Visi komentāri - Corolla Cross Hydrogen Concept iezīmē Toyota daudzvirzienu pieeju ceļā uz nulles emisijas laikmetu

Corolla Cross Hydrogen Concept iezīmē Toyota daudzvirzienu pieeju ceļā uz nulles emisijas laikmetu 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 12.decembris 2022 15:48

Toyota uzskata, ka ir pāragri koncentrēties uz vienu nulles izmešu risinājumu, tāpēc līdzās akumulatoru elektriskajām tehnoloģijām turpina izstrādāt arī ūdeņraža degvielas šūnu un ūdeņraža iekšdedzes dzinēju tehnoloģijas.

Pasaulē cilvēku vajadzības un tirgus vides ir ārkārtīgi dažādas, tāpēc Toyota virzībā uz oglekļa neitralitāti piedāvā vairākas atšķirīgas tehnoloģijas, piemēram, akumulatoru elektrisko un degvielas šūnu elektrisko, spraudņa hibrīdelektrisko un hibrīdelektrisko. Tādā veidā Toyota dod savu ieguldījumu klientu individuālajā virzībā uz bezizmešu pārvietošanos.

Ūdeņraža iekšdedzes dzinēja prototips ilustrē vēl vienu alternatīvu ceļā uz nulles emisiju.

Corolla Cross H2 Concept ar ūdeņraža iekšdedzes dzinēju

Ar Rookie Racing komandas starpniecību Toyota šogad Japānā ir piedalījusies visās Super Taikyu izturības sacīkstēs. Izmantojot savu instruktora-pilota pseidonīmu Morizo, visās tajās pie ūdeņraža dzinēja GR Corolla H2 stūres sēdās pats Toyota prezidents Akio Tojoda, lai novērtētu automobili un tādējādi sniegtu ieguldījumu tā attīstībā.

Ārpus Japānas, uz Eiropas koplietošanas ceļiem GR Yaris H2 debitēja šī gada augustā WRC posmā Iprā Beļģijā, kur Toyota ūdeņraža dzinēja auto piedalījās demonstrācijas braucienos. Tā tehnoloģiskais progress deva Toyota inženieriem pārliecību, ka jāveido jauns ielas automobiļa prototips – Corolla Cross H2 Concept.

Tam tika uzstādīts GR Corolla 1,6 litru trīscilindru turbodzinējs ar autosportā pārbaudītu ūdeņraža augstspiediena tiešās iesmidzināšanas tehnoloģiju un izmantoti Mirai ūdeņraža tvertņu izvietošanas principi, un rezultātā tika radīts prototips, kas var pārvadāt 5 pasažierus un viņu bagāžu. Paralēli digitālajai izstrādei norisinās arī auto vērtēšana reālajā pasaulē, un drīzumā Japānas ziemeļos tiks sākti arī ziemas testi.

Ūdeņraža iekšdedzes dzinēja galvenās priekšrocības ir spēja izmantot esošās iekšdedzes dzinēja tehnoloģijas, ātra degvielas uzpilde un ievērojami mazāk ierobežotas pieejamības elementu, piemēram, litija un niķeļa. Pielāgojot jau pastāvošās tehnoloģijas un optimālāk plānojot investīcijas, ūdeņraža lietošana iekšdedzes dzinējos varētu ātrāk novest pie pieejamiem un populāriem oglekļa izmešu samazināšanas risinājumiem.

Šobrīd Toyota ir paveikusi aptuveni 40% ceļa uz tādu produktu komercializāciju kā Corolla Cross H2 Concept. Pagaidām gan vēl nav iespējams pateikt, vai tehnoloģija sasniegs briedumu, kas nepieciešams ielas automobiļiem, taču tās potenciāls sportā ir skaidri redzams.

Sports kā ūdeņraža iekšdedzes dzinēju izstrādes platforma

Regulārās un intensīvās motorsporta aktivitātes ir paātrinājušas attīstību un tehnisko progresu. Piemēram, vienā Super Taikyu sezonā Toyota ir spējusi palielināt ūdeņraža iekšdedzes dzinēja jaudu par 24% un griezes momentu par 33%, dinamiskās veiktspējas ziņā panākot tradicionālo benzīna dzinēju. Turklāt nobraucamais attālums ir pieaudzis par aptuveni 30%, bet degvielas uzpildes laiks ir samazināts no aptuveni piecām minūtēm līdz pusotrai.

Līdzās ūdeņraža tehnoloģiju izstrādei Toyota veido partnerību ar daudzām ieinteresētajām pusēm zaļā ūdeņraža ražošanai un transportēšanai, prasīgo sporta vidi izmantojot kā izmēģinājumu poligonu. Tā Toyota veido plašu draudzības loku ārpus nozares robežām, lai palīdzētu panākt oglekļa neitrālu sabiedrību.

 

 
Visi komentāri
 
ApburtaisLoks 12.decembris 2022 21:53
0 1 Atbildēt

Fuel cell tehnoloģija ir ļoti dārga ja auto netiek ražota lielā sērijā, nav iespejams ražot fuel cell auto lielāsērijā ja na. uzpildes staciju, un ar uzpildes uzpildes stacijam, tas pats nav daudz auto nav verts taisit staciju.

Bet H2 iekšdedzes dzinejs ir lets, jo to var jau ražo lielā sērijā, attiecīgi daudz šādi H2 auto ar iekšdedzes dzineju, rada nepieciešamību pēc liela daudzuma H2 uzpildes staciju.

Šie iekšdedzes H2 auto radīt pieprasījumu pēc fuel cell.

Nauris 13.decembris 2022 23:33
1 0 Atbildēt

Ja ūdeņradis būs ražots no elektrības, tad šis ir palielam elektromobīlis ar iekšdedzes dzinēju

Jo dedzinās ar elektribu saražotu gāzi.

Nākotnes sporta auto izskatās ka būs tādi, jo no sporta elektroauto skatītājiem nav vispar nekada draiva, nav skaņas.

Turpretī H2 ieksdedzes dzinējs radīa lielu troksni.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Soda par iebraukšanu Jūrmalā bez caurlaides, ja pat tā ir nopirkta 1

Vai nopērkot Jūrmalas caurlaidi var tikt pie soda par iebraukšanu pilsētā bez tās? Izrādās, ka var. Kas jāņem vērā, lai šādas situācijas nenotiktu? Lasīt vairāk

 

Ukrainai piegādāta nākamā partija ar “Patria” 6x6 bruņutransportieriem

Aizsardzības ministrija informē, ka Ukrainas bruņotajiem spēkiem ir nogādāta nākamā Latvijā ražoto “Patria” 6x6 bruņutransportieru partija un cita veida militārais ekipējums, lai atbalstītu Ukrainu cīņā pret Krievijas agresiju. Lasīt vairāk

 

Vai jaunāks automobilis vienmēr ir labāks? 7

Autobūves nozare darbojas cikliski, un modeļu paaudzes, tehnoloģijas un dizaina valodas nepārtraukti mainās. Pircējus visvairāk sajūsmina jaunumi – nākamās paaudzes modeļi –, kas pārdošanas rādītājos nereti pārspēj esošo versiju. Bet vai tiešām jaunās paaudzes modeļi vienmēr ir labāki par to priekštečiem? Lasīt vairāk

 

Leapmotor un BYD sastrīdas par Vācijā pārdoto automobiļu skaitu

Strīdus ābols ir Vācijas tirgus un tajā pārdoto automašīnu skaits. Abi uzņēmumi uzskata sevi par līderiem starp Ķīnas ražotājiem, taču vienam no viņiem nebūs taisnība. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti