Visi komentāri - Pētījums atklāj valstis, kurās lietotu automašīnu tirgotājiem uzticas visvairāk un kurās – vismazāk

Pētījums atklāj valstis, kurās lietotu automašīnu tirgotājiem uzticas visvairāk un kurās – vismazāk 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Emilija Bertašjūte | 10.septembris 2022 11:57

Iegādājoties lietotu auto, uzticamība ir pati svarīgākā. Tomēr vietējā transportlīdzekļu tirgū uzticamības pakāpe dažādās valstīs var būt ļoti atšķirīga. carVertical eksperti īstenoja pētījumu 17 valstīs, aptaujājot 4500 cilvēku, lai noskaidrotu viņu domas par lietotu automašīnu tirgotājiem.

Respondentiem tika jautāts, vai viņi uzticas lietotu automašīnu tirgotājiem, vai viņi uzskata, ka ir droši iegādāties lietotu transportlīdzekli, un vai viņi sagaida, ka tirgotāji izpildīs solīto.

Visvairāk tirgotājiem uzticas briti 

Centrāleiropā un Rietumeiropā pircēji tirgotājiem uzticas vairāk nekā Austrumeiropā, kur dažāda veida krāpniecība ir izplatītāka.

Cilvēki visvairāk uzticas tirgotājiem Apvienotajā Karalistē (uzticības rādītājs ir 122,2), Somijā (120,4), Slovēnijā (109,7), Vācijā (109,4), Slovākijā (107,5) un Čehijas Republikā (106,4).

Tomēr augsta uzticēšanās tirgotājiem nenozīmē, ka viņi ir šīs uzticības cienīgi. Apvienotajā Karalistē 14,5 % automašīnu tiek sagrozīti odometru rādījumi, kas liecina, ka lietotu automobiļu tirgus nav nemaz tik pārredzams. Tā kā briti uzticas tirgotājiem vairāk nekā citās valstīs, viņi var būt neaizsargātāki pret krāpniecību.

Kā skaidro Mats Buzelis (Matas Buzelis), autobūves eksperts un carVertical komunikācijas vadītājs, Apvienotā Karaliste ļoti atšķiras no pārējās Eiropas, jo importēto lietoto automašīnu īpatsvars šeit ir ievērojami mazāks.

"Apvienotajā Karalistē, kur tirgus importa daļa ir mazāka, retāk tiek veikti lietotu automobiļu pārrobežu darījumi. Tas nozīmē, ka risks iegādāties automašīnu ar sagrozītu odometra rādījumu var būt mazāks, bet Apvienotās Karalistes tirgū pastāv citas problēmas. Šajā valstī sliktu automašīnu iegādes pieredzi var sagādāt auto norakstīšanas fakta slēpšana vai problēmas ar nenokārtotu finansējumu," skaidro Mats Buzelis.

Viszemākā uzticamība ir Austrumeiropā 

Vidēji uzticamu valstu vidū ierindojas Francija (102), Serbija (100,2), Latvija (94,5), Polija (94,2), Itālija (93,7), Horvātija (93,3) un Rumānija (92,8). Šķiet, ka pircēji šajās valstīs vairāk apzinās negodīgu tirgotāju esamību un mēdz būt piesardzīgāki, iegādājoties lietotu automašīnu.

Vismazāk tirgotājiem uzticas Igaunijā (88), Lietuvā (81,6), Ungārijā (80,5) un Bulgārijā (79,5).

Šajās valstīs ir sena ar automašīnām saistītu krāpšanas gadījumu vēsture. Daudziem transportlīdzekļiem ir sagrozīti odometru rādījumi, vai arī tie pagātnē cietuši smagos negadījumos. Tā kā daudzi šo valstu autovadītāji ir kļuvuši par negodīgu tirgotāju upuriem, vidējais uzticēšanās līmenis ir zems.

Buzelis atzīmē, ka lietotu automašīnu plūsma galvenokārt notiek virzienā no rietumiem uz austrumiem. Parasti transportlīdzekļu odometru rādījumi tiek sagrozīti valstīs, uz kurām tie tiek eksportēti, pēc tam tos iekļaujot lietoto automašīnu tirgū. Krāpnieciski tirgotāji piedāvā konkurētspējīgus darījumus, taču bieži vien neatklāj patieso transportlīdzekļu vēsturi.

Mileniāļi neuzticas lietotu automašīnu tirgotājiem 

Saskaņā ar carVertical pētījumu 55 % autovadītāju, kuriem ir plašas zināšanas par automašīnu tehniskajiem aspektiem, uzticas tirgotājiem. Bet tie, kas sliktāk pārzina automašīnas, parasti uzticas mazāk (17,5 %).

Ja pircējs ir kvalificēts mehāniķis, viņš var izvairīties no automašīnām sliktā stāvoklī, neriskējot ar saviem līdzekļiem. Bet kādam, kura zināšanas par automašīnām ir ierobežotas, var būt grūtības uzticēties tirgotājiem, jo pašam nav iespēju pārbaudīt transportlīdzekli, lai izvairītos no slikta pirkuma.

Jaunākā paaudze tirgotājiem uzticas mazāk. Lietotu transportlīdzekļu tirgotājiem uzticas tikai 17,9 % iedzīvotāju vecumā no 25 līdz 34 gadiem, salīdzinot ar 30,3 % cilvēku vecumā no 35 līdz 44 gadiem. Tas var liecināt, ka mileniāļi ir vairāk informēti par ar automašīnām saistītu krāpniecību un iespējamo kaitējumu, ko var radīt sliktā stāvoklī esoši transportlīdzekļi.

"Jaunākā paaudze turklāt ir vairāk pieradusi pie mūsdienīgas iepirkšanās internetā. Pircēji parasti var atgriezt pirkumu, ja tas neatbilst gaidītajam vai ja tam ir defekti. Tomēr noteiktās valstīs situācija ar lietotām automašīnām ir atšķirīga, un viss process ir daudz sarežģītāks. Iespējams, arī tas vairo neuzticēšanos," norāda Mats Buzelis.

 
Visi komentāri
 
Krotow 10.septembris 2022 15:24
2 0 Atbildēt

Karte rāda to ko te visi jau zina. Protams ka Austrumeiropā uzticība būs zemāka, jo te ienākumu atšķirības ar rietumiem dēļ daudz vairāk pērk lietotus auto. Kurus pārdevēji cenas uzpūšanai "uzfrišina" ar visām iespējamām labām un nelabām metodēm.

rt 10.septembris 2022 19:49
2 0 Atbildēt

Iesākumā vajag nodefinēt, kas ir "lietoto automašīnu tirgotājs"! Tas ir SIA, kas tirgo simtiem auto, vai privātpersona, kas tirgo itkā savus, bet reāli perekups, kas katru reizi maina SIM karti? Un kāds ir tas vidējais statistiskais lietotais auto - 2 gadus vai 12, vai 22 gadus vecs? Pilnīgi bezjēdzīga aptauja! Tik pat labi var veidot aptauju, kurā valstī sievietes sūkā labāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 23

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Kuldīgas novadā atklāts Latvijā lielākais saules enerģijas parks (+ VIDEO) 4

Kuldīgas novada Vārmes pagastā atklāts šobrīd Latvijā lielākais saules enerģijas parks. Tas ir arī pirmais šāds projekts, kas pieslēgts Latvijas elektroenerģijas augstsprieguma pārvades tīklam. Lasīt vairāk

 

Vai tik daudz ir labi? - šoferi pārvērš auto par "Ziemassvētku eglītēm" (+ FOTO) 22

Kokapstrādes bizness nerimst arī naktīs, tādēļ šoferi aprīko savus kravas auto ar papildu gaismām. Jautājums - vai tik daudz papildlukturu nav pārspīlējums un vai tik liels "gaismekļu" atbilst noteikumiem. Lasīt vairāk

 

Ķīnas Sany plāno pārdot savus elektriskos tālsatiksmes kraviniekus Eiropā 20

Ķīnas kravas automobiļu un būvniecības tehnikas ražotājs Sany 2026. gadā plāno uzsākt elektriskā vilcēja e263 piegādes Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti