JATO Dynamics publicējis statistiku par jauno automobiļu tirgu Eiropā 2022.gada pirmajā pusē.
2022. gada pirmajā pusē jauno automobiļu tirgus turpināja saskarties ar dažādiem izaicinājumiem. Jaunākie JATO Dynamics publicētie dati liecina, ka jaunu reģistrāciju skaits 27 valstīs ir samazinājies par 14% līdz 5,54 miljoniem vienību, salīdzinot ar to pašu periodu 2021. gadā. Šajā ziņā Eiropa ir solidāra ar ASV, kur fiksēts vēl lielāks kritums (-18,2%), bet atšķiras no Ķīnas, kura uzrāda pozitīvu attīstību 3,4% apmērā.
Drošākie trumpji, kas novērsa turpmāku lejupslīdi, bija SUV un elektromobiļi. Pirmajam bija neliels kritums tikai par 4%, kas veido gandrīz 50% no apjoma, bet pēdējiem veicās ievērojami labāk: elektrisko transportlīdzekļu (BEV) reģistrācijas pieauga no 485 000 vienībām 2021. gada pirmajā pusē līdz 633 200 vienībām 2022. gada pirmajā pusē, kas ir pieaugums par 31%. Tas nozīmē, ka BEV tagad veido 11,4% no kopējā tirgus, kas ir gandrīz par četriem punktiem vairāk nekā to tirgus daļa pagājušajā gadā.
Lielākais BEV transportlīdzekļu pārdevējs Eiropā šogad ir Volkswagen Grupa, kam seko Stellantis koncerns un Tesla, kura atkarīga no automobiļu piegādēm no Ķīnas, laikā, kad pašu Eiropas Gigafabrika vēl tikai ceļā uz lielāku jaudu. Toties Tesla atspēlējas individuālā vērtējumā, kur pirmās divas vietas ieņem Tesla Mode Y un Model 3. Pirmajā pusgadā abus Tesla modeļus iegādājušies attiecīgi 44 472 un 39 896 pircēji, bet trešo vietu ieņem Fiat 500e ar 32 777 reģistrācijām. Tālākajās vietās ar ļoti līdzīgiem rezultātiem ierindojas Peugeot e-208, Volkswagen ID.4, Kia Niro, Škoda Enyaq, Renault Zoe, Hyundai Kona un Dacia Spring.
Rīga esot pilna ar elektromobiļiem, tā Sipeniece šodien Star FM, taču tas esot tikai 1% no LV reģistrētajiem, tā Avotiņš turpat
Pārfrāzējot klasiķus - neklausieties no rīta radio, tas ir kaitīgi))
Neredzu nekādas jēgas klausīties vāvuļradio kur cilvēki pusmiegā runā to kas ienāk prātā, nefiltrējot teiktā jēgu, orientējoties pēc sajūtām. Emociju gūzma un niecīgs praktiskais pielietojums.
Sipeniece jā, tas kaut kas līdzīgs 650, bet Avotiņš tak eksperts plaša profila
Tik tās balamutes dēļ to staciju neklausos, paliek drēgni pat karstā vasaras dienā.
Likumsakarība- jo lielāka pakaļa, jo tupāka bāba.
Pieplusoju. Taču realitātē kaut kur 50/50. Ir pa pilnam alternatīvo 30-40-gadnieču, kuras izskatās labi, taču tas arī ir viss. Kad atver muti, viss iespaids pa gaisu.
Elektromobiļi kā reiz arī Rīgā koncentrējas un tāds jau arī mērķis, lai smirdīgais TEC gaiss paliek pāķiem.
Dziļā doma bija nākotnē elektrību ražot bez TEC smirdināšanas.
Zini TEC, kuri ir ārpus ūdensgalvas Rīgas?