Eiropas jauno automašīnu tirgus sarūk; BEV automobiļus pērk arvien vairāk - iAuto

Eiropas jauno automašīnu tirgus sarūk; BEV automobiļus pērk arvien vairāk 27

 

Foto: Ekrānbilde no facebook.com/ModelYNews/

iAuto | 1.augusts 2022 10:24

JATO Dynamics publicējis statistiku par jauno automobiļu tirgu Eiropā 2022.gada pirmajā pusē.

2022. gada pirmajā pusē jauno automobiļu tirgus turpināja saskarties ar dažādiem izaicinājumiem. Jaunākie JATO Dynamics publicētie dati liecina, ka jaunu reģistrāciju skaits 27 valstīs ir samazinājies par 14% līdz 5,54 miljoniem vienību, salīdzinot ar to pašu periodu 2021. gadā. Šajā ziņā Eiropa ir solidāra ar ASV, kur fiksēts vēl lielāks kritums (-18,2%), bet atšķiras no Ķīnas, kura uzrāda pozitīvu attīstību 3,4% apmērā.

Drošākie trumpji, kas novērsa turpmāku lejupslīdi, bija SUV un elektromobiļi. Pirmajam bija neliels kritums tikai par 4%, kas veido gandrīz 50% no apjoma, bet pēdējiem veicās ievērojami labāk: elektrisko transportlīdzekļu (BEV) reģistrācijas pieauga no 485 000 vienībām 2021. gada pirmajā pusē līdz 633 200 vienībām 2022. gada pirmajā pusē, kas ir pieaugums par 31%. Tas nozīmē, ka BEV tagad veido 11,4% no kopējā tirgus, kas ir gandrīz par četriem punktiem vairāk nekā to tirgus daļa pagājušajā gadā.

Lielākais BEV transportlīdzekļu pārdevējs Eiropā šogad ir Volkswagen Grupa, kam seko Stellantis koncerns un Tesla, kura atkarīga no automobiļu piegādēm no Ķīnas, laikā, kad pašu Eiropas Gigafabrika vēl tikai ceļā uz lielāku jaudu. Toties Tesla atspēlējas individuālā vērtējumā, kur pirmās divas vietas ieņem Tesla Mode Y un Model 3. Pirmajā pusgadā abus Tesla modeļus iegādājušies attiecīgi 44 472 un 39 896 pircēji, bet trešo vietu ieņem Fiat 500e ar 32 777 reģistrācijām. Tālākajās vietās ar ļoti līdzīgiem rezultātiem ierindojas Peugeot e-208, Volkswagen ID.4, Kia Niro, Škoda Enyaq, Renault Zoe, Hyundai Kona un Dacia Spring.

 
27 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Opis 1.augusts 2022 11:58
15 4 Atbildēt

Kāpēc lai viņi to darītu, ja 2018.gadā pirkta mašīna maksā tikpat cik jauna no salona, kura vēl jāgaida sazin cik ilgi!

Paskatījos arī ka 2016.gadā pirktas mašīnas tirgojas tieši par tik pat, cik viņas maksāja, gad viņas jaunas izdzina no salona.

Viss auto tirgus ir reāli sačakarēts.

Hehe 1.augusts 2022 10:45
14 2 Atbildēt

Pārfrāzējot klasiķus - neklausieties no rīta radio, tas ir kaitīgi))

Neredzu nekādas jēgas klausīties vāvuļradio kur cilvēki pusmiegā runā to kas ienāk prātā, nefiltrējot teiktā jēgu, orientējoties pēc sajūtām. Emociju gūzma un niecīgs praktiskais pielietojums.

Hmm 1.augusts 2022 10:50
13 2 Atbildēt

Sipeniece jā, tas kaut kas līdzīgs 650, bet Avotiņš tak eksperts plaša profila

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autoražotājiem nāksies padomāt: ES pieprasa ilgtspējīgākus risinājumus 22

Eiropas Savienībā šobrīd top jauns likums, kas varētu būtiski mainīt to, kā ražojam, lietojam un pēc tam atvadāmies no saviem transportlīdzekļiem. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO)

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 

Eiropā kļūst pieejams jaunais Nissan Micra 2

Vācijas tirgū par elektrisko Nissan prasa nepilnus 28 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tās patika ķīniešiem - BMW attaisno “milzīgo nāsu” periodu 9

BMW galvenais dizaineris Adrians van Hoidonks attaisnojis daudz kritizēto stilistisko risinājumu, kas pēdējos gados tika izvēlēts vairākiem bavāriešu modeļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti