Daži no elektriskās piedziņas modeļiem pat nelielos mīnuss grādos zaudē gandrīz trešdaļu no tehniskajos datos uzrādītās sniedzamības.
Amerikāņu eksperti no Recurrent Motors veikuši pētījumu, lai noskaidrotu, kā populāro elektrisko transportlīdzekļu diapazons mainās zemā temperatūrā. Eksperimentam izmantoja Tesla, BMW, Volkswagen, Audi, Ford, Hyundai u.c. marku automašīnas, kas tika pārbaudītas 30-20 grādu temperatūrā pēc Fārenheita (-1 ... -6 ° C)..
- Elektriskās piedziņas modeļi zemās temperatūrās zaudē zināmu daļu no savas sniedzamības.
Pētnieki ņēma vērā ne tikai laika apstākļus, bet arī citus mainīgos lielumus, piemēram, nelīdzenu reljefu, dažādus ātrumus un darbības režīmus, kā arī automašīnu akumulatoru dabisko novecošanos.
Saskaņā ar pētījumu, zemā temperatūrā visvairāk enerģijas zaudē Chevy Bolt, Ford Mustang Mach-E un Volkswagen iD.4. Minēto automobiļu baterijas zaudēja vidēji gandrīz trešo daļu enerģijas, kas automātiski nozīmē arī mazāku sniedzamību. Vairāk pār 20 procentiem zaudēja arī BMW i3, Volkswagen e-Golf un Nissan Leaf, savukārt vislabāk aukstajam laikam pretojās Jaguar I-Pace, kas zaudēja vien 3 procentus un Audi e-tron ar 8 procentu zudumu.
- Vieni no tām, kas visvairāk zaudēja enerģiju zemās temperatūrās, bija Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E un Volkswagen iD.4, kuru baterijas zaudēja vidēji gandrīz trešo daļu enerģijas.
Tesla modeļi vidēji zaudē no 15% līdz 19% no sava diapazona.
Zinātnieki skaidroja, ka jaudas rezerves zudums zemā temperatūrā ir saistīts ar to, ka aukstums kavē ķīmiskās reakcijas un palēnina fiziskos procesus akumulatorā. Tajā pašā laikā lielākajai daļai "zaļo" automašīnu ir īpaši adaptīvie režīmi, kas ir domāti enerģijas taupīšanai.
Ko nozīmē "zaudē enerğiju"?
Tieši to arī nozīmē.
Ja +20 grādos ar uzlādētu akumulatoru nobrauksi, piemēram, 300 km, tad -20 grādos ar tikpat pilnu akumulatoru nobrauksi 200 km!
Aukstā naktī kads no auto baterijas "nolējis" apm.30 km.Personīga pieredze ar Renault Zoe.
Un tagad parēķinām,cik tas ir mēnesī...gadā...un naudas izteiksmē!
Enerģija nekur nezūd, tā aukstā laikā vienkārši nav pieejama, ja akumulators nav silts. Tā kā ši problēma ir tiem auto, kam nav akumulatora apsildes. Uzliekot lādēt šī "zaudētā enerģija" tiek atgūta, jo akumulators "sasparojas".
Elektriskās piedziņas modeļi zemās temperatūrās zaudē zināmu daļu no savas sniedzamības.
Ja pavēro uzmanīgāk, vai ieslēdz monitorā* kuram ir tādas iespējas funkcija, un redzi kur paliek enerģija pa sadaļām
Stūres, sēdekļu, salona apsildes, siltumsūkņa darbināšana
apgaismojums, logu tīrīsanas/apsilde utt. Tad vari novērot, ka sākumā dators rāda nosacīto iespējamo km nobraukumu, bet uzsilstot vilkmes baterijai, tas km range īsti nesamazinās. Tad vēl tāds moments kā pati baterijas uzbūve/sastāvs. Tas daudz ko izsaka. sk tabulu
Diemžēl atsevišķi ražotāji un arī pārdevēji nedaudz mānās 