Lada ir autoražotājs ar vecāko modeļu saimes piedāvājumu tirgū. Krievu markai seko Tesla, kura arī negribīgi atjauno savu produkciju, tajā pašā laikā amerikāņu piedāvājums ir nesalīdzināmi augstvērtīgāks.
Auto tematikai veltītais izdevums Motor1 veicis pētījumu, lai noskaidrotu, kuras automašīnu markas nesteidzas atjaunināt modeļu klāstu, neskatoties uz konkurenci tirgū. Šim nolūkam pētījumā ietvēra 705 automašīnas no 27 lielākajiem ražotājiem pasaulē ar piebildi, ka lielākajai daļai plašā Ķīnas piedāvājuma tiek mests līkums.
Zinot, ka, piemēram, Lada Ņiva Legend praktiski bez izmaiņām tiek ražota kopš 1977.gada, AvtoVAZ pirmā vieta šajā listē nav pārsteigums. Otro vietu ieguva amerikāņu elektromobiļu ražotājs Tesla, trešo - Indijas Mahindra.
Pētījuma autori skaidro, ka modeļu līnijas vidējais vecums tika aprēķināts, pamatojoties uz katras automašīnas oficiālās pirmizrādes datumu, turklāt ieskaitīta tika tikai pilnvērtīga paaudžu maiņa, atjauninājumus un citus pilnveidojumus neņemot vērā.
Tā par jaunāko automašīnu tirgū kļuva pagājušajā nedēļā prezentētais trešās paaudzes Chevrolet Montana pikaps, bet jau pieminētā Lada Niva Legend (4x4) – par vecāko. Kopumā AvtoVAZ produktu vidējais vecums bija 18,9 gadi, Tesla tas bija 7,8 gadi, bet indiešu Mahindra uzrādīja tādu pašu rezultātu kā amerikāņi.
Ja runa par svaigāko piedāvājumu tirgū, tad vadībā ir japāņu Isuzu ar D-Max un MU-X, kā arī ķīniešu Xpeng un Nio. Viņu automašīnu vidējais vecums ir 2,6 gadi. Starp līderiem šādā plāksnē izrādījās arī Subaru, Honda, Hyundai, McLaren, Ferrari, Mercedes-Benz, BMW un Aston Martin. Koncerna Stellantis zīmoli ir "vecākie" starp eiropiešiem ar vidēji 5,5 gadiem.
Kā vispār var salīdzinat teslu ar ladu. Tesla vēljoprojām ir tehnoloģiski attistītāka un pieejamāka par lielako daļu aktuālo bmw, audi un pat mersi. Kur nu vēl salīdzinoši ar tādiem kā peugeot, opeli vai japāņiem. Kārtējais tendenciozais pļūtījums teslas virzienā. Iemesls tam ir vienkāršs. Vietējo dīlerīšu pasūtījums.
Nepatīk? Čemodāns,stacija, rodzina
Varbūt nosveries striķī ubag?
Jā, kurš gan vēl nostiprina kondiškas radiatoru ar izolentu....Tesla ir unikāli!
Ne tikai Tesla, visa "tīro" amerikāņu autobūve stagnē. Arhaiskie V8, kārbas, piekares, kas dzīvo savu dzīvi, tā ir ikdiena.
Es pieļauju, ka Lada tiešām ir labāka. Jo Lada ir Lada kā Sibīrijā, tā Āfrikā. Braukt var vienmēr, visur un izmantojot jebkādu degvielai līdzīgu šķidrumu. Remontēt var uz ceļa, uz kājas ceļa. Tesla jā, ponti lieli, jēga maza.
Tesla - tehnoloģiski attīstītāka? Tu ko, nopietni? Piekāp kad Tesla būs sākusi izmantot ražošanā riteņu motorus - pagaidām mēs skatāmies uz kaut ko ļoti arhaisku.