelementi, jau ir iebūvēti sēdeklī, tomēr sistēmas aktivizācija notiek tikai tad, kad ražotājs saņēmis samaksu.
Patiesībā šo ideju atklāja Tesla. Pazīstamākā ir autopilota sistēma, ko Tesla īpašnieks var aktivizēt, samaksājot un pierakstoties tās lietošanai. BMW šo praksi pārņēmis, atklājot jaunas iespējas. Kā, būtu ar stūres apsildi par 10 eiro mēnesī vai kādu citu komforta ekstru?, bet visu veidu digitālie pakalpojumi vai saskarnes? Tāpat būtu iespējams kontrolēt dzinēja jaudu un maksimālo ātrumu, bet elektriskajiem transportlīdzekļiem dažādas uzlādes jaudas un braukšanas diapazonu.
Protams, tas tiek pasniegts kā rūpes par klientu, jo tagad tam nav jāmaksā par, iespējams, nevajadzīgām ekstrām, ko tas varbūt pat nemaz neizmantotu. Tagad jūs varat daudz labāk pielāgot savu automašīnu savām - iespējams, mainīgajām – vajadzībām, tā ražotājs.
Nevar gan teikt, ka viss ir tik gludi - pavisam nesen pēc kritikas BMW atteicās no plāna par Apple CarPlay ASV iekasēt aptuveni 80 eiro mēnesī, raksta Focus, atsaucoties uz Business Insider publicēto informāciju.
Kopējo tendenci pārveidot automašīnu par pelnošu biznesa modeli šādā veidā gan tas neizmainīs, domā Focus, un uzskata, ka BMW centieni šajā jomā ir tikai sākums, kas pavērs ceļu citiem autoražotājiem.
BmW ir drusku lohi, apsilidi ieslēgs jebkurš elektriķis vienreiz un uz visu laiku par mazu taisnīgu samaksu, un no otras puses ja kādam abonentam apmaksātā fīča nestrādās elektronikas defekta dêļ, BMW būs spiests to labot par savu, ne klienta naudu ...
bet ja tas BMW, kam elektriķis pieslēgs, nosvils, tad tavs meistars "neko nezinās", tāpat kā ražotājs un tavs apdrošinātājs, tā ka izmaksas 100% uz tevi
Ja kaut kas nosvils, tad ne jau dēļ elektriķa, bet tas tāpat skaidrs, ka ražotājs izmantos jebkādu atmazku, lai "izliktos" nevainīgs.
Tas tavs auto konkrēti ir paredzēts īslaicīgai lietošanai, un pēc tam lai veikli sadalītos pirmreizinātājos no parastas stāvēšanas ...
Šī vienkārši ir jaunā metode, kā nopelnīt tad kad jauni auto sūdīgi tirgojas ...
BMW cita starpā ir "čempioni", salikt tik daudz vadības bloku bagažniekā viszemākajā vietā - aizsērē kaut kādas ūdens renes, vai bagažnieka gumiju sačakarē, tiek ūdens, un puse auto vadības bloku būs mēmi, un labi ja vēl nenosvils ...
Domāju, ka tā gluži nevarēs. Abonēšanas pasākums nozīmēs, ka mašīnai ir jābūt pieslēgtai pie tīkla, līdz ar to sistēma visu laiku čekos vai kāds nav to sēdekļu apsildi pievienojis pa tiešo. Garantijas laikā diezgan droši neko tur nevarēs piemuhļīt, pēc tam gan jā - slēdz mašīnu nost no BMW tīkla un koriģē softu kā patīk (pieņemot, ka meistari uz to brīdi to mācēs)
Arī pēc garantijas, ja Vasja savā garāžā nevarēs kko salabot vai izslēgt lampiņu pēc savas iejaukšanās, nāksies braukt uz ofic. kantori kur pateiks - jā, salabosim, tikai rēķinā būs arī beņku apsilde un soda nauda par sistēmas apjāšanu. Ja iebilsti - brauc atpakaļ uz garāžu pie Vasjas.
Nu par to nevarēs apmuļķot - diezin vai, ja jau daudz lielāku softa kompāniju produktus apjāj, tad kas traucēs teiksim Krievijā BMW piečakarēt.
Tehniski jebkurus sakarus var noklausīties, var likt iet caur trešo pušu "noklausīšanās" ierīcēm, un tas kas jāatkož ir tikai datu šifrēšana, kura viena daļa šifra atslēgu ir pašā auto, otra daļa pie ražotāja (šī tad arī ir grūtākā daļa). BET, varbūt daudz vienkāršāk ir aizvietot šifra atslēgas un to yz kurieni auto pieslēdzas ...
P.S. John Deere cita starpā ir aizvilkts uz tiesu ar "right to repair" no lauksaimniekiem utml. , redzēs kā tas beigsies, ja tur "tauta vinnēs" tad tādiem kā BMW būs jāuzsniedz pilna info "jebkuram hakerim" ....
Apmuļķot varēs, bet tikai ne garantijas laikā. Pieļauju, ka šis varētu būt viens no tiem momentiem, ko atsevišķi čekos autorizētajos servisos un ko autorizētais serviss pēc garantijas beigām laipni piedāvās pieslēgt, tikai jau aiz sētas.
Garantijas laikā tu arī vari darīt ar savu īpašumu ko vien vēlies, ja auto tiek līzēts, tad gan jau var būt problēmas.
P.S. mani personīgi tās garantijas lietas vispār nekrata, pirmie 10K kamēr motors tiek iebraukts, un tad jau puslīdz ir skaidrs kas ar auto būs un kā kaplos ...
Es teiktu, ka tagad pērkot jaunu auto būs ļoti cītīgi jālasa līgumi, jo ja auto ražotāji sāks pārņemt praksi no videospēļu ražotājiem, tad visticamāk zemūdens akmeņu tur būs vairāk kā savas saprašanas. īpašums itkā būs tavs, bet ar veselu kaudzi atsauču, kas tavu īpašumu var padarīt par nekustīgu lūzni.
Nebrīnīšos, ka patērētāju pretspiediena trūkuma rezulātā vienā brīdī privātam klientam auto būs izdevīgāk abonēt nekā pirkt, lai visas papildus izmaksas/saistības atstātu auto īpašnieka (juridiskas personas) pusē.
Un tas nav nekāds Great Reset, tā ir tīra naudas taisīšana. Sākās ar spēļu konsolēm, un tagad jau ir auto.
Tava māja, vai Dies pas, dzīvoklis arī ir tavs īpašums, bet ir kaudze ierobežojumu - pašvaldības saistošie noteikumi, pažarnieku noteikumi, vides prasības, trokšņošanas ierobežojumi, servitūts lai Dieviņš nogrābstās, kopīpašnieku kopīgās tiesības dzīvokļa gadījumā.
Nav jau tā, ka ar jebkuru savu īpašumu cilvēks var darīt visu kas tam ienāk prātā.
Ja man nepatīk noteikumi, es īpašumu pārdodu un dodos tur kur mani "kaitinošo" noteikumu nav ...
Bet runājot par auto rāzotājiem - autoražotājs jau toč nebūs tas kurš noteiks, ko man darīt ar savu auto vai nē ...
Tad kur problēma? Tu nepirksi BMW un tas arī viss. Kaudze citu cilvēku joprojām pirks. Tā ka te nekādas problēmas nav.
Uz īpašumu lielākoties attiecas valsts un pašvaldību noteikumi un līdzīgi šobrīd ir arī ar transportu (CSDD, CP, utt.).
Stāsts ir par to, ka vienā brīdī kaut kad nākotnē iekāpjot savā auto un nospiežot starta pogu var nākties konstatēt, ka neesi nopircis iBMW abonamentu, un tas auto/lūznis no pagalma ārā vairs nekustās. Līdzīgi bija ar spēļu konsolēm - stipri sen konsoles darbojās tikai uz diskiem un viss bija tavs, pēc tam parādījās papildus fīčas internetā un konsoles pieslēdza internetam, bet varēja spēlēt arī tikai ar diskiem. Jaunākajā variantā viss ir internetā, konsole tev itkā pieder, disks tev arī pieder, bet bez pieslēguma internetam un mēnešmaksas samaksāšanas spēlēt nevari, kaut gan fiziski viss ir tavā īpašumā.